Strona 1 z 2

problem - wskaźniki k160

: pt lut 15, 2008 9:37 pm
autor: krzysdl
nowy nabytek k160 z 87r 3,3 td

mam problem z wskaźnikami temp. wody, paliwa i oleju - nie działają

sprawdzałem wskaźniki podłączając napięcie bezpośrednio pod nie, wskazówki wychylają się - czyli powinny być dobre

Czyżby były uszkodzone 3 czujniki??

Re: problem - wskaźniki k160

: sob lut 16, 2008 10:01 am
autor: + AND +
krzysdl pisze:
Czyżby były uszkodzone 3 czujniki??
a sam wierzysz w to ?? :)21

sprawdz moze kostki , instalacje

Re: problem - wskaźniki k160

: sob lut 16, 2008 11:13 am
autor: krzysdl
+ AND + pisze:
krzysdl pisze:
Czyżby były uszkodzone 3 czujniki??
a sam wierzysz w to ?? :)21

sprawdz moze kostki , instalacje
:)21 nie


czy w k-160 jest instalacja 12V do zasilania czujników?

Re: problem - wskaźniki k160

: sob lut 16, 2008 11:20 am
autor: Maqlinka
krzysdl pisze:nowy nabytek k160 z 87r 3,3 td

mam problem z wskaźnikami temp. wody, paliwa i oleju - nie działają
A jak przekręcisz kluczyk w pozycję grzania świec to wskaźniki wstają?

Re: problem - wskaźniki k160

: sob lut 16, 2008 11:23 am
autor: krzysdl
Maqlinka pisze:
krzysdl pisze:nowy nabytek k160 z 87r 3,3 td

mam problem z wskaźnikami temp. wody, paliwa i oleju - nie działają
A jak przekręcisz kluczyk w pozycję grzania świec to wskaźniki wstają?
nie,

działa tylko wskaźnik voltomierza

: sob lut 16, 2008 11:25 am
autor: MaciekK
może to:
"Schematy, instrukcje, manuale."
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=39055
3ci post od góry

edit 09.02.2009
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?t=39055
link poprawiony pod "nowe forum"

: sob lut 16, 2008 11:40 am
autor: TiNiO
Mam ten sam problem ale działa mi tylko woltomierz i prędkościomierz :) jw tej chwili dałem samochód do elektryka jak mi to naprawi to sie podziele wynikami :D

: sob lut 16, 2008 11:59 am
autor: krzysdl
MaciekK pisze:może to:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=39055
3ci post od góry
ten schemat jest inny niż rozwiązanie w moim patrolu

cześć interesująca mnie jest:
Obrazek

zaciski interesujące mnie to:

7 - masa - OK jest
5 - temperatura - sterowanie prze opór??
3 - paliwo - czy powinno być napięcie z czujnika??
10- olej - czy powinno być napięcie z czujnika??
1 - napięcie zasilające żarówki w tablicy

czy dobrze rozumuje??

Re: problem - wskaźniki k160

: sob lut 16, 2008 11:59 am
autor: ernil
krzysdl pisze:(...)
czy w k-160 jest instalacja 12V do zasilania czujników?
Jesli jest instalacja 24V ogolnie, to czujniki tez sa 24V.

: sob lut 16, 2008 12:01 pm
autor: krzysdl
TiNiO pisze:Mam ten sam problem ale działa mi tylko woltomierz i prędkościomierz :) jw tej chwili dałem samochód do elektryka jak mi to naprawi to sie podziele wynikami :D
:)2 będę czekał

Re: problem - wskaźniki k160

: sob lut 16, 2008 12:44 pm
autor: N2O
ernil pisze:
krzysdl pisze:(...)
czy w k-160 jest instalacja 12V do zasilania czujników?
Jesli jest instalacja 24V ogolnie, to czujniki tez sa 24V.
niekoniecznie :lol:

: sob lut 16, 2008 3:10 pm
autor: ernil
W seryjnym parchu moze byc inna mozliwosc?

: sob lut 16, 2008 3:12 pm
autor: N2O
chyba przynajmniej czujnik temperatury jest na 12V ;]

: sob lut 16, 2008 3:18 pm
autor: ernil
Hmm, ciekawe. Musze sprawdzic jak jest u mnie. Dzieki za info :wink:

: sob lut 16, 2008 3:29 pm
autor: MaciekK
krzysdl pisze:
MaciekK pisze:może to:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=39055
3ci post od góry
ten schemat jest inny niż rozwiązanie w moim patrolu

cześć interesująca mnie jest:
Obrazek

zaciski interesujące mnie to:

7 - masa - OK jest
5 - temperatura - sterowanie prze opór??
3 - paliwo - czy powinno być napięcie z czujnika??
10- olej - czy powinno być napięcie z czujnika??
1 - napięcie zasilające żarówki w tablicy

czy dobrze rozumuje??
o ile dobrze rozkminiam układ ze schematu, (z tematu przyklejony http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=39055 ) to jedyne dwa układy jakie są oryginalnie na 12V to układ radioodtwarzacza i układ wskaźniki: fuel, oil, temp

zakładając że oznaczenia na fragmencie schematu jaki ty podesłałeś są takie same (ciągła linia dla 24V, przerywana dla napięcia 12V) wychodzi że cała deska jest na 24V a nie tak jak w przyklejonym temacie 24V i część na 12V

czyli - albo szpec elektryk albo rozkręcić i miernik...

był kiedyś taki na forum, "żółty wygięty" :)21 na niego mawiali, w elektryce był małym bogiem

: sob lut 16, 2008 3:43 pm
autor: ernil
Ja na elektryce nie znam sie prawie wcale, niemniej wydaje mi sie, ze... :)21
Przy wskaznikach fuel, oil i temp linia ciagla w pewnym miejscu robi sie taka /\/\/\/\. Jesli przyjmiemy to za symbol rezystora, to mozliwe jest, iz te czujnik pracuja na 12V. Stosujac opornik mozna bowiem zmniejszyc napiecie (wpinajac szeregowo). Nie wiem tylko czy da sie zrobic opornikiem 12V z 24V i w ogole nie jestem na 100% pewny, czy to co pisze ma sens :roll: Aczkolwiek podejrzewam, ze cos wspolnego bedzie z tym mial wzor R=U/J :)21

: sob lut 16, 2008 3:50 pm
autor: MaciekK
ernil pisze:(...) Przy wskaznikach fuel, oil i temp linia ciagla w pewnym miejscu robi sie taka /\/\/\/\.
Nie wiem tylko czy da sie zrobic opornikiem 12V z 24V
tylko przy niezmieniającym się natężeniu płynącego prądu
ernil pisze:R=U/J :)21
to ten wzór :)21

dobra, a teraz jak to w praktyce będzie z naprawieniem wskaźników ?? :)21
loża czeka na relacje z postępów na odcinku

: sob lut 16, 2008 4:07 pm
autor: krzysdl
odpowiedni schemat pobierałem stąd:


http://www.liutas.lt/_pdf/nissan/patrol ... 60_SD33(T) _Diagram.jpg

tylko skopiujcie cały link żeby otworzyć


i pytanie:

mamy wskaźnik wody(na rysunku pod 5) podłączony z czujnikiem wody, który będzie generował jakiś opór w zależności od temperatury,
skąd w takim przypadku będzie czerpany prąd do wzbudzenia uzwojenia we wskaźniku??

nie będzie to pkt 1, bo jest to włączanie oświetlenia tablicy (i tylko wtedy pojawią się tam napięcie)

: ndz lut 17, 2008 4:14 am
autor: Fazi
nissan k-160 ma sterowanie masą

: ndz lut 17, 2008 8:25 am
autor: + AND +
w wiekszosci aut
plus jest na stale a wszystkie sygnaly to masa /temp/olej/paliwo

: ndz lut 17, 2008 8:30 am
autor: krzysdl
dzięki, będę "grzebał" dalej

: pn lut 18, 2008 2:08 pm
autor: TiNiO
No u mnie juz działaja wskazniki niestety nie powiem co to było poniewaz wymieniłem całe zegary , poniewaz moje nie dosc ze byly zepsute to jeszcze wskazuwki zdeformowane ;/ i sie zawieszały :) , cena za zagary to 150 zl .

: wt lut 19, 2008 8:18 am
autor: miggi
Witam

Sprawdź czy masz jakieś V w zapalniczce jeżeli nie zobacz przekaźnik sterujący 12V na prawym nadkolu za/obok aku
Ja szukałem 12V do zapalnioczni bo mam 24 V na niej i doszedłem że wszystkie wskaźniki i zapalniczna radio itd są u mnie zasilane właśnie przez ten przekaźnik jak go wyciągniesz sprawdź czy chodzi

miggi

: wt lut 19, 2008 7:20 pm
autor: janusz k160
Fazi pisze:nissan k-160 ma sterowanie masą
I masą + steruje.

: śr lut 20, 2008 11:06 am
autor: Marci
na podszybiu obok kija od kierownicy masz przykrecone 2 przetwornice z 24v na 12v i tam na kabelkach są bezpieczniki szklane topikowe spr je bo zegary są zasilane z 12V oprócz woltomierza