SWAP BMW m57 DO Y61

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

kawalec101
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 08, 2015 4:33 pm

SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: kawalec101 » ndz sty 31, 2016 2:47 pm

Witam szanownych forumowiczów.
Interesuje mnie wszystko na temat swapu silnika bmw do nissana a w szczególności kwestia podłączenia wiązki z góry dziękuje za pomoc.

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: ramzes » ndz sty 31, 2016 3:10 pm

3.....



ale kawał :)21
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: NUREK MAV » ndz sty 31, 2016 4:42 pm

4.........


Chęci są.... ,a jak byś poszukał to byś nie musiał pytać za wiele...
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: scuaz » ndz sty 31, 2016 6:58 pm

szału niema z tymi wiadomościami
wiązke i komputer najlepiej oddać do wyczyszczenia zbędnych czujników i kabli
byłem u kolegi co ma aluminiowego m57 300KM , naprawdę jedzie , reakcja na gaz jest lepsza na 5 biegu niż na seryjnym silniku na 2 biegu
jak bedzie decyzja o włożeniu m57 to może coś sie więcej opisze
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: klucz13 » ndz sty 31, 2016 7:11 pm

scuaz pisze:szału niema z tymi wiadomościami
wiązke i komputer najlepiej oddać do wyczyszczenia zbędnych czujników i kabli
byłem u kolegi co ma aluminiowego m57 300KM , naprawdę jedzie , reakcja na gaz jest lepsza na 5 biegu niż na seryjnym silniku na 2 biegu
jak bedzie decyzja o włożeniu m57 to może coś sie więcej opisze
teeeeee a łożył byś mi to do uza ??
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: scuaz » ndz sty 31, 2016 7:23 pm

ja się tym zarobkowo nie zajmuje
a nie chcesz benzyny?
mam takiego uaza gotowego v6
ale jak byś mocno chciał to wiem kto da rade
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: KamiL200 » ndz sty 31, 2016 8:16 pm

Właśnie zakończyliśmy taki swap więc jestem na bieżąco.
Nie jest ani prosto, ani łatwo ani tanio :)21
Odmian silnika M57 jest kilka . Żeliwne i aluminiowe bloki, 1 turbo ( sterowane podciśnieniowo lub elektrycznym serwomotorem ) lub biturbo , wtryski cewkowe lub piezo, różnie rozstawiony osprzęt ( alternator, klima, wspomaganie).
Już na etapie wyboru silnika pojawia się problem :wink:
Dostępnych jest co najmniej 5 kitów montażowych do skrzyń biegów z Patrola ( także do automatu) a także opcja z manualem czy automatem z BMW.
Każdy kit opracowany jest dla innego sprzęgła- od patrolowskiego , BMW po dwutarczowe.
Elekronika - usunięcie immo i pozostawienie tylko niezbędnych czujników plus nowe programowanie komputera oraz "wszczepienie" się do wiązki z Patrola tak aby działały poprawnie zegary, klima itd...
Kolejna sprawa to poprawne zasilenie silnika w paliwo- pompy i filtry.
Następna -układ chłodzenia , dolot, intercooler....
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: vandall1 » ndz sty 31, 2016 8:35 pm

Łee tam...fik mik i gotowe :)20
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: Marcingalloper » ndz sty 31, 2016 9:09 pm

Napisze mi ktoś jakie są koszta. Nie co do złotówki, w przybliżeniu.

Dajmy na to mam GU4 z padniętym ZD30, mam też silnik jakiś tam powiedzmy też pasujący takie jak trzeba z BMW, ile trzeba dać za odpalenie tego bo wsadzić powiedzmy wsadzę sam.

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: gri74 » ndz sty 31, 2016 9:49 pm

w 20 się zmiescisz...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: Marcingalloper » ndz sty 31, 2016 9:57 pm

gri74 pisze:w 20 się zmiescisz...
To ile to kosztuje tak normalnie kiedy jadę do warsztatu XYZ, zlecam wszystko i po jakimś czasie odbieram gotowe ?? .

Jeszcze raz. Powiedzmy mam GU4, kupuję z allegro adapter i złączam silnik ze skrzynią i siedzi to już zamontowane w samochodzie, który wiozę na lawecie do zakładu YZX.
To koło dwóch dych ?? .

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: vandall_jr » ndz sty 31, 2016 9:57 pm

M57 to prosty temat, komplikacje pojawiają się przy silnikach N57. Przy stokowym M57 sprzęgło Patrol czyzero starczy, elektronika prosta z IMMO bo diagnoza po tym lata, zwłaszcza jeśli skrzynia też BMW (AT-ZF)
M57 stokowa wersja mało awaryjny, mało upierdliwy temat i żywotność odpowiednia, przy mocy 220KM plus, dodaj hamulce poliuretan i dobre zwieracze :) Patrol to nie BMW mus o tym pamiętać.
Tak jak Kamil pisze osprzęt jest upierdliwy :)21 a raczej wydech :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: KamiL200 » ndz sty 31, 2016 9:58 pm

Odpalenie- czyli immo, kodowanie,wiązka,układ paliwowy -5tka
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: vandall_jr » ndz sty 31, 2016 10:00 pm

Marcingalloper pisze:
gri74 pisze:w 20 się zmiescisz...
To ile to kosztuje tak normalnie kiedy jadę do warsztatu XYZ, zlecam wszystko i po jakimś czasie odbieram gotowe ?? .

Jeszcze raz. Powiedzmy mam GU4, kupuję z allegro adapter i złączam silnik ze skrzynią i siedzi to już zamontowane w samochodzie, który wiozę na lawecie do zakładu YZX.
To koło dwóch dych ?? .
To za dużo za samo usprzętowienie chcesz mieć ładnie i dobrze to tanio nie będzie ale nie 2-dychy :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: Marcingalloper » ndz sty 31, 2016 10:07 pm

No i o to chodziło :)2 .

Tak pytałem bo znam gościa co twierdzi że za wszystko wyszło mu niecałą dyszkę. BMW e60 anglik niecałe 5tys, wsadzali sami a odpalenie robił ktoś (po godzinach) z jakiegoś warsztatu.

Czyli kosztowo znośnie.

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: vandall_jr » ndz sty 31, 2016 10:09 pm

Marcingalloper pisze:No i o to chodziło :)2 .

Tak pytałem bo znam gościa co twierdzi że za wszystko wyszło mu niecałą dyszkę. BMW e60 anglik niecałe 5tys, wsadzali sami a odpalenie robił ktoś (po godzinach) z jakiegoś warsztatu.

Czyli kosztowo znośnie.
Ja znam takiego co twierdził, że za 4 robi, ciągle robi ... i dzwoni :)21
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: vandall1 » ndz sty 31, 2016 10:15 pm

vandall_jr pisze:.... a raczej wydech :)21
:o hę?
No ciasno trochę jest,to fakt.
Gorsza sprawa to altek i przekładnia kier.
A potem jeszcze dobre wyjście z powietrzem.
Temu to nie tak fikmik jednak.
Nawet lepiej budę zdjąć :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: Marcingalloper » ndz sty 31, 2016 10:24 pm

vandall_jr pisze:
Marcingalloper pisze:No i o to chodziło :)2 .

Tak pytałem bo znam gościa co twierdzi że za wszystko wyszło mu niecałą dyszkę. BMW e60 anglik niecałe 5tys, wsadzali sami a odpalenie robił ktoś (po godzinach) z jakiegoś warsztatu.

Czyli kosztowo znośnie.
Ja znam takiego co twierdził, że za 4 robi, ciągle robi ... i dzwoni :)21
Znaczy się, to GU4 sprowadzili z niemcowni z uszkodzonym motorem - stukało coś. Później jak byłem to buda stała na paletach, rama w garażu a wnętrze w drugim garażu. Byłem przekonany że idzie to na części. Za jakiś znów czas zostałem holownikiem lawety z odciętym przodkiem BMW e60 anglika - też myślałem że to na części bo w sumie się tym zajmują. Kolejny raz jak się u niego spotkaliśmy Patrol już jeździł, a że właściciel jak się nie pomyli to za uja prawdy nie powie - a mówił że ożywienie wyszło go niecałą dychę.

O ile znów nie nakłamał to na samochodzie sprzedając go zarobił prawie 15tys.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: vandall1 » ndz sty 31, 2016 10:27 pm

Marcingalloper pisze:..................mówił że ożywienie wyszło go niecałą dychę.

O ile znów nie nakłamał to na samochodzie sprzedając go zarobił prawie 15tys.
Materiałowo to nie jest tragedia.Pewnie ale roboty nie policzył przyzwoicie :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: Marcingalloper » ndz sty 31, 2016 10:32 pm

vandall1 pisze:
Marcingalloper pisze:..................mówił że ożywienie wyszło go niecałą dychę.

O ile znów nie nakłamał to na samochodzie sprzedając go zarobił prawie 15tys.
Materiałowo to nie jest tragedia.Pewnie ale roboty nie policzył przyzwoicie :roll:
W sumie masz rację.

Jego czas to też roboczogodziny.
Robił dla siebie, sprzedał tylko dlatego ze trafił się klient i teraz na ryby i polowania dalej jeździ dziurawym Pajero :)21 .

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: Marcingalloper » pn lut 01, 2016 5:33 pm

A jeszcze jedno.

Powiedzmy nabyłem sobie Y60/61 czy Gu4, wstawiłem motorownię BMW i wszystko działa i jeździ.

Co z przeglądami - pytam o te w pełni legalne, nie takie jak przy zmotach :)21 . Co w razie kontroli kiedy Policjant zerknie pod maskę a tam zamiast bomby ZD30 będzie motorownia z BMW. Rozumiem że moc w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu jest zmieniona. Czy idzie to załatwić na zwykłej stacji diagnostycznej ?? .


Był kiedyś temat o tym na street forum że o ile swap robiony na gratach danego producenta jest w miarę "legalny", o tyle takie swapy między markowe w dodatku kiedy zmieniamy silnik na znacznie mocniejszy to reszta samochodu za tym nie nadąży. I takie tam.

Czy może temat jest w stylu z tych o zderzakach stalowych, kołach większych czy przeglądów zmot - taki, o którym się głośno nie rozmawia.

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: komario » pn lut 01, 2016 6:29 pm

Marcingalloper pisze:A jeszcze jedno.

Powiedzmy nabyłem sobie Y60/61 czy Gu4, wstawiłem motorownię BMW i wszystko działa i jeździ.

Co z przeglądami - pytam o te w pełni legalne, nie takie jak przy zmotach :)21 . Co w razie kontroli kiedy Policjant zerknie pod maskę a tam zamiast bomby ZD30 będzie motorownia z BMW. Rozumiem że moc w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu jest zmieniona. Czy idzie to załatwić na zwykłej stacji diagnostycznej ?? .


Był kiedyś temat o tym na street forum że o ile swap robiony na gratach danego producenta jest w miarę "legalny", o tyle takie swapy między markowe w dodatku kiedy zmieniamy silnik na znacznie mocniejszy to reszta samochodu za tym nie nadąży. I takie tam.

Czy może temat jest w stylu z tych o zderzakach stalowych, kołach większych czy przeglądów zmot - taki, o którym się głośno nie rozmawia.
Ja mam diagnoste, ktory podchodzi do tematu bardzo szczegolowo, jak zmienialem silnik z 3,0 na TD42T to zanim zmienil kazal zwazyc samochód, czy waga nie odbiega ponad 5% w górę. Nie odbiegała. Ale gdyby odbiegała kazałby mi przyjsc z dokumentami firmy ktora dokonuje modyfikacji

i BIERZE ZA NIE ODPOWIEDZIANOSC - zwlaszcza zmiany konstrukcyjne, inne obciazenia etc.

W niemczech taka przekladka BMW w Patrolu jest nielegalna. wiem ze mozna zdjac z wierzchu plastik BMW i wszystko jest great, nikt sie kapnie.
Gorzej jak bedzie jakis dzwon i zaczna dochodzic co i jak. Wtedy kaplica.

Jak bylem na przegladzie, diagnosta poinformowal mnie ze na kazdym przegladzie beda badane spaliny i beda zapisywane w bazie danych.
Pytanie, czy taki silnik spelni te normy? Czy tak jak u niemcow do silnika 4.2 gosc ma drugi wydech z katalizatorem i na przeglad zmienia?
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Marcingalloper
 
 
Posty: 4958
Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: Marcingalloper » pn lut 01, 2016 6:33 pm

O to mi chodziło.

Jeśli dobrze zapamiętałem to zmiana mocy o 20% w górę powoduje już nielegalność całego pojazdu - homologacja ?? .

Nie wnikam, tak mnie to tylko zainteresowało.

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: scuaz » pn lut 01, 2016 6:53 pm

kompleksowy montaż silnika bmw m57 w seri 231KM kosztuje 35tysi (bynajmniej jak szukałem tak mi powiedziano) za tą cene jest proponowane schamwane 300KM z pięknymi wykresami
jest opcja że można samemu sobie włożyć silnik ale chcąc nowszy silnik to z 20 tysi faktycznie niedużo zostanie , po zapłaceniu za wyczyszczenie wiązki i schamowaniu
no chyba ze wybór padnie na silnik z e39 193 km to jest pare + , tani w zakupie , sprzągło da sie kupić do tego w maiare tanie i największy + to jak by silnik padł to tani w zakupie
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9213
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: SWAP BMW m57 DO Y61

Post autor: Takayuki » pn lut 01, 2016 9:02 pm

Marcingalloper pisze:O to mi chodziło.
Jeśli dobrze zapamiętałem to zmiana mocy o 20% w górę powoduje już nielegalność całego pojazdu - homologacja ?? .
Nie wnikam, tak mnie to tylko zainteresowało.
Nie powoduje.
Mam uaza z hamulcami tarczowymi, silnikiem 300 turbo z mercedesa mocniejszym ponad 20%, skrzynią automat, wspomaganiem kierownicy, liftem itd.
Na stacji diagnostycznej wystawili papier o zmianach - moc, naciski na osie [ważyli], mierzyli gabaryty, itp itd, z tym do wydziału komunikacji i ładnie dane zmienione w dowodzie.
I jeszcze powiedzieli, że ładnie zrobione :)21
Temat do ogarnięcia.

Nie wiem co prawda czy ktoś nie zacznie drążyć tego w razie poważnego wypadku - ale dane wszystkie masz w dowodzie legalnie wpisane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości