Strona 1 z 1
Laminaty do patrola
: ndz cze 24, 2007 9:59 pm
autor: Rafał P.
Witajcie.
Ostatnio tak się zastaniawiałem, że w zasadzie to cały w przód w patrolu tzn błotniki i maskę można by zrobić z laminatu, co obniżyło by wagę na przodzie ( zawsze to parę kilo do przodu ), elementy z laminatu łatwiej naprawić w przypadku uszkodzenia o co w terenie nie trudno, no i co najważniejsze brak korozji.
Bardzo chciał bym prosić sznownych kolegów o opinie w tej sprawie.
Powiem tylko że kiedyś robiłem coś takiego do range rover`a i całkiem nieżle się to spisywało zwłaszcza w terenie.
I pytanie czy błotniki i maska z hiszpana pasują do innych modeli czyli wszystkich k160 i 260.
Pozdrawiam
Rafał P.
: ndz cze 24, 2007 10:51 pm
autor: lysy
w zasadzie temat juz wiele razy poruszany ale mysle ze akcja warta zachodu tylko ze zrobienie pojedynczej sztuki wiaze sie z duzymi kosztami jesli ktos ma mozliwosci zrobienia czegos takiego i cena nie byla by z kosmosu to jestem zainteresowany

a wydaje mi sie ze blotniki i maska pasuja bo z tego co wiem k260 i k160 roznia sie z wygladu antrapami znaczkiem i takimi pierdolami
ale niech wypowiedza sie jeszcze znawcy

: ndz cze 24, 2007 10:58 pm
autor: PAT
Waga się smiejszy ,ale z tą naprawą chyba sie nie zgodze.Łatwiej wyklepac czy nawet kawałek wspawać niż posklejać

: ndz cze 24, 2007 10:59 pm
autor: Mroczny
z gr maska też pasuje...
a moim zdaniem sens niewielki.. sportowy patrol nigdy nie będzie a robienie rzeźby dla zaoszczędzenia 10 kg to też nie przemawia do mnie, to nie samurai i nawet 20kg nie robi różnicy.
co do trwałości - wybacz ale blacha zabezpieczona odpowiednim kawałkiem metalu wytrzyma więcej niż plastik, baa w kryzysowej sytuacji sie pognie, ale Ciebie zabezpieczy..
: ndz cze 24, 2007 11:36 pm
autor: lysy
Mroczny pisze:z gr maska też pasuje...
a moim zdaniem sens niewielki.. sportowy patrol nigdy nie będzie a robienie rzeźby dla zaoszczędzenia 10 kg to też nie przemawia do mnie, to nie samurai i nawet 20kg nie robi różnicy.
co do trwałości - wybacz ale blacha zabezpieczona odpowiednim kawałkiem metalu wytrzyma więcej niż plastik, baa w kryzysowej sytuacji sie pognie, ale Ciebie zabezpieczy..
w zasadzie z trwalosci masz racje
ciekawe jak by wygladlao to cenowo
Mroczny dales mi do myslenia masz racje z tym ze blacha jednak bardziej mnie ochroni a przez te 3 lata w terenie to juz rozne rzeczy widzialem
bezpieczenstwo bardzo mocny argument
: pn cze 25, 2007 6:14 am
autor: Peepuck!
Maqulinka

Gdzie jest Maqulinka

On zgłebiał temat dość poważnie. Do mnie tez nie przemawia łatwość naprawy. Czasem ocieramy sie delikatnie o baobab i wystarczy blache dosłownie wypchnać i nie ma śladu. Laminat trzeba by było naprawiac...
Jedyna korzyść jak mi przychodzi do głowy to brak korozji ale jedyny element gdzie mozna by go zastosować to chyba maska. Ta skolei tak bardzo nie gnije

: pn cze 25, 2007 9:15 am
autor: pavvel
na allegro wystawial sie gosciu z laminatami do parcha za plotniki maszke i atrapke woloal cos kolo 800 pln trza poszukac tam
: pn cze 25, 2007 9:16 am
autor: PAT
Z moją wagą na takiej masce o tych gabarytach bał bym sie położyć czy usiąść co nieraz sie zdaża jak niechce sie pantofelków zamoczyć

: wt cze 26, 2007 9:38 pm
autor: janusz k160
Mroczny pisze:z gr maska też pasuje...
a moim zdaniem sens niewielki.. sportowy patrol nigdy nie będzie a robienie rzeźby dla zaoszczędzenia 10 kg to też nie przemawia do mnie, to nie samurai i nawet 20kg nie robi różnicy.
co do trwałości - wybacz ale blacha zabezpieczona odpowiednim kawałkiem metalu wytrzyma więcej niż plastik, baa w kryzysowej sytuacji sie pognie, ale Ciebie zabezpieczy..
Dokładnie. Dla fanów wagi lekkiej Trabanta bym polecił...

: wt cze 26, 2007 11:05 pm
autor: whisky_snake
jak ktos ma za duzo kasy to wszystko sie da
starczy zrobic ala tomcat
wywalic bude wstawic klatke i plastiki formy zrobic se swoje
wstawic sprezyny obciac reme
wszelkie elementy metalowe z molibdenu nawet mocowanie mechanika
zostaje masa motorka i napedow i malych kulek ew mozna inny motor zapodac ale w dobrym blocie w trolu najmniej awaryjny mimo ze ciezki jest motor
: śr cze 27, 2007 7:38 am
autor: Maqlinka
Peepuck! pisze:Maqulinka

Gdzie jest Maqulinka
....co ....gdzie..... jak ..yyyyyy ...obecny
A no trochę się rozglądałem - wnioski są takie, że jeśli ma być oszczędność na wadze to laminat musi być cienki co oczywiście sprawia, że jest podatny na uszkodzenia mechaniczne

mało praktyczne w naszym przypadku.
Można zrobić elementy nadwozia tak, że będą one wytrzymałe - są różne rodzaje włókna i różne żywice - ale tu oszczędność wagi w stosunku do blachy jest pomijalna.
Zaletą jest to że ewentualne naprawy można wykonać szybko, tanio i samemu, no i dochodzi jeszcze argument o braku korozji. Kolejną zaletą laminatów jest to, że w zasadzie można z niego zrobić wszystko - czyli daje możliwość modyfikacji nadwozia według własnego uznania.
Reasumując - moim zdaniem warto - jak ktoś ma warunki, żeby samemu to zrobić

: śr cze 27, 2007 1:35 pm
autor: crocop
Maqlinka pisze:Peepuck! pisze:Maqulinka

Gdzie jest Maqulinka
...
Reasumując - moim zdaniem warto - jak ktoś ma warunki, żeby samemu to zrobić

A moim zdaniem ktos kto nie miał z tym do czynienia nie powinien sie sam za to zabierac... strata czasu i pieniędzy a efekt koncowy niekoniecznie bedzie taki jak oczekiwalismy.
IMHO zeby probowac rzeźbic w laminatach trza miec jakies w tym chociaz małe doświadczenie.
: śr cze 27, 2007 1:49 pm
autor: Maqlinka
crocop pisze:
A moim zdaniem ktos kto nie miał z tym do czynienia nie powinien sie sam za to zabierac... strata czasu i pieniędzy a efekt koncowy niekoniecznie bedzie taki jak oczekiwalismy.
IMHO zeby probowac rzeźbic w laminatach trza miec jakies w tym chociaz małe doświadczenie.
Tylko, że to doświadczenie żeby zdobyć to trzeba coś zacząć robić - jak ktoś ma ochotę i warunki to nie widzę problemu. Co do samej technologii to są książki (głównie tematyka żeglarska - choć też coś w lotnictwie się znajdzie) drogie to wcale nie jest więc można próbować - tylko strasznie brudna robota i wymaga sporej ilości miejsca (pomieszczenie zamknięte z dobrą wentylacją). Poza tym - taka umiejętność przyda się nie tylko do zrobienia maski czy błotników - laminat ma szerokie zastosowanie zarówno przy samochodach jak i w innych dziedzinach - a sami wiecie jaka jest satysfakcja jak się coś samemu zrobi

: śr cze 27, 2007 9:57 pm
autor: Rafał P.
Zajmuję się laminatami od 8 lat, i nie taki diabeł straszny jak go malują.
Do Range zrobiłem kiedyś całe poszycie ( maska , dzwi, błotniki tylne i tylna klapa ) zastosowałem żywice epoksydowe, np. poszycie dzwi na epoksydzie gramatura 900 g/m2 więc nie dużo.
Po sezonie rozmawiałem z chłopakami i wyszło na to że poszycie było dość mocne i elastyczne w przeciwieństwie do blachy która jest dość mocna i mało elastyczna.
: czw cze 28, 2007 11:28 am
autor: crocop
Jasne ze próbować można i nawet należy to robic, ja bynajmniej nie porywałbym sie od razu na robienie gotowych błotników czy innych elementów karoserii.
Co innego nauka laminowania poprzez np. naprawe laminatu (czyli np. zalaminowanie pęknięć, dziur itp.) a co innego wykonanie laminatu od podstaw czyli prawidłowe wykonanie formy i potem uzyskanie z niej gotowego elementu. To szereg procesów do wykonanie do których niestety potrzebna jest praktyka i wiedza i umiejętności.
Oczywiscie mozna próbowac, skopac cos z 10 razy i tak nie wyjdzie jak trzeba a kosszty tego wyjdą 10 razy wieksze niz pójść do goscia i kupic gotowy laminat.
Nie jestem w tym temacie jakims fachowcem i nie sprzedaje zadnych laminatów do aut

ale osobiscie jakbym miał kupic gotowy element u kogos niz go sam robic wybralbym zakup gotowego
: śr lip 04, 2007 3:52 pm
autor: janusz k160
No niee, z laminatów to tylko hardtop. Patrol pancerny ma być i za to jest lubiany

: czw lip 05, 2007 7:56 am
autor: Klamer
Ja mysle, ze to jest zawsze kwestia, do czego ten samochod ma słuzyc -
wyprawy dalsze i bliższe, jazda na codzień, rajdy w lekkim ekstremie - olać i nie dotykać laminatów - taki Patrol ma być pancerny i bardzo wytrzymały.
Jeśli natomiast ktoś poważnie myśli o trochę ostrzejszym podejściu do rajdów off-road, czy to przeprawowych czy to szybkich to niestety w pełni przygotowany Patrol jest za ciężki (u mnie wyszło ok 2,5t z trapami i całym potrzebnym szpejem i orurowaniem) i trzeba szukac gdzie i w jaki sposob go odchudzic patrz obnizyc wage. Samo poszycie (blachy+mechanizm podnoszenia szyb+zawiasy) drzwi przednich to waga 20kg; doliczyc szybe i boczki i ...- maski jeszcze nie ważyłem, ale liczę ze to jest ok 30-40kg.
I jeśli ktoś podchodzi, ze 20kg to nic, to po zliczeniu tego nic nagle okazuje sie ze można z w pełni wyposażonym Patrolem przeprawowym (lub tym co z niego pozostało) na 35 calowych kołach zejść do wagi 1,8 T
: czw lip 05, 2007 9:25 am
autor: Adamo
Mroczny pisze: baa w kryzysowej sytuacji sie pognie, ale Ciebie zabezpieczy..
Trochę Cię poniosło

Co do dachu i drzwi to owszem....ale maska i błotniki

: czw lip 05, 2007 12:21 pm
autor: + AND +
Klamer pisze:Ja mysle, ze to jest zawsze kwestia, do czego ten samochod ma słuzyc -
wyprawy dalsze i bliższe, jazda na codzień, rajdy w lekkim ekstremie - olać i nie dotykać laminatów - taki Patrol ma być pancerny i bardzo wytrzymały.
Jeśli natomiast ktoś poważnie myśli o trochę ostrzejszym podejściu do rajdów off-road, czy to przeprawowych czy to szybkich to niestety w pełni przygotowany Patrol jest za ciężki (u mnie wyszło ok 2,5t z trapami i całym potrzebnym szpejem i orurowaniem) i trzeba szukac gdzie i w jaki sposob go odchudzic patrz obnizyc wage. Samo poszycie (blachy+mechanizm podnoszenia szyb+zawiasy) drzwi przednich to waga 20kg; doliczyc szybe i boczki i ...- maski jeszcze nie ważyłem, ale liczę ze to jest ok 30-40kg.
I jeśli ktoś podchodzi, ze 20kg to nic, to po zliczeniu tego nic nagle okazuje sie ze można z w pełni wyposażonym Patrolem przeprawowym (lub tym co z niego pozostało) na 35 calowych kołach zejść do wagi 1,8 T
bardzo slusznie napisales - to wszystko zalezy ......
a tak swoja droga , to sie zastanawiam nad tym ile lzejszy jest blotnik z laminatu od metalowego -bo jakos mi sie wydaje ze niewiele
maska to napewno bedzie lzejsza bo orginal jest wyjatkowo ciezki
ps- jak tam to cos dla mnie

bo wracam niedlugo

: czw lip 05, 2007 5:57 pm
autor: aduko
: czw lip 05, 2007 6:08 pm
autor: janusz k160
Adamo pisze:Mroczny pisze: baa w kryzysowej sytuacji sie pognie, ale Ciebie zabezpieczy..
Trochę Cię poniosło

Co do dachu i drzwi to owszem....ale maska i błotniki

No dobra-stań na masce z laminatu wychodząc przez drzwi zatopione po klamki w błocie otworem szyby bocznej-wytrzyma

: czw lip 05, 2007 6:32 pm
autor: crocop
mozna zrobic ze wytrzyma spokojnie nawet ciezar kilku osób

, ale na pewno kosztem wiekszej wagi...

: czw lip 05, 2007 7:15 pm
autor: janusz k160
To po co wymieniać oryginał

Też wytrzymuje... Tylko korozja może go chwycić...
