Parchol 4,2D/TD

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Tarsus

Parchol 4,2D/TD

Post autor: Tarsus » wt sie 22, 2006 7:35 pm

Przepraszam ze tak jak mlody wyskakuje, ale mam strasznie malo czasu na net ( a pytania takie byly pewnie zylion razy) wiec zwracam sie z mala prosba . Otoz moje obecne syfiatko doprowadzilo mnie znowu do szewskiej pasji, oszczedzalem go jak moglem a i tak znowu cos mu padlo bez powodu i stwierdzilem ze wymienie go na inne. Parcha 4.2. W dizlu koniecznie. Wiec pytanie czy goly D czy na turbinie i dlaczego. Chodzi oczywiscie o rocznik 94 wzwyz, koniecznie slx. Wlasciwie to moj pierwszy post u "parchatych" ale mam zamiar popisac wiecej jak tylko diskacz do zyda pojdzie. Czy to pewniak ze od 95' wszystkie slxy wychodzily z manualnie blokowanym mostem? ( bo takowy chce nabyc). Pozdrawiam wszystkich i zarazem witam jako nowy na forum Nissana. :)
...EX LRowiec :)21

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » śr sie 23, 2006 9:45 am

Silnik TD42 to stara jak świat, sprawdzona konstrukcja. Silnik niezwykle trwały. Wyposażany w dwa układy zasilania na początku pompa rzędowa, w późniejszym etapie pompa rotacyjna. Moc w zależności od rodzaju zasilania, doładowania i ustawień od 130 kM dla golasa do 200 kM w wersji aborygeńskiej (turbo - intercooler).
Niestety silnik praktycznie nieznany w Europie (wileka brytfania się nie liczy) więc jeżeli chcesz się czegoś więcej dowiedzieć szukaj u aborygenów. Ja co prawda posiadam dość sporą dokumentację na temat tego silnika, ale nie ma tam danych eksploatacyjnych bo to SM.
Bardzo dobre źródło napędu do wyprawówki do przeprawówki może być za ciężki (żeliwo forever).
A co do wyboru LR - Patrol...
Mając LR prowadzisz bujne życie towarzyskie, często spotykacie się w serwisach, rozmawiacie o swoich awariach, wymieniacie się różnymi rozwiązaniami które pozwalają się waszym samochodom poruszać, no i te kluby, koła wzajemnej adoracji, znaczki, gadżety, normalnie elyta :)
A jak będziesz miał Patrola to będziesz odludkiem, bo on tylko jeździ...
Pozdro,
Siwy

P.S.

Jak będzisz potrzebował danych technicznych a je będę mógł znaleść do wal.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
patriik
Posty: 452
Rejestracja: czw maja 05, 2005 8:09 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: patriik » śr sie 23, 2006 10:11 am

Piękny opis ;) Ale takie silniki to rzadkość..... :(
Szukam, szukam.... może patrolka a może pajero (czytaj: onanistę)
;-)

y60 4.2 gr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pt sie 11, 2006 1:00 pm
Lokalizacja: Wwa

Post autor: y60 4.2 gr » śr sie 23, 2006 12:39 pm

Posiadam 4,2 D i w zwiazku z tym prosiłbym o przesłanie mi owych materiałów na jego temat panie "Kosiarz" :) bylbym wdzieczny

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr sie 23, 2006 5:54 pm

dzieki @kosiarz. Faktycznie, co do znaczow, imprez, kolek wzajemnej adoracji i faszystowskiego podejscia niektorych forumowiczow do marki LR to prawda. Bede troche zalowal. Ale wiadomo od dawna ze japonczyki najtrwalsze. A patrol mi sie podoba bo ma duze, mocne i oszczedne diesle, blokade tylnego mostu, fajny wyglad... nigdy nie jezdzilem i nic wiecej nie wiem - ale mam zamiar sie dowiedziec...
Wielka mi afera bo na parcha zamieniam LRa :)21

btw: CJ nie przesadzasz aby?

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr sie 23, 2006 6:54 pm

Tarsus pisze:A patrol mi sie podoba bo ma duze, mocne i oszczedne diesle
:)20
ROTFL

nie przesadzam...wierz mi...miałem gr'a na pełnym wypasie i nie chcę więcej słyszeć o prasowanym ryżu

zresztą nie tylko ja. przypadków porzucenia japończyków na rzecz disco jest sporo. łącznie z przesiadkami z Y61 na 300tdi

ale...
generalnie ziew
temat był poruszany zylion razy
pomysł sprzedania wyprowadzonego disco i kupna patrola żeby zacząć walkę od początku jest kiepski
kiepski tym bardziej że poza przyzwoitymi mostami w patrolu nie ma nic fajnego
kiepska rama
beznadziejna blacha
nietrafione silniki
nieergonomiczne, ciasne wnętrze
popaprana elektryka
mierne zawieszenie
i zylion innych porażek koncepcyjnych
#noichuj

HONZA.S
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 4:53 pm
Lokalizacja: Benešovsko CZ

Patrol

Post autor: HONZA.S » śr sie 23, 2006 9:18 pm

Obrazek
To je pohled pod kapotu Patrol 4.2Td Zdraví Honza
když vůz tak 4 x 4
ARO 244 TD

HONZA.S
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 4:53 pm
Lokalizacja: Benešovsko CZ

Post autor: HONZA.S » śr sie 23, 2006 9:22 pm

Výkon a kroutící moment. Obrazek
když vůz tak 4 x 4
ARO 244 TD

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr sie 23, 2006 9:29 pm

czesław&jarząbek pisze:
Tarsus pisze:A patrol mi sie podoba bo ma duze, mocne i oszczedne diesle
:)20
ROTFL

nie przesadzam...wierz mi...miałem gr'a na pełnym wypasie i nie chcę więcej słyszeć o prasowanym ryżu

zresztą nie tylko ja. przypadków porzucenia japończyków na rzecz disco jest sporo. łącznie z przesiadkami z Y61 na 300tdi

ale...
generalnie ziew
temat był poruszany zylion razy
pomysł sprzedania wyprowadzonego disco i kupna patrola żeby zacząć walkę od początku jest kiepski
kiepski tym bardziej że poza przyzwoitymi mostami w patrolu nie ma nic fajnego
kiepska rama
beznadziejna blacha
nietrafione silniki
nieergonomiczne, ciasne wnętrze
popaprana elektryka
mierne zawieszenie
i zylion innych porażek koncepcyjnych
Prawda lezy gdzies tam po środku - C&J na pewno lovia LR ale i ma tez duzo racji

kiepska rama. Rama daje rade

Blacha. ymm

Nie trafione silniki - zgodziłbym sie -nie są to wybitne konstrukcje

nieergonomiczne, ciasne wnętrze. Dla C&J na pewno jest przyciasnawe ale generalnie C&J ma racje wielkie auto z malym wnętrzem

popaprana elektryka. URSUS C 360 to to nie jest i bez pradu jechac nie bedzie ale to domena wszytskich japonczyków

mierne zawieszenie. - jakos nie mam dosiwiadczen :roll: bo orginalana zawiecha w 10 latkach to nie jest miarodajne zrodlo informacji ale za to nowa HD jakiś tam firm jest w deche i take OME trudno nazwac miernym

Mi sie Patrol podoba robi fajnie jest GIT :)2 ale bym sobie go nie zanabył :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Post autor: Adamek » śr sie 23, 2006 9:35 pm

Eskapada pisze:Nie trafione silniki - zgodziłbym sie -nie są to wybitne konstrukcje
Jesli chodzi o 2.8 TD to i prawda, (choc jak sie uwaza na te 2.8 to tez daja rade) ale jest tez cos takiego jak 4.2 D, 4.2 TD i nie do zajechania 4.2 benzyna. Niestety taki nie fart ze w polsce nie ma takowych. (Ale tu sa) :)21
Ostatnio zmieniony śr sie 23, 2006 9:38 pm przez Adamek, łącznie zmieniany 2 razy.
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr sie 23, 2006 9:36 pm

z ta elektryka sie zobaczy ale ten 4.2D nie powinien jej za wiele miec? Co tam... pompa na elektryce czy co innego moze byc?

Awatar użytkownika
kokos
 
 
Posty: 188
Rejestracja: pn cze 26, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kokos » czw sie 24, 2006 1:41 pm

ja w odróżnieniu od większości jestem bardzo zadowolony z mojego 2.8, piszecie że brakuje mocy a u mnie jest odwrotnie mimo że mam oponki 35'. a wolny wcale nie jestem i lubie poszaleć
Nissan Patrol Gr EvoObrazek

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Post autor: suziXL » czw sie 24, 2006 1:47 pm

kokos pisze:ja w odróżnieniu od większości jestem bardzo zadowolony z mojego 2.8, piszecie że brakuje mocy a u mnie jest odwrotnie mimo że mam oponki 35'. a wolny wcale nie jestem i lubie poszaleć
zawsze nadchodzi ten moment kiedy zaczyna brakowac... :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Tarsus

Post autor: Tarsus » pt sie 25, 2006 5:45 pm

Ladnie sie tnie posty... :roll:

... choc najmniej tresciwy post CJ boza interwencje nie wiedziec czemu przetrwal :)21
Ostatnio zmieniony pt sie 25, 2006 6:23 pm przez Tarsus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: jezus » pt sie 25, 2006 6:21 pm

ooooooo....troche mięska wyleciało... :)2 ...dobra rada...jak krótki to kup patrola 4.2 :)2 ...jak długi to hdj 80 4.2td na automacie :)2 :)2
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości