motanie turbiny do sd33

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
wlodziu15
 
 
Posty: 124
Rejestracja: czw sty 04, 2007 6:15 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie, Lubuski

motanie turbiny do sd33

Post autor: wlodziu15 » pn maja 19, 2008 6:29 pm

Witam, pytanie jak w temacie, próbował ktoś zakładać turbo do wolnossącego 3.3 diesla?? mam wszystkie podzespoły i ciekawy jestem czy korbowód wytrzyma, bo nie jestem pewien czy jest taki sam jak w 3.2 turbo, proszę o rady i z góry dzięki
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn maja 19, 2008 6:33 pm

który rocznik ? z odmą na pokrywie zaworów ? Korba jest raczej ta sama co w sd33t, jedynie wcześniejsze wersje nie miały spryskiwaczy tłoków od spodu. A późniejsze wersje różnią się prawdopodobnie tylko tłokami.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn maja 19, 2008 6:35 pm

a i pompa jest inna ale to nie problem :)21
poszukaj informacji na ten temat na www.outerlimits4x4.com
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
wlodziu15
 
 
Posty: 124
Rejestracja: czw sty 04, 2007 6:15 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie, Lubuski

Post autor: wlodziu15 » pn maja 19, 2008 6:40 pm

tzn. rocznik to nie mam pojęcia bo w kwitach mam wpisane że 95 ale zapomnieli dopisać że to składak jest, ja go kupiłem z posadzonym silnikiem sd33t i musiałem silnik zmienić trafił mi się sd33 więc założyłem , tamten posadzony leży w całości w garażu więc wszystko od niego jest, a pompę i tak mam założoną od sd33t.
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn maja 19, 2008 6:44 pm

silnik powinien wytrzymać, jedynie warto by było założyć czujnik temperatury gazów wylotowych aby wiedzieć kiedy przestać katować, a jak się ma już taki czujnik to można dłubnąć nieco ciśnienie doładowania i dawkę paliwa. Przydaje się też intercooler. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
wlodziu15
 
 
Posty: 124
Rejestracja: czw sty 04, 2007 6:15 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie, Lubuski

Post autor: wlodziu15 » pn maja 19, 2008 6:52 pm

z tego co zdążyłem jeszcze zerknąć to różnica zewnętrzna jest w kolektorach ssacym i wydechowym i trzeba by było wiercić otwór w bloku na przewód olejowy do turbiny, na bloku miejsce jest, tylko zaślepione, czyli można myśleć cosik motać, obawiałem się tylko czy korbowody wytrzymają, ale to też z tamtego motora można przełożyć.
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn maja 19, 2008 6:55 pm

wał jest na 95% ten sam. Olej można chyba pociągnąć z z zasilania olejowego alternatora.

A koło zamachowe i sprzęgło masz od SD33T ?
Ostatnio zmieniony pn maja 19, 2008 6:59 pm przez N2O, łącznie zmieniany 1 raz.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
wlodziu15
 
 
Posty: 124
Rejestracja: czw sty 04, 2007 6:15 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie, Lubuski

Post autor: wlodziu15 » pn maja 19, 2008 6:59 pm

no niby można, tylko średnica przewodu olejowego co wchodzi do bloku jest ze trzy razy większa, no chyba że to powrotny, ale powrotny powinien być do miski chyba a nie do bloku?? tak bo założone mam właśnie od tamtego silnika z turbiną
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn maja 19, 2008 7:00 pm

zajrzyj do starego silnika to będziesz wiedział :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
wlodziu15
 
 
Posty: 124
Rejestracja: czw sty 04, 2007 6:15 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie, Lubuski

Post autor: wlodziu15 » pn maja 19, 2008 7:03 pm

tak na chłopski rozum sprawdzałem tłoki są te same w sd33 i sd33t według katalogu, i wizualnie jest to samo niby, tylko różnica była w pompie wtryskowej bo w sd33 przepustnica sterowana była jakąś dodatkową linką a w sd33t tego nie było, chyba czas zacząć coś motać a nie szukać czegoś z turbiną
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » pn maja 19, 2008 11:03 pm

wlodziu15 pisze:tak na chłopski rozum sprawdzałem tłoki są te same w sd33 i sd33t według katalogu, i wizualnie jest to samo niby, tylko różnica była w pompie wtryskowej bo w sd33 przepustnica sterowana była jakąś dodatkową linką a w sd33t tego nie było, chyba czas zacząć coś motać a nie szukać czegoś z turbiną
Różnica jest też w kole zamachowym i sprzęgle.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Tatuś » wt maja 20, 2008 9:27 am

N2O pisze:silnik powinien wytrzymać, jedynie warto by było założyć czujnik temperatury gazów wylotowych aby wiedzieć kiedy przestać katować, a jak się ma już taki czujnik to można dłubnąć nieco ciśnienie doładowania i dawkę paliwa. Przydaje się też intercooler. :)21
Gdzie taki czujnik zanabyć i gdzie się go montuje (tzn wiem że w wydechu,ale przy kolektorze czy można gdzieś dalej?)
Aha i może wiesz jaka jest dopuszczalna temp.spalin ?(silnik rd28ti)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » wt maja 20, 2008 10:08 am

Czujnik kupisz na allegro na przyklad. Popularny element "tuningowy" do matizów, lanosów itp... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » wt maja 20, 2008 10:45 am

wlodziu15 pisze:no niby można, tylko średnica przewodu olejowego co wchodzi do bloku jest ze trzy razy większa, no chyba że to powrotny, ale powrotny powinien być do miski chyba a nie do bloku?? tak bo założone mam właśnie od tamtego silnika z turbiną
Generalnie powrot z turbiny jest duzo wiekszy niz dolot oleju, by zapewnic swobodny przeplyw. Jednak ilosc oleju smarujacego turbine jest kolosalnie wieksza niz olej smarujacy alternator, a dokladnie wakupompe, wiec ten przewod nalezy sobie odpuscic.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
wlodziu15
 
 
Posty: 124
Rejestracja: czw sty 04, 2007 6:15 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie, Lubuski

Post autor: wlodziu15 » wt maja 20, 2008 6:23 pm

tak sobie rozkminiam, czy ten powrotny przewód ( ten gruby) można by było doprowadzić od razu do miski olejowej, żeby nie wiercić w bloku, a ten mniejszy doprowadzający olej wiercić w tym samym miejscu co w tamtych silnikach, miejsce na niego jest przygotowane, tylko nie jest wywiercone, a sprzęgło i koło zamachowe mam założone od sd33t, tak więc z tym nie powinno być już problemu.
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » śr maja 21, 2008 7:06 am

Z powrotem nie powinno byc problemu, dolot jak po wywierceniu znajdziesz kanal olejowy to tez ok.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
wlodziu15
 
 
Posty: 124
Rejestracja: czw sty 04, 2007 6:15 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie, Lubuski

Post autor: wlodziu15 » pt maja 23, 2008 5:13 pm

w kanał olejowy trafić też powinienem, będę wiercił w tym samym miejscu tak jak jest oryginalnie w sd33t
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cornetto » ndz paź 12, 2008 10:48 pm

Czyli wystarczy zmienić kolektor, pompę i koło zamachowe ze sprzęgłem? Bo w sd 33 wg katalogu przełożenia w mostach są 4.111 a w SD33t 4.625. Więc mosty też trzeba zmieniać?

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » ndz paź 12, 2008 10:58 pm

Troche stary ten temat, ale jak daje rade bez turbiny, to z turbina da napewno.

160tka, ma dziwne przelozenia mostow, bo benzyna 2.8 ma najszybsze mosty, co w wiekszosci aut jest odwrotnoscia reguly.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn paź 13, 2008 12:07 am

z tymi przełożeniami w mostach 160-ek jest taki bałagan że głowa mała :lol:
chyba tylko w SD33T można być pewnym że jest 4.375. W SD33 i L28 występowały zarówno 4.11 jak i 4.625, a nawet 4.875(pickup, ute), do tego skrzynie czwórki i piątki z różnymi przeożeniami. Np: W SD33 i L28 w skrzyni pięciobiegowej 1 i wsteczny są wolniejsze niż w SD33T. Za to skrzynia 4 ma najszybszą 1,2 i R niezależnie od silnika(występowały też skrzynie 4 z przełożeniami takimi jak w skrzyni 5 ale głownie z L28)
Ja mam bodajże 4.11 w mostach i skrzynię 4 - na jedynce z moim dychawicznym silnikiem spokojnie rozpędza się do 40km/h na 33"

:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cornetto » wt paź 14, 2008 5:41 pm

Chyba w SD33T jest dodatkowo natrysk oleju na denka tłoków a w SD33 nie wiec zmotanie turba mogłoby przyspieszyć koniec żywota motoru. :)3 :cry:

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt paź 14, 2008 5:54 pm

podobnież ostatnie wypusty SD33 też miały natrysk na denka tłoków
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » wt paź 14, 2008 10:09 pm

N2O pisze:z tymi przełożeniami w mostach 160-ek jest taki bałagan że głowa mała :lol:
chyba tylko w SD33T można być pewnym że jest 4.375. W SD33 i L28 występowały zarówno 4.11 jak i 4.625, a nawet 4.875(pickup, ute), do tego skrzynie czwórki i piątki z różnymi przeożeniami. Np: W SD33 i L28 w skrzyni pięciobiegowej 1 i wsteczny są wolniejsze niż w SD33T. Za to skrzynia 4 ma najszybszą 1,2 i R niezależnie od silnika(występowały też skrzynie 4 z przełożeniami takimi jak w skrzyni 5 ale głownie z L28)
Ja mam bodajże 4.11 w mostach i skrzynię 4 - na jedynce z moim dychawicznym silnikiem spokojnie rozpędza się do 40km/h na 33"

:)21
wsteczny wszedzie taki sam3, 4 i 5 tez róznica w 1 i 2, na 36 jedynke mam tak do 40 km/h
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr paź 15, 2008 2:14 am

wsteczny nie wszędzie jest taki sam, napewno jest różnica pomiędzy wstecznym od 5 biegowej SD33 a SD33T :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » śr paź 15, 2008 7:22 pm

ponoc skrzynie sa kompatybilne tzn z 4 mozesz przejsc na 5 i na odwrót.
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość