motanie turbiny do sd33
Moderator: Kosiarz
motanie turbiny do sd33
Witam, pytanie jak w temacie, próbował ktoś zakładać turbo do wolnossącego 3.3 diesla?? mam wszystkie podzespoły i ciekawy jestem czy korbowód wytrzyma, bo nie jestem pewien czy jest taki sam jak w 3.2 turbo, proszę o rady i z góry dzięki
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625
GG1274625
tzn. rocznik to nie mam pojęcia bo w kwitach mam wpisane że 95 ale zapomnieli dopisać że to składak jest, ja go kupiłem z posadzonym silnikiem sd33t i musiałem silnik zmienić trafił mi się sd33 więc założyłem , tamten posadzony leży w całości w garażu więc wszystko od niego jest, a pompę i tak mam założoną od sd33t.
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625
GG1274625
z tego co zdążyłem jeszcze zerknąć to różnica zewnętrzna jest w kolektorach ssacym i wydechowym i trzeba by było wiercić otwór w bloku na przewód olejowy do turbiny, na bloku miejsce jest, tylko zaślepione, czyli można myśleć cosik motać, obawiałem się tylko czy korbowody wytrzymają, ale to też z tamtego motora można przełożyć.
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625
GG1274625
wał jest na 95% ten sam. Olej można chyba pociągnąć z z zasilania olejowego alternatora.
A koło zamachowe i sprzęgło masz od SD33T ?
A koło zamachowe i sprzęgło masz od SD33T ?
Ostatnio zmieniony pn maja 19, 2008 6:59 pm przez N2O, łącznie zmieniany 1 raz.
tak na chłopski rozum sprawdzałem tłoki są te same w sd33 i sd33t według katalogu, i wizualnie jest to samo niby, tylko różnica była w pompie wtryskowej bo w sd33 przepustnica sterowana była jakąś dodatkową linką a w sd33t tego nie było, chyba czas zacząć coś motać a nie szukać czegoś z turbiną
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625
GG1274625
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Różnica jest też w kole zamachowym i sprzęgle.wlodziu15 pisze:tak na chłopski rozum sprawdzałem tłoki są te same w sd33 i sd33t według katalogu, i wizualnie jest to samo niby, tylko różnica była w pompie wtryskowej bo w sd33 przepustnica sterowana była jakąś dodatkową linką a w sd33t tego nie było, chyba czas zacząć coś motać a nie szukać czegoś z turbiną
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Gdzie taki czujnik zanabyć i gdzie się go montuje (tzn wiem że w wydechu,ale przy kolektorze czy można gdzieś dalej?)N2O pisze:silnik powinien wytrzymać, jedynie warto by było założyć czujnik temperatury gazów wylotowych aby wiedzieć kiedy przestać katować, a jak się ma już taki czujnik to można dłubnąć nieco ciśnienie doładowania i dawkę paliwa. Przydaje się też intercooler.
Aha i może wiesz jaka jest dopuszczalna temp.spalin ?(silnik rd28ti)
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Generalnie powrot z turbiny jest duzo wiekszy niz dolot oleju, by zapewnic swobodny przeplyw. Jednak ilosc oleju smarujacego turbine jest kolosalnie wieksza niz olej smarujacy alternator, a dokladnie wakupompe, wiec ten przewod nalezy sobie odpuscic.wlodziu15 pisze:no niby można, tylko średnica przewodu olejowego co wchodzi do bloku jest ze trzy razy większa, no chyba że to powrotny, ale powrotny powinien być do miski chyba a nie do bloku?? tak bo założone mam właśnie od tamtego silnika z turbiną
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
tak sobie rozkminiam, czy ten powrotny przewód ( ten gruby) można by było doprowadzić od razu do miski olejowej, żeby nie wiercić w bloku, a ten mniejszy doprowadzający olej wiercić w tym samym miejscu co w tamtych silnikach, miejsce na niego jest przygotowane, tylko nie jest wywiercone, a sprzęgło i koło zamachowe mam założone od sd33t, tak więc z tym nie powinno być już problemu.
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625
GG1274625
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
z tymi przełożeniami w mostach 160-ek jest taki bałagan że głowa mała
chyba tylko w SD33T można być pewnym że jest 4.375. W SD33 i L28 występowały zarówno 4.11 jak i 4.625, a nawet 4.875(pickup, ute), do tego skrzynie czwórki i piątki z różnymi przeożeniami. Np: W SD33 i L28 w skrzyni pięciobiegowej 1 i wsteczny są wolniejsze niż w SD33T. Za to skrzynia 4 ma najszybszą 1,2 i R niezależnie od silnika(występowały też skrzynie 4 z przełożeniami takimi jak w skrzyni 5 ale głownie z L28)
Ja mam bodajże 4.11 w mostach i skrzynię 4 - na jedynce z moim dychawicznym silnikiem spokojnie rozpędza się do 40km/h na 33"


chyba tylko w SD33T można być pewnym że jest 4.375. W SD33 i L28 występowały zarówno 4.11 jak i 4.625, a nawet 4.875(pickup, ute), do tego skrzynie czwórki i piątki z różnymi przeożeniami. Np: W SD33 i L28 w skrzyni pięciobiegowej 1 i wsteczny są wolniejsze niż w SD33T. Za to skrzynia 4 ma najszybszą 1,2 i R niezależnie od silnika(występowały też skrzynie 4 z przełożeniami takimi jak w skrzyni 5 ale głownie z L28)
Ja mam bodajże 4.11 w mostach i skrzynię 4 - na jedynce z moim dychawicznym silnikiem spokojnie rozpędza się do 40km/h na 33"

wsteczny wszedzie taki sam3, 4 i 5 tez róznica w 1 i 2, na 36 jedynke mam tak do 40 km/hN2O pisze:z tymi przełożeniami w mostach 160-ek jest taki bałagan że głowa mała![]()
chyba tylko w SD33T można być pewnym że jest 4.375. W SD33 i L28 występowały zarówno 4.11 jak i 4.625, a nawet 4.875(pickup, ute), do tego skrzynie czwórki i piątki z różnymi przeożeniami. Np: W SD33 i L28 w skrzyni pięciobiegowej 1 i wsteczny są wolniejsze niż w SD33T. Za to skrzynia 4 ma najszybszą 1,2 i R niezależnie od silnika(występowały też skrzynie 4 z przełożeniami takimi jak w skrzyni 5 ale głownie z L28)
Ja mam bodajże 4.11 w mostach i skrzynię 4 - na jedynce z moim dychawicznym silnikiem spokojnie rozpędza się do 40km/h na 33"
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość