SWAP BMW m57 DO Y61
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 4
- Rejestracja: ndz lis 08, 2015 4:33 pm
SWAP BMW m57 DO Y61
Witam szanownych forumowiczów.
Interesuje mnie wszystko na temat swapu silnika bmw do nissana a w szczególności kwestia podłączenia wiązki z góry dziękuje za pomoc.
Interesuje mnie wszystko na temat swapu silnika bmw do nissana a w szczególności kwestia podłączenia wiązki z góry dziękuje za pomoc.
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
4.........
Chęci są.... ,a jak byś poszukał to byś nie musiał pytać za wiele...
Chęci są.... ,a jak byś poszukał to byś nie musiał pytać za wiele...
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki
Fotki
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
szału niema z tymi wiadomościami
wiązke i komputer najlepiej oddać do wyczyszczenia zbędnych czujników i kabli
byłem u kolegi co ma aluminiowego m57 300KM , naprawdę jedzie , reakcja na gaz jest lepsza na 5 biegu niż na seryjnym silniku na 2 biegu
jak bedzie decyzja o włożeniu m57 to może coś sie więcej opisze
wiązke i komputer najlepiej oddać do wyczyszczenia zbędnych czujników i kabli
byłem u kolegi co ma aluminiowego m57 300KM , naprawdę jedzie , reakcja na gaz jest lepsza na 5 biegu niż na seryjnym silniku na 2 biegu
jak bedzie decyzja o włożeniu m57 to może coś sie więcej opisze
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
teeeeee a łożył byś mi to do uzascuaz pisze:szału niema z tymi wiadomościami
wiązke i komputer najlepiej oddać do wyczyszczenia zbędnych czujników i kabli
byłem u kolegi co ma aluminiowego m57 300KM , naprawdę jedzie , reakcja na gaz jest lepsza na 5 biegu niż na seryjnym silniku na 2 biegu
jak bedzie decyzja o włożeniu m57 to może coś sie więcej opisze

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
ja się tym zarobkowo nie zajmuje
a nie chcesz benzyny?
mam takiego uaza gotowego v6
ale jak byś mocno chciał to wiem kto da rade
a nie chcesz benzyny?
mam takiego uaza gotowego v6
ale jak byś mocno chciał to wiem kto da rade
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
Właśnie zakończyliśmy taki swap więc jestem na bieżąco.
Nie jest ani prosto, ani łatwo ani tanio
Odmian silnika M57 jest kilka . Żeliwne i aluminiowe bloki, 1 turbo ( sterowane podciśnieniowo lub elektrycznym serwomotorem ) lub biturbo , wtryski cewkowe lub piezo, różnie rozstawiony osprzęt ( alternator, klima, wspomaganie).
Już na etapie wyboru silnika pojawia się problem
Dostępnych jest co najmniej 5 kitów montażowych do skrzyń biegów z Patrola ( także do automatu) a także opcja z manualem czy automatem z BMW.
Każdy kit opracowany jest dla innego sprzęgła- od patrolowskiego , BMW po dwutarczowe.
Elekronika - usunięcie immo i pozostawienie tylko niezbędnych czujników plus nowe programowanie komputera oraz "wszczepienie" się do wiązki z Patrola tak aby działały poprawnie zegary, klima itd...
Kolejna sprawa to poprawne zasilenie silnika w paliwo- pompy i filtry.
Następna -układ chłodzenia , dolot, intercooler....
Nie jest ani prosto, ani łatwo ani tanio

Odmian silnika M57 jest kilka . Żeliwne i aluminiowe bloki, 1 turbo ( sterowane podciśnieniowo lub elektrycznym serwomotorem ) lub biturbo , wtryski cewkowe lub piezo, różnie rozstawiony osprzęt ( alternator, klima, wspomaganie).
Już na etapie wyboru silnika pojawia się problem

Dostępnych jest co najmniej 5 kitów montażowych do skrzyń biegów z Patrola ( także do automatu) a także opcja z manualem czy automatem z BMW.
Każdy kit opracowany jest dla innego sprzęgła- od patrolowskiego , BMW po dwutarczowe.
Elekronika - usunięcie immo i pozostawienie tylko niezbędnych czujników plus nowe programowanie komputera oraz "wszczepienie" się do wiązki z Patrola tak aby działały poprawnie zegary, klima itd...
Kolejna sprawa to poprawne zasilenie silnika w paliwo- pompy i filtry.
Następna -układ chłodzenia , dolot, intercooler....
Patrol LS1 "Czarna Mamba"
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
Łee tam...fik mik i gotowe 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
Napisze mi ktoś jakie są koszta. Nie co do złotówki, w przybliżeniu.
Dajmy na to mam GU4 z padniętym ZD30, mam też silnik jakiś tam powiedzmy też pasujący takie jak trzeba z BMW, ile trzeba dać za odpalenie tego bo wsadzić powiedzmy wsadzę sam.
Dajmy na to mam GU4 z padniętym ZD30, mam też silnik jakiś tam powiedzmy też pasujący takie jak trzeba z BMW, ile trzeba dać za odpalenie tego bo wsadzić powiedzmy wsadzę sam.
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
w 20 się zmiescisz...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
To ile to kosztuje tak normalnie kiedy jadę do warsztatu XYZ, zlecam wszystko i po jakimś czasie odbieram gotowegri74 pisze:w 20 się zmiescisz...

Jeszcze raz. Powiedzmy mam GU4, kupuję z allegro adapter i złączam silnik ze skrzynią i siedzi to już zamontowane w samochodzie, który wiozę na lawecie do zakładu YZX.
To koło dwóch dych

- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
M57 to prosty temat, komplikacje pojawiają się przy silnikach N57. Przy stokowym M57 sprzęgło Patrol czyzero starczy, elektronika prosta z IMMO bo diagnoza po tym lata, zwłaszcza jeśli skrzynia też BMW (AT-ZF)
M57 stokowa wersja mało awaryjny, mało upierdliwy temat i żywotność odpowiednia, przy mocy 220KM plus, dodaj hamulce poliuretan i dobre zwieracze
Patrol to nie BMW mus o tym pamiętać.
Tak jak Kamil pisze osprzęt jest upierdliwy
a raczej wydech 
M57 stokowa wersja mało awaryjny, mało upierdliwy temat i żywotność odpowiednia, przy mocy 220KM plus, dodaj hamulce poliuretan i dobre zwieracze

Tak jak Kamil pisze osprzęt jest upierdliwy


BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
Odpalenie- czyli immo, kodowanie,wiązka,układ paliwowy -5tka
Patrol LS1 "Czarna Mamba"
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
To za dużo za samo usprzętowienie chcesz mieć ładnie i dobrze to tanio nie będzie ale nie 2-dychyMarcingalloper pisze:To ile to kosztuje tak normalnie kiedy jadę do warsztatu XYZ, zlecam wszystko i po jakimś czasie odbieram gotowegri74 pisze:w 20 się zmiescisz....
Jeszcze raz. Powiedzmy mam GU4, kupuję z allegro adapter i złączam silnik ze skrzynią i siedzi to już zamontowane w samochodzie, który wiozę na lawecie do zakładu YZX.
To koło dwóch dych.

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
No i o to chodziło
.
Tak pytałem bo znam gościa co twierdzi że za wszystko wyszło mu niecałą dyszkę. BMW e60 anglik niecałe 5tys, wsadzali sami a odpalenie robił ktoś (po godzinach) z jakiegoś warsztatu.
Czyli kosztowo znośnie.

Tak pytałem bo znam gościa co twierdzi że za wszystko wyszło mu niecałą dyszkę. BMW e60 anglik niecałe 5tys, wsadzali sami a odpalenie robił ktoś (po godzinach) z jakiegoś warsztatu.
Czyli kosztowo znośnie.
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
Ja znam takiego co twierdził, że za 4 robi, ciągle robi ... i dzwoniMarcingalloper pisze:No i o to chodziło.
Tak pytałem bo znam gościa co twierdzi że za wszystko wyszło mu niecałą dyszkę. BMW e60 anglik niecałe 5tys, wsadzali sami a odpalenie robił ktoś (po godzinach) z jakiegoś warsztatu.
Czyli kosztowo znośnie.

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
vandall_jr pisze:.... a raczej wydech

No ciasno trochę jest,to fakt.
Gorsza sprawa to altek i przekładnia kier.
A potem jeszcze dobre wyjście z powietrzem.
Temu to nie tak fikmik jednak.
Nawet lepiej budę zdjąć

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
Znaczy się, to GU4 sprowadzili z niemcowni z uszkodzonym motorem - stukało coś. Później jak byłem to buda stała na paletach, rama w garażu a wnętrze w drugim garażu. Byłem przekonany że idzie to na części. Za jakiś znów czas zostałem holownikiem lawety z odciętym przodkiem BMW e60 anglika - też myślałem że to na części bo w sumie się tym zajmują. Kolejny raz jak się u niego spotkaliśmy Patrol już jeździł, a że właściciel jak się nie pomyli to za uja prawdy nie powie - a mówił że ożywienie wyszło go niecałą dychę.vandall_jr pisze:Ja znam takiego co twierdził, że za 4 robi, ciągle robi ... i dzwoniMarcingalloper pisze:No i o to chodziło.
Tak pytałem bo znam gościa co twierdzi że za wszystko wyszło mu niecałą dyszkę. BMW e60 anglik niecałe 5tys, wsadzali sami a odpalenie robił ktoś (po godzinach) z jakiegoś warsztatu.
Czyli kosztowo znośnie.
O ile znów nie nakłamał to na samochodzie sprzedając go zarobił prawie 15tys.
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
Materiałowo to nie jest tragedia.Pewnie ale roboty nie policzył przyzwoicieMarcingalloper pisze:..................mówił że ożywienie wyszło go niecałą dychę.
O ile znów nie nakłamał to na samochodzie sprzedając go zarobił prawie 15tys.

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
W sumie masz rację.vandall1 pisze:Materiałowo to nie jest tragedia.Pewnie ale roboty nie policzył przyzwoicieMarcingalloper pisze:..................mówił że ożywienie wyszło go niecałą dychę.
O ile znów nie nakłamał to na samochodzie sprzedając go zarobił prawie 15tys.
Jego czas to też roboczogodziny.
Robił dla siebie, sprzedał tylko dlatego ze trafił się klient i teraz na ryby i polowania dalej jeździ dziurawym Pajero

-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
A jeszcze jedno.
Powiedzmy nabyłem sobie Y60/61 czy Gu4, wstawiłem motorownię BMW i wszystko działa i jeździ.
Co z przeglądami - pytam o te w pełni legalne, nie takie jak przy zmotach
. Co w razie kontroli kiedy Policjant zerknie pod maskę a tam zamiast bomby ZD30 będzie motorownia z BMW. Rozumiem że moc w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu jest zmieniona. Czy idzie to załatwić na zwykłej stacji diagnostycznej
.
Był kiedyś temat o tym na street forum że o ile swap robiony na gratach danego producenta jest w miarę "legalny", o tyle takie swapy między markowe w dodatku kiedy zmieniamy silnik na znacznie mocniejszy to reszta samochodu za tym nie nadąży. I takie tam.
Czy może temat jest w stylu z tych o zderzakach stalowych, kołach większych czy przeglądów zmot - taki, o którym się głośno nie rozmawia.
Powiedzmy nabyłem sobie Y60/61 czy Gu4, wstawiłem motorownię BMW i wszystko działa i jeździ.
Co z przeglądami - pytam o te w pełni legalne, nie takie jak przy zmotach


Był kiedyś temat o tym na street forum że o ile swap robiony na gratach danego producenta jest w miarę "legalny", o tyle takie swapy między markowe w dodatku kiedy zmieniamy silnik na znacznie mocniejszy to reszta samochodu za tym nie nadąży. I takie tam.
Czy może temat jest w stylu z tych o zderzakach stalowych, kołach większych czy przeglądów zmot - taki, o którym się głośno nie rozmawia.
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
Ja mam diagnoste, ktory podchodzi do tematu bardzo szczegolowo, jak zmienialem silnik z 3,0 na TD42T to zanim zmienil kazal zwazyc samochód, czy waga nie odbiega ponad 5% w górę. Nie odbiegała. Ale gdyby odbiegała kazałby mi przyjsc z dokumentami firmy ktora dokonuje modyfikacjiMarcingalloper pisze:A jeszcze jedno.
Powiedzmy nabyłem sobie Y60/61 czy Gu4, wstawiłem motorownię BMW i wszystko działa i jeździ.
Co z przeglądami - pytam o te w pełni legalne, nie takie jak przy zmotach. Co w razie kontroli kiedy Policjant zerknie pod maskę a tam zamiast bomby ZD30 będzie motorownia z BMW. Rozumiem że moc w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu jest zmieniona. Czy idzie to załatwić na zwykłej stacji diagnostycznej
.
Był kiedyś temat o tym na street forum że o ile swap robiony na gratach danego producenta jest w miarę "legalny", o tyle takie swapy między markowe w dodatku kiedy zmieniamy silnik na znacznie mocniejszy to reszta samochodu za tym nie nadąży. I takie tam.
Czy może temat jest w stylu z tych o zderzakach stalowych, kołach większych czy przeglądów zmot - taki, o którym się głośno nie rozmawia.
i BIERZE ZA NIE ODPOWIEDZIANOSC - zwlaszcza zmiany konstrukcyjne, inne obciazenia etc.
W niemczech taka przekladka BMW w Patrolu jest nielegalna. wiem ze mozna zdjac z wierzchu plastik BMW i wszystko jest great, nikt sie kapnie.
Gorzej jak bedzie jakis dzwon i zaczna dochodzic co i jak. Wtedy kaplica.
Jak bylem na przegladzie, diagnosta poinformowal mnie ze na kazdym przegladzie beda badane spaliny i beda zapisywane w bazie danych.
Pytanie, czy taki silnik spelni te normy? Czy tak jak u niemcow do silnika 4.2 gosc ma drugi wydech z katalizatorem i na przeglad zmienia?
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
-
-
- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
O to mi chodziło.
Jeśli dobrze zapamiętałem to zmiana mocy o 20% w górę powoduje już nielegalność całego pojazdu - homologacja
.
Nie wnikam, tak mnie to tylko zainteresowało.
Jeśli dobrze zapamiętałem to zmiana mocy o 20% w górę powoduje już nielegalność całego pojazdu - homologacja

Nie wnikam, tak mnie to tylko zainteresowało.
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
kompleksowy montaż silnika bmw m57 w seri 231KM kosztuje 35tysi (bynajmniej jak szukałem tak mi powiedziano) za tą cene jest proponowane schamwane 300KM z pięknymi wykresami
jest opcja że można samemu sobie włożyć silnik ale chcąc nowszy silnik to z 20 tysi faktycznie niedużo zostanie , po zapłaceniu za wyczyszczenie wiązki i schamowaniu
no chyba ze wybór padnie na silnik z e39 193 km to jest pare + , tani w zakupie , sprzągło da sie kupić do tego w maiare tanie i największy + to jak by silnik padł to tani w zakupie
jest opcja że można samemu sobie włożyć silnik ale chcąc nowszy silnik to z 20 tysi faktycznie niedużo zostanie , po zapłaceniu za wyczyszczenie wiązki i schamowaniu
no chyba ze wybór padnie na silnik z e39 193 km to jest pare + , tani w zakupie , sprzągło da sie kupić do tego w maiare tanie i największy + to jak by silnik padł to tani w zakupie
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: SWAP BMW m57 DO Y61
Nie powoduje.Marcingalloper pisze:O to mi chodziło.
Jeśli dobrze zapamiętałem to zmiana mocy o 20% w górę powoduje już nielegalność całego pojazdu - homologacja.
Nie wnikam, tak mnie to tylko zainteresowało.
Mam uaza z hamulcami tarczowymi, silnikiem 300 turbo z mercedesa mocniejszym ponad 20%, skrzynią automat, wspomaganiem kierownicy, liftem itd.
Na stacji diagnostycznej wystawili papier o zmianach - moc, naciski na osie [ważyli], mierzyli gabaryty, itp itd, z tym do wydziału komunikacji i ładnie dane zmienione w dowodzie.
I jeszcze powiedzieli, że ładnie zrobione

Temat do ogarnięcia.
Nie wiem co prawda czy ktoś nie zacznie drążyć tego w razie poważnego wypadku - ale dane wszystkie masz w dowodzie legalnie wpisane.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości