Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Moderator: Kosiarz
Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Witam
Chcialby holowac przyczepy powyzej 2t patrolem y61 long silnik 2.8
Z racji tego ze moj samochod ma bardzo duza turbodziure zastanawiam sie co zrobic zeby podczepic taka przyczepe.
Silnika nie bede narazie zmienial
Opony mam 33 cale + power box z v-techu
Co mi poradzicie?
Tuning turbosprezarki?
Zmienic przelozenia w mostach?
Prosze podpowiedzcie cos....
Chcialby holowac przyczepy powyzej 2t patrolem y61 long silnik 2.8
Z racji tego ze moj samochod ma bardzo duza turbodziure zastanawiam sie co zrobic zeby podczepic taka przyczepe.
Silnika nie bede narazie zmienial
Opony mam 33 cale + power box z v-techu
Co mi poradzicie?
Tuning turbosprezarki?
Zmienic przelozenia w mostach?
Prosze podpowiedzcie cos....
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Założyć fabryczne, wąskie koła.
y60 autobus, czerwony.
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Z moich (wieloletnich) doświadczeń wynika, że silnik 2.8 nie bardzo się sprawdza w zestawie z przyczepą pow. 1.5-2t. Pomijając brak dynamiki i spalanie >17l/100km to silnik się szybko skończy.
Sławekk, Y60
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
"Cholowanie cięzkich przyczep Y61 2.8"
Tożto się samo przez się wyklucza przez brak momentu w tym silniku.
Montaż turbiny z VNT poprawi sytuację, tzn będzie się łatwiej rozpędzać.


Montaż turbiny z VNT poprawi sytuację, tzn będzie się łatwiej rozpędzać.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Wrocic do orginalu, wywalic power boxa, jezdzic z mala turbodziura
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Ruszanie na wzniesieniu z turbodziurą i ciężką przyczepą nie należy do najprzyjemniejszych...przydała by się krótsza jedynka.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
przecie ma reduktor , a w góre to z podwójnym sprzęgłem i wywal 33" i daj 7,50r16 lub 235/85r16 albo zrób profanacje i daj 205r16 

lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Taa petarda na reduktorze po mieście np 

Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Do tych sześciu duszek dobije - więcej nie trzeba 

y60 autobus, czerwony.
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Widze ze średnio nadaje sie 2,8 do holowania przyczep
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
trza się nauczyć jeździć ze skrzynią bez synchronizacją z przygazuwką i podwójnym wysprzgleniem , w zasadzie do góry idzie bez problemu , redukcja trudniejsza , ale jak by miał uaza to by umiał , a była gdzieś tabela jak idą biegi z reduktorem czyli 10 do przodu , nie chce mi sięliczyć
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Da sie bez scen, ale i bez emocji. Daleko te przyczepy targasz? Bo jak kilkanascie, lub kilkadziesiat kilometrow, to da rade. Jak kilkaset, to bedziesz mial pociag o dynamice merca kaczka laweta.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Aha - i pierwsza najważniejsza rzecz, zanim zapniesz cokolwiek ciężkiego do haka w y61. Sprawdź, czy ma jeszcze z tyłu ramę, czy też trzyma się tylko na słowo honoru. Młotek w dłoń i ogień. Bo szkoda, żebyś sobie, albo innym użytkownikom drogi zrobił krzywdę...
y60 autobus, czerwony.
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Generalnie w koło komina ale jak by coś się trafiło w Niemczech to mam 1100km w jedna stronę...
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Wokol komina to bez stresu. Ale po 1000km, zaczniesz szukac czegos z mocniejszym silnikiem 

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Eee tam....a ilu z was ciąga parchem 2,8 ciężkie przyczepy 
Ja swoim to z tych co jest ponad pół mln km to 80 % z przyczepą o DMC 2700 - przeważnie na full załadowana a i czasami przeładowana
I to na trasach do Kirgistanu, Maroka czy Gruzji
Da się da...
Opony 32 cala - w silniku dołożony tylko intercooler bo ja mam y60 a tu jest od razu bpo to 61-ka
Jedynie - to zamontować dodatkowy czujnik temperatury nap na małym obiegu co idzie do tylnej nagrzewnicy
zamontowałem też czyjnik tem spalin
to wszystko pozwala dobrze kontrolowac przebieg spalania i ewentualnie wcześniej odpuścić pod góre aby nie przegrzać silnika
i na co Ci te 33 cale
do czego
bo chyba tylko do lansu

Ja swoim to z tych co jest ponad pół mln km to 80 % z przyczepą o DMC 2700 - przeważnie na full załadowana a i czasami przeładowana
I to na trasach do Kirgistanu, Maroka czy Gruzji
Da się da...
Opony 32 cala - w silniku dołożony tylko intercooler bo ja mam y60 a tu jest od razu bpo to 61-ka
Jedynie - to zamontować dodatkowy czujnik temperatury nap na małym obiegu co idzie do tylnej nagrzewnicy
zamontowałem też czyjnik tem spalin
to wszystko pozwala dobrze kontrolowac przebieg spalania i ewentualnie wcześniej odpuścić pod góre aby nie przegrzać silnika
i na co Ci te 33 cale


GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Cajman, a jeździłeś y61 z 2.8 ? Y60 ze zdrowym i pomodzonym 2.8 to rakieta przy y61.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
A co jest w y61? Że może trochę cięższy?
Moj też pusty z bagaznikiem dachowym waży 2.2 t
O kilku rzeczach trzeba pakietac
- Zapomnieć o przelotowej trasie rzędu 100 km/h. Prędkość Prędkość zalecana to 75-85. To spalanie wyjdzie 15-16 l
- Jak tylko się da sciagac bagażnik dachowy - nawet pusty to 1-2 litry więcej na spalaniu
- Na spalanie większy ma wpływ wiatr, opór powietrza niż ciężar przyczepy.
- Przyczepa bez plandeki
- Wywalić 33 cale. Mniejszy moment na kołach i większe spalanie. Poza tym odpowiednią wysokość pojazdu do przyczepu...aby stała równo a nie zadartym przodem do góry
- Trzeba się przestawić...to jest jazda jak ciężarówka a nie busem czy osobowka z przyczepa
- Dobrze przy załadunku wywazyc przyczepę bo można sobie krzywdę zrobic
Moj też pusty z bagaznikiem dachowym waży 2.2 t
O kilku rzeczach trzeba pakietac
- Zapomnieć o przelotowej trasie rzędu 100 km/h. Prędkość Prędkość zalecana to 75-85. To spalanie wyjdzie 15-16 l
- Jak tylko się da sciagac bagażnik dachowy - nawet pusty to 1-2 litry więcej na spalaniu
- Na spalanie większy ma wpływ wiatr, opór powietrza niż ciężar przyczepy.
- Przyczepa bez plandeki
- Wywalić 33 cale. Mniejszy moment na kołach i większe spalanie. Poza tym odpowiednią wysokość pojazdu do przyczepu...aby stała równo a nie zadartym przodem do góry
- Trzeba się przestawić...to jest jazda jak ciężarówka a nie busem czy osobowka z przyczepa
- Dobrze przy załadunku wywazyc przyczepę bo można sobie krzywdę zrobic
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Masa to raz, dwa jest koło zamachowe dwumasowe, które odbiera trochę momentu i ruszą się tym autem z miejsca wyraźnie gorzej niż w y60 ( mozna to zmienić).Silnik w y61 jest zupełnie inaczej wysterowany. Pompa ma nastawnik elektroniczny. Soft jest napisany tak, żeby spełniało normy zadymienia. Owszem idzie ten silnik wypycić na innej pompie albo robiąc program i zacznie jeździć w miarę. Nie mniej jednak mały moment obrotowy nie pomaga w ciąganiu przyczep.4.2 jest niezaprzeczalnie lepszy nawet w wersji wolnossącej.
Przejedź się, zobaczysz różnicę nawet w ruszaniu tym autem z miejsca bez ładunku vs twoje auto.
Przejedź się, zobaczysz różnicę nawet w ruszaniu tym autem z miejsca bez ładunku vs twoje auto.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Jasne że 4,2 lepszy...ale też ma słabe strony....problemy na wysokościach, rozpędza się chyba tydzień do 80 km...no chyba że z turbo
Ale ja mam teraz motor z 61....z dwumasa i skrzynia biegów
jedynie pompa jest wymieniona na starą z y60, tak że odpada ten argument.
Tak że nie zauwazylem roznicy czy to w tym czy tym silniku....jefzie tak samo....
Ale ja mam teraz motor z 61....z dwumasa i skrzynia biegów
jedynie pompa jest wymieniona na starą z y60, tak że odpada ten argument.
Tak że nie zauwazylem roznicy czy to w tym czy tym silniku....jefzie tak samo....
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
Cajman pisze: ↑pt lip 28, 2017 9:08 amJasne że 4,2 lepszy...ale też ma słabe strony....problemy na wysokościach, rozpędza się chyba tydzień do 80 km...no chyba że z turbo
Ale ja mam teraz motor z 61....z dwumasa i skrzynia biegów
jedynie pompa jest wymieniona na starą z y60, tak że odpada ten argument.
Tak że nie zauwazylem roznicy czy to w tym czy tym silniku....jefzie tak samo....
Chłopie ale bzdury piszesz o 4.2.
Chyba nigdy nie miałeś albo nigdy nie jeździłeś.
Z kolegą ścigaliśmy się y60
on 2.8 a ja 4.2
Idzie tak samo jak 2.8
Rusz 2.8 z dwójki albo z trójki - stawiam flakona.
w 4.2 po mieście tylko z dwójki - jedynka nie jest potrzebna.
Co do lawet i ciężkich przyczep - nadaje sie idealnie.
Osobiście ciągnąłem automatem 4.2 z Bremen do Wawy przyczepe z dwoma Grand Voyagerami. Waga okolo 5 ton!!!
Problemy na wysokościach? - jakich ile m.n.p.m? powyżej 4000 m?
są 4.2 z inną pompą wtryskową dedydkowaną do krajów górzystych.
Od 10 lat się bawię różnymi 4.2
nigdy mnie nie zawiódł.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był
Re: Holowanie ciężkich przyczep Patrol Y61 2.8
załorzyć LPG

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość