Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
pabloxxx
- jestem tu nowy...

- Posty: 16
- Rejestracja: pn cze 23, 2008 3:38 pm
- Lokalizacja: Małopolska
Post
autor: pabloxxx » wt cze 24, 2008 4:36 pm
mam problem z nissanem silnik 2.8 td [przebieg 150 tys ] pompa japonska "zexel"czy cos takiego.....

na ciepłym pali bez problemu na dotyk. problem jest z odpaleniem rano , jak przestoi cala noc...-swieczki nowe grzanie zrobione na osobny dodatkowy przycisk .rano trzeba bardzo długo krecic a jak juz zlapie to kupa dymu walnie z rury....wymieniony został sterownik pompy moze dawka zle ustawiona na pompie??
moze ma ktos jakis pomysł co moze mu dolegac?
-
er krak
- jestem tu nowy...

- Posty: 34
- Rejestracja: wt lip 19, 2005 10:48 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: er krak » wt cze 24, 2008 5:31 pm
stawiałbym że się zapowietrza
ZMOTA Y60
LC FZJ80 40th
PAJERO II 3.5 v6
-
xm10
-

- Posty: 212
- Rejestracja: sob mar 08, 2008 10:11 am
- Lokalizacja: Wieliczka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: xm10 » wt cze 24, 2008 6:10 pm
witam , mam podobny patent ze świecami zrobiony i po odpaleniu musze jeszcze go podgrzewać kilka razy po 8 sek . trzymać pstryczek i wtedy jest ok , ciekawy jestem jak długo rano go podgrzewasz ?? ja mam gr 92 r i grzeje 10 s do czerwonych świec // sprawdzone na zewnątrz //
pozdr
xm10
gg 6820858
Y60 +4'' / 35''
-
pabloxxx
- jestem tu nowy...

- Posty: 16
- Rejestracja: pn cze 23, 2008 3:38 pm
- Lokalizacja: Małopolska
Post
autor: pabloxxx » wt cze 24, 2008 6:35 pm
grzeje go jakies 8 sek krece 5 sek[ akumulator nowy] i nic .....znowu grzeje 8 sek krece i nic.... po 3 czasem 4 takiej próbie zapala i za mna jeden wielki dym..... moze sie rzeczywiscie zapowietrza - spróbuje zasilic pompe bezposrednio z jakiejs butelki= zostawie na noc zobacze jak bedzie rano

-
xm10
-

- Posty: 212
- Rejestracja: sob mar 08, 2008 10:11 am
- Lokalizacja: Wieliczka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: xm10 » wt cze 24, 2008 7:10 pm
hm to dziwne , może być paliwem , ale czy napewno dobrze zrobiłeś to podgrzewanie bo w moim GR 92 r to nie takie proste , ja mam zrobione tak ... 6 świec pojedynczych zmostkowane + z akumulatora do przekażnika i przełącznika , fabryczne kabelki do świec całkiem odłączone . ,, a co do paliwa możesz rano go podpompować na filtrze , albo zamontować zaworek zwrotny .
pozdr
xm10
gg 6820858
Y60 +4'' / 35''
-
pabloxxx
- jestem tu nowy...

- Posty: 16
- Rejestracja: pn cze 23, 2008 3:38 pm
- Lokalizacja: Małopolska
Post
autor: pabloxxx » wt cze 24, 2008 7:16 pm
co do swiec to ten sam patent ....wlanczane przez dolozony przekaznik

dzisiaj wlasnie tak zrobilem podpompowalem na filtrze i nic nie pomogło tez myslalem z tym zaworkiem zwrotnym jutro jak sie uda to kupie i zaloze....
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » wt cze 24, 2008 7:39 pm
Wezcie se chlopy naprawcie oryginalny uklad grzania swiec, sprawdzcie uklad zasilajacy w paliwo, od baku wzdluz ramy do komory silnika i pompy.
Probemy znikna.
Jak naprawic i jak dziala grzanie swiec zostalo juz opisane na forum, wiec wystarczy poszykac.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
pyntront
-

- Posty: 1073
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pyntront » wt cze 24, 2008 8:06 pm
A Y61 nie ma przypadkiem innego grzania niż Y60?
Jeżeli w Y61 zacznę kręcić choć pół sekundy wcześniej niż zgaśnie kontrolka grzania - mam problem, zaskakuje po około 3 sekundach ciągłego kręcenia, puszcza bąka i cycuś (normalnie cyk i pali). Powtórne grzanie nic nie pomaga, musi swoje pokręcić. Nie jest ważne czy ciepły czy zimny (no, chyba, że zgasiłem i zaraz zapalam), czy jest lato czy zima, on po prostu tak ma.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
-
pabloxxx
- jestem tu nowy...

- Posty: 16
- Rejestracja: pn cze 23, 2008 3:38 pm
- Lokalizacja: Małopolska
Post
autor: pabloxxx » wt cze 24, 2008 8:20 pm
mysle ze naprawa "oryginalnego ukladu grzania swiec" nie wiele pomorze
jak by mial palic zapalił by na tym układzie co mam -{tym sie rózni od oryginalnego ze nie ma funkcji dogrzewania-tak mi sie wydaje
moze zle ustawili pompe? wymieniony byl sterownik
wie ktos jak ustawic dawke w takiej pompie??
jakim sprzetem??
-
xm10
-

- Posty: 212
- Rejestracja: sob mar 08, 2008 10:11 am
- Lokalizacja: Wieliczka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: xm10 » wt cze 24, 2008 8:33 pm
hehe , naprawić grzanie świec ....... wiem wszystko jak to ma działać , jaka zasada tego ustrojstwa , przeczytałem kilka profesjonalnych opisów , a mimo to nie wiem co mam uszkodzone i jak to naprawić , wszystko robie przy moim GR - ku sam i nedam się komuś nabić w butelke , że kup sterownik , a jak nie pomoże to kup przekażnik , albo świece itd ... itd , i będzie dalej problem a wtopie tylko co najmniej tysiaka , lepiej sobie samemu główkować jak odpalić i wtedy do lasku się gdzieś zagrzebać , ja mam całkowicie przerobionego GR w trudny teren własnymi ręcami i zero dokładki a w terenie robie patrolki 2 x droższe i się smieje jak pakują w bielsku po 20 - 30 kafli i kiszka .
pozdr .
xm10
gg 6820858
Y60 +4'' / 35''
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » wt cze 24, 2008 8:34 pm
pyntront pisze:A Y61 nie ma przypadkiem innego grzania niż Y60?
Jeżeli w Y61 zacznę kręcić choć pół sekundy wcześniej niż zgaśnie kontrolka grzania - mam problem, zaskakuje po około 3 sekundach ciągłego kręcenia, puszcza bąka i cycuś (normalnie cyk i pali). Powtórne grzanie nic nie pomaga, musi swoje pokręcić. Nie jest ważne czy ciepły czy zimny (no, chyba, że zgasiłem i zaraz zapalam), czy jest lato czy zima, on po prostu tak ma.
Owszem. W Y61 nie ma dogrzewania w takim rozumieniu jak w Y60. Nie ma swiec o dwoch zaciskach. Siewce sa 12 V a nie 6,5 V
Znacznie wiekszy wplyw na poprawna prace ukladu ma ECM, ktory w Y61 z RD28Ti, steruje juz wszystkim.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » wt cze 24, 2008 8:37 pm
xm10 pisze:hehe , naprawić grzanie świec ....... wiem wszystko jak to ma działać , jaka zasada tego ustrojstwa , przeczytałem kilka profesjonalnych opisów , a mimo to nie wiem co mam uszkodzone i jak to naprawić , wszystko robie przy moim GR - ku sam i nedam się komuś nabić w butelke , że kup sterownik , a jak nie pomoże to kup przekażnik , albo świece itd ... itd , i będzie dalej problem a wtopie tylko co najmniej tysiaka , lepiej sobie samemu główkować jak odpalić i wtedy do lasku się gdzieś zagrzebać , ja mam całkowicie przerobionego GR w trudny teren własnymi ręcami i zero dokładki a w terenie robie patrolki 2 x droższe i się smieje jak pakują w bielsku po 20 - 30 kafli i kiszka .
Chyba przejezdzam czesto kolo Ciebie, jezdzac na Tarnow

Uwierz, wszystko sie da naprawic

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
xm10
-

- Posty: 212
- Rejestracja: sob mar 08, 2008 10:11 am
- Lokalizacja: Wieliczka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: xm10 » wt cze 24, 2008 8:42 pm
to zaraz koło mnie , gdzie jeżdzisz w gdowie // podolany ?? // osatnio jeżdziłem z kumplami po rabie i jakiś debil porobił fotki i dał na policje i mamy kolegium ...... teraz tylko kokotów został , masz jakiś fajny teren niedaleko to chętnie skożystamy z kumplami mamy 4 GR - ki i się lubimy taplać......
xm10
gg 6820858
Y60 +4'' / 35''
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » wt cze 24, 2008 8:50 pm
xm10 pisze:to zaraz koło mnie , gdzie jeżdzisz w gdowie // podolany

// osatnio jeżdziłem z kumplami po rabie i jakiś debil porobił fotki i dał na policje i mamy kolegium ......
To nie ja, ale w sumie mnie to nie dziwi. Juz dawno skonczyly sie takie jazdy, wlasnie przez ludzi niszczacych Rabe i okoliczne lasy.
Jazda po Rabie zawsze byla i bedzie zabroniona. Jezdzimy tylko tam gdzie jest to uzgodnione lub we wlasnym terenie. Inaczej tylko pogarsza sie sprawa i coraz wiecej miejsc nie jest dostepnych.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Tatuś

- Posty: 681
- Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Tatuś » śr cze 25, 2008 8:42 am
pabloxxx pisze:mam problem z nissanem silnik 2.8 td [przebieg 150 tys ] pompa japonska "zexel"czy cos takiego.....

na ciepłym pali bez problemu na dotyk. problem jest z odpaleniem rano , jak przestoi cala noc...-swieczki nowe grzanie zrobione na osobny dodatkowy przycisk .rano trzeba bardzo długo krecic a jak juz zlapie to kupa dymu walnie z rury....wymieniony został sterownik pompy moze dawka zle ustawiona na pompie??
moze ma ktos jakis pomysł co moze mu dolegac?
To że układ ci się zapowietrza to prawie pewne,sprawdź przewody paliwowe,jak wszystko będzie ok to zonk jest na wałku napędzającym pompe.
Musisz ściągnąć koło rozrządu i pod nim jest simering na wałku który daje czasem w dupe właśnie tak jak opisujesz.
Pasuje od jakiegoś VW,nie pamiętam modelu.
Simering do pompy wtryskowej,nie od pralkosuszarki!!

-
pabloxxx
- jestem tu nowy...

- Posty: 16
- Rejestracja: pn cze 23, 2008 3:38 pm
- Lokalizacja: Małopolska
Post
autor: pabloxxx » śr cze 25, 2008 5:55 pm
sprawdze ten simering to moze byc to

{dzieki Tatku} sprawdzalem dzisiaj cisnienie 2.8 MPa na kazdym cylindrze sprawdzilem wtryski - tez w porzadku sprawdzalem przewody zero wycieków wszystkie suche _ zalozylem zaworek zwrotny jutro zobacze czy to pomoglo czy nie...
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » śr cze 25, 2008 9:10 pm
pabloxxx pisze: sprawdzalem przewody zero wycieków wszystkie suche _ zalozylem zaworek zwrotny jutro zobacze czy to pomoglo czy nie...
Suche to one beda. Bo nie gubisz paliwa tylko dostaje sie powietrze do przewodow. Zaworek jak masz w komorze silnika to tez nie wiele da. Bo owszem on bedzie trzymal, ale z calosci przewodow paliwo i tak zleci do baku. I jak zaczniesz krecic to znow bedzie musialo zostac napompowane z baku.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
pabloxxx
- jestem tu nowy...

- Posty: 16
- Rejestracja: pn cze 23, 2008 3:38 pm
- Lokalizacja: Małopolska
Post
autor: pabloxxx » czw cze 26, 2008 3:40 pm
mozna jakos sprawdzic te weze czy sa dobre...

czy jedynie wymiana ..

-
pabloxxx
- jestem tu nowy...

- Posty: 16
- Rejestracja: pn cze 23, 2008 3:38 pm
- Lokalizacja: Małopolska
Post
autor: pabloxxx » wt lip 01, 2008 4:59 pm
wymienilem przewód zasilajacy zalozylem zaworek zwrotny i dalej to samo

wydaje mi sie ze to pompa cos wariuje ....nie musi przestac calej nocy jak postoi jakies pół godzinki to juz nie chce zapalac nawet na cieplym ..... zakladał ktos moze zwykla pompe na linke zamiast tej z elektronika??
-
pyntront
-

- Posty: 1073
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pyntront » śr lip 02, 2008 5:53 am
pabloxxx pisze:zakladał ktos moze zwykla pompe na linke zamiast tej z elektronika??
na
http://www.patrol-gr.net znajdziesz opis. Nie jest to takie hop-siup, przynajmniej w ilości czynności do wykonania...
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
-
mikhey
-

- Posty: 233
- Rejestracja: czw paź 06, 2005 10:27 pm
- Lokalizacja: z leśnej chatki
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mikhey » pt lip 18, 2008 7:02 pm
xm10 pisze: osatnio jeżdziłem z kumplami po rabie i jakiś debil porobił fotki i dał na policje i mamy kolegium ...... teraz tylko kokotów został
właśnie przez podobnych debili (jeżdżących po Rabie) terenu do jazdy jest coraz mniej... Przynajmniej byś się nie chwalił swoim "osiągnięciem" bo to żałosne...

-
pabloxxx
- jestem tu nowy...

- Posty: 16
- Rejestracja: pn cze 23, 2008 3:38 pm
- Lokalizacja: Małopolska
Post
autor: pabloxxx » wt lis 04, 2008 9:30 pm
wymiana pompy na inna pomogla-pali na dotyk

-
Janusz2000
-

- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Janusz2000 » pt lis 07, 2008 11:43 am
Stara pompa nie koniecznie musi być zła - może wymagać tylko ustawienia, niestety bardzo mało warsztatów potrafi to zrobić naprawdę dobrze z pompą z Y61. Nawet autoryzowane serwisy Boscha mają z tym problem (raz im wychodzi a raz nie - jak miałem tez kiedyś problem z odpalaniem po nocy na zimno to - po regulacji zaczął palić na zimno a zaczął mieć problemy na ciepło (sic!)

RaceCars
Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8
-
wojtek_kom
-

- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: wojtek_kom » pt lis 07, 2008 9:20 pm
W sumie miałem podobny problem - kiedyś... naprawiłem pompę.
Google - po numerze pompy, znaleziony odpowiednik, oczywiście PRC.
Cena była coś koło 400 USD.
Nissan-y
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość