Strona 1 z 9

Lift 2" w K-160

: ndz lut 03, 2008 8:06 pm
autor: TiNiO
Tak jak w temacie chciał bym podnieść trochę budę w moim parchu i teraz pytanie jaki to jest koszt ?? I jak to zrobić :) jakieś podkładki zamontować czy jak ? Szukałem na forum i nic nie znalazłem odnośnie K160.

Chcę to zrobić ponieważ kupiłem opony 33" i raczej sie nie zmieszczą a chciał bym ograniczyć do minimum wycinanie błotników :)

: ndz lut 03, 2008 8:18 pm
autor: Mroczny
nie znalazłeś? w każdym aucie mniej więcej tak samo

kupujesz ertalon - wałek np fi 60mm i dłuższe śruby mocujące budę do ramy

wkładasz pod budę i tyle..

ciekawostki:
1. musisz prespawać mocowania dodatkowe - te zabezpieczające budę, w tylnej części ramy na wysokości koła
2. na bank okaże się, że musisz zrealizować się blacharsko reanimując budę w miejscach jej skręcania
3. warto przy okazji sprawdzić stan ramy i przewodów paliwowych, można je poprowadzić na nowo

: ndz lut 03, 2008 8:19 pm
autor: reeb
2'' - to nie jest troche, to jest baaaaaardzo troche - nie warte zabawy

: ndz lut 03, 2008 8:33 pm
autor: Fazi
2" na bodylifcie ? To trochę dużo, będzie fatalnie wyglądał a i tak 33" nie wejdą. Na prostej drodze będzie Ok, ale po wjechaniu do lasu :)3

: ndz lut 03, 2008 8:39 pm
autor: TiNiO
To co mam zrobić żeby wcisnąć 33" ? wymienić zawieszenie ? a samo przycięcie błotników załatwi sprawę ?

Teraz mam 31"i wygląda to tak :D
Obrazek

: ndz lut 03, 2008 8:43 pm
autor: danielZ
TiNiO pisze:To co mam zrobić żeby wcisnąć 33" ? wymienić zawieszenie ?
daj SPOA i od razu 35" :D :D tylko zostaw stabilizator lub załóż nowe amory gazowe
tak to wyglądało

Obrazek
Obrazek

: ndz lut 03, 2008 8:53 pm
autor: michur
2. na bank okaże się, że musisz zrealizować się blacharsko reanimując budę w miejscach jej skręcania

hehe-wlasnie to przerabiam w swojej 160...buda poprostu lezala na ramie.Przezarte wszystko na wior.ale walcze...

Spoa----- jak ktos lubi latawce to spoko.ale to chyba nie ten sport... 8)

: ndz lut 03, 2008 8:55 pm
autor: danielZ
TiNiO pisze: Teraz mam 31"i wygląda to tak :D
no trochę plaskato....33 to minimum, żeby coś porobić, a te resory i ich mocowania pod mostami to nieżle orają glebę na miękkim...

: ndz lut 03, 2008 8:57 pm
autor: danielZ
michur pisze: Spoa----- jak ktos lubi latawce to spoko.ale to chyba nie ten sport... 8)
eee.....4 lata lata tak jezdziłem i nie było boku, czy dachu, no tylko pół koła za obrys wystawało :lol:

: ndz lut 03, 2008 9:50 pm
autor: MaciekK
TiNiO pisze:To co mam zrobić żeby wcisnąć 33" ? wymienić zawieszenie ? a samo przycięcie błotników załatwi sprawę ?
michur pisze:Spoa----- jak ktos lubi latawce to spoko.ale to chyba nie ten sport... 8)
spoa to rozwiązanie jakie skutecznie załatwia największą bolączkę patrola - zajebiście olbrzymi tylny zwis który działa jak lemiesz :)21
33"wchodzą wtedy luz, większe też;
wada taka, że minimalny lift jaki robisz to o grubość pochwy mostu+grubość resora (zakładając że nie zmieniasz piór)
do tego kombinacje w krótkim z poprzeczką ramy pod przednim wałem;
o wysokości środka ciężkości nie wspominam...

inne sensowne rozwiązanie dla 33" to zmiana miejsca mocowania resorów - odcięcie ich od ramy i przeniesienie ich o pożądany przez użytkownika lift,

w staaaaaaarych postach były gdzieś dywagacje na temat, jak bez spoa wcisnąć 33" do k160 i o ile co zmieniać

: ndz lut 03, 2008 10:20 pm
autor: wlodziu15
klepanie resorów i dłuższe wieszaki i po kłopocie

: ndz lut 03, 2008 10:21 pm
autor: Peepuck!
wlodziu15 pisze:klepanie resorów i dłuższe wieszaki i po kłopocie
Taaa. I dopiero się zaczynają kłopoty...

: ndz lut 03, 2008 10:24 pm
autor: MaciekK
wlodziu15 pisze:klepanie resorów i dłuższe wieszaki i po kłopocie
aby weszły 2" liftu to tak na szybko jakieś 25cm wieszak by musiał mieć...
:)21
rzeczywiście po kłopocie
:)21

: ndz lut 03, 2008 10:26 pm
autor: MaciekK
i panie mieciu: mocno w łuk wyklepać;
żeby żuk stał wysoko i 3 tony woził
:)21

: ndz lut 03, 2008 10:44 pm
autor: Mroczny
:)2 :)20

żeby 33 w parchu robiły to budy-lift 5cm i ewentualne podcięcie... wystarczy

a spoa - da się, ale trzeba zainwestować przy okazji w dobre amortyzatory i zweryfikować resory

: ndz lut 03, 2008 11:20 pm
autor: PAT
Bez żadnego problemu wydłużasz o 2 cale wieszaki przespawywujesz uszy o tyle samo i 33 wchodza bez problemowo :)21
http://www.pat4x4.pl/galerie/pat_auta/gal2.php?ind=4

: pn lut 04, 2008 10:11 am
autor: K260 Inowrocław
Mroczny pisze::)2 :)20

żeby 33 w parchu robiły to budy-lift 5cm i ewentualne podcięcie... wystarczy

a spoa - da się, ale trzeba zainwestować przy okazji w dobre amortyzatory i zweryfikować resory
Zapomniałeś o przeróbce drążków :-?

Ja miałem w parchu k260 Spoa, teraz mam GR, i nigdy nie wróce do resoraka, a jak już to nidy SPOA
a poza tym już tak mocna pomotałłem GR - ke że nie był bym w stanie jej sprzedac, a pod koniec lutego bedzie mechanik starowski :lol:

: pn lut 04, 2008 10:13 am
autor: K260 Inowrocław
danielZ pisze:
TiNiO pisze:To co mam zrobić żeby wcisnąć 33" ? wymienić zawieszenie ?
daj SPOA i od razu 35" :D :D tylko zostaw stabilizator lub załóż nowe amory gazowe
tak to wyglądało

Obrazek
Obrazek
A te fotki to z rajdu, czy jakiś tor, jak tor, to daj więcej fotek i napisz lokalizacje

: pn lut 04, 2008 5:33 pm
autor: Mroczny
K260 Inowrocław pisze:Zapomniałeś o przeróbce drążków :-?
nie, nie zapomniałem.. ale pominąłęm bo nikt nie pytał jak spoa zrobić. Tak samo pominąłem wykonanie nowych mocowań mostu do resora, nowych uchytów na amortyzatory itd...

Bardziej mi chodziło o to, że stare amorki przeważnie okazują się za słabe do takich zadań jak spoa :wink:

: pn lut 04, 2008 6:04 pm
autor: tomek 79
przedluz wieszaki i nie kombinuj :)2 z zawieszeniem i liftami budy
se roboty szukasz u mnie pomoglo :D

: pn lut 04, 2008 6:06 pm
autor: Mroczny
dobra rada
naprawdę

nie dotykaj wieszaków
podetnij i podnieś budę

: pn lut 04, 2008 6:12 pm
autor: tomek 79
Mroczny pisze:dobra rada
naprawdę

nie dotykaj wieszaków
podetnij i podnieś budę
radze tylko jak upchac te 33 bez wiekszych nakladow, ja tak narazie jezdze i jest :)2 wszystko tez zalezy kto ma jak klapnienty zawias, twoje rozwiazanie jest tez wporzadku sam nad tym mysle ale na wiosne

sie awanturujesz :)21

: pn lut 04, 2008 6:19 pm
autor: michur
nie ma polsrodkow....

albo robi sie raz dobrze albo robi sie pomnik.
Albo sie ma kase na zrobienie Parcha dobrze albo trzeba zmienic hobbi.
Proponuje zrobic lift pianka montazowa...bedzie dobrze i tanio.
Takie zycie.raz a dobrze .

: pn lut 04, 2008 6:33 pm
autor: tomek 79
michur pisze:nie ma polsrodkow....

albo robi sie raz dobrze albo robi sie pomnik.
Albo sie ma kase na zrobienie Parcha dobrze albo trzeba zmienic hobbi.
Proponuje zrobic lift pianka montazowa...bedzie dobrze i tanio.
Takie zycie.raz a dobrze .
nie chodzilo mi o naklad finansowy tylko naklad pracy

pianka ?? ??

to by nie chodzilo :)21

: pn lut 04, 2008 8:25 pm
autor: janusz k160
Mroczny pisze:dobra rada
naprawdę

nie dotykaj wieszaków
podetnij i podnieś budę
No niee, to już w tej opcji niech springi wsadzi bo zapasy używek resorów przód są na wymarciu... 8) . Teoretycznie nie zmienia ten układ nic w ich pracy, ale wzmacnia znacząco. Poza tym przerobiłbym wieszaki tak jak mam teraz-napięcie resora jest mniejsze i kąt pracy wału się zmniejsza. No i koła 34 fedima weszły bez podcinania budy :wink: :)2