Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

badal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pt lis 07, 2008 9:11 pm
Lokalizacja: Elbląg

Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: badal » śr lip 05, 2017 9:25 pm

Witam
Chcialby holowac przyczepy powyzej 2t patrolem y61 long silnik 2.8
Z racji tego ze moj samochod ma bardzo duza turbodziure zastanawiam sie co zrobic zeby podczepic taka przyczepe.
Silnika nie bede narazie zmienial
Opony mam 33 cale + power box z v-techu
Co mi poradzicie?
Tuning turbosprezarki?
Zmienic przelozenia w mostach?

Prosze podpowiedzcie cos....

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: Wowos » śr lip 05, 2017 11:32 pm

Założyć fabryczne, wąskie koła.
y60 autobus, czerwony.

Sławekk
 
 
Posty: 151
Rejestracja: sob mar 11, 2006 6:32 pm
Lokalizacja: Zielonka

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: Sławekk » czw lip 06, 2017 5:59 am

Z moich (wieloletnich) doświadczeń wynika, że silnik 2.8 nie bardzo się sprawdza w zestawie z przyczepą pow. 1.5-2t. Pomijając brak dynamiki i spalanie >17l/100km to silnik się szybko skończy.
Sławekk, Y60

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: purti » czw lip 06, 2017 6:17 am

"Cholowanie cięzkich przyczep Y61 2.8" :o :lol: Tożto się samo przez się wyklucza przez brak momentu w tym silniku.
Montaż turbiny z VNT poprawi sytuację, tzn będzie się łatwiej rozpędzać.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: Misiek Cypr » czw lip 06, 2017 7:40 am

Wrocic do orginalu, wywalic power boxa, jezdzic z mala turbodziura
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: purti » czw lip 06, 2017 8:16 am

Ruszanie na wzniesieniu z turbodziurą i ciężką przyczepą nie należy do najprzyjemniejszych...przydała by się krótsza jedynka.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: Marci » czw lip 06, 2017 8:26 am

przecie ma reduktor , a w góre to z podwójnym sprzęgłem i wywal 33" i daj 7,50r16 lub 235/85r16 albo zrób profanacje i daj 205r16 :)21
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: purti » czw lip 06, 2017 8:35 am

Taa petarda na reduktorze po mieście np ;)
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: Wowos » czw lip 06, 2017 8:52 am

Do tych sześciu duszek dobije - więcej nie trzeba :)21
y60 autobus, czerwony.

badal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pt lis 07, 2008 9:11 pm
Lokalizacja: Elbląg

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: badal » czw lip 06, 2017 6:11 pm

Widze ze średnio nadaje sie 2,8 do holowania przyczep

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: Marci » czw lip 06, 2017 6:40 pm

trza się nauczyć jeździć ze skrzynią bez synchronizacją z przygazuwką i podwójnym wysprzgleniem , w zasadzie do góry idzie bez problemu , redukcja trudniejsza , ale jak by miał uaza to by umiał , a była gdzieś tabela jak idą biegi z reduktorem czyli 10 do przodu , nie chce mi sięliczyć
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: Misiek Cypr » czw lip 06, 2017 9:56 pm

Da sie bez scen, ale i bez emocji. Daleko te przyczepy targasz? Bo jak kilkanascie, lub kilkadziesiat kilometrow, to da rade. Jak kilkaset, to bedziesz mial pociag o dynamice merca kaczka laweta.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: Wowos » pt lip 07, 2017 2:01 am

Aha - i pierwsza najważniejsza rzecz, zanim zapniesz cokolwiek ciężkiego do haka w y61. Sprawdź, czy ma jeszcze z tyłu ramę, czy też trzyma się tylko na słowo honoru. Młotek w dłoń i ogień. Bo szkoda, żebyś sobie, albo innym użytkownikom drogi zrobił krzywdę...
y60 autobus, czerwony.

badal
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pt lis 07, 2008 9:11 pm
Lokalizacja: Elbląg

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: badal » pt lip 07, 2017 5:21 am

Generalnie w koło komina ale jak by coś się trafiło w Niemczech to mam 1100km w jedna stronę...

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: Misiek Cypr » pt lip 07, 2017 3:35 pm

Wokol komina to bez stresu. Ale po 1000km, zaczniesz szukac czegos z mocniejszym silnikiem :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: Cajman » czw lip 27, 2017 5:41 pm

Eee tam....a ilu z was ciąga parchem 2,8 ciężkie przyczepy ??

Ja swoim to z tych co jest ponad pół mln km to 80 % z przyczepą o DMC 2700 - przeważnie na full załadowana a i czasami przeładowana
I to na trasach do Kirgistanu, Maroka czy Gruzji

Da się da...

Opony 32 cala - w silniku dołożony tylko intercooler bo ja mam y60 a tu jest od razu bpo to 61-ka

Jedynie - to zamontować dodatkowy czujnik temperatury nap na małym obiegu co idzie do tylnej nagrzewnicy
zamontowałem też czyjnik tem spalin

to wszystko pozwala dobrze kontrolowac przebieg spalania i ewentualnie wcześniej odpuścić pod góre aby nie przegrzać silnika

i na co Ci te 33 cale ?? do czego ?? bo chyba tylko do lansu
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: purti » pt lip 28, 2017 6:44 am

Cajman, a jeździłeś y61 z 2.8 ? Y60 ze zdrowym i pomodzonym 2.8 to rakieta przy y61.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: Cajman » pt lip 28, 2017 8:32 am

A co jest w y61? Że może trochę cięższy?
Moj też pusty z bagaznikiem dachowym waży 2.2 t

O kilku rzeczach trzeba pakietac
- Zapomnieć o przelotowej trasie rzędu 100 km/h. Prędkość Prędkość zalecana to 75-85. To spalanie wyjdzie 15-16 l
- Jak tylko się da sciagac bagażnik dachowy - nawet pusty to 1-2 litry więcej na spalaniu
- Na spalanie większy ma wpływ wiatr, opór powietrza niż ciężar przyczepy.
- Przyczepa bez plandeki
- Wywalić 33 cale. Mniejszy moment na kołach i większe spalanie. Poza tym odpowiednią wysokość pojazdu do przyczepu...aby stała równo a nie zadartym przodem do góry
- Trzeba się przestawić...to jest jazda jak ciężarówka a nie busem czy osobowka z przyczepa
- Dobrze przy załadunku wywazyc przyczepę bo można sobie krzywdę zrobic
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: purti » pt lip 28, 2017 8:52 am

Masa to raz, dwa jest koło zamachowe dwumasowe, które odbiera trochę momentu i ruszą się tym autem z miejsca wyraźnie gorzej niż w y60 ( mozna to zmienić).Silnik w y61 jest zupełnie inaczej wysterowany. Pompa ma nastawnik elektroniczny. Soft jest napisany tak, żeby spełniało normy zadymienia. Owszem idzie ten silnik wypycić na innej pompie albo robiąc program i zacznie jeździć w miarę. Nie mniej jednak mały moment obrotowy nie pomaga w ciąganiu przyczep.4.2 jest niezaprzeczalnie lepszy nawet w wersji wolnossącej.
Przejedź się, zobaczysz różnicę nawet w ruszaniu tym autem z miejsca bez ładunku vs twoje auto.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: Cajman » pt lip 28, 2017 9:08 am

Jasne że 4,2 lepszy...ale też ma słabe strony....problemy na wysokościach, rozpędza się chyba tydzień do 80 km...no chyba że z turbo


Ale ja mam teraz motor z 61....z dwumasa i skrzynia biegów
jedynie pompa jest wymieniona na starą z y60, tak że odpada ten argument.
Tak że nie zauwazylem roznicy czy to w tym czy tym silniku....jefzie tak samo....
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: komario » wt sie 01, 2017 8:57 am

Cajman pisze:
pt lip 28, 2017 9:08 am
Jasne że 4,2 lepszy...ale też ma słabe strony....problemy na wysokościach, rozpędza się chyba tydzień do 80 km...no chyba że z turbo


Ale ja mam teraz motor z 61....z dwumasa i skrzynia biegów
jedynie pompa jest wymieniona na starą z y60, tak że odpada ten argument.
Tak że nie zauwazylem roznicy czy to w tym czy tym silniku....jefzie tak samo....

Chłopie ale bzdury piszesz o 4.2.
Chyba nigdy nie miałeś albo nigdy nie jeździłeś.

Z kolegą ścigaliśmy się y60
on 2.8 a ja 4.2

Idzie tak samo jak 2.8

Rusz 2.8 z dwójki albo z trójki - stawiam flakona.

w 4.2 po mieście tylko z dwójki - jedynka nie jest potrzebna.

Co do lawet i ciężkich przyczep - nadaje sie idealnie.
Osobiście ciągnąłem automatem 4.2 z Bremen do Wawy przyczepe z dwoma Grand Voyagerami. Waga okolo 5 ton!!!

Problemy na wysokościach? - jakich ile m.n.p.m? powyżej 4000 m?
są 4.2 z inną pompą wtryskową dedydkowaną do krajów górzystych.

Od 10 lat się bawię różnymi 4.2
nigdy mnie nie zawiódł.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8

Post autor: lbl78 » wt sie 01, 2017 10:55 am

purti pisze:
czw lip 06, 2017 6:17 am
"Cholowanie cięzkich przyczep Y61 2.8" :o :lol: Tożto się samo przez się wyklucza przez brak momentu w tym silniku.
Montaż turbiny z VNT poprawi sytuację, tzn będzie się łatwiej rozpędzać.
załorzyć LPG :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość