Lift 2" w K-160

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
TiNiO
Posty: 457
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 9:56 pm
Lokalizacja: -= Gdańsk =-
Kontaktowanie:

Lift 2" w K-160

Post autor: TiNiO » ndz lut 03, 2008 8:06 pm

Tak jak w temacie chciał bym podnieść trochę budę w moim parchu i teraz pytanie jaki to jest koszt ?? I jak to zrobić :) jakieś podkładki zamontować czy jak ? Szukałem na forum i nic nie znalazłem odnośnie K160.

Chcę to zrobić ponieważ kupiłem opony 33" i raczej sie nie zmieszczą a chciał bym ograniczyć do minimum wycinanie błotników :)
Nissan Patrol K160 , 3.3 D , 33" MT
www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40643
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz lut 03, 2008 8:18 pm

nie znalazłeś? w każdym aucie mniej więcej tak samo

kupujesz ertalon - wałek np fi 60mm i dłuższe śruby mocujące budę do ramy

wkładasz pod budę i tyle..

ciekawostki:
1. musisz prespawać mocowania dodatkowe - te zabezpieczające budę, w tylnej części ramy na wysokości koła
2. na bank okaże się, że musisz zrealizować się blacharsko reanimując budę w miejscach jej skręcania
3. warto przy okazji sprawdzić stan ramy i przewodów paliwowych, można je poprowadzić na nowo

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » ndz lut 03, 2008 8:19 pm

2'' - to nie jest troche, to jest baaaaaardzo troche - nie warte zabawy
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » ndz lut 03, 2008 8:33 pm

2" na bodylifcie ? To trochę dużo, będzie fatalnie wyglądał a i tak 33" nie wejdą. Na prostej drodze będzie Ok, ale po wjechaniu do lasu :)3
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
TiNiO
Posty: 457
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 9:56 pm
Lokalizacja: -= Gdańsk =-
Kontaktowanie:

Post autor: TiNiO » ndz lut 03, 2008 8:39 pm

To co mam zrobić żeby wcisnąć 33" ? wymienić zawieszenie ? a samo przycięcie błotników załatwi sprawę ?

Teraz mam 31"i wygląda to tak :D
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz lut 03, 2008 8:43 pm przez TiNiO, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan Patrol K160 , 3.3 D , 33" MT
www.gdansk4x4.pl

danielZ
 
 
Posty: 160
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 2:24 pm
Lokalizacja: DG

Post autor: danielZ » ndz lut 03, 2008 8:43 pm

TiNiO pisze:To co mam zrobić żeby wcisnąć 33" ? wymienić zawieszenie ?
daj SPOA i od razu 35" :D :D tylko zostaw stabilizator lub załóż nowe amory gazowe
tak to wyglądało

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » ndz lut 03, 2008 8:53 pm

2. na bank okaże się, że musisz zrealizować się blacharsko reanimując budę w miejscach jej skręcania

hehe-wlasnie to przerabiam w swojej 160...buda poprostu lezala na ramie.Przezarte wszystko na wior.ale walcze...

Spoa----- jak ktos lubi latawce to spoko.ale to chyba nie ten sport... 8)

danielZ
 
 
Posty: 160
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 2:24 pm
Lokalizacja: DG

Post autor: danielZ » ndz lut 03, 2008 8:55 pm

TiNiO pisze: Teraz mam 31"i wygląda to tak :D
no trochę plaskato....33 to minimum, żeby coś porobić, a te resory i ich mocowania pod mostami to nieżle orają glebę na miękkim...

danielZ
 
 
Posty: 160
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 2:24 pm
Lokalizacja: DG

Post autor: danielZ » ndz lut 03, 2008 8:57 pm

michur pisze: Spoa----- jak ktos lubi latawce to spoko.ale to chyba nie ten sport... 8)
eee.....4 lata lata tak jezdziłem i nie było boku, czy dachu, no tylko pół koła za obrys wystawało :lol:

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » ndz lut 03, 2008 9:50 pm

TiNiO pisze:To co mam zrobić żeby wcisnąć 33" ? wymienić zawieszenie ? a samo przycięcie błotników załatwi sprawę ?
michur pisze:Spoa----- jak ktos lubi latawce to spoko.ale to chyba nie ten sport... 8)
spoa to rozwiązanie jakie skutecznie załatwia największą bolączkę patrola - zajebiście olbrzymi tylny zwis który działa jak lemiesz :)21
33"wchodzą wtedy luz, większe też;
wada taka, że minimalny lift jaki robisz to o grubość pochwy mostu+grubość resora (zakładając że nie zmieniasz piór)
do tego kombinacje w krótkim z poprzeczką ramy pod przednim wałem;
o wysokości środka ciężkości nie wspominam...

inne sensowne rozwiązanie dla 33" to zmiana miejsca mocowania resorów - odcięcie ich od ramy i przeniesienie ich o pożądany przez użytkownika lift,

w staaaaaaarych postach były gdzieś dywagacje na temat, jak bez spoa wcisnąć 33" do k160 i o ile co zmieniać
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
wlodziu15
 
 
Posty: 124
Rejestracja: czw sty 04, 2007 6:15 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie, Lubuski

Post autor: wlodziu15 » ndz lut 03, 2008 10:20 pm

klepanie resorów i dłuższe wieszaki i po kłopocie
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » ndz lut 03, 2008 10:21 pm

wlodziu15 pisze:klepanie resorów i dłuższe wieszaki i po kłopocie
Taaa. I dopiero się zaczynają kłopoty...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » ndz lut 03, 2008 10:24 pm

wlodziu15 pisze:klepanie resorów i dłuższe wieszaki i po kłopocie
aby weszły 2" liftu to tak na szybko jakieś 25cm wieszak by musiał mieć...
:)21
rzeczywiście po kłopocie
:)21
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » ndz lut 03, 2008 10:26 pm

i panie mieciu: mocno w łuk wyklepać;
żeby żuk stał wysoko i 3 tony woził
:)21
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40643
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz lut 03, 2008 10:44 pm

:)2 :)20

żeby 33 w parchu robiły to budy-lift 5cm i ewentualne podcięcie... wystarczy

a spoa - da się, ale trzeba zainwestować przy okazji w dobre amortyzatory i zweryfikować resory

Awatar użytkownika
PAT
 
 
Posty: 992
Rejestracja: pt mar 17, 2006 9:06 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: PAT » ndz lut 03, 2008 11:20 pm

Bez żadnego problemu wydłużasz o 2 cale wieszaki przespawywujesz uszy o tyle samo i 33 wchodza bez problemowo :)21
http://www.pat4x4.pl/galerie/pat_auta/gal2.php?ind=4
............................!!! !!! !!!

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Post autor: K260 Inowrocław » pn lut 04, 2008 10:11 am

Mroczny pisze::)2 :)20

żeby 33 w parchu robiły to budy-lift 5cm i ewentualne podcięcie... wystarczy

a spoa - da się, ale trzeba zainwestować przy okazji w dobre amortyzatory i zweryfikować resory
Zapomniałeś o przeróbce drążków :-?

Ja miałem w parchu k260 Spoa, teraz mam GR, i nigdy nie wróce do resoraka, a jak już to nidy SPOA
a poza tym już tak mocna pomotałłem GR - ke że nie był bym w stanie jej sprzedac, a pod koniec lutego bedzie mechanik starowski :lol:
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

K260 Inowrocław
Posty: 761
Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
Lokalizacja: Inowrocław
Kontaktowanie:

Post autor: K260 Inowrocław » pn lut 04, 2008 10:13 am

danielZ pisze:
TiNiO pisze:To co mam zrobić żeby wcisnąć 33" ? wymienić zawieszenie ?
daj SPOA i od razu 35" :D :D tylko zostaw stabilizator lub załóż nowe amory gazowe
tak to wyglądało

Obrazek
Obrazek
A te fotki to z rajdu, czy jakiś tor, jak tor, to daj więcej fotek i napisz lokalizacje
Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka :)21 :)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40643
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn lut 04, 2008 5:33 pm

K260 Inowrocław pisze:Zapomniałeś o przeróbce drążków :-?
nie, nie zapomniałem.. ale pominąłęm bo nikt nie pytał jak spoa zrobić. Tak samo pominąłem wykonanie nowych mocowań mostu do resora, nowych uchytów na amortyzatory itd...

Bardziej mi chodziło o to, że stare amorki przeważnie okazują się za słabe do takich zadań jak spoa :wink:

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » pn lut 04, 2008 6:04 pm

przedluz wieszaki i nie kombinuj :)2 z zawieszeniem i liftami budy
se roboty szukasz u mnie pomoglo :D

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40643
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn lut 04, 2008 6:06 pm

dobra rada
naprawdę

nie dotykaj wieszaków
podetnij i podnieś budę

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » pn lut 04, 2008 6:12 pm

Mroczny pisze:dobra rada
naprawdę

nie dotykaj wieszaków
podetnij i podnieś budę
radze tylko jak upchac te 33 bez wiekszych nakladow, ja tak narazie jezdze i jest :)2 wszystko tez zalezy kto ma jak klapnienty zawias, twoje rozwiazanie jest tez wporzadku sam nad tym mysle ale na wiosne

sie awanturujesz :)21

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » pn lut 04, 2008 6:19 pm

nie ma polsrodkow....

albo robi sie raz dobrze albo robi sie pomnik.
Albo sie ma kase na zrobienie Parcha dobrze albo trzeba zmienic hobbi.
Proponuje zrobic lift pianka montazowa...bedzie dobrze i tanio.
Takie zycie.raz a dobrze .

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » pn lut 04, 2008 6:33 pm

michur pisze:nie ma polsrodkow....

albo robi sie raz dobrze albo robi sie pomnik.
Albo sie ma kase na zrobienie Parcha dobrze albo trzeba zmienic hobbi.
Proponuje zrobic lift pianka montazowa...bedzie dobrze i tanio.
Takie zycie.raz a dobrze .
nie chodzilo mi o naklad finansowy tylko naklad pracy

pianka ?? ??

to by nie chodzilo :)21

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » pn lut 04, 2008 8:25 pm

Mroczny pisze:dobra rada
naprawdę

nie dotykaj wieszaków
podetnij i podnieś budę
No niee, to już w tej opcji niech springi wsadzi bo zapasy używek resorów przód są na wymarciu... 8) . Teoretycznie nie zmienia ten układ nic w ich pracy, ale wzmacnia znacząco. Poza tym przerobiłbym wieszaki tak jak mam teraz-napięcie resora jest mniejsze i kąt pracy wału się zmniejsza. No i koła 34 fedima weszły bez podcinania budy :wink: :)2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości