to jest amortyzator heavy duty wraz ze wspomagającą sprężyną - taki Mc Person

Zaletą jest to że komplet ma dodatkową nośność 110 kg wiec nie ma konieczności wymiany drążków skrętnych. Druga zaletą jest sama sprężyna która nie pozwoli na dobicie wahaczy. Ponadto amortyzatory maja 3 stopniową możliwości regulacji – niestety ze tego co producent piszę regulacji nie można zrobić samemu tylko u nich w firmie
Koszt cirka about 500 ojro plus 22 VAT na terenie całego kraju
to jest amortyzator heavy duty wraz ze wspomagającą sprężyną - taki Mc Person

Zaletą jest to że komplet ma dodatkową nośność 110 kg wiec nie ma konieczności wymiany drążków skrętnych. Druga zaletą jest sama sprężyna która nie pozwoli na dobicie wahaczy. Ponadto amortyzatory maja 3 stopniową możliwości regulacji – niestety ze tego co producent piszę regulacji nie można zrobić samemu tylko u nich w firmie
Opis techniczny z prospektu :
1513 - Shock-absorbing spring kit with link reinforcement to the direction bar for front wheels.
• The shock absorber/spring AFN, it is constituted by a shock absorber and a spring, gradual. Both adjustable ones.
• It allows to compensate the increase of weight with the rank of accessories in the front of the vehicle, (winch , protectors frontals, bumper, etc…), since this system compensates the addition of weight in about 110 kg
• It substitutes the torsion bars.
• Keep the vehicle comfortable.
• The spring is gradual and regulable. The graduality it means that compensates the extra weight, without significantly modifying the rigidity of the set of suspension. It allows adjust the height easily to the ground, for adjustment of the jamb of the spring, which it is adjusted for squeeze in the thread of the shock absorber. With the regulation with it is supplied the vehicle goes up about 30mm in the front.
• The shock absorber is adjustable in 3 positions of damping, 20%, 50% and 100%. It is supplied in the position 50%. This adjustment allows regulate the coefficient of damping of the shock absorber and the comfort of the vehicle.
• It requires that the superior triangles of the suspension previously be sent to AFN, in order to proceed the alteration and reinforcement from these.
• The triangles will be sent together set with the shock absorber