Strona 1 z 1
Patrol y61 3.0d swap BMW M57 - ważne informacje
: śr paź 28, 2020 7:42 am
autor: Ag-Auto
Na początku napiszę , że to mój pierwszy post więc się przywitam . Witam wszystkich !
Chciałem założyć posta bardziej technicznego niż o tym czy wsadzać czy nie itp ,odnośnie swapa M57 do y61
Mam parcha z 3.0d i zakupiłem już silnik (właściwie całą e60)
Z 3.0d 218km w manualu . Zastosować chciałbym adapter łączący skrzynie BMW z reduktorem Patrola .
Dodam że przeleciałem 176 stron fora i nie znalazłem konkretnych info
Moje pytania
1. Czy posiada ktoś schemat instalacji M57 do podłączenia z parchem i do odpalenia
2. Słyszałem że da się użyć jakiś różnych poduszek silnika żeby nie przespawywać łap oryginalnych w patrolu .
Narazie tyle mam z niewiadomych od strony technicznej . dzięki wszystkim za radę

Re: Patrol y61 3.0d swap BMW M57 - ważne informacje
: śr paź 28, 2020 11:14 am
autor: purti
Siema. Fajnie, że próbujesz to sam ogarnąć.
Może być cieżko o taką wiedzę na tym forum..
Próbowałeś na forum patrolniętych ?
Re: Patrol y61 3.0d swap BMW M57 - ważne informacje
: śr paź 28, 2020 2:01 pm
autor: bzibziak
Jeśli chodzi o instalację to z BMW wyszarpujesz wszystko do komputera, ale warto nawet dalej np. do pedału gazu i do pompy paliwa, wywalasz ze sterownika immo czy tam EWS, automat oraz inne przydasie typu pneumatyczne poduszki silnika, klapy wirowe, wentylatory, klimę itp. zostawiasz najpotrzebniejsze rzeczy z instalacji BMW czyli komputer i przekaźniki którymi steruje, zwłaszcza podobno przekaźnik z zasilaniami czujników musi być sterowany z kompa, bo inaczej sypie błędami. Na wyjściu z wiązki z BMW zostaje kilka przewodów: masa, + stały, + po stacyjce i rozrusznik, to wpinasz w oryginalną wiązkę i teoretycznie powinien działać. Sygnał obrotomierza bierzesz albo z wyjścia TD z kompa (jak masz 3,0 to będzie zaniżał) albo z alternatora (wskazania też takie sobie), czujnik temperatury do wskaźnika pewnie pójdzie oryginalny na wężu małego obiegu, załączanie wentylatorów: jakiś czujnik albo na chłodnicy albo na wężu dużego obiegu. Sterowanie klimy jak było. Schematy do BMW masz w TIS online i radzę najpierw znaleźć odpowiedni i bebeszyć wiązkę na podstawie schematu, wycinając od razu niepotrzebne rzeczy i opisując te istotne. A, i piszę to jako teoretyk, bo nie dotarłem jeszcze do etapu okablowania, choć ten zbliża się małymi krokami.
No i oczywiście wyprowadź OBD, ale to chyba jasne.
P.S. do patrola widziałem wszystko do zrobienia tego P&P i te łapy też, ale nie pamiętam gdzie.
Re: Patrol y61 3.0d swap BMW M57 - ważne informacje
: śr paź 28, 2020 2:35 pm
autor: Kabal
bzibziak pisze: ↑śr paź 28, 2020 2:01 pm
Jeśli chodzi o instalację to z BMW wyszarpujesz wszystko do komputera, ale warto nawet dalej np. do pedału gazu i do pompy paliwa, wywalasz ze sterownika immo czy tam EWS, automat oraz inne przydasie typu pneumatyczne poduszki silnika, klapy wirowe, wentylatory, klimę itp. zostawiasz najpotrzebniejsze rzeczy z instalacji BMW czyli komputer i przekaźniki którymi steruje, zwłaszcza podobno przekaźnik z zasilaniami czujników musi być sterowany z kompa, bo inaczej sypie błędami. Na wyjściu z wiązki z BMW zostaje kilka przewodów: masa, + stały, + po stacyjce i rozrusznik, to wpinasz w oryginalną wiązkę i teoretycznie powinien działać. Sygnał obrotomierza bierzesz albo z wyjścia TD z kompa (jak masz 3,0 to będzie zaniżał) albo z alternatora (wskazania też takie sobie), czujnik temperatury do wskaźnika pewnie pójdzie oryginalny na wężu małego obiegu, załączanie wentylatorów: jakiś czujnik albo na chłodnicy albo na wężu dużego obiegu. Sterowanie klimy jak było. Schematy do BMW masz w TIS online i radzę najpierw znaleźć odpowiedni i bebeszyć wiązkę na podstawie schematu, wycinając od razu niepotrzebne rzeczy i opisując te istotne. A, i piszę to jako teoretyk, bo nie dotarłem jeszcze do etapu okablowania, choć ten zbliża się małymi krokami.
No i oczywiście wyprowadź OBD, ale to chyba jasne.
P.S. do patrola widziałem wszystko do zrobienia tego P&P i te łapy też, ale nie pamiętam gdzie.
Ty byś założył wątek i się chwalił etapami. Albo chociaż mi ślij!

Re: Patrol y61 3.0d swap BMW M57 - ważne informacje
: śr paź 28, 2020 5:01 pm
autor: Ag-Auto
Dziękuję za informację , tak na patrolnietych też pytałem .
Człowiek szuka gdzie może bo jednak jak satysfakcja że zrobiło się takiego swapa samemu ( i przy pomocy dobrych forumowiczów

) jest napewno większa niż oddać i zapłacić

Re: Patrol y61 3.0d swap BMW M57 - ważne informacje
: czw paź 29, 2020 9:34 pm
autor: bzibziak
Kabal pisze: ↑śr paź 28, 2020 2:35 pm
bzibziak pisze: ↑śr paź 28, 2020 2:01 pm
Jeśli chodzi o instalację to z BMW wyszarpujesz wszystko do komputera, ale warto nawet dalej np. do pedału gazu i do pompy paliwa, wywalasz ze sterownika immo czy tam EWS, automat oraz inne przydasie typu pneumatyczne poduszki silnika, klapy wirowe, wentylatory, klimę itp. zostawiasz najpotrzebniejsze rzeczy z instalacji BMW czyli komputer i przekaźniki którymi steruje, zwłaszcza podobno przekaźnik z zasilaniami czujników musi być sterowany z kompa, bo inaczej sypie błędami. Na wyjściu z wiązki z BMW zostaje kilka przewodów: masa, + stały, + po stacyjce i rozrusznik, to wpinasz w oryginalną wiązkę i teoretycznie powinien działać. Sygnał obrotomierza bierzesz albo z wyjścia TD z kompa (jak masz 3,0 to będzie zaniżał) albo z alternatora (wskazania też takie sobie), czujnik temperatury do wskaźnika pewnie pójdzie oryginalny na wężu małego obiegu, załączanie wentylatorów: jakiś czujnik albo na chłodnicy albo na wężu dużego obiegu. Sterowanie klimy jak było. Schematy do BMW masz w TIS online i radzę najpierw znaleźć odpowiedni i bebeszyć wiązkę na podstawie schematu, wycinając od razu niepotrzebne rzeczy i opisując te istotne. A, i piszę to jako teoretyk, bo nie dotarłem jeszcze do etapu okablowania, choć ten zbliża się małymi krokami.
No i oczywiście wyprowadź OBD, ale to chyba jasne.
P.S. do patrola widziałem wszystko do zrobienia tego P&P i te łapy też, ale nie pamiętam gdzie.
Ty byś założył wątek i się chwalił etapami. Albo chociaż mi ślij!
Nie mogę zakładać, bo jak założę to zaraz biorę następnego gruza i pozostałe smutno czekają w kolejce mimo setek godzin i taczek hajsu

chociaż póki co się chyba większość jednak doczekała

Re: Patrol y61 3.0d swap BMW M57 - ważne informacje
: ndz mar 24, 2024 10:24 am
autor: NUREK MAV
Podepnę się pod temat bo dotyczy turbiny garrett, czy ktoś stosował zamiennik Maxpeedingrods T3 T4 T04e w zasilaniu/ doładowaniu M57 ?
https://pl.aliexpress.com/item/10050040 ... Redirect=y