Post
autor: bzibziak » śr paź 28, 2020 2:01 pm
Jeśli chodzi o instalację to z BMW wyszarpujesz wszystko do komputera, ale warto nawet dalej np. do pedału gazu i do pompy paliwa, wywalasz ze sterownika immo czy tam EWS, automat oraz inne przydasie typu pneumatyczne poduszki silnika, klapy wirowe, wentylatory, klimę itp. zostawiasz najpotrzebniejsze rzeczy z instalacji BMW czyli komputer i przekaźniki którymi steruje, zwłaszcza podobno przekaźnik z zasilaniami czujników musi być sterowany z kompa, bo inaczej sypie błędami. Na wyjściu z wiązki z BMW zostaje kilka przewodów: masa, + stały, + po stacyjce i rozrusznik, to wpinasz w oryginalną wiązkę i teoretycznie powinien działać. Sygnał obrotomierza bierzesz albo z wyjścia TD z kompa (jak masz 3,0 to będzie zaniżał) albo z alternatora (wskazania też takie sobie), czujnik temperatury do wskaźnika pewnie pójdzie oryginalny na wężu małego obiegu, załączanie wentylatorów: jakiś czujnik albo na chłodnicy albo na wężu dużego obiegu. Sterowanie klimy jak było. Schematy do BMW masz w TIS online i radzę najpierw znaleźć odpowiedni i bebeszyć wiązkę na podstawie schematu, wycinając od razu niepotrzebne rzeczy i opisując te istotne. A, i piszę to jako teoretyk, bo nie dotarłem jeszcze do etapu okablowania, choć ten zbliża się małymi krokami.
No i oczywiście wyprowadź OBD, ale to chyba jasne.
P.S. do patrola widziałem wszystko do zrobienia tego P&P i te łapy też, ale nie pamiętam gdzie.
Facet bez gaci zyskuje lub traci.