RDT28 GR pracuje jak sieczkarnia

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

RDT28 GR pracuje jak sieczkarnia

Post autor: mayer » sob mar 17, 2007 9:10 pm

Moze ktos spotkał sie z podobnymi objawami. Silnik odpala na "dotyk" niestety chodzi jak sieczkarnia jeden wielki metaliczny stuk gdzieś z okolicy góry silnika. jakies sugestie zanim zaczne rozbierać byc moze niepotrzebnie silnik na atomy? Zaczynam tracic cierpliwość do tego auta....

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob mar 17, 2007 9:15 pm

Sprawdz kompresje, potem dekiel zaworow w gore i zobacz co ze szklankami.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Post autor: mayer » sob mar 17, 2007 9:16 pm

niestety nie mam czym sprawdzic kompresji natomiast szklanki na oko wygladają na całe i nie wypracowane , nie bardzo mam pojecie jak je sprawdzić.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob mar 17, 2007 9:26 pm

Nie rozumiem zatem jakiej porady oczekujesz, skoro nie mozesz zrobic diagnostyki.
Jedz do mechanikia i oddaj syfa do naprawy. On bedzie wiedzial gdzie szukac. Inaczej to bedziemy tu milion tez ukladac, co jest nie tak.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Post autor: mayer » sob mar 17, 2007 9:44 pm

kompresje najwcześniej sprawdzę w poniedziałek. a co do szklanek to własnie chodzi mi o porade jak sprawdzić czy z nimi wszystko Ok czy tez nie. Czyli czy jestem w stanie stwierdzić uszkodzenie szklanki bez zdejmowania wałka rozrządu czy musze go zdjąć . Nie oczekuje stawiania miliona tez. Pytam czy ktoś się spotkał z podobnym problemem czy też musze się szykowac na zwalanie głowicy od razu.

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Post autor: profesorr » sob mar 17, 2007 10:49 pm

naciskasz z góry na szklanke,jesli się ugina(chowa,sciska)to nie trzyma cisnienia i jest do wymiany,ale najlepiej jest je mieć wyciągnięty,jeśli szklanka będzie uszkodzona to cisnienia też nie będziesz miał bo za mało będzie uchylało zawór i nie będzie dobrego napełniania cylindra,po prostu zassie za mało powietrza i nie będzie co sprężać

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob mar 17, 2007 11:05 pm

A ja bym sprawdził ciśnienie oleju 8) Głowica jest ostatnim ogniwem w układzie smarowania .Jak jest słabe mogą byc problemy z napełnianiem szklanek
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Post autor: mayer » ndz mar 18, 2007 12:25 am

profesorr pisze:naciskasz z góry na szklanke,jesli się ugina(chowa,sciska)to nie trzyma cisnienia i jest do wymiany,
i o to mi chodziło serdeczne dzieki. uszkodzone szklanki wyjaśniałyby mi moje problemy z uszczelką pod kolektorem. Zaraz to sprawdzę i dam znać co i jak. Co do drugiej opinii odnosnie ciśnienia oleju to jest OK na zimnym 4,5 -5 bar na rozgrzanym 2,5 bar wiec układ smarowania tu nie odgrywa jakiegoś znaczenia, bardziej problem leży w układzie zaworów. lub ewentualnie tłok, lecz w tym przypadku miałbym przynajmniej jakieś przedmuchy do skrzyni korbowej.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » ndz mar 18, 2007 10:30 am

mayer pisze:
profesorr pisze:naciskasz z góry na szklanke,jesli się ugina(chowa,sciska)to nie trzyma cisnienia i jest do wymiany,
i o to mi chodziło serdeczne dzieki. uszkodzone szklanki wyjaśniałyby mi moje problemy z uszczelką pod kolektorem. Zaraz to sprawdzę i dam znać co i jak. Co do drugiej opinii odnosnie ciśnienia oleju to jest OK na zimnym 4,5 -5 bar na rozgrzanym 2,5 bar wiec układ smarowania tu nie odgrywa jakiegoś znaczenia, bardziej problem leży w układzie zaworów. lub ewentualnie tłok, lecz w tym przypadku miałbym przynajmniej jakieś przedmuchy do skrzyni korbowej.
Nie ufaj wskaźnikom cisnienia oleju z zestawu. Często pokazują co im się podoba :wink:
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Post autor: mayer » ndz mar 18, 2007 4:12 pm

ciśnienie na zimnym zmierzone niezależnym manometrem dochodzi do 5,2 bara.
Szklanki na 4, 5, 6 cylindrze bez zadnych problemów i bez uzycia dużej siły dały się wcisnąć około 1 cm na ssącym i na wydechowym na 3 i 2 cylindrze to samo na ssącym. Jutro pomiar ciśnienia sprężania i czas na podjecie decyzji o konieczności zwalenia głowicy lub tylko samego wałka rozrządu.

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » ndz mar 18, 2007 5:58 pm

jakiś czas temu taką sieczkarnie oglądałem ze Śremu. Poszedł w handel, jak to krótki GR, szary metalik ze skórzanymi siedzeniami, oraz wyjącą skrzynią ihamulcami z bolidu :)2 ...
to tragedii nie ma, co najwyżej koszty :)21
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Post autor: mayer » ndz mar 18, 2007 7:22 pm

ja go kupiłem w koninie i wiedziałem ze jest uszkodzony silnik, ten jest długi GR. Zapłaciłem za niego niewielkie pieniądze (nawet gdybym musiał wymienić silnik) Mosty, napedy, hamulce ok, nawet wisko działa i klima sprawna.

Awatar użytkownika
ORSON_V6
 
 
Posty: 1051
Rejestracja: pt mar 04, 2005 12:06 pm
Lokalizacja: N=ok.52°34' E=ok.17°15'
Kontaktowanie:

Post autor: ORSON_V6 » ndz mar 18, 2007 9:34 pm

czy to może ten co stał długo we Wrześni?
G 460.2 - był 2.3 -jest 3.0 D
orson@4x4wlkp.pl

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Post autor: mayer » ndz mar 18, 2007 11:18 pm

no nie, własciciel mieszkał w okolicy konina i miał go kilka lat

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pn mar 19, 2007 1:44 pm

ORSON_V6 pisze:czy to może ten co stał długo we Wrześni?
ten czarny to był najwiekszy syf jaki widziałem na oczy, nawet go nie odpalaliśmy po ocenie wewnętrznej ... nie podjąłem tego ryzyka i zależy mi na życiu :)21
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pn mar 19, 2007 2:09 pm

A moze jest dalatego taki jazgot, ze np. wyplulo piersien i teraz go wbija w glowice i tlok ? Zmierz ta kompresje wyjdzie cos moze.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » pn mar 19, 2007 2:19 pm

taką sieczkarnią miałem okazję jechać i ją przetestować, silnik miał jad jak mało który, sieczkarnia była zdecydowanie okolic wałka rozrządu i zaworów. Tak jakby były tam straszne luzy :o dosłownie sieczkarnia :)21
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pn mar 19, 2007 2:46 pm

Kiedyś miałem takie stuki jak się świeca żarowa ułamała i latała w cylindrze :)21

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Post autor: mayer » pn mar 19, 2007 4:45 pm

wieczorem będę miał wyniki pomiaru sprężania. Parch jest szary-grafitowy nie czarny. Stuki własnie dochodzą z okolicy wałka rozrządu z głowicy. Świece żarowe zaraz wyjmę i bedę wiedział czy sa całe.
Dodane:
No i oczywiscie porazka końcówka żadna z tych które posiadam NIE PASUJE do parcha... Czy ktoś w okolicach wlkp posiada taką końcówke która dałoby się podłączyć i jest skłonny pozyczyc takie cudo na kilka godzin????
Swiece żarowe wszystkie OK .

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Post autor: mayer » wt mar 20, 2007 8:00 pm

Czy ktoś z Was wymieniał juz wczesniej szklanki zaworów??

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt mar 20, 2007 8:08 pm

mayer pisze:Czy ktoś z Was wymieniał juz wczesniej szklanki zaworów??
Wymienial :lol:
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Post autor: mayer » śr mar 21, 2007 3:32 pm

Marcin-Kraków pisze:
mayer pisze:Czy ktoś z Was wymieniał juz wczesniej szklanki zaworów??
Wymienial :lol:
Uwielbiam wyczerpujace odpowiedzi :lol: Rozumiem ze do wymiany musze zwalić pasek rozrządu i wymontowac wałek. Jakieś jeszcze tajne chwyty mnie czekają?

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » śr mar 21, 2007 3:41 pm

mayer pisze: Jakieś jeszcze tajne chwyty mnie czekają?
jak bedziesz zakladal nowe to prawie nie... uwazaj tylko abys wlozyl walek w tym samym polozeniu co byl... no i wysokosc szklanek jest rozna od tego czy masz erg czy nie...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Post autor: mayer » śr mar 21, 2007 8:00 pm

Miskiller pisze:
no i wysokosc szklanek jest rozna od tego czy masz erg czy nie...
EGR ma wpływ na wysokość szklanek?? no prosze tego nie wiedziałem. Czyli skoro posiadam EGR to 27 mm czy 26? bo z takimi rozmiarami sie spotkałem

EXTREMOWIEC
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: pt wrz 12, 2003 6:52 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: EXTREMOWIEC » śr mar 21, 2007 11:25 pm

Przed zrzucaniem głowicy sprawdź sobie jeszcze wtryski, bo takie stukanie to częsty objaw wtrysków.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość