Ciśnienie oleju w Hiszpanie

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
naw177
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: czw gru 13, 2007 8:06 am
Lokalizacja: Kasinka Mała

Ciśnienie oleju w Hiszpanie

Post autor: naw177 » czw gru 13, 2007 8:24 am

Na początku witam wszystkich !!!
Posiadam Patrola K260 z 1993 r. i zauważyłem niepokojącą mnie rzecz a mianowicie zjeżdżając ze stromego podjazdu kontrolka ciśnienia oleju mi się zaświeca ( ta kontrolka jest razem z kontrolką od hamulca ręcznego ) a skazówka dalej pokazuje że jest ciśnienie !!! Strasznie mnie to niepokoi :(
Szukałem na forum ale pokrewnego tematu jednak nie znalazłem :(

Proszę o rade i wskazówki z uwagi na to że jest to moje pierwsze auto terenowe !!!

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » czw gru 13, 2007 10:29 am

Mam hiszpana '92, i nie mam kontrolki cisnienia oleju. Tylko wskaznik.
Czy pewien jestes że masz rację ?
Może po prostu masz mało płynu hamulcowego w zbiorniczku ? I na zjeździe po prostu ci sie zapaliła ta kontrolka od ręcznego [i od poziomu płynu]
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
naw177
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: czw gru 13, 2007 8:06 am
Lokalizacja: Kasinka Mała

Post autor: naw177 » czw gru 13, 2007 11:41 am

No właśnie w momencie zapalenia silnika ta kontrolka gaśnie , a jak zapłon jest włączony i silnik nie chodzi to ta kontrolka się świeci , więc musi być ona od ciśnienia oleju . No jest to trochę dziwne żeby była ta sama kontrolka od płynu hamulcowego i ciśnienia oleju no ale wszystko na to wskazuje.

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » czw gru 13, 2007 12:18 pm

Drogi kolego, ta kontrolka równiez odpowiada za podcisnienie jakie "produkuje" vacupompa na alternatorze. Jeżeli vacu "nie robi", tez lampka sie bedzie świecić. A vacu nie robi jak silnik nie pracuje. Odpalasz silnik, vacu zaczyna robić i lampka gasnie.
A jeżeli zjeżdżałeś z tej górki i deptałeś dziarsko na hamulec, to może vacu nie wyrabiało produkowac podciśnienie i lampka ci sygnalizowała "puść hamulec, puść hamulec i włącz reduktor"


Ale moge oczywiście sie mylić,
8)
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
naw177
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: czw gru 13, 2007 8:06 am
Lokalizacja: Kasinka Mała

Post autor: naw177 » czw gru 13, 2007 12:27 pm

No to jeszcze sprawdzić płyn hamulcowy i po temacie :)
A tak na marginesie to vacu pompa za co odpowiada ??
Pozdrawiam i dziękuje

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » czw gru 13, 2007 12:37 pm

Vacupompa odpowiada za podcisnienie potrzebne, aby działało ci wspomaganie hamulców. W normalnym silniku podciścienie jest brane z kolektora ssącego, a w tym przypadku [turbo diesla] podciśnienie trzeba wyprodukować.
Zrób sobie taki test [dla swojej późniejszej wiedzy o mechanice], popedałuj na zgaszonym silniku hamulecm parę razy, na 100% pedał hamulca bedziesz miał twardy [jak by sie viagry nażarł], i odpal silnik, i jeżeli masz układ ok, to pedał hamulca ci "zwiotczeje". a hamulce będą działały. I od tego właśnie jest min vacupompa.

8)
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
naw177
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: czw gru 13, 2007 8:06 am
Lokalizacja: Kasinka Mała

Post autor: naw177 » czw gru 13, 2007 3:33 pm

Dzięki za wyjaśnienie .
Sprawdziłem poziom płynu hamulcowego jest pośrodku min i max więc jest ok.
Możliwe ze vacumpompa się sypie ?? ale znów dlaczego przy stromych zjazdach :)
Najlepiej to stanę na stromym zboczu i mechanicznie czujnik od płynu wcisnę i będę widział co i jak :wink:

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw gru 13, 2007 3:43 pm

Przy stromych zjazdach po prostu mozesz wiecej hamulcowac niz zazwyczaj i potrzeba "wiecej" podcisnienia. A jak Twoja pompa vacuum jest "nie bałdzo", to jej wydajnosci jest niewielka. Co za tym idzie masz "malo" podcisnienia i kontrolka sie swieci... :)
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lecho » czw gru 13, 2007 9:37 pm

naw177 pisze:No właśnie w momencie zapalenia silnika ta kontrolka gaśnie , a jak zapłon jest włączony i silnik nie chodzi to ta kontrolka się świeci , więc musi być ona od ciśnienia oleju . No jest to trochę dziwne żeby była ta sama kontrolka od płynu hamulcowego i ciśnienia oleju no ale wszystko na to wskazuje.
To nie jest kontrolka od ciśnienia oleju! W hiszpanie nie ma lampki ciśnienia oleju.
Po prawej masz - zaciągnięty ham. ręczny.
Po lewej - albo podciśnienie słabe, albo mało płynu w zbiorniczku. Za zaświecenie tej kontrolki odpowiada pływaczek w zbiorniczku płynu hamulcowego.
U mnie jest jeszcze jedna dziwna funkcja tej kontrolki. Nikt nie wpadł na trop takiego stanu rzeczy. Nawet mówią, ze mam zwidy, ale przez 12 lat jazdy autem trudno mieć zwidy, skoro sytuacja powtarza się regularnie i zawsze w tych samych momentach. Otóż ta kontrolka zapala się zawsze, kiedy koła przednie są mokre - po przejechaniu przez kałużę, podczas mycia samochodu, podczas jazdy po bardzo mokrej nawierzchni jezdni.
Wiecie jak to jest, kiedy przez 12 lat nie można rozszyfrowac tematu? :)23
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » czw gru 13, 2007 9:44 pm

Moze to jest prototyp czujnika deszczu? :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Piotrek M » pt gru 14, 2007 10:54 am

naw177 pisze:Dzięki za wyjaśnienie .
Sprawdziłem poziom płynu hamulcowego jest pośrodku min i max więc jest ok.
Możliwe ze vacumpompa się sypie ?? ale znów dlaczego przy stromych zjazdach :)
Najlepiej to stanę na stromym zboczu i mechanicznie czujnik od płynu wcisnę i będę widział co i jak :wink:
Zrób sobie nast. test.
Na pracującym silniku, kiedy samochód stoi, zacznij kilka razy pod rząd naciskac hamulec. Jeżeli vacu sie kończy, kontrolka bedzie sie zapalać.
Ale jeżeli masz "normalne" hamulce, tzn hamują i tylko czasami ci kontrolka mrugnie, to olej temat, ale miej na uwadze,ze kiedyś bedziesz musiał to naprawić.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pt gru 14, 2007 11:06 am

W moim pajero, gdy konczyla sie juz pompa vacuum, to paskudnie huczala podczas pracy. Natomiast w momencie nacisniecia hamulca huczenie ustawalo :) Wymiana w V20 byla dosyc upierdliwa. W patrolu jest latwiejszy dostep.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lecho » czw gru 20, 2007 11:35 pm

No i gadaj, co tam było, czy nadal jest, czy się naprawiło samo, mryga, czy olej jakiś, o którym wspomina Piotrek M, cy co tam jeszcze?...
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
naw177
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: czw gru 13, 2007 8:06 am
Lokalizacja: Kasinka Mała

Post autor: naw177 » pt gru 21, 2007 8:00 am

Zrobiłem test - jadą z górki zatrzymałem się jak się zaświeciła kontrolka i kolega przytrzymał hamulec ja odkręciłem pokrywę od płynu hamulcowego i odwróciłem do góry - kontrolka zgasła :) Więc znamy już przyczynę chociaż płynu jest wystarczająco dużo :) Rano szczególnie przy mrozach też się zaświeci przy zapalaniu ale jak da się po gazie to gaśnie i jest już spokój ale to już chyba wina vacum :)
Pozdrawiam i wesołych świąt dla wszystkich !!!!!!!!!

Awatar użytkownika
naw177
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: czw gru 13, 2007 8:06 am
Lokalizacja: Kasinka Mała

Post autor: naw177 » pt gru 21, 2007 8:13 am

A i jeszcze jedno koledzy - obok wskaźnika ciśnienia oleju jest taka kontrolka która mi się nigdy nie zaświeciła i zasadniczo nie wiem od czego jest :) Wygląda jak zapalona świeczka no albo coś w tym stylu :) Jest ktoś w stanie powiedzieć mi od czego ona jest ???

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cornetto » sob gru 22, 2007 12:49 am

Może do świeczki żarowej? :D

Awatar użytkownika
naw177
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: czw gru 13, 2007 8:06 am
Lokalizacja: Kasinka Mała

Post autor: naw177 » sob gru 22, 2007 8:22 am

Oczekiwałem rozsądnej i inteligentnej odpowiedzi adekwatnej do tego forum :)

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lecho » ndz gru 30, 2007 3:59 pm

naw177 pisze:A i jeszcze jedno koledzy - obok wskaźnika ciśnienia oleju jest taka kontrolka która mi się nigdy nie zaświeciła i zasadniczo nie wiem od czego jest :) Wygląda jak zapalona świeczka no albo coś w tym stylu :) Jest ktoś w stanie powiedzieć mi od czego ona jest ???
Mówisz o kontrolce, która wygląda jak żarówka, a w jej wnętrzu wisi kropelka. To kontrolka temperatury oleju silnikowego. U mnie też nigdy się nie zapaliła, może dlatego, że nigdy nie przekroczyliśmy temp. niebezpiecznej. Musiałoby chyba braknąć oleju w silniku, żeby się zapaliła, bo nawet zagotowanie płynu w chłodnicy nie podnosi tak nagle drastycznie temp. oleju.
Pozdro Lecho
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
naw177
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: czw gru 13, 2007 8:06 am
Lokalizacja: Kasinka Mała

Post autor: naw177 » śr sty 02, 2008 8:00 am

Wielkie dzięki !!!

Max997
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: wt lut 07, 2006 3:50 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Max997 » czw sty 03, 2008 2:57 pm

Faktycznie, to strasznie ciekawa kontrolka. Zagotowanie silnika nie powoduje jej aktywacji, natomiast mieliśmy z kumplem taką sytuację, że mieliśmy wyciek z miski i pomimo temperatury silnika wnormie, kontrolka dawała o sobie znać. Taka ciekawostka...
Patrol Y61 GU4 Long
Patrol Y61 Long
Patrol Y60 Long
Patrol 260 Long :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości