Hamownia

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Hamownia

Post autor: Adamur4,2 » sob sty 26, 2008 3:10 pm

Jako że mam dostęp do hamowni postanowiłem sprawdzić jak to jest z moim Patrolem
Zamieszczam kilka fotek. Niestety zdjęcia robiłem telefonem i są bardzo złej jakości. Urządzenie jest profesjonalne, pozwala badać silnik w każdym punkcie jego pracy a nie jak większość hamowni, które ścigają tylko charakterystykę zewnętrzną, uczymy na nim przyszłych specjalistów od silników spalinowych.

Obrazek





Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » sob sty 26, 2008 3:16 pm

jakie wyniki, bo kiepsko widac ?
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » sob sty 26, 2008 3:22 pm

Albert_N pisze:jakie wyniki, bo kiepsko widac ?
89 kW
250 Nm

:D
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

_Karol_
 
 
Posty: 173
Rejestracja: czw cze 30, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: _Karol_ » sob sty 26, 2008 3:43 pm

a żeby uzyskać konie mechaniczne to trzeba 89kW podzielić przez co? 0,7...??
Bo każdy dzień jest 4x4.

Awatar użytkownika
Najmłodszy_Gazowiec
Posty: 374
Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Karczew

Post autor: Najmłodszy_Gazowiec » sob sty 26, 2008 3:48 pm

Gaz 69

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » sob sty 26, 2008 3:52 pm

_Karol_ pisze:a żeby uzyskać konie mechaniczne to trzeba 89kW podzielić przez co? 0,7...??
Nie, przez 1,36 :)2

@Adamur4,2 Ładny wynik z RD28T :)
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » sob sty 26, 2008 3:53 pm

wystarczy pomnożyć przez 1,36 :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Post autor: mephi » sob sty 26, 2008 3:54 pm

Ciekawe jaki był by wynik z reduktorem i odpiętym przednim wałem :o
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob sty 26, 2008 4:09 pm

mephi pisze:Ciekawe jaki był by wynik z reduktorem i odpiętym przednim wałem :o
:o

taki sam
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » sob sty 26, 2008 4:27 pm

mephi pisze:Ciekawe jaki był by wynik z reduktorem i odpiętym przednim wałem :o
teoretycznie taki sam
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » sob sty 26, 2008 6:41 pm

pomiar robi sie na 4tym biegu

to jak moze byc taki sam wynik na 0,5 biegu?

:)4
ل يشل على تايرين

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob sty 26, 2008 6:51 pm

Te 250NM to jest wartość wyliczona na podstawie wartości pomiarowych z hamowni i wszystkich przełożeń pod drodze (skrzyni, reduktora, mostów).

Jakby było 250NM na kołach to by Parch miał problemy z ruszeniem z miejsca :)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob sty 26, 2008 6:57 pm

Jezeli masz staly dostep do hamowni to zbadaj prosze to samo auto ale z dolozonym intercoolerem, nawet na sznurki.

Zakonczy to wieloletnia walke teoretykow na tym forum.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
maruda
Posty: 497
Rejestracja: śr lip 28, 2004 5:46 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: maruda » sob sty 26, 2008 7:03 pm

Co trzeba zrobić żeby tam sobie podjechać i sprawdzić samochód ?

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » sob sty 26, 2008 7:09 pm

maruda pisze:Co trzeba zrobić żeby tam sobie podjechać i sprawdzić samochód ?
Nie używamy tej hamowni w celach komercyjnych ale jeśli by Ci bardzo zależało to nie ma problemu, możemy się umówić w jakąś sobotę.
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn sty 28, 2008 12:46 pm

JONY B pisze:pomiar robi sie na 4tym biegu

to jak moze byc taki sam wynik na 0,5 biegu?

:)4
uwazasz ze moc wzrosnie albo zmaleje? haha

mozesz nawet hamowac na 1 biegu z tym ze pomiar bedzie dosc krotki a co za tym idzie obarczony wiekszym bledem(dokladnosc hamowni,uslizg kol na rolkach itp)

inna sprawa jest silnik doladowany, bo krotki czas rozpedzania rolek nie pozwoli rozkrecic sie sprezarce a co za tym idze nie napompuje tyle co powinna ale to juz inny temat :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn sty 28, 2008 12:52 pm

Discotheque pisze:Jezeli masz staly dostep do hamowni to zbadaj prosze to samo auto ale z dolozonym intercoolerem, nawet na sznurki.

Zakonczy to wieloletnia walke teoretykow na tym forum.
Jesli pomieszczenie bedzie z dobra wentylacja i nawiewami na IC to wynik bedzie odzwierciedlal ewentualny przyrost jesli nie to z pomiaru na pomiar bedzie coraz gorzej i o kant dupy takie wyniki

pomijam dolozenie IC bez zmian nastaw w pompie lub zmian oprogramowania bo wtedy to napewno bedzie tylko gorzej haha
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » pn sty 28, 2008 5:06 pm

Kurcze , DANIEL robisz doktorat z hamowni ? :D:D
I na jeep'ach się wypowiadasz i na nissanach i nawet w Octaviach !!! Człowiek orkiestra :D
Pozdrowienia dla koziołków :D
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn sty 28, 2008 5:35 pm

to nie moja wina ze bylem kiedys fanem sprintu :)21 a tym samym ciagle poszukiwania mocy na hamowni :)20



Pozdrawiam :)
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pn sty 28, 2008 5:50 pm

a chciałem jeszcze zapytać ile poszło mocy na pokonanie oporów ??
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
danielpoz
Posty: 1576
Rejestracja: śr maja 12, 2004 6:48 pm
Lokalizacja: Poznan/Swaj

Post autor: danielpoz » pn sty 28, 2008 6:09 pm

piotr oskwarek pisze:a chciałem jeszcze zapytać ile poszło mocy na pokonanie oporów ??
oporow czego?
Jeep ZJ-zagazowany(byl)!!! Ford Explorer z gazem hehehehe
guma AT 32" a w gore ponad 2" :)

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » pn sty 28, 2008 7:08 pm

piotr oskwarek pisze:a chciałem jeszcze zapytać ile poszło mocy na pokonanie oporów ??
Producent silnikow podaje moc jaka silnik uzyskuje na kole zamachowym (sprzegle),zaleznie od normy (PN, SAE,DIN, CUNA i inne) wskazania moga sie różnic nawet do 20%.
Na ww hamowni zmierzono moment i moc na kołach i "naniesiono" poprawki
(skrzynia ,przekładnia głowna) i tak wyliczono moc jaka ma silnik na wale.

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pn sty 28, 2008 10:27 pm

sorry chodziło mi o straty mocy ile ich było??
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn sty 28, 2008 10:32 pm

danielpoz pisze:
pomijam dolozenie IC bez zmian nastaw w pompie lub zmian oprogramowania bo wtedy to napewno bedzie tylko gorzej haha
No wlasnie jednak praktyka bekonozercow wskazuje co innego. Samo dolozenie wiekszego IC w LRach daje do 20PS wiecej bez dodatkowych dawek i zwiekszenia cisnienia.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » pn sty 28, 2008 10:44 pm

Discotheque pisze: No wlasnie jednak praktyka bekonozercow wskazuje co innego. Samo dolozenie wiekszego IC w LRach daje do 20PS wiecej bez dodatkowych dawek i zwiekszenia cisnienia.
No podobnież, że tak, też jestem ciekawy, tylko z chłodnicą klimy to trudniej włożyć, cośtam trzeba przerabiać więcej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość