y61 3.0 di cisnienie oleju
Moderator: Kosiarz
y61 3.0 di cisnienie oleju
Kolejny problem i pytanie , czy silnik 3.0 ma dwa czujniki ciśnienia oleju ,jesli tak to gdzie jest drugi . Ten obok filtra oleju zmieniony , ciśnienie sprawdzone zegarem i jest w porządku , a kontrolka pali sie dalej . Po wypięciu przewodu kontrolka tez sie swieci , a powinna zgasnąć , stad mój wniosek o drugim czujniku .
ops
jeden czujnik jest przy rozruszniku, drugi pod turbiną
to są różne czujniki, jest jeszcze elektronika obrabiająca sygnał
jeden z czujników powinien być przykręcony przez zwężkę tłumącą drgania ciśnienia oleju, bez niej lubi sie zepsuć. Pewnie to stało sie u ciebie. Nie rżnij wiązki, tylko podjedź do ASO i zapytaj o tą redukcję.
to są różne czujniki, jest jeszcze elektronika obrabiająca sygnał
jeden z czujników powinien być przykręcony przez zwężkę tłumącą drgania ciśnienia oleju, bez niej lubi sie zepsuć. Pewnie to stało sie u ciebie. Nie rżnij wiązki, tylko podjedź do ASO i zapytaj o tą redukcję.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
Z kalibrowanym otworkiem. Nie ma sensu produkować samemu, kup to w ASO razem z nowym czujnikiem, bo ten się zapewne skończył. Tak przypuszczam.anatol pisze:jest to zwykła redukcja która se mogę dotoczyć czy jakaś specjalna ,
Czujnik jest specjalny - na ciśnienie 2-3 atm. do kupienia tylko w ASO. Zapytaj o OPS2. Być może wymienią ci to za darmo - spytaj czy nie przysługuje to w ramach kampanii gwarancyjnej.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
znalazłem ten drugi czujnik , wypięcie obydwu tez nic nie daje , kontrolka swieci sie cały czas , jak wypnę jeden to po przekręceniu kluczyków nie świeci , natomiast zaswieca sie po zapaleniu , ciekawe po podpięciu czujników i kręceniu rozrusznikiem kontrolka mruga potem gaśnie po zapaleniu i dodaniu gazu kontrolka przygasa , na wolnych obrotach świeci jak cholera , sprawdze jeszcze ciśnienie na tym drugim czujniku , na tym od strony filtra tam gdzie jest ta redukcja na zimnym zamknęło zegar . Zrobię tak jak piszesz problem tylko w tym że najbliższy serwis w krakowie wiec dopiero po świętach . Chyba mogę tak jeżdzić ?
olej
Bo elektronika od czujników ma swój rozum. Drugi czujnik ustawiony jest na większe ciśnienie i nie ma prawa być rozwarty przy rozruchu i na wolnych obrotach. Jeżeli tak jest, to kontrolka się świeci sygnalizując awarię.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
Silnik ten sam i problem podobny
Witam
Ja byłem ze swoim T2 3.0 Di w serwisie - wymienili oba czujniki oleju, a kontrolka poniżej 1200 obr/min się świeci i tak. Wlali mi 10W60 twierdząc, że to właściwy olej. Co może być nie tak?
Pozdrawiam
Maciej
Ja byłem ze swoim T2 3.0 Di w serwisie - wymienili oba czujniki oleju, a kontrolka poniżej 1200 obr/min się świeci i tak. Wlali mi 10W60 twierdząc, że to właściwy olej. Co może być nie tak?
Pozdrawiam
Maciej
Mercedes E280 - już go nie ma
, Terrano II 3.0 Di do terenowania, Opel vectra 2.0DTI - dla żony

PaveL
Piszesz, że czujnik jest specjalny na ciśnienie 2-3 atm - a mi robili pomiar ciśnienia i wskazania były ok. 1,1 - 1,5 atm (ciśnienie oleju) czy to znaczy, że mam pompę oleju do wymiany, czy też muszę wymienić panewki.
Piszesz, że czujnik jest specjalny na ciśnienie 2-3 atm - a mi robili pomiar ciśnienia i wskazania były ok. 1,1 - 1,5 atm (ciśnienie oleju) czy to znaczy, że mam pompę oleju do wymiany, czy też muszę wymienić panewki.
Mercedes E280 - już go nie ma
, Terrano II 3.0 Di do terenowania, Opel vectra 2.0DTI - dla żony

Re: Silnik ten sam i problem podobny
Może zamienili miejscami te czujniki?PrusakT30 pisze:Witam
Ja byłem ze swoim T2 3.0 Di w serwisie - wymienili oba czujniki oleju, a kontrolka poniżej 1200 obr/min się świeci i tak. Wlali mi 10W60 twierdząc, że to właściwy olej. Co może być nie tak?
Zalecaną lepkośc oleju znajdziesz w instrukcji obsługi, jest to (z tego co pamiętam) 5W30.
1-1,5 bar to masz chyba w wolnych obrotach? To normalne ciśnienie.
Pierwszy czujnik rozwiera się przy ~0,5 bar - tak jak w każdym silniku. ten na 2-3 bar zapala kontrolkę gdy nie ma wystarczasjącego ciśnienia powyżej ~3000 obr. Sygnał z niego przechodzi przez elektronikę.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
Re: Silnik ten sam i problem podobny
jeżeli to syntetyk shella ew. castrola to bardzo dobry olej, do tego silnika także, miesci się w tabeli lepkości producenta, 5W30 moim zdaniem jest ewidentnie za rzadki szczeglnie do turbo, jeśli już to 10W40PrusakT30 pisze: Wlali mi 10W60 twierdząc, że to właściwy olej. Co może być nie tak?
Pozdrawiam
Maciej
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe
Re: Silnik ten sam i problem podobny
Wszystkie najnowsze diesle z DPF (filtrem cząstek stałych) wymagają nowego oleju o specyfikacji C3 "low SAPS", takie olejr są produkowane w jednej lepkości - 5W30. Więc raczej nie są "za rzadkie"malutki pisze:jeżeli to syntetyk shella ew. castrola to bardzo dobry olej, do tego silnika także, miesci się w tabeli lepkości producenta, 5W30 moim zdaniem jest ewidentnie za rzadki szczeglnie do turbo, jeśli już to 10W40
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
5W30
właśnie przejrzałem instrukcje do Y61.
Na początku olej 5W30 był dopuszczalny tylko w chłodnym klimacie, ale po liftingu w 2002 r. taki olej jest zalecany i preferowany w każdych warunkach eksploatacji.
O jakim rodzaju filtra myślę
Oświeć mnie. 
Na początku olej 5W30 był dopuszczalny tylko w chłodnym klimacie, ale po liftingu w 2002 r. taki olej jest zalecany i preferowany w każdych warunkach eksploatacji.
O jakim rodzaju filtra myślę


była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
o jakim liftingu piszesz? (silnika?) Nie będę z telefonu sie rozpisywał ale te oleje generalnie nie są zalecane (nie tylko u Nissana, patrz Toyota,WV), a lejesz co tam uważasz, 10w60 np shella tę normę o której piszesz spełnia wadą jest cena, strawna przy dużych pojemnikach
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe
zobacz jakie normy spełnia shell 10W60, a jakie ultra extra 5W30 (nie mylić z ultra 5W30): http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _0312.html
cytat książki serwisowej do Y61: "diesel engine...5W30 is preferable"
dla zainteresowanych czujnikami ciśnienia oleju: czujnik na wyższe ciśnienie jest przy rozruszniku i można go poznać po żółtym, lub zielonym pasku na obwodzie.
cytat książki serwisowej do Y61: "diesel engine...5W30 is preferable"
dla zainteresowanych czujnikami ciśnienia oleju: czujnik na wyższe ciśnienie jest przy rozruszniku i można go poznać po żółtym, lub zielonym pasku na obwodzie.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
No dobra Panowie - wykazaliście typowe podejście Polaka - ja jestem mądrzejszy od innych, ale moze tak konkretnie jakąs poradę by uzyskał. Zamiana czujników spowodowałaby świecenie kontrolki przy niemal calym zakresie obrotow - skoro ta na wyższe ciśnienie rozwiera przy 2-3 atm. Ciśnienia jakie podałem dotyczą ciśnienia oleju na wolnych obrotach przy 2000 i 4000 obr/min.
Jakieś sugestie?
Pozdrawiam
Jakieś sugestie?
Pozdrawiam
Mercedes E280 - już go nie ma
, Terrano II 3.0 Di do terenowania, Opel vectra 2.0DTI - dla żony

czujniki
Jak już wcześniej napisałem czujnik na wyższe ciśnienie ma być przy rozruszniku, poznać go można po kolowym pasku na obwodzie. Ma być zwarty przy niskich obrotach silnika i rozwierać się przy wyższych.PrusakT30 pisze:...Jakieś sugestie?...
Obejrzyj oba czujniki i napisz który ma kolorowy pasek.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
PaveL - dzięki bardzo.
Serwis odwalił lipę - po obu stronach silnika założyli czujniki z żółtym paskiem. Po zakupie właściwego czujnika za całe 17,50 PLN-y oraz klucza za całe 32 PLN-y; wymieniłem i kontrolka na wolnych obrotach gaśnie.
Raz jeszcze dzięki.
Uważajcie na autoryzowane serwisy - mogą pomóc
Serwis odwalił lipę - po obu stronach silnika założyli czujniki z żółtym paskiem. Po zakupie właściwego czujnika za całe 17,50 PLN-y oraz klucza za całe 32 PLN-y; wymieniłem i kontrolka na wolnych obrotach gaśnie.
Raz jeszcze dzięki.
Uważajcie na autoryzowane serwisy - mogą pomóc

Mercedes E280 - już go nie ma
, Terrano II 3.0 Di do terenowania, Opel vectra 2.0DTI - dla żony

czujnik
Proszę bardzo 
Nie wyrzucaj zdemontowanego czujnika. Jak nie masz redukcji na czujniku przy rozruszniku, to za jakiś czas znów się popsuje.

Nie wyrzucaj zdemontowanego czujnika. Jak nie masz redukcji na czujniku przy rozruszniku, to za jakiś czas znów się popsuje.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
- Largo
- jestem tu nowy...
- Posty: 49
- Rejestracja: czw kwie 03, 2008 3:55 pm
- Lokalizacja: Lesko Bieszczady
Witajcie ja mam problem innego rodzaju ale też z kontrolką
Patrol Y61 rok 2000 3.0 Di
Jadę samochodem i nagle zapala się kontrolka od oleju, szybko się zatrzymuje gaszę, po odpaleniu już się nie świeci.
I tak, co kilkadziesiąt kilometrów, co z Tym robić??
A i przy okazji wskaźnik od temperatury tez dziwnie faluje raz jest pół raz poniżej a raz powyżej, ale zmienia się jego wartość w przeciągu sekund bez wpływu na to czy stoi czy jedzie, ostro czy łagodnie, wskaźnik ma swoje życie.
Wariują czujniki, czy raczej silnik już się kończy??
Co robić??
Patrol Y61 rok 2000 3.0 Di
Jadę samochodem i nagle zapala się kontrolka od oleju, szybko się zatrzymuje gaszę, po odpaleniu już się nie świeci.
I tak, co kilkadziesiąt kilometrów, co z Tym robić??
A i przy okazji wskaźnik od temperatury tez dziwnie faluje raz jest pół raz poniżej a raz powyżej, ale zmienia się jego wartość w przeciągu sekund bez wpływu na to czy stoi czy jedzie, ostro czy łagodnie, wskaźnik ma swoje życie.
Wariują czujniki, czy raczej silnik już się kończy??
Co robić??
Y60 LONG Bogger 38,5"
ops2
Być może silnik się przegrzewa i spada ciśnienie oleju.Largo pisze:Jadę samochodem i nagle zapala się kontrolka od oleju, szybko się zatrzymuje gaszę, po odpaleniu już się nie świeci.
I tak, co kilkadziesiąt kilometrów, co z Tym robić??...
Chłodnice masz czystą?
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość