y61 3.0 di cisnienie oleju

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

y61 3.0 di cisnienie oleju

Post autor: anatol » pt mar 21, 2008 9:03 am

Kolejny problem i pytanie , czy silnik 3.0 ma dwa czujniki ciśnienia oleju ,jesli tak to gdzie jest drugi . Ten obok filtra oleju zmieniony , ciśnienie sprawdzone zegarem i jest w porządku , a kontrolka pali sie dalej . Po wypięciu przewodu kontrolka tez sie swieci , a powinna zgasnąć , stad mój wniosek o drugim czujniku .

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » pt mar 21, 2008 11:01 am

Albo zwarcie do masy...
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » pt mar 21, 2008 11:52 am

przewód od razu wchodzi w wiązke więc mamy problem , trza rozbierać wiązke .

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

ops

Post autor: PaveL » pt mar 21, 2008 12:10 pm

jeden czujnik jest przy rozruszniku, drugi pod turbiną
to są różne czujniki, jest jeszcze elektronika obrabiająca sygnał
jeden z czujników powinien być przykręcony przez zwężkę tłumącą drgania ciśnienia oleju, bez niej lubi sie zepsuć. Pewnie to stało sie u ciebie. Nie rżnij wiązki, tylko podjedź do ASO i zapytaj o tą redukcję.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » pt mar 21, 2008 12:30 pm

jest to zwykła redukcja która se mogę dotoczyć czy jakaś specjalna ,

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: PaveL » pt mar 21, 2008 12:38 pm

anatol pisze:jest to zwykła redukcja która se mogę dotoczyć czy jakaś specjalna ,
Z kalibrowanym otworkiem. Nie ma sensu produkować samemu, kup to w ASO razem z nowym czujnikiem, bo ten się zapewne skończył. Tak przypuszczam.
Czujnik jest specjalny - na ciśnienie 2-3 atm. do kupienia tylko w ASO. Zapytaj o OPS2. Być może wymienią ci to za darmo - spytaj czy nie przysługuje to w ramach kampanii gwarancyjnej.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Post autor: anatol » pt mar 21, 2008 1:41 pm

znalazłem ten drugi czujnik , wypięcie obydwu tez nic nie daje , kontrolka swieci sie cały czas , jak wypnę jeden to po przekręceniu kluczyków nie świeci , natomiast zaswieca sie po zapaleniu , ciekawe po podpięciu czujników i kręceniu rozrusznikiem kontrolka mruga potem gaśnie po zapaleniu i dodaniu gazu kontrolka przygasa , na wolnych obrotach świeci jak cholera , sprawdze jeszcze ciśnienie na tym drugim czujniku , na tym od strony filtra tam gdzie jest ta redukcja na zimnym zamknęło zegar . Zrobię tak jak piszesz problem tylko w tym że najbliższy serwis w krakowie wiec dopiero po świętach . Chyba mogę tak jeżdzić ?

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

olej

Post autor: PaveL » pt mar 21, 2008 2:45 pm

Bo elektronika od czujników ma swój rozum. Drugi czujnik ustawiony jest na większe ciśnienie i nie ma prawa być rozwarty przy rozruchu i na wolnych obrotach. Jeżeli tak jest, to kontrolka się świeci sygnalizując awarię.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

PrusakT30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn mar 24, 2008 11:28 am
Lokalizacja: Ząbki

Silnik ten sam i problem podobny

Post autor: PrusakT30 » pn mar 24, 2008 12:04 pm

Witam
Ja byłem ze swoim T2 3.0 Di w serwisie - wymienili oba czujniki oleju, a kontrolka poniżej 1200 obr/min się świeci i tak. Wlali mi 10W60 twierdząc, że to właściwy olej. Co może być nie tak?

Pozdrawiam
Maciej
Mercedes E280 - już go nie ma :( , Terrano II 3.0 Di do terenowania, Opel vectra 2.0DTI - dla żony

PrusakT30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn mar 24, 2008 11:28 am
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: PrusakT30 » pn mar 24, 2008 12:06 pm

PaveL
Piszesz, że czujnik jest specjalny na ciśnienie 2-3 atm - a mi robili pomiar ciśnienia i wskazania były ok. 1,1 - 1,5 atm (ciśnienie oleju) czy to znaczy, że mam pompę oleju do wymiany, czy też muszę wymienić panewki.
Mercedes E280 - już go nie ma :( , Terrano II 3.0 Di do terenowania, Opel vectra 2.0DTI - dla żony

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Silnik ten sam i problem podobny

Post autor: PaveL » pn mar 24, 2008 9:24 pm

PrusakT30 pisze:Witam
Ja byłem ze swoim T2 3.0 Di w serwisie - wymienili oba czujniki oleju, a kontrolka poniżej 1200 obr/min się świeci i tak. Wlali mi 10W60 twierdząc, że to właściwy olej. Co może być nie tak?
Może zamienili miejscami te czujniki?
Zalecaną lepkośc oleju znajdziesz w instrukcji obsługi, jest to (z tego co pamiętam) 5W30.

1-1,5 bar to masz chyba w wolnych obrotach? To normalne ciśnienie.
Pierwszy czujnik rozwiera się przy ~0,5 bar - tak jak w każdym silniku. ten na 2-3 bar zapala kontrolkę gdy nie ma wystarczasjącego ciśnienia powyżej ~3000 obr. Sygnał z niego przechodzi przez elektronikę.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

malutki
Posty: 516
Rejestracja: pn sty 26, 2004 11:23 am
Lokalizacja: Opole

Re: Silnik ten sam i problem podobny

Post autor: malutki » pn mar 24, 2008 10:13 pm

PrusakT30 pisze: Wlali mi 10W60 twierdząc, że to właściwy olej. Co może być nie tak?

Pozdrawiam
Maciej
jeżeli to syntetyk shella ew. castrola to bardzo dobry olej, do tego silnika także, miesci się w tabeli lepkości producenta, 5W30 moim zdaniem jest ewidentnie za rzadki szczeglnie do turbo, jeśli już to 10W40
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Silnik ten sam i problem podobny

Post autor: PaveL » pn mar 24, 2008 10:33 pm

malutki pisze:jeżeli to syntetyk shella ew. castrola to bardzo dobry olej, do tego silnika także, miesci się w tabeli lepkości producenta, 5W30 moim zdaniem jest ewidentnie za rzadki szczeglnie do turbo, jeśli już to 10W40
Wszystkie najnowsze diesle z DPF (filtrem cząstek stałych) wymagają nowego oleju o specyfikacji C3 "low SAPS", takie olejr są produkowane w jednej lepkości - 5W30. Więc raczej nie są "za rzadkie"
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

malutki
Posty: 516
Rejestracja: pn sty 26, 2004 11:23 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: malutki » pn mar 24, 2008 10:44 pm

chrzanisz, poczytaj instrukcję do patrola, 3,0DI jak nie masz to prześlę jutro skan, 5W do turbo w tym modelu nie jest zalecany, no chyba że na antarktydzie, zresztą myślisz o innym rodzaju filtra
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

5W30

Post autor: PaveL » pn mar 24, 2008 11:49 pm

właśnie przejrzałem instrukcje do Y61.
Na początku olej 5W30 był dopuszczalny tylko w chłodnym klimacie, ale po liftingu w 2002 r. taki olej jest zalecany i preferowany w każdych warunkach eksploatacji.

O jakim rodzaju filtra myślę ?? Oświeć mnie. :)4
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

malutki
Posty: 516
Rejestracja: pn sty 26, 2004 11:23 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: malutki » wt mar 25, 2008 6:44 am

o jakim liftingu piszesz? (silnika?) Nie będę z telefonu sie rozpisywał ale te oleje generalnie nie są zalecane (nie tylko u Nissana, patrz Toyota,WV), a lejesz co tam uważasz, 10w60 np shella tę normę o której piszesz spełnia wadą jest cena, strawna przy dużych pojemnikach
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: PaveL » wt mar 25, 2008 10:37 am

zobacz jakie normy spełnia shell 10W60, a jakie ultra extra 5W30 (nie mylić z ultra 5W30): http://www.shell.com/home/Framework?sit ... _0312.html

cytat książki serwisowej do Y61: "diesel engine...5W30 is preferable"


dla zainteresowanych czujnikami ciśnienia oleju: czujnik na wyższe ciśnienie jest przy rozruszniku i można go poznać po żółtym, lub zielonym pasku na obwodzie.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

PrusakT30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn mar 24, 2008 11:28 am
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: PrusakT30 » śr mar 26, 2008 9:14 am

No dobra Panowie - wykazaliście typowe podejście Polaka - ja jestem mądrzejszy od innych, ale moze tak konkretnie jakąs poradę by uzyskał. Zamiana czujników spowodowałaby świecenie kontrolki przy niemal calym zakresie obrotow - skoro ta na wyższe ciśnienie rozwiera przy 2-3 atm. Ciśnienia jakie podałem dotyczą ciśnienia oleju na wolnych obrotach przy 2000 i 4000 obr/min.

Jakieś sugestie?


Pozdrawiam
Mercedes E280 - już go nie ma :( , Terrano II 3.0 Di do terenowania, Opel vectra 2.0DTI - dla żony

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

czujniki

Post autor: PaveL » śr mar 26, 2008 3:31 pm

PrusakT30 pisze:...Jakieś sugestie?...
Jak już wcześniej napisałem czujnik na wyższe ciśnienie ma być przy rozruszniku, poznać go można po kolowym pasku na obwodzie. Ma być zwarty przy niskich obrotach silnika i rozwierać się przy wyższych.

Obejrzyj oba czujniki i napisz który ma kolorowy pasek.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

PrusakT30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn mar 24, 2008 11:28 am
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: PrusakT30 » sob kwie 12, 2008 6:42 pm

PaveL - dzięki bardzo.
Serwis odwalił lipę - po obu stronach silnika założyli czujniki z żółtym paskiem. Po zakupie właściwego czujnika za całe 17,50 PLN-y oraz klucza za całe 32 PLN-y; wymieniłem i kontrolka na wolnych obrotach gaśnie.
Raz jeszcze dzięki.

Uważajcie na autoryzowane serwisy - mogą pomóc :lol:
Mercedes E280 - już go nie ma :( , Terrano II 3.0 Di do terenowania, Opel vectra 2.0DTI - dla żony

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

czujnik

Post autor: PaveL » sob kwie 12, 2008 11:49 pm

Proszę bardzo :)
Nie wyrzucaj zdemontowanego czujnika. Jak nie masz redukcji na czujniku przy rozruszniku, to za jakiś czas znów się popsuje.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

PrusakT30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn mar 24, 2008 11:28 am
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: PrusakT30 » ndz kwie 13, 2008 3:25 pm

Cześć
Redukcję mam po obu stronach - powinno jakiś czas pochodzić- jeszcze raz dzięki.

Poza tym chcę sprzedać ten pojazd. Zainteresowanych zapraszam.
Mercedes E280 - już go nie ma :( , Terrano II 3.0 Di do terenowania, Opel vectra 2.0DTI - dla żony

Awatar użytkownika
Largo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 3:55 pm
Lokalizacja: Lesko Bieszczady

Post autor: Largo » sob paź 25, 2008 5:39 pm

Witajcie ja mam problem innego rodzaju ale też z kontrolką

Patrol Y61 rok 2000 3.0 Di

Jadę samochodem i nagle zapala się kontrolka od oleju, szybko się zatrzymuje gaszę, po odpaleniu już się nie świeci.

I tak, co kilkadziesiąt kilometrów, co z Tym robić??

A i przy okazji wskaźnik od temperatury tez dziwnie faluje raz jest pół raz poniżej a raz powyżej, ale zmienia się jego wartość w przeciągu sekund bez wpływu na to czy stoi czy jedzie, ostro czy łagodnie, wskaźnik ma swoje życie.

Wariują czujniki, czy raczej silnik już się kończy??
Co robić??
Y60 LONG Bogger 38,5"

Awatar użytkownika
PaveL
Posty: 757
Rejestracja: wt sie 15, 2006 12:11 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

ops2

Post autor: PaveL » ndz paź 26, 2008 2:50 pm

Largo pisze:Jadę samochodem i nagle zapala się kontrolka od oleju, szybko się zatrzymuje gaszę, po odpaleniu już się nie świeci.
I tak, co kilkadziesiąt kilometrów, co z Tym robić??...
Być może silnik się przegrzewa i spada ciśnienie oleju.
Chłodnice masz czystą?
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.

Awatar użytkownika
Largo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 3:55 pm
Lokalizacja: Lesko Bieszczady

Post autor: Largo » ndz paź 26, 2008 5:22 pm

Jutro to sprawdze, wyciągne i przemyje chłodnicę

Czy oprócz tego istnieje inna przyczyna, bo nie wiem czy juz nie szukać innego silnika:)

Czy silnik 4.2 TD z Y60 podszedł by tam bez zbytnich komplikacji??
Y60 LONG Bogger 38,5"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość