blokada tylnej osi GR - podłączenie wężyków

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

blokada tylnej osi GR - podłączenie wężyków

Post autor: gkozi » śr mar 07, 2007 12:56 am

mysle , że wiedzący będą ... wiedzieli o co biega

Obrazek

jak podłączyć wężyki?

analogicznie jak na dole?

kontrolka powinna zapalac się od razu po załączeniu blokady czy dopiero po przejechaniu jakiegoś dystansu?


swoją drogą poprzedni właściciel musiał mieć jakiegoś rodzaju problem skoro coś tu pozmieniał ... hmmm
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » śr mar 07, 2007 1:18 am

Kontrolka zapala się kiedy blokada faktycznie zaskoczy. Może to być od razu, a czasami trzeba przejechać kilka metrów. Wszystko zależy od aktualnego ustawienia mechanizm różnicowego. Ważne, żeby te parę metrów przejechać naprawdę wolno.

Jeżeli chodzi o przewody to widzę, że ominięty jest elektrozawór odłączania blokady. Prawdopodobnie jest przepalony. W takiej konfiguracji blokada nie powienn dać się włączyć, bo cały czas jest odciągana przez podciśnienie z układu bez zaworka.
Spróbuj powrócić do konfiguracji pirwotnej (tak jak dolny). Jeżeli blokada nie będzie chciała się wyłączyć, to znaczy, że faktycznie zawór jest uszkodzony.


Pztrząc na zdjęcia odnoszę wrażenie, żę ten Parchol to chyba nigdy w terenie nie był. Tak czysto pod maską :o
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr mar 07, 2007 1:37 am

ok, sprawdzę, dzięki


[chociaż własciwie juz powinienem się rozglądać za sposobem naprawienia ... w końcu bez powodu tego tak nie podłączyli]


a co do czystości - taaaa, sprzedawca się przyłożył musze teraz usunąć ze 3 kilo tego "plaka" z samochodu i osuszyć wnętrze - to by dopiero było gdyby zgniło bez topienia w terenie
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » śr mar 07, 2007 10:43 am

gkozi pisze:a co do czystości - taaaa, sprzedawca się przyłożył musze teraz usunąć ze 3 kilo tego "plaka" z samochodu i osuszyć wnętrze - to by dopiero było gdyby zgniło bez topienia w terenie
Jakby to auto było chociaż 1 raz w porządnym błotku to nawet Twój sprzedawca by nie zdoła go tak wyczyścić. Zawsze w zakamarkach zostaje, a u Ciebie jak z fabryki. To Y60 czy Y61??
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr mar 07, 2007 12:18 pm

wierz mi, że coś zostało w "zakamarkach"

dziura w ramie, zgięty wahacz, zdrowe je....cie gdzieś w okolicy tylnego mostu przy dodaniu/puszczeniu gazu, jakieś cykanie w silniku, łożysko w okolicy sprzęgła itp.


(to Y60)
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr mar 07, 2007 3:44 pm

Ja bym na poczatek podlaczyl samo podcisnienie bez podpinania wezykow do samej blokady. Potem zapalic syfa i po przelaczac pstryczkiem do blokady w kabinie.
Jezeli jest ok (w co watpie) podcisneinie powinno sie pojawiac na przemian na zaworkach , wyjsciach do blokady.

Pewnnie jeden nie dziala. Pytanie czy jest zawsze otwarty przelot czy nigdy sie nie otwiera.

A jak najszybciej naprawic ? Takie same zaworki od EGR sa na puszce filtra.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » czw mar 08, 2007 10:31 pm

Się podłączę… Czy jest możliwe fizycznie, aby blokada, załączała się i wyłączała przy prędkości powyżej 90km/h bo u mnie się tak dzieje przynajmniej tak pokazuje kontrolka. Zaczyna się powoli zapalać, potem miga potem znowu gaśnie i tak w koło, z miesiąc temu też działo się podobnie sprawdziłem wężyki i właściwie nic poza tym i się uspokoiło. Wyskoczyłem dziś w pole i wychodziło by na o że blokada działa. Co robić?
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » sob mar 10, 2007 12:57 am

Raczej niemożliwe. Gdyby blokada zapięła Ci się przy 90 km/h przy lekkim nawet zakręcie to... byłoby wielkie CHRRRRUP! z tylnego mostu.
Prawdopodobnie czujnik położenia siłownika blokady nawala. Trza by rozebrać i obejrzeć. Nigdy mu się nie przyglądałem, więc nawet nie wiem dokładnie, czy trzeba rozbierać most, czy jest dostępny od zewnątrz.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » sob mar 10, 2007 1:18 am

LSD pisze:Raczej niemożliwe. Gdyby blokada zapięła Ci się przy 90 km/h przy lekkim nawet zakręcie to... byłoby wielkie CHRRRRUP! z tylnego mostu.
lyzka na to niemozliwe... widziales blokade od gr-a ? a czujnik dostepny z zewnatrz bez problemu... przetarty masz pewnie przewod do czujnika i gdzies masuje...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » sob mar 10, 2007 2:25 pm

dobra - zrobiłem jak radziliście

na górnym wcale nie pojawia się podciśnienie

na dolnym się pojawia z tym, że mam wrażenie, że jest w obu pozycjach , w jednej mocniejsze w drugiej słabsze


czyli ....


w innym watku ktos pozał rozwiązanie - jakiś zaworek z audi

pytanie czy kupowac od razu dwa czy jeden, tzn. czy to, że na dolnym zaworku czuję ciśnienie także w pozycji wyłączonej to norma czy objaw uszkodzenia?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » ndz mar 11, 2007 11:27 am

Podcisnienie ma byc raz na jednym, raz na drugim. Tyle. Nie moze byc tak ze jest chocby minimalne na ktoryms jak inny w stym momencie dziala.

Mozna stosowac zaworki od VW/Audi ale trzeba szukac takich ktore maja podobna zasade dzialania. A mianowice 3 wyjscia i odpowiednie ich przelaczanie.

Obrazek

Stan bez podania napiecia na zaworek - zaworek zamkniety pomiedzy {1} a {2}, otwarty pomiedzy {2} a {3}
Stan po podaniu napiecia na zaworek - zaworek otwarty pomiedzy {1} a {2}, zamkniety z kazdej strony na {3}

Zaworki dziaja naprzemiennie. Jak jeden jest w stanie otwarcia to drugi jest zamkniety. Po przelaczeniu wlacznikiem blokady stan zaworkow sie zamienia.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » ndz mar 11, 2007 12:08 pm

zakładam, że ten podany w tym wątku jest juz przetestowany i działa
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... 4&start=25
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » ndz mar 11, 2007 12:23 pm

Tylko ze cena nowego nie jest zachecajaca. Trzeba szukac sprawnej uzywki.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » ndz mar 11, 2007 12:30 pm

no to gorzej - nie za bardzo mam jak po szrotach jeździć, wiadomo w ogóle w którym miejscu to występuje ? czym steruje w audi ?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » ndz mar 11, 2007 12:44 pm

gkozi pisze:czym steruje w audi ?
EGR.

Dlatego latwiej jest zastosowac oryginalne GRowe od EGR. Sa identyczne jak te co do blokady.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » ndz mar 11, 2007 11:29 pm

na razie z budowy silnika jestem kompletnym lajkonikiem :oops:

to to na obudowie filtra powietrza ?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn mar 12, 2007 12:17 pm

gkozi pisze:to to na obudowie filtra powietrza ?
Tak
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » wt mar 27, 2007 8:38 pm

jeszcze się zapytam

jaka jest cena nowego zaworka? (oryginału, audi )

albo inaczej jak bede szukał używki to ile mogę za nią dać, żeby nie poczuć sie kiedyś oszukanym ;)
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » śr mar 28, 2007 11:44 am

gkozi pisze:jeszcze się zapytam

jaka jest cena nowego zaworka? (oryginału, audi )

albo inaczej jak bede szukał używki to ile mogę za nią dać, żeby nie poczuć sie kiedyś oszukanym ;)
ja dałem 100zł
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr mar 28, 2007 11:47 am

za oba (w komplecie) czy za jeden z innego auta ?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » śr mar 28, 2007 12:34 pm

gkozi pisze:za oba (w komplecie) czy za jeden z innego auta ?
za jeden z audika
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw mar 29, 2007 10:11 pm

dorwałem dzisiaj jeden zaworek z pajero , ma odrobinę mniejsze końcówki ale chyba nie powinno robić to różnicy


niestety przy bliższym rozpoznaniu tematu zaworków w Gracie okazało się, że jeden jest stale otwarty a drugi stale zamknięty - tzn. wcale nie klikają przy przełączaniu :/ więc musze szukać drugiego zaworka

ewentualnie odłączyc sobie EGR - słyszałem takie opinie, że hmmm. o ile pominie sie wątek ekologiczny to powinno sie to odłączac bo silnikowi po tym lepiej ?




dobry nius jest taki że blokada działa - po zamienieniu wężyków zapala się kontrolka, pojawiąją się dodatkowe opory ruchu nawet na trawie itp.
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » ndz kwie 08, 2007 8:00 pm

no dobra - jeszcze jedno pytanie odnośnie tych zaworków


czy można do nich podłączac prąd dowolnie [czyli działa jak żarówka - niezależnie od tego grzie plus a gdzie minus] ? czy są określone bieguny



pytam poniewaz założyłem 2 używki z pajero, działało, po przejechaniu przez wode jeden już nie działa :/
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » ndz kwie 08, 2007 8:43 pm

mozna dowolnie
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » ndz kwie 08, 2007 10:02 pm

szczerze mówiąc zirytowało mnie to - założyłem 2 używki i działały, nagle bach jedna nie działa ... jak to na tyle awaryjny element to chyba wyprowadzę wężyki do kabiny i bedę sobie końcówki zamieniał ...
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości