Strona 1 z 3
Temperatura
: pt sty 18, 2008 8:44 pm
autor: Adamur4,2
Jaka powinna być książkowa temperatura na wyjściu z silnika podczas normalne jazdy gdy oryginalny wskaźnik stoi trochę poniżej połowy ? Może ktoś mierzył, ja założyłem czujnik w miejsce śruby odpowietrzającej układ chłodzenia na górnym wężu (za pomocą tego czujnika steruje dodatkowym wentylatorem, jest wyświetlacz w stopniach i trochę elektroniki do sterowania) i po testach pokazuje temp. 77‘C moim zdaniem to trochę za mało i się zastanawiam czy to czujnik, a może tak ma być ?
: pt sty 18, 2008 8:53 pm
autor: Discotheque
Zbutuj go na autostradzie i zobacz do ilu dojdzie. Jak do 85-87 to tak ustaw dodatkowy wentylator.
: pt sty 18, 2008 8:56 pm
autor: Adamur4,2
Discotheque pisze:Zbutuj go na autostradzie i zobacz do ilu dojdzie. Jak do 85-87 to tak ustaw dodatkowy wentylator.
Tak zrobię, ogólnie jestem bardzo zadowolony super fajny bajer…
Re: Temperatura
: pt sty 18, 2008 11:41 pm
autor: seburaj
Adamur4,2 pisze:ja założyłem czujnik w miejsce śruby odpowietrzającej układ chłodzenia na górnym wężu (za pomocą tego czujnika steruje dodatkowym wentylatorem, jest wyświetlacz w stopniach i trochę elektroniki do sterowania)
jakis gotowy zestaw, czy self made

Re: Temperatura
: sob sty 19, 2008 11:55 am
autor: Adamur4,2
sebastian dziurdzik pisze:Adamur4,2 pisze:ja założyłem czujnik w miejsce śruby odpowietrzającej układ chłodzenia na górnym wężu (za pomocą tego czujnika steruje dodatkowym wentylatorem, jest wyświetlacz w stopniach i trochę elektroniki do sterowania)
jakis gotowy zestaw, czy self made

Sam układ i czujnik został zakupiony w sklepie internetowym, ale to początek góry lodowej. Problem jest z wentylatorem i umieszczeniem czujnika w takim miejscu aby pomiar był miarodajny i układ jak najszybciej reagował na zmiany temperatury. Sam układ jest naprawdę dobry, można dokładnie obserwować co się dziej z temperaturą.
: sob sty 19, 2008 11:38 pm
autor: wojtek_kom
Układ wentylatorów - wisko + elektryk? Czy też tylko wentylatory elektryczne?
: ndz sty 20, 2008 10:24 am
autor: Adamur4,2
wojtek_kom pisze:Układ wentylatorów - wisko + elektryk? Czy też tylko wentylatory elektryczne?
Wisko u mnie działa ok. nie ma najmniejszego sensu cos kombinować. W ogóle u mnie nie było problemu przegrzewania, cały układ został zrobiony ponieważ założyłem klime a co za tym idzie musiałem wcisnać chłodnice. Dlatego z 2 powodów zdecydowałem się na ten wentylator:
1 Dodatkowe wspomaganie układu chłodzenia
2 Zwiększenie wydajność klimy
Wentylator działa na 2 sposoby czujnik plus sterowanie lub ręcznie wymuszony.
: pn sty 21, 2008 4:15 pm
autor: Adamur4,2
Przy testach autostradowych przy prędkości około max temperatura na wskaźniku na tablicy nieznacznie przeszła połowę gdzieś z minimetr może 2. Na dodatkowym wyświetlaczu zobaczyłem wtedy 87’C jechałem kilka kilometrów i tak zostało.
Po wyhamowaniu do 120km po kilkunastu sekundach wszystko wróciło do normy czyli wsk. Na tablicy poniżej połowy i wyświetlacz 78
Testowałem jeszcze dodatkowy wentylator, nie spodziewałem się ze będzie on dawał coś podczas szybszej jazdy bo jego wydajność nijak ma się do pędu powietrza, ale co dziwne nie ma różnicy również na postoju. Obojętnie czy działa czy nie temperatura spada w podobnym tempie
: pn sty 21, 2008 6:54 pm
autor: Jeti
Adamur4,2 pisze:Na tablicy poniżej połowy i wyświetlacz 78
Testowałem jeszcze dodatkowy wentylator, nie spodziewałem się ze będzie on dawał coś podczas szybszej jazdy bo jego wydajność nijak ma się do pędu powietrza, ale co dziwne nie ma różnicy również na postoju. Obojętnie czy działa czy nie temperatura spada w podobnym tempie
To sprawdź jeszcze w terenie podczas butowania, bo dopiero tam ten dodatkowy wentyl powinien pomagać.
I jakbyś mógł, to napisz jaką max temperaturę z czujnika miałeś właśnie podczas jazdy w terenie, najlepiej skorelowaną z tym co pokazuje wskaźnik na desce.
Kto wie przy jakiej temperaturze głowica RD28T robi booom?
Też będę motał taki układ, łącznie z czujnikiem poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym - wszystko wg. myśli technicznej Bociana

: pn sty 21, 2008 7:10 pm
autor: Marcin-Kraków
Jeti pisze:... układ, łącznie z czujnikiem poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym
Dopiero bedzie cie ten czujnik wkurzal i mylil. Jak co rusz bedzie ci wyzwalal alarm. Np. na przechylach.
: pn sty 21, 2008 7:12 pm
autor: Adamur4,2
Jeti pisze:Adamur4,2 pisze:Na tablicy poniżej połowy i wyświetlacz 78
Testowałem jeszcze dodatkowy wentylator, nie spodziewałem się ze będzie on dawał coś podczas szybszej jazdy bo jego wydajność nijak ma się do pędu powietrza, ale co dziwne nie ma różnicy również na postoju. Obojętnie czy działa czy nie temperatura spada w podobnym tempie
To sprawdź jeszcze w terenie podczas butowania, bo dopiero tam ten dodatkowy wentyl powinien pomagać.
I jakbyś mógł, to napisz jaką max temperaturę z czujnika miałeś właśnie podczas jazdy w terenie, najlepiej skorelowaną z tym co pokazuje wskaźnik na desce.
Kto wie przy jakiej temperaturze głowica RD28T robi booom?
Też będę motał taki układ, łącznie z czujnikiem poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym - wszystko wg. myśli technicznej Bociana

Jakiego bociana ? I co On wymyslił. Ja zwaliłem od Discotheque I Wiatrak od MARCINA
: pn sty 21, 2008 7:17 pm
autor: Jeti
Adamur4,2 pisze:Jakiego bociana ? I co On wymyslił. Ja zwaliłem od Discotheque I Wiatrak od MARCINA
No jak od Discotheque to dobrze zrobiłeś

A Marcin to jaki wiatrak wymyślił? Od czego?

: pn sty 21, 2008 7:20 pm
autor: Jeti
Marcin-Kraków pisze:Jeti pisze:... układ, łącznie z czujnikiem poziomu cieczy w zbiorniczku wyrównawczym
Dopiero bedzie cie ten czujnik wkurzal i mylil. Jak co rusz bedzie ci wyzwalal alarm. Np. na przechylach.
No jak będę na trawersie to chyba będę wiedział że jestem nie?
Lepiej mieć taki czujnik niż go nie mieć

: pn sty 21, 2008 7:24 pm
autor: Marcin-Kraków
Jeti pisze:Lepiej mieć taki czujnik niż go nie mieć

Jak tam chcesz. Ja zrezygnowalem z dodatkowej elektroniki. Im mniej szpeja do zepsucia tym lepiej. Ale oczywiscie wedle uznania.
: pn sty 21, 2008 7:28 pm
autor: Jeti
Marcin-Kraków pisze:Jak tam chcesz. Ja zrezygnowalem z dodatkowej elektroniki. Im mniej szpeja do zepsucia tym lepiej. Ale oczywiscie wedle uznania.
No tak, im mniej tym lepiej, ale taki czujnik na szczęście jest równie krytyczny dla działania samochodu co radio, albo nawet mniej

Za to złudne poczucie bezpieczeństwa - picelesssss

: pn sty 21, 2008 7:28 pm
autor: Marcin-Kraków
Jeti pisze:A Marcin to jaki wiatrak wymyślił? Od czego?

jakis z VAG, dopasowywalem na wielkosc

: pn sty 21, 2008 7:30 pm
autor: Jeti
Marcin-Kraków pisze:Jeti pisze:A Marcin to jaki wiatrak wymyślił? Od czego?

jakis z VAG, dopasowywalem na wielkosc
Śliczny

Musiałeś motać jakieś przesuwanie chłodnicy? Też mam chłodniczkę oleum i jak patrzę na tę przestrzeń to wydaje mi się że tam się żaden wiatrak nie zmieści.
: pn sty 21, 2008 7:46 pm
autor: Marcin-Kraków
Ja nie mialem oryginalnie chlodniczki, a jak dokladalem to byla rzezba na szybko

A wiadomo prowizorka jest najtrwalsza
Wiatrak chyba nie przeszkadzalby przy oryginalnym montazu chlodnicy oleum.
: pn sty 21, 2008 7:54 pm
autor: wojtek_kom
Nie mam Y60, ale załozyłem że nie ma wentylatora elektrycznego nawet jeżeli ma klimę? Słusznie? Jak z wydajnością klimy - wiem że teraz to ciężko stwierdzić, ale może widać jakąś różnicę.
: pn sty 21, 2008 7:57 pm
autor: Adamur4,2
wojtek_kom pisze:Nie mam Y60, ale załozyłem że nie ma wentylatora elektrycznego nawet jeżeli ma klimę? Słusznie? Jak z wydajnością klimy - wiem że teraz to ciężko stwierdzić, ale może widać jakąś różnicę.
w Y61 jest prznajmniej w 2 które widziałem
: pn sty 21, 2008 7:57 pm
autor: Marcin-Kraków
wojtek_kom pisze:Nie mam Y60, ale załozyłem że nie ma wentylatora elektrycznego nawet jeżeli ma klimę? Słusznie? Jak z wydajnością klimy - wiem że teraz to ciężko stwierdzić, ale może widać jakąś różnicę.
Widac, i to spora. Wlasnie dlatego byl dokladany u mnie wentylator. Dodatkowo moge go dopiac w celu poprawy chlodzenia glownego ukladu.
: pn sty 21, 2008 8:02 pm
autor: wojtek_kom
W Y61 jest wentylator nawet jak nie ma klimy - nawet wiązka jest, ale nie podłączona. Przynajmniej u mnie tak było.
Właśnie uświadomiłem sobie że TII nie ma wentylatora chłodnicy klimy - to tłumaczy jej dychawiczność po części... tak zakładam.
Dzięki.
: pn sty 21, 2008 10:10 pm
autor: seburaj
wojtek_kom pisze:
Właśnie uświadomiłem sobie że TII nie ma wentylatora chłodnicy klimy - to tłumaczy jej dychawiczność po części... tak zakładam.
Dzięki.
nie ma, ale tylko w salonowych/polskich... w autach sprowadzonych z zaganicy (niemcy wystarczy) wiatrak na chlodnicy klimy juz jest - i dziala

taka ot polityka nissan polska - kraj nasz podbiegunowy, to zaoszczedzimy na wiatraku

: śr sty 23, 2008 11:38 am
autor: kapi4u
Zgadza sie ja wlasnie nabylem TII 2,7TDi i jest z wiatrakiem chlodnicy klimy a auto jest z Wloch, jednakze ja mam inny problem auto praktycznie sie nie grzeje i zimno w nim jak w lodowce po przejechaniu dopiero ok 50 km wskazowka temp silnika podniosla sie na maxa do 1/4 skali to troszke ceplo szlo ale to cale nic ... wiec z teg oco czytalem na forum to niby wina tego termostatu ? .... jednkaze prosilbym o pomoc bo nie znam sie zabardzo na tym .... Pzdr.
: śr sty 23, 2008 11:49 am
autor: seburaj
pisalem juz o tym
zmien termostat, uprzednio zakupiwszy wersje na 88 stopni (czy jakos tak, w kazdym razie na tą wyższą temp. otwarcia)
wymiana jest banalnie prosta nawet dla laika - trzy srubki, obudowa termostatu jest na wierzchu w max przyjaznym miejscu (co w terrano wcale nie jest takie czeste)