Strona 1 z 1

DRGAWKI W K260 CZYLI TELEPIE MI SIĘ MÓJ AUTOBUS

: pn paź 29, 2007 5:50 pm
autor: Qdłaty
objawy są następujące: w okolicach 100km/h mój patrol k260(długi) zaczyna się trząść. w lusterkach wygląda to tak jakby obie opony zaczynały bić na boki w związku z czym auto też drży. ale to nie opony bo na super gładkiej drodze nic się nie dzieje. jak tylko wjade najakiś gorszy asfalt to masakra. wszystkie gumy w resorach nowe itp. ja prognozuje amory. czy mam rację?

: pn paź 29, 2007 5:58 pm
autor: Mroczny
nie masz racji

sprawdź łożyska zwrotnic, kół, drążki kierownicze.. Lub poszukaj w archiwum pod hasłem padaczka

i zmień wersaliki !!

: pn paź 29, 2007 7:34 pm
autor: Qdłaty
tzn że drgawki tyłu samochodu są wynikiem rozklekotanego przodu?. w tym przypadku to nie tędy droga poszukiwań. przód jest jak ta lala.

: pn paź 29, 2007 7:35 pm
autor: Qdłaty
acha i co to "wersaliki"??

: pn paź 29, 2007 8:38 pm
autor: Marcin-Kraków
Qdłaty pisze:acha i co to "wersaliki"??
Obrazek

walić po łbach nieznośne koty co zasad nie znają;))

: pn paź 29, 2007 8:49 pm
autor: Qdłaty
doskonałe;)dziekuje za nowoczesne metody resocjalizacyjne. przepisałem 100 razy;))

: pn paź 29, 2007 8:50 pm
autor: Qdłaty
Wersaliki, majuskuły, duże litery w druku, z których składa się całe słowo lub wiersz. :P

: wt paź 30, 2007 8:28 am
autor: Mroczny
Qdłaty pisze:tzn że drgawki tyłu samochodu są wynikiem rozklekotanego przodu?. w tym przypadku to nie tędy droga poszukiwań. przód jest jak ta lala.
nie, nie jest

: wt paź 30, 2007 8:55 am
autor: Qdłaty
ok. to rozgrzebuje przód.

: wt paź 30, 2007 9:06 am
autor: Mroczny
nie rozgrzebuj - podnieś auto zamost i poruszaj kołem - zobacz luzy o których pisałem

potem sprawdź jeszcze raz tuleje resorów (metalową brechą)

: wt paź 30, 2007 7:57 pm
autor: Lecho
Mroczny pisze:nie rozgrzebuj - podnieś auto zamost i poruszaj kołem - zobacz luzy o których pisałem

potem sprawdź jeszcze raz tuleje resorów (metalową brechą)
brechą, czyli lagą, albo dugą ? A można łomikiem, albo jakimś dłuższym meselkiem?
:lol:

: wt paź 30, 2007 8:14 pm
autor: mały1
sprawdź czy wieszaki nie mają luzów w tulejach na ramie

: wt paź 30, 2007 9:12 pm
autor: PAT
jeszcze bym sprawdził cybanty na resorach :)21 miałem to osobiście jak ma luz na tulejach nie ma takiego efektu tez juz przerobiłem :)21

: pt lis 02, 2007 10:41 am
autor: jezzz
Nic dodac nic ujac na bank wybąbane są łożyska z przodu :lol:

: ndz lis 11, 2007 10:55 pm
autor: Qdłaty
ok jeszcze raz historia choroby:
jak go kupiłem to padaka była straszliwa-wymieniłem amortyzator skrętu na nowy-jak ręką odjął
po 10tys. dojechały się łożyska w kołach i "burczały"-wymienilem -było cacy
kolejne 3 tys -znowu pływa po drodze i padaka jak dziure złapał- wymiana gum w wieszakach na nowe i stożkowych w uchach amora-zonowu super. 4 tys po wroclawiu i objawy jak w temacie. koło stu telpie się tył auta a kierownica spokojna
obejrzałem oskrobałem i oto diagnoza:
jedynymi elementami które wg mnie mogą dawać takie objawy są tuleje wieszaków, wyhuśtane to mocno juz było rok temu a teraz poprostu się kiwa na boki, reszta naprawdę dobra. ja nie to to już sam nie wiem
i teraz pytanie:
jak wykonać dobrze takie tuleje i nowe śruby?

: pn lis 12, 2007 12:07 am
autor: MaciekK
jak powyżej opisane elementy zawieszenia i łożyska są okej to sprawdź też krzyżaki/wieloklin wału

: pn lis 12, 2007 12:13 am
autor: Qdłaty
czy możesz nieco sprecyzować swoją myśl?

: pn lis 12, 2007 1:05 am
autor: MaciekK
luzy

: pn lis 12, 2007 9:22 pm
autor: Lecho
Jeśli masz wyhuśtane wieszaki, to trzeba je zrobić własnym sumptem, albo kupić, albo oddać do warsztatu. W ogóle sprawdzić, czy pióra nie są popekane. Tak wyeliminujesz następną przyczynę wożenia pojazdu.
Sprawdź jeszcze, czy po wymianie łożysk na półosiach tylnego mostu został dobrze dobrany luz. Są tam podkładki dystansowe pod obudową łożyska, może być ich trzy, trzeba więc wyjąć jedną, lub dwie i luz się wykasuje. Tylko nie przesadź !!!
Pozdro Lecho

: pn lis 12, 2007 10:13 pm
autor: Qdłaty
ok sprawdzę, napiszę jaki jest wynik badania;)

: pn lis 12, 2007 11:32 pm
autor: Lecho
MaciekK pisze:jak powyżej opisane elementy zawieszenia i łożyska są okej to sprawdź też krzyżaki/wieloklin wału
Oczywiście krzyżaki i wieloklin muszą być OK,bo inaczej dupa - nie ma co nawet dywagować...
Zawiadom o postępach w śledztwie :D

: pt lis 30, 2007 8:21 am
autor: Qdłaty
ha i temat rozgryzł się sam.. po przeglądzie wszystkiego o czym pisaliście ręce mi opadły bo nic niepokojącego nie znalazłem. na szczęście temat drgawek pokrywał się w czasie z myślą o zmianie opon...
zmieniłem opony na nalewki collinsa ranger mt i wszytko ustało;]]
czyli wychodzi na to, że biła mi któraś opona i to tylko przy magicznej prędkości koło stuwki.
Tak czy inaczej dziekuję za cenne uwagi, pewnie w przyszłości się przydadzą.
pozdro