Podgrzewacz cieczy chłodzącej...zimą już straszy...

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Tymoon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 26, 2006 8:11 am
Lokalizacja: Kraków

Podgrzewacz cieczy chłodzącej...zimą już straszy...

Post autor: Tymoon » pt paź 20, 2006 11:45 pm

Bry!
Wiem, wiem - bylo wałkowane na początku tego roku :). Przeglądałem starannie (jak mi się wydaje) wszystkie liczne posty, ale tylko w jednym trafiłem na moc takiego podgrzewacza - 750W.
Teraz moje pytanie: do Patrola "hiszpana", silnik RD28, 1991 rok, długi - to jaka moc wystarczy lub jaką zalecacie? Znalazłem stronę firmy sprzedającej takie cuda: http://www.eps.bielsko.pl/default.php?cat=1
Który wybrać? Są inne firmy w Polsce oferujące takie urządzenia? Przy tym silniku to tylko te montowane na przewodzie przy chłodnicy, prawda?

Do zimy co prawda jeszcze, mam nadzieję trochę czasu zostało, ale już powoli coraz chłodniej, niestety...

Pozdroofko Wszystkim i dzięki!
Tymon Kretschmer

Awatar użytkownika
AndGaz
 
 
Posty: 243
Rejestracja: śr maja 19, 2004 3:54 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: AndGaz » sob paź 21, 2006 7:56 am

. Słuchaj, miałem Gaza z bardzo starym silnikiem 2,4D i zamontowany taki podgrzewacz na przewodzie - bardzo pomaga. Trzeba tylko włączyć godzinę lub dwie przed odpalaniem.
. Jeśli chodzi o moc to nie musi być 750, bo równie dobrze wystarczy 400W ale trzeba ten podgrzewacz zamontować w odpowiednim miejscu.

. Miłej grzebaniny :lol:

ps. co do firmy to może być :wink:
Gaziorek i K160
SERWIS SAMOCHODÓW TERENOWYCH
=>4G4 Gamerc 4G4<=
http://gamerc.pl/

Tymoon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 26, 2006 8:11 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tymoon » sob paź 21, 2006 8:07 am

AndGaz pisze:. Jeśli chodzi o moc to nie musi być 750, bo równie dobrze wystarczy 400W ale trzeba ten podgrzewacz zamontować w odpowiednim miejscu.

. Miłej grzebaniny :lol:
Za odpowiednie miejsce rozumiesz:....? Znalazłem różne wersje :wink:
Tymon Kretschmer

hensel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 5:34 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: hensel » sob paź 21, 2006 8:41 am

na jakiej zasadzie to działa?

Tymoon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 26, 2006 8:11 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tymoon » sob paź 21, 2006 8:52 am

hensel pisze:na jakiej zasadzie to działa?
A bardzo prostej - to zwykla grzalka w bloku silnika lub na przewodzie cieczy chłodzącej, włączana wtyczką do gniazdka 230V. I działa tak, że ogrzewa płyn w bloku silnika i chłodnicy - takie grzanie na postoju - autko lepiej zapala, szybciej i z mniejszymi obciążeniami nagrzewa się silnik, wewnątrz samochodu szybciej robi się ciepło...chyba same plusy :).

A tak w ogóle to fajnie brzmi "ogrzewanie cieczy chłodzącej" :D

Pozdroofko!
Tymon Kretschmer

xaw
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: śr paź 18, 2006 7:45 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: xaw » sob paź 21, 2006 1:37 pm

a nie lepiej pare kocykUF ulozyc pod i na silniku :D albo tak mocno mocno przytulic. :D:D:D:D:D:D
Hmm BŁOTO

xaw
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: śr paź 18, 2006 7:45 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: xaw » sob paź 21, 2006 1:37 pm

A tak naprawde to jeszcz postaram sie poszukac grzalek z czasowym wylacznikiem bo gdzies to widzialem :D
Hmm BŁOTO

Tymoon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 26, 2006 8:11 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tymoon » sob paź 21, 2006 3:15 pm

xaw pisze:a nie lepiej pare kocykUF ulozyc pod i na silniku :D albo tak mocno mocno przytulic. :D:D:D:D:D:D
Kochamy te nasze Maleństwa, prawda? :oops: cmok cmok!
Tymon Kretschmer

Awatar użytkownika
skorek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: sob sie 26, 2006 11:47 pm
Lokalizacja: polska

Post autor: skorek » sob paź 21, 2006 7:18 pm

montowal ktos to w parchu k 160 3,3 t?

malutki
Posty: 516
Rejestracja: pn sty 26, 2004 11:23 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: malutki » ndz paź 22, 2006 10:33 am

skorek pisze:montowal ktos to w parchu k 160 3,3 t?
ja mam bodajże z "Defy" -prosty montaż w dolnej części bloku, działa super
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe

andrzej76
 
 
Posty: 102
Rejestracja: śr mar 30, 2005 7:59 pm
Lokalizacja: KATowice

Post autor: andrzej76 » pn paź 23, 2006 8:38 am

malutki pisze: ja mam bodajże z "Defy" -prosty montaż w dolnej części bloku, działa super
Masz zamontowane zamiast zaślepki w bloku? Mógłbyś podać więcej szczegółów, jakieś foto?
K160 ........ W163/D1

malutki
Posty: 516
Rejestracja: pn sty 26, 2004 11:23 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: malutki » pn paź 23, 2006 12:44 pm

postaram się na jutro coś podesłać
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe

FAZI1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn lut 02, 2004 4:37 pm

Post autor: FAZI1 » pn paź 23, 2006 7:14 pm

Witam..

Podeślij te fotki koniecznie, ja też bym zamontował takie cudo.

Pozdro

Tymoon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 26, 2006 8:11 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tymoon » pn paź 23, 2006 8:37 pm

Buuuu :), ale pomóżcie też autorowi glównego posta... :D :D :D - grzałka 400 W do mojego Maleństwa wystarczy? (tak napisal AndGaz i zamilkł). Termostat puści "wodę" dalej? I ten montaż... doszukałem sie kilku wersji - która zatem najbardziej efektywna? Xaw też pisał coś o grzałkach z wyłącznikiem czasowym. On jest montowany w samochodzie czy po stronie wtyczki - w domu?

Pozdroofko Wam!
Tymon Kretschmer

Awatar użytkownika
Jaaareeek !
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Jaaareeek ! » pn paź 23, 2006 8:47 pm

Tymoon pisze: grzałka 400 W do mojego Maleństwa wystarczy?
400 W na wężu to za mało
Tymoon pisze: Termostat puści "wodę" dalej?
tak, jak będzie nieszczelny lub będzie w nim otwór, a potem podgrzany płyn schłodzi się w chlodnicy :)21
Tymoon pisze: ...grzałkach z wyłącznikiem czasowym. On jest montowany w samochodzie czy po stronie wtyczki - w domu?

najprościej i najtaniej wyłącznik czasowy do gniazdka z kaufhali za 10 zeta

Tymoon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 26, 2006 8:11 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tymoon » pn paź 23, 2006 10:14 pm

400 W na wężu to za mało
Ile w takim razie trzeba wsadzić? A orientujesz się może czy w silniku RD28 jest możliwość montażu w bloku silnika?

tak, jak będzie nieszczelny lub będzie w nim otwór, a potem podgrzany płyn schłodzi się w chlodnicy :)21
Nie śmiej się! :) uczę się dopiero :) - czyli tu chodzi o to by tylko silnik był "grzany" i wcale termostat nie musi się otwierać (temperatura niekoniecznie ma być taka wysoka?)

najprościej i najtaniej wyłącznik czasowy do gniazdka z kaufhali za 10 zeta
Kaufhala to Castorama, OBI, Praktiker i takie tam supermarkety? :)
Tymon Kretschmer

Awatar użytkownika
Jaaareeek !
 
 
Posty: 1070
Rejestracja: ndz wrz 26, 2004 6:41 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Jaaareeek ! » pn paź 23, 2006 10:52 pm

@ Tymoon

uważam, że tylko grzałka do bloku ma sens, sprawdź ofertę defy,
to zobaczysz jakie moce proponują do róźnych silników i pojemności.

tu masz trochę wypocin o grzałkach:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=18936

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » wt paź 24, 2006 7:52 pm

skorek pisze:montowal ktos to w parchu k 160 3,3 t?
3,3D-montaż z a termostatem coby chłodnicy nie grzał. Grzanie na godzinę przed wyjazdem załączane włącznikiem czasowym za 10 zeta. Moc grzałki 750 Wat, Srednica ok 40 mm. Przetestowane przez ubiegłą zimę z powodzeniem. Pamiętajcie o dodatkach do ON na silne mrozy.

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... 8&start=75

PS-trochę podcięte jest trzymanie zbiornika płynu do wspomagania.Grzałka od strony aku osłonięta grubą gumą. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
AndGaz
 
 
Posty: 243
Rejestracja: śr maja 19, 2004 3:54 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: AndGaz » wt paź 24, 2006 10:04 pm

Panowie..... stosując grzałkę ułatwiamy tylko rozruch silnika zimą.

Wg mnie podniesienie temperatury cieczy nawet do 10 °C wystarcza (bo czy macie kłopoty z uruchomieniem swoich wozów w tej temp otoczenia?) i wtedy grzałka 400W naprawdę jest dość mocna. Mojego 2,4D podgrzewała do około 40°C przy -20°C na zewnątrz.

Co do otwierania termostatu - nie należy się tego obawiać, bo ten ma temp otwarcia około 80°C

pozdrawiam Andrzej
Gaziorek i K160
SERWIS SAMOCHODÓW TERENOWYCH
=>4G4 Gamerc 4G4<=
http://gamerc.pl/

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » śr paź 25, 2006 4:10 pm

Co do otwierania termostatu - nie należy się tego obawiać, bo ten ma temp otwarcia około 80°C

pozdrawiam Andrzej[/quote]



I wcale nie należy się tego obawiać-jak się otworzy to i zamknie-przynajmniej wiadomo, że termostat sprawny 8) :)2 :lol: Ważne, aby za termostatem grzałkę mostować.

Awatar użytkownika
AndGaz
 
 
Posty: 243
Rejestracja: śr maja 19, 2004 3:54 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: AndGaz » czw paź 26, 2006 11:27 am

janusz k160 pisze: :)2 :lol: Ważne, aby za termostatem grzałkę mostować.
co masz na myœli ?? //bo "za termostatem" to chyba jest między termostatem a chłodnicš// to nie tędy droga :lol:
Gaziorek i K160
SERWIS SAMOCHODÓW TERENOWYCH
=>4G4 Gamerc 4G4<=
http://gamerc.pl/

Tymoon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 26, 2006 8:11 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tymoon » czw paź 26, 2006 11:33 am

AndGaz pisze: co masz na myœli ?? //bo "za termostatem" to chyba jest między termostatem a chłodnicš// to nie tędy droga :lol:
Serdeczna prośba od autora glównego postu :): proszę o doprecyzowanie - bo odpowiedź jest zagadkowa...
Tymon Kretschmer

Awatar użytkownika
AndGaz
 
 
Posty: 243
Rejestracja: śr maja 19, 2004 3:54 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: AndGaz » czw paź 26, 2006 8:09 pm

Tymoon pisze: Serdeczna prośba od autora glównego postu :): proszę o doprecyzowanie - bo odpowiedź jest zagadkowa...
...otóż chcę wyjaśnić, że grzałkę, o którą chodzi należy zainstalować tak aby podgrzana woda ogrzewała blok silnika a nie chłodnicę.
Jutro jak zajrzę do grata to podam Ci miejsce, w którym ja zamontowałbym taki podgrzewacz.

:wink:
Gaziorek i K160
SERWIS SAMOCHODÓW TERENOWYCH
=>4G4 Gamerc 4G4<=
http://gamerc.pl/

Tymoon
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 26, 2006 8:11 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tymoon » pt paź 27, 2006 7:44 am

...otóż chcę wyjaśnić, że grzałkę, o którą chodzi należy zainstalować tak aby podgrzana woda ogrzewała blok silnika a nie chłodnicę.
Jutro jak zajrzę do grata to podam Ci miejsce, w którym ja zamontowałbym taki podgrzewacz.

:wink:
Świetnie! :)2 !! Wielce będę wdzieczny. Pamiętaj proszę, że mam silnik RD28 - bez turbiny :).
Dzięki wielkie!.
Tymon Kretschmer

Awatar użytkownika
AndGaz
 
 
Posty: 243
Rejestracja: śr maja 19, 2004 3:54 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: AndGaz » pt paź 27, 2006 8:37 pm

cześć Tymon i wiesz co patrzyłem, patrzyłem i patrzyłem, i nic nie wymyśliłem - trudno będzie w logiczny sposób ulokować ten ch....ny podgrzewacz w jakimkolwiek przewodzie :)3 :)3 :)3

wiesz co , bez flaszki się tego nie da rozebrać..... zapraszam do mnie to coś wymyślimy :wink:

ps. mam rodzinkę w Wieliczce to możesz ich ze sobą zabrać :lol:
Gaziorek i K160
SERWIS SAMOCHODÓW TERENOWYCH
=>4G4 Gamerc 4G4<=
http://gamerc.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości