3.0Di czy 2.8TurboD
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: sob kwie 08, 2006 8:55 pm
- Lokalizacja: Szczecin
3.0Di czy 2.8TurboD
Proszę o krótką radę. Pytam który silnik byście wybrali. Zamierzam kupić krótkiego GR w cenie od 10 do 12tys. EURO. Daje to rocznik od 1998 do 2003 i wymienione w temacie dwie możliowosci silnikowe czyli 3.0Di albo 2.8TurboD. Samochodem terenowym robię miesięcznie 1000 do 1200km, 80% teren bo pracuje w lesie. Liczy się dla mnie tylko niezawodność, takie sprawy jak klima, elektryka uważam za zbędne bzdury. Samochodem jeżdże, wożę w nim biuro, jem, śpie. Nie przegnę jeżeli powiem że spędzam w nim więcej czasu niż w domu. Proszę o tolerancję i konkretne odpowiedzi.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: sob kwie 08, 2006 8:55 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Dziękuje za odpowiedzi. Sam słyszałem i czytałem opinie mówiące o tym, że 3.0Di najzwyczajniej brak mocy i nie chodzi tu tylko o próby jakiejś dynamicznej sportowej jazdy. Do tego jest relatywnie głośny z wyraźną turbodziurą. Od dłuższego czasu analizuje ofertę aut takich jak Toyota LC, LR Disco i Patrola w przedziale cenowym 10-12tys. EURO i zauważam, że Toyota jest najdroższa a w Patrolach oferowane są auta młodsze i o mniejszym przebiegu za tą samą cenę. Kiedyś miałem Hiszpana i ogólnie spisywał się nieźle chodź były drobne problemy z elektryką i dość duże z rozrusznikiem.
No właśnie, ciekawe, co to było. W moim hiszpanie - 17-latek - rozrusznik jeżdzi od początku i tylko raz go rozbierałem, jakieś pięć lat temu, oczyściłem, przesmarowałem tulejki i satelity, złożyłem i ... alleluja i do przodu...
Więc ciekawe, co tam u ciebie było takiego dużego?

Więc ciekawe, co tam u ciebie było takiego dużego?



K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D
Dawniej Aro 243D
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Może niech zrobi raz ale porządnie...mopar pisze:Konkretnie to o niezawodnośći o możesz zapomnieć w przypadku 3.0 (to granat bez zawleczki ) Jeśli chcesz spokojnie zjechać z głównej drogi to lepiej będzie mieć 2.8. Znajomy 3 raz robi silnik w 3.0.
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.
Nie jestem specjalistą ani wieloletnim praktykiem - sam miałem taki dylemat pół roku temu. Pytałem, i oto co usłyszałem:
- 2,8 ma mniej elektroniki, jest bardziej normalny, nie wymaga super duper komputerów do naprawy
- 3.0 lubi mieć dobre paliwo a jak nie to robi kuku.2,8 znosi i gorsze.
- 2,8 ma grubsze denka tłoków - w 3,0 cieniutkie denka potrafią sie przepalić jeżeli wtryski nie są idealne
- 3,0 jest dobre w młodości, ale z wiekiem traci jakość, zwłaszcza w przypadku jakiejkolwiek naprawy, np zdejmowania głowicy. Serwisować go należałoby w ASO i to nie w Polsce, bo Nissan Polska...
Powtarzam - to informacje zasłyszane, ale od fachowców. Twierdzili, że bez żadnej wątpliwości wybraliby 2,8. Oczywiście z interzamrażarką, ale w GR61 chyba tylko TDi występował.
- 2,8 ma mniej elektroniki, jest bardziej normalny, nie wymaga super duper komputerów do naprawy
- 3.0 lubi mieć dobre paliwo a jak nie to robi kuku.2,8 znosi i gorsze.
- 2,8 ma grubsze denka tłoków - w 3,0 cieniutkie denka potrafią sie przepalić jeżeli wtryski nie są idealne
- 3,0 jest dobre w młodości, ale z wiekiem traci jakość, zwłaszcza w przypadku jakiejkolwiek naprawy, np zdejmowania głowicy. Serwisować go należałoby w ASO i to nie w Polsce, bo Nissan Polska...
Powtarzam - to informacje zasłyszane, ale od fachowców. Twierdzili, że bez żadnej wątpliwości wybraliby 2,8. Oczywiście z interzamrażarką, ale w GR61 chyba tylko TDi występował.
AdaM GR61 krótki
Z gówna bata nie ukręcisz Kosiarz hehe no i ciężko mu wytłumaczyć ze po ostrzejszej jeżdzie turbinke trzeba wystudzićKosiarz pisze:Może niech zrobi raz ale porządnie...mopar pisze:Konkretnie to o niezawodnośći o możesz zapomnieć w przypadku 3.0 (to granat bez zawleczki ) Jeśli chcesz spokojnie zjechać z głównej drogi to lepiej będzie mieć 2.8. Znajomy 3 raz robi silnik w 3.0.
A co do remontów 4 cylidrowych wysilonych japończyków to po kilku testach wiem ,ze to nie będzie nigdy juz dobrze chodzić.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
Ropa do traktorów.
Bzdura.malutki pisze:2,8 -znany kibel, rób liste speców od głowic...
Głowica faktycznie jest wrażliwa na przegrzanie, ale traktowana łagodnie nic złego nie robi. Bywają kozacy, co parcha jak poloneza traktują - przeglądy i wymiany w 150% terminu czy przebiegu, olej, filtry i płyn chłodzący z hipermarketu, tego ostatniego w ogule nie wymieniać, itp, a po takim dopieszczeniu pucki jadą na trasę i dają 4500obr. ciągle przez 3 godziny w piachu na podjazdach, i gwałtownie chłodzą to wodą przy pierwszym rowku. To i głowica wówczas pęka, nawet wybucha.
Jak ktoś jeździ normalnie, to nie przekroczy temperatury silnika, a wtedy głowica nieodrywana od pucki powinna i 500kkm przelecieć.
AdaM GR61 krótki
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Ot co. RD28 używany z głową i serwisowany zgodnie z zaleceniami zniesie wiele. Niestety kupując auto z drugiej ręki nigdy nie wiesz jak był traktowany przez poprzednika (ów). Wtedy nawet najlepsze pieszczenie i wypaśne smarowidła nie pomogą...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 13
- Rejestracja: sob kwie 08, 2006 8:55 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Peepuck!
Dziękuje za wszelkie wypowiedzi.
Sama prawda. Dlatego załyżem topic aby poznać opinie i zminimalizować ryzyko. Zaznaczam, że jestem użytkownikiem auta terenowego bo to auto to mój jedyny możliwy środek transportu w terenie leśnym. Na spędzenie połowy życia w kanale i warsztatach nie mogę sobie pozwolić, bo nie mam na to czasu. Rok temu sprzedałem terano II bo to nieporozumienie jeżeli chodzi o teren i kupiłem z konieczności, bo szybko potrzebowalem auta takiego dziwoląga Daihatsu Rocky ze starym konstrukcyjnie silnikiem Toyoty 2.8TD. Auto to 10-letni staruszek z którego wycisnąłem do tej pory ponad 90tys.km bez jakiejkolwiek ingerencji w silnik. Oczywiście regularnie wymieniam oleje, filtry itd. Ale auto zbliża się do emerytury więc dlatego pytam o Patrola.Niestety kupując auto z drugiej ręki nigdy nie wiesz jak był traktowany przez poprzednika (ów). Wtedy nawet najlepsze pieszczenie i wypaśne smarowidła nie pomogą...
Dziękuje za wszelkie wypowiedzi.
A w kwestii 2.8 to wszystko idzie zabić.Problem grzania rozwiązuje nowa chłodnica i wisko.Tylko ze duza liczba uzytkowników gr nie wyda na nową chłodnice bo po co jesli ze starej nie leci no a wisko??-przeciez szumi hehe
Zadbany, dobrze serwisowany gr 2.8 tak jak pisali poprzednicy-czyli oleje filtry, płyn chłodniczy itp potrafi znieść naprawdę dużo.Ja swoim ciągałem lawety 3-3.5 tony i nie było problemów nigdy.JAK DBASZ TAK MASZ.
Pozdrawiam
Zadbany, dobrze serwisowany gr 2.8 tak jak pisali poprzednicy-czyli oleje filtry, płyn chłodniczy itp potrafi znieść naprawdę dużo.Ja swoim ciągałem lawety 3-3.5 tony i nie było problemów nigdy.JAK DBASZ TAK MASZ.
Pozdrawiam
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
Ropa do traktorów.
Panie ArchAdamie forum jest miejscem wymiany i prezentacji poglądów co właśnie uczyniłem i bąź łaskaw w kategoriach stanowczych ich nie oceniać bądź przedstaw logiczne argumenty mogące je zmienić.ArchAdaM pisze:Bzdura.malutki pisze:2,8 -znany kibel, rób liste speców od głowic...
Kilku znajomych użytkujących patrole z silnikami 2,8 moją opinię potwierdzi, każdy z nich po zakupie lub w trakcie eksploatacji z różnych powodów dokonał raz lub kilka razy większego lub mniejszego remontu silnika, natomiast parę innych autek które znam (w tym moje) z silnikiem 3,0 jeździ i o kapitalkach mowy nie było, u mnie przebieg 200kkm raczej do tej pory szosa/autostrada, 3,0 miał chorobę wieku młodzieńczego wada została poprawiona w okolicach 2000 roku - np u mnie silnik był wymieniny na gwarancji po przebiegu 50kkm... (rocznik 2000)
pomijając inne kwestie dlaczego pakować się w auto z silnikiem 2,8 gdzie kupienie ponad 8 letniego auta które nie było remontowane lub też ma silnik w dobrym stanie graniczy z niemożliwością, będzie tak:
kupi auto potem zrobi kapitalkę (ok5-8 tysiaków realnie) i... no właśnie kapitalka w polskiej rzeczywistości to loteria dlatego: ja odradzam, wcale zresztą nie twierdząc że 3,0 to jakiś ideał bo mu do tego daleko choć pamiętam np serwis KTM na dakarze jeżdżący takimi patrolami - bodajże wszystkie przeżyły a lekko nie miały, niektóre trafiły do Polski nawet ktoś z forum takowego posiada
patrol to auto duże i ciężkie (przeciętnie 2 osobówki) także przyśpieszeń i dynamiki bym raczej nie oczekiwał choć w terenie (reduktor) ten problem dla mnie jest niezauważalny, na miejscu Cezarego myślałbym raczej o np pickupie z przedłużoną lub podwójną kabiną i silnikiem 2,5 (nie pali 15l/100km jak patrol) - mniej kosztowny w serwisie i eksploatacji i lżejszy! (do patrola 3,0 dużo części występuje tylko jako oryginały) i choćby z powodu ciężko otwierającej się klapy z kołem zapasowym co przy otwieraniu jej kilkanaście razy dziennie może naprawdę wkurzać a w pickupie starczy sięgnąć, jeśli patrol 3,0 do 2001 roku to sprawdzić w ASO czy był wymieniany silnik lub czy ta wersja jest już po modyfikacjach (wg numeru nadwozia i silnika - mają to w bazie) - jeśli nie to nie brać
powiem jeszcze raz: szansa na kupienie patrola 2,8 w dobrym stanie jest "dążąca" do zera, a w Polsce równa zeru
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe
Panie Malutki,
Pytanie było jednoznacznie brzmiące: "10-12 tys. euro - jaki silnik, 2,8 czy 3,0". Ani nówki w tej cenie nikt nie kupi, ani o pick-upie nie było mowy.
Odpowiadając więc na pytanie "jaki Parch - 2,8 czy 3,0 przy tej cenie" dyskusja dotyczy "2,8 czy 3,0". Z wad 2,8 wymieniane jest pekanie głowicy - kilka osób (zawodowo siedzących w temacie, m.in. facet robiący zawodowo TYLKO Nissany terenowe) wyjasniło mi pękające głowice od 2,8, uspokoiło w tej kwestii, i przestrzegało przed 3,0.
Pytanie było jednoznacznie brzmiące: "10-12 tys. euro - jaki silnik, 2,8 czy 3,0". Ani nówki w tej cenie nikt nie kupi, ani o pick-upie nie było mowy.
Odpowiadając więc na pytanie "jaki Parch - 2,8 czy 3,0 przy tej cenie" dyskusja dotyczy "2,8 czy 3,0". Z wad 2,8 wymieniane jest pekanie głowicy - kilka osób (zawodowo siedzących w temacie, m.in. facet robiący zawodowo TYLKO Nissany terenowe) wyjasniło mi pękające głowice od 2,8, uspokoiło w tej kwestii, i przestrzegało przed 3,0.
AdaM GR61 krótki
Ja jak troche pojezdze po wodzie tak ,ze pryska, to do tygodnia mi sie zatnie rozrusznik (mowa o hiszpanie). Jak go rozbiore, to ten cylinderek, co jezdzi w cewce, jest zardzywialy i sie nie rusza.. Po wyczyszczeniu jest wszstko OK. Poki nie wejde w wode. Spotkal sie z tym juz ktos?Lecho pisze:No właśnie, ciekawe, co to było. W moim hiszpanie - 17-latek - rozrusznik jeżdzi od początku i tylko raz go rozbierałem, jakieś pięć lat temu, oczyściłem, przesmarowałem tulejki i satelity, złożyłem i ... alleluja i do przodu...
Więc ciekawe, co tam u ciebie było takiego dużego?![]()
![]()
Po prostu wejdzie jakas woda do srodku, ale nie wiem, ktoredy, bo wszystkie polaczenia i szczeliny zasmarowalem silikonem.
Własnie dziś chyba miałem to po raz pierwszy. Starter kręcił, ale nie zazębiał się z silnikiem. Dałem mu 10 min. odpocząć i gdy chciałem się za niego brać - zaskoczył OK, ale podejrzewam że to właśnie było cos podobnego co u Ciebie. Tydzień temu spędził długi czas pod wodąRado nd pisze:Ja jak troche pojezdze po wodzie tak ,ze pryska, to do tygodnia mi sie zatnie rozrusznik (mowa o hiszpanie). Jak go rozbiore, to ten cylinderek, co jezdzi w cewce, jest zardzywialy i sie nie rusza.. Po wyczyszczeniu jest wszstko OK. Poki nie wejde w wode. Spotkal sie z tym juz ktos?Lecho pisze:No właśnie, ciekawe, co to było. W moim hiszpanie - 17-latek - rozrusznik jeżdzi od początku i tylko raz go rozbierałem, jakieś pięć lat temu, oczyściłem, przesmarowałem tulejki i satelity, złożyłem i ... alleluja i do przodu...
Więc ciekawe, co tam u ciebie było takiego dużego?![]()
![]()
Po prostu wejdzie jakas woda do srodku, ale nie wiem, ktoredy, bo wszystkie polaczenia i szczeliny zasmarowalem silikonem.

Zuzia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości