Nisan Navara - 0 gwaizdek w tescie zderzeniowym Ero NCAP :(

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

Nisan Navara - 0 gwaizdek w tescie zderzeniowym Ero NCAP :(

Post autor: Yoorek » wt lut 26, 2008 5:25 pm

Warto rzucić okiem:
http://motoryzaca.interia.pl/wiadomosci ... na,1065720
Wyniki oficjalne:
http://www.euroncap.com/tests/nissan_navara/317.aspx
Zważywszy na "porywny" charakter pickupów zapewne niezwrócony VAT od aut osobowych zostanie wydany z okładem na usuwanie skutków kolizji z udziałem picupów które tak rozpropagowano.
pozdr
Y

Awatar użytkownika
czarny bielsko
 
 
Posty: 10703
Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: czarny bielsko » wt lut 26, 2008 5:29 pm

Nie tylko testy navary wyszly do dupy... rodeo tez nie powalil wynikiem - calal 1 gwiazdka... ogolnie to syf zrobili - a tak sie z ryzowych kartonow smiali...

:)21
Jest Navara D40 lekko dłubnięta...

Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

ncap

Post autor: PaveL » wt lut 26, 2008 7:13 pm

Nissan już ogłosił kampanię naprawczą polegającą na przeprogramowaniu sterownika poduszek powietrznych.
NCAP już rozbił poprawioną Navarę i za miesiąc powiny być oficjalne wyniki. Podobno będą 3 gwiazdki.
Navara rok temu przeszła drobne modyfikacje po których zapomniano zmodyfikować zachowanie poduszek do zmienionej sztywności ramy i nadwozia.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
brum
Posty: 674
Rejestracja: pt paź 13, 2006 2:25 pm
Lokalizacja: Chechło/Olkusz

Re: ncap

Post autor: brum » wt lut 26, 2008 8:05 pm

PaveL pisze:....
Navara rok temu przeszła drobne modyfikacje po których zapomniano zmodyfikować zachowanie poduszek do zmienionej sztywności ramy i nadwozia.
jak można o czymś takim zapomnieć :)3 tu chodzi o bezpieczeństwo, aż dziwie się Japończykom :roll:
Frontera Long 2.2 '97 MT 33", lift 3", winch....
http://www.opelfrontera.pl

randallek
Posty: 502
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 7:27 am
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: randallek » wt lut 26, 2008 8:12 pm

http://motoryzacja.interia.pl/samochody ... 065678,320
przykre :(
nowy samochód 0 gwiazdek, i to nie chiński...
pomódlmy się za wszystkich użytkowników nowej navary

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt lut 26, 2008 8:20 pm

a gdzie są Ci wszscy co tak szydzili chińskie wozy
:)21

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt lut 26, 2008 8:29 pm

Supernisansuper :)20 a pluli na chinole ,ciekawe jak wypadła legenda LR ,chyba że wypadła z toru na rozbiegu :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt lut 26, 2008 8:33 pm

klucz13 pisze:ciekawe jak wypadła legenda LR ,chyba że wypadła z toru na rozbiegu :)21
to nie słyszałeś
zrobili test łosia i ...
... się przewrócił :D
LR Rendzi stajla :)

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt lut 26, 2008 8:37 pm

TRAWOLT pisze:
klucz13 pisze:ciekawe jak wypadła legenda LR ,chyba że wypadła z toru na rozbiegu :)21
to nie słyszałeś
zrobili test łosia i ...
... się przewrócił :D
ale to rok temu nazad teraz chyba jest gorzej :)20
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt lut 26, 2008 8:43 pm

klucz13 pisze:
TRAWOLT pisze:
klucz13 pisze:ciekawe jak wypadła legenda LR ,chyba że wypadła z toru na rozbiegu :)21
to nie słyszałeś
zrobili test łosia i ...
... się przewrócił :D
ale to rok temu nazad teraz chyba jest gorzej :)20
no
bo przez rok się trochę bardziej zużył :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
rabarbar_pn
Posty: 336
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: rabarbar_pn » wt lut 26, 2008 9:39 pm

kurcze a ja sie tak napaliłem na nową Navare - chyba sobie odpuszcze
bo Patrol wysoki i szeroki musi być :)

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

Re: ncap

Post autor: Yoorek » wt lut 26, 2008 9:55 pm

PaveL pisze:Nissan już ogłosił kampanię naprawczą polegającą na przeprogramowaniu sterownika poduszek powietrznych.
NCAP już rozbił poprawioną Navarę i za miesiąc powiny być oficjalne wyniki. Podobno będą 3 gwiazdki.
Navara rok temu przeszła drobne modyfikacje po których zapomniano zmodyfikować zachowanie poduszek do zmienionej sztywności ramy i nadwozia.
Nie jestem konstruktorem ale nie za bardzo wierzę w to, że przeprogramowanie poduszek wpłynie na to, iż: "Deska rozdzielcza poważnie uszkodziła kolana manekina, pedał przyspieszenia cofnął się aż o 20 cm! Ryzyko poważnych obrażeń związane z brakiem integralności kabiny pasażerskiej", bardziej skłonny jestem wierzyć w to co napisała interia, iż zabieg ten spowoduje że Navara będzie miała jedną gwiazdkę.
BTW: Ciekawe jak wypada bliźniaczy Pathfinder.
[Dodane: Znalazłem całkiem nieźle: http://www.euroncap.com/tests/nissan_pa ... 6/254.aspx ]
pozdr
Y
Ostatnio zmieniony wt lut 26, 2008 10:23 pm przez Yoorek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
apex
Posty: 319
Rejestracja: pt lut 13, 2004 8:25 pm
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: apex » wt lut 26, 2008 10:17 pm


Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

ncap

Post autor: PaveL » wt lut 26, 2008 10:33 pm

:)23 lada chwila pojawi się mnóstwo 2-3 letnich Navar w ogłoszeniach i komisach. Po 20-30 tyś zł :)23 . Takie śliczne, wypasione, ze 100% blokadami z tyłu
kupię sobie ze dwie
bo testy testami, a w prawdziwym wypadku, na prawdziwej drodze więcej gwiazdek to się raczej pojawi nad głową kierowcy tego "bezpiecznego" osobowego samochodu. :)18
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » wt lut 26, 2008 11:14 pm

Chciałbyś-nie kupisz za tę cenę 9 letniego GR-ra 8)

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » śr lut 27, 2008 12:42 am

klucz13 pisze:Supernisansuper :)20
... i tu się wypowiem
To już nie NISSAN to zwykła Renówka :)21
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » śr lut 27, 2008 1:16 am

eee no co Ty - nie przesadzaj z tą renówką...megane ma ponoć 5 gwiazdek

:)21
:)21
coś będzie....

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr lut 27, 2008 7:37 am

powinno być zalecenie producenta, żeby gaśnicę wozić luzem na desce rozdzielczej

w razie wypadku nic to nie pogorszy a może męki skrócić
:)21

ciekawe co będzie silniejsze
vat1 czy poczucie bezpieczeństwa
:)21

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pyntront » śr lut 27, 2008 9:00 am

Oczywiście, że VAT. W PL mniej ceni się własne życie, niż mamonę, mamy to we krwi. Zresztą, plwam na testy, każde zderzenie jest inne. Nie tak dawno byłem świadkiem kolizji jakiegoś takiego przykrótkiego (pewnie najtańszego) landkrojzera ze starym kadetem. Kadet miał rozbite światła i atrapę+zderzak, po załatwieniu formalności o własnych siłach odjechał z miejsca kolizji (a właściwie wypadku), natomiast kierowcę LC zabrała karetka bo miał ryło rozbite i utratę przytomności. LC dachowała, obróciła się tyłem do kierunku jazdy i zaiwaniała na dachu jeszcze kilka metrów po fiknięciu kozła. Powodem było leciuteńkie puknięcie w bok przez wyjeżdżającego z podporządkowanej Kadeta, a LC sznurował na ograniczeniu do 40 pod szkołą, jak szacowali Policjanci obecni na miejscu, 80-100 kmh. Wystarczyło muśnięcie i za gwałtowny manewr kierownicą na dziurawej drodze, żeby sytuacja wymknęła się spod kontroli.

A Navara mi się nie podoba, wolę Patrola :-)
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » śr lut 27, 2008 9:58 am

Igor909 pisze:To już nie NISSAN to zwykła Renówka :)21
teRenówka :)21
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Maniek
Posty: 2107
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:04 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Maniek » śr lut 27, 2008 10:12 am

pyntront pisze:Oczywiście, że VAT. W PL mniej ceni się własne życie, niż mamonę, mamy to we krwi. Zresztą, plwam na testy, każde zderzenie jest inne. Nie tak dawno byłem świadkiem kolizji jakiegoś takiego przykrótkiego (pewnie najtańszego) landkrojzera ze starym kadetem. Kadet miał rozbite światła i atrapę+zderzak, po załatwieniu formalności o własnych siłach odjechał z miejsca kolizji (a właściwie wypadku), natomiast kierowcę LC zabrała karetka bo miał ryło rozbite i utratę przytomności. LC dachowała, obróciła się tyłem do kierunku jazdy i zaiwaniała na dachu jeszcze kilka metrów po fiknięciu kozła. Powodem było leciuteńkie puknięcie w bok przez wyjeżdżającego z podporządkowanej Kadeta, a LC sznurował na ograniczeniu do 40 pod szkołą, jak szacowali Policjanci obecni na miejscu, 80-100 kmh. Wystarczyło muśnięcie i za gwałtowny manewr kierownicą na dziurawej drodze, żeby sytuacja wymknęła się spod kontroli.

A Navara mi się nie podoba, wolę Patrola :-)
Taki przypadek można również interpretować tak: (tu pole do popisu dla speców od marketingu tujoty) kupujcie landcruisery !! są super bezpieczne !! nawet przy prędkości prawie 100 km/h !! :o i uderzeniu innego pojazdu z boku, które spowoduje wywrotkę - wyjdziecie prawie bez szwanku !!
@pyntront...to nie był dobry przykład...każda normalna terenówka (nie audi quattro) z racji wysokości przewraca się na prostej drodze nawet bez walnięcia z boku - wystarczy zrobić test łosia z odpowiednią prędkością 8) ....a tak na serio - nikt mi nie wmówi, że "normalne" zderzenie terenówki z osobówką jest bardziej niebezpieczne dla pasażerów tego pierwszego.
coś będzie....

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » śr lut 27, 2008 10:28 am

sam widziałem jak wiatr przewrócić toitoia starego typu i oczom ukazała sie goła dup@ :)21 morał jak wyżej: co wysokie to jakieś niestabilne jest.

:)21
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
marcin_d
 
 
Posty: 248
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 8:54 pm
Lokalizacja: Ochotnica Dolna n. Szczawnicy:)

Post autor: marcin_d » śr lut 27, 2008 11:45 am

był => L200:(
jest => jeszcze szukam...
gygy 2815621
tel 692 686 338

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: 9mm » śr lut 27, 2008 11:57 am

a ktoś się orientuje jak wypada starsze D22 , bo szukałem parę razy w necie i nic mądrego nie znalazłem.

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pyntront » śr lut 27, 2008 11:59 am

Maniek pisze:@pyntront...to nie był dobry przykład...
Przykład miał obrazować tezę, że żaden test nie będzie w pełni wyczerpywał kwestii bezpieczeństwa, gdyż przebieg każdego zdarzenia jest odmienny. Ulice to jeden wielki test bezpieczeństwa (jak to mówią pp. Zientarscy w reklamie ubezpieczeń OC pewnej firmy). To tak jakbyś zasugerował marketingowcom opla, żeby napisali "nasze auta są tak bezpieczne, że przy zderzeniu z jadącym prawie 100 kmh landcruiserem kierowca wychodzi bez szwanku a samochód ma minimalne uszkodzenia" Prawda? Tak (w szczególnym przypadku). Czy oznacza to, że stary Kadet jest bezpieczniejszy niż nowy LC? Nie. Mówi nam to tylko tyle, że w specyficznych okolicznościach może zaistnieć takie zdarzenie, w którym faktycznie kierowca kadeta nie odniesie obrażeń, a kierowca LC owszem. I tak samo - w specyficznych warunkach (stworzonych przez NCAP) może zaistnieć zdarzenie, w którym przy przyjęciu specyficznych kryteriów oceny (ustalonych przez NCAP) nowa Navara będzie mniej bezpieczna niż Megane. Tylko co z tego, skoro przy faktycznej kolizji czołowej Navary z Megane kierowca tego drugiego prawdopodobnie miałby stalowy zderzak lekko zliftowanej Navary na 33" odciśnięty na twarzy. A kierowca Navary miałby nogę złamaną przez pedały i ewentualnie problemy z tytułu braku zgodności samochodu z homologacją czy jakieś temu podobne bzdety (mało ważne w obliczu tego, że żyje i ma całą buzię, a kierownik Meganki nie).
Mój przyjaciel Patrolem skolidował z autem mojego brata - Escortem. Szkody wynikały głównie z faktu uszkodzenia wierzchu maski i przygięcia całego auta do ziemi przez elementy zderzaka/orurowania Parcha. Gdyby prędkość była większa, to jestem przekonany, że Escort wbiłby się POD syfa. Były na sieci zdjęcia Volva, które wbiło się pod ciągnik siodłowy, były zdjęcia Corvetty, która wbiła się pod naczepę - obrazują efekty...
BTW - gdyby gość w LC miał zapięte pasy, tak jak jego blond sexy dziunia, to wyszedłby z auta o własnych siłach - laska oprócz rozdygotanych nerwów i kilku komentarzy w stylu "tak to jest jak się zapier... po uliczkach między domami z taką prędkością, dobrze im tak" nie odniosła żadnych obrażeń...
Podsumowując: żaden test nie da odpowiedzi na pytanie, które auto będzie bezpieczniejsze. Może sugerować, że pewne rozwiązania techniczne podnoszą to bezpieczeństwo i w jakimś stopniu podnoszą prawdopodobieństwo wyjścia z kolizji obronna ręką. Ale raczej wtedy, gdy zawodnicy są tej samej kategorii wagowej, a nie pies, koń i słoń (słoń to ciągnik siodłowy :)).
Przyznam szczerze, że nie znam NIKOGO, kto przy zakupie auta kierowałby się wynikami testów zderzeniowych. A odliczeniem VAT owszem, i to całkiem sporo.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość