problem z hamulcem w k-160
Moderator: Kosiarz
problem z hamulcem w k-160
Witam
Mam poblem z hamulcami. Gdy duszę pedał hamulca przy wyłączonym silniku, pedał zachowuje się normalnie. Przy odpalonym aucie, gdy wduszam pedał to pomału mogę go wdusić do końca. Tak jak by przepuszczała pompa. Wymieniłem repereaturki, i nic sie nie zmieniło. Hamulce zachowują się tak samo.
Jaka może być przyczyna?
Pozdrawiam
Mariusz
Mam poblem z hamulcami. Gdy duszę pedał hamulca przy wyłączonym silniku, pedał zachowuje się normalnie. Przy odpalonym aucie, gdy wduszam pedał to pomału mogę go wdusić do końca. Tak jak by przepuszczała pompa. Wymieniłem repereaturki, i nic sie nie zmieniło. Hamulce zachowują się tak samo.
Jaka może być przyczyna?
Pozdrawiam
Mariusz
hmm mam to samo... dla pewności wymieniałem pompę (inna używka) raczej mało prawdopodobne żeby w dwóch pompach byłą tak sama usterka.
tak jak mówicie w normalnej jeździe nawet niewyczuwalne. ale jak się uprę to dusząc cały czas pedał on powoli sie zapada aż do podłogi. może jakaś mądra głowa coś doradzi what the fuck is going on???
tak jak mówicie w normalnej jeździe nawet niewyczuwalne. ale jak się uprę to dusząc cały czas pedał on powoli sie zapada aż do podłogi. może jakaś mądra głowa coś doradzi what the fuck is going on???
Bo każdy dzień jest 4x4.
może być zapieczony lub częściowo przyblokowany tłoczek w przednich zaciskach albo prowadnice zatarte jedna (tak było u mnie) lub dwie, mogą być niedoregulowane szczęki w tylnych bębnach, może być za mało płynu albo płyn ma 20 lat...
w starszych autach to częsta przypadłość, po prostu zrób przegląd całości i nie będzie gdybania, no i bardzo ważne: układ musi być całkowicie odpowietrzony a prawie nigdy nie jest
szukaj... i raczej polegaj na sobie
w starszych autach to częsta przypadłość, po prostu zrób przegląd całości i nie będzie gdybania, no i bardzo ważne: układ musi być całkowicie odpowietrzony a prawie nigdy nie jest
szukaj... i raczej polegaj na sobie
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe
-
- Posty: 374
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
-
- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Witm. To mój pierwszy "poważny" post więc proszę o wyrozumiałość. W moim k160 miałem podobny problem. Hamując pedał wpadał prawie w podłoge i słychać było pssss. O dziwo hamulce jako takie były. Przyczyną były tylne hamulce a konkretnie te lineczki które mają niby je regulować. Rozbierałem to kilka razy i ostatecznie jest ok. Przy okazji patrolek dostał nową pompe troche przewodów i miał ze dwa razy przepompowany płyn ale to nic nie dało. Zapieczone tłoczki lub prowadniki z przodu dają podobny efekt ale za drugim depnięciem pedał jest dębowo twardy. Pozdrawiam. Krzysiek
-
-
- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
-
-
- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
No właśnie, u mnie również jest problem tyłu. Po odcięciu bębnów mam hebel jak żyleta tyle, że na samym przodzie. Możesz opisać co zrobiłeś bo mi się już pomysły kończą. wszystko wyregulowane a jak podłączę tył to wszystko siada. Muszę jeszcze spróbować wymienić bębny i szczęki, bo są wytarte. Zobaczymy co to daKrzysiek_MM pisze:Witm. To mój pierwszy "poważny" post więc proszę o wyrozumiałość. W moim k160 miałem podobny problem. Hamując pedał wpadał prawie w podłoge i słychać było pssss. O dziwo hamulce jako takie były. Przyczyną były tylne hamulce a konkretnie te lineczki które mają niby je regulować. Rozbierałem to kilka razy i ostatecznie jest ok. Przy okazji patrolek dostał nową pompe troche przewodów i miał ze dwa razy przepompowany płyn ale to nic nie dało. Zapieczone tłoczki lub prowadniki z przodu dają podobny efekt ale za drugim depnięciem pedał jest dębowo twardy. Pozdrawiam. Krzysiek

Patrol Y61 GU4 Long
Patrol Y61 Long
Patrol Y60 Long
Patrol 260 Long
Patrol Y61 Long
Patrol Y60 Long
Patrol 260 Long

mam też takie objawy jak wy (pompę przepchnę do końca i za drugim razem dopiero dębowo hampel pracuje), w GR często tylne prowadnice sie zapierdzają od syfu. Odpierdziałem układ wiele razy i niepomogło.Krzysiek_MM pisze:Niestetyi tego troche zazdroszcze kolegom jeżdżącym GR'ami. Tarcza zawsze sie oczyści. Ale 160 zawsze mi sie podobała i następna terenówka to też będzie 160. Jak trafie takową na zachodzie w stanie zadawalającym to obiecałem sobie że przepłace ale kupie.
Czy owy regulator hampli też odpowietrzacie


VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R
-
-
- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Tylko się nie śmiać
Jak pisałem wcześniej kilkakrotnie w krótkim okresie czasu rozbierałem tył w poszukiwaniu hebli. Wykorzystywałem różne pomysły i patenty kolegów z forum ale nic nie pomagało
Pierwsze hamowanie po złożeniu wszystkiego do kupy jako takie a potem lipa. Wybawienie w moim podkreślam W MOIM toczydełku przyniosło wyrzucenie tych lineczek od regulacji a dodatkowo dokładnie wyczyściłem wymyłem w ekstrakcyjnej powierzchnie gwintowane od regulacji i złożyłem je nie na smar tylko na paste do uszczelniania wydechu. Taką co szyko zastyga. Hamulce wyregulowane i od ok 4tys km jest git.
Aha a z pastą robiłem test więc jakby co to da się ponownie rozebrać oczyścić itd. Prawdopodobnie nie da sie wyregulować ale jak pisałem nie ma takiej potrzeby. Pozdrawiam wszystkich 4x4 Krzysiek



http://liutas.lt/_pdf/nissan/patrol_160 ... ter_BR.pdfBartas pisze:
Czy owy regulator hampli też odpowietrzaciejest tam jakaś jebonakrętka odpowietrznika
coś tam jest do odpowietrzania

Sam się przymierzam do rozebrania ( o ile to możliwe) tego ustrojstwa.
Temat o regulatorze k160 przewijał się gdzieś.

Wujek Dobra Rada 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości