Strona 1 z 2
Ekonomiczność:) Patrola 4,2 benzyna
: czw lip 24, 2008 9:12 am
autor: LSD
Wiem, że trudno 4,2E określić jako ekonomiczne, ale...
Wybieram się takim w dość długą trasę w większości po dobrych drogach i autostradach. Proszę użytkowników o radę z jaką prędkością "warto" jechać np. na autostradzie, żeby nie spalił 20l/100, ale żeby też nie było zbyt wolno.
Ile pali 4,2E przy stałej 120-130 km/h??
P.S. Kasztanić można dopiero po konkretnej odpowiedzi

: czw lip 24, 2008 9:14 am
autor: Mroczny
a pewnie tak z 90
jak każdy kiosk
: czw lip 24, 2008 9:21 am
autor: Misiek Cypr
mialo za wolno nie byc, 95km/h
: czw lip 24, 2008 9:25 am
autor: Mroczny
krakowskim targiem
92,5 i ani metra więcej
: czw lip 24, 2008 9:34 am
autor: Misiek Cypr
deal

Re: Ekonomiczność:) Patrola 4,2 benzyna
: czw lip 24, 2008 10:53 am
autor: mudder
LSD pisze:Wiem, że trudno 4,2E określić jako ekonomiczne, ale...
Wybieram się takim w dość długą trasę w większości po dobrych drogach i autostradach. Proszę użytkowników o radę z jaką prędkością "warto" jechać np. na autostradzie, żeby nie spalił
20l/100, ale żeby też nie było zbyt wolno.
Ile pali 4,2E przy stałej 120-130 km/h??
P.S. Kasztanić można dopiero po konkretnej odpowiedzi

ile??
toć 6,4 v8 nawet tyle nie pali

: czw lip 24, 2008 1:06 pm
autor: Adamo
Taniej wyjdzie jakieś tdi z wypożyczalni

...i szybciej

: czw lip 24, 2008 1:16 pm
autor: Misiek Cypr
Taniej i szybciej to nawet samolotem bedzie i wypozyczyc na miejscu, jakies autko

Re: Ekonomiczność:) Patrola 4,2 benzyna
: czw lip 24, 2008 1:35 pm
autor: pezet
mudder pisze:LSD pisze:Wiem, że trudno 4,2E określić jako ekonomiczne, ale...
Wybieram się takim w dość długą trasę w większości po dobrych drogach i autostradach. Proszę użytkowników o radę z jaką prędkością "warto" jechać np. na autostradzie, żeby nie spalił
20l/100, ale żeby też nie było zbyt wolno.
Ile pali 4,2E przy stałej 120-130 km/h??
P.S. Kasztanić można dopiero po konkretnej odpowiedzi

ile??
toć 6,4 v8 nawet tyle nie pali

Tak - rocznik 2008.
Ale starsze typy i owszem. Ropa była wtedy po 10$, a nie 140
Dżipek 4.0 standardowo pali 20-25 - a połowę lżejszy od patrolka

: czw lip 24, 2008 1:53 pm
autor: Misiek Cypr
Koledze na Cyprze 4.0 Grand 97' pali po miescie 14-17
Dojazdy do pracy, jazda podmiejska 12
Autostrada, na tempomacie, dystans 140km, v-const 100, pali 9.5-10.5.
Nie demonizujmy 4litrowki. Tutaj na tempomacie po autostradzie jedzie sie bez problemu, nie dotykajac ani hamulca, ani gazu, przez caly dystans.
Dodam ze auto o LPG nigdy nie slyszalo, a paliwko dobre jakoscoiwo i na polskie 3.8PLN
PS: Ni wiem, na ile mozna kompowi granda wierzyc?
Re: Ekonomiczność:) Patrola 4,2 benzyna
: czw lip 24, 2008 1:53 pm
autor: Adamo
pezet pisze:Dżipek 4.0 standardowo pali 20-25
Chyba zjepany

: czw lip 24, 2008 1:57 pm
autor: Misiek Cypr
5.2 moze i tak, mialem wrazenie, ze pali 10 wiecej na setke od 4.0

: czw lip 24, 2008 2:00 pm
autor: Adamo
Misiek Cypr pisze:5.2 moze i tak, mialem wrazenie, ze pali 10 wiecej na setke od 4.0

5,2 też nie

Na trasie tak około 14-15

Re: Ekonomiczność:) Patrola 4,2 benzyna
: czw lip 24, 2008 3:20 pm
autor: mudder
pezet pisze:mudder pisze:LSD pisze:Wiem, że trudno 4,2E określić jako ekonomiczne, ale...
Wybieram się takim w dość długą trasę w większości po dobrych drogach i autostradach. Proszę użytkowników o radę z jaką prędkością "warto" jechać np. na autostradzie, żeby nie spalił
20l/100, ale żeby też nie było zbyt wolno.
Ile pali 4,2E przy stałej 120-130 km/h??
P.S. Kasztanić można dopiero po konkretnej odpowiedzi

ile??
toć 6,4 v8 nawet tyle nie pali

Tak - rocznik 2008.
Ale starsze typy i owszem. Ropa była wtedy po 10$, a nie 140
Dżipek 4.0 standardowo pali 20-25 - a połowę lżejszy od patrolka

rocznik '94 miał silnik 7,3 i palił 12 ani kropli więcej ani kropli mniej takie było stałe spalanie tego silnika

: czw lip 24, 2008 3:28 pm
autor: mudder
a ten parch to benzin myślałem że diesel

: czw lip 24, 2008 7:52 pm
autor: pezet
"mierząc" spalanie za pomocą komputera, to faktycznie - może wyjść 14.
A jak w komputerze przestawić przecinek, to wyjdzie 1,4
Ale jak się zmierzy faktycznie ilość spalonego paliwa, podzieli przez km zmierzone np. gps'em - wtedy możemy mówić o spalaniu rzeczywistym.
Wiadomo, że każdy silnik jest inny i każdy kierowca też.
I każde auto (skrzynia, opony itd).
Mnie też nie chcą wierzyć, że w passacie 1,8T nawet w mieście nie przekraczam 9l/100.
Pipkiem "rekord" to 17l/100 na trasie, ale standard w mieście to 25.
Natomiast nasz forumowy kolega, jeepem 5,2, podczas wyjazdu, gdzie 50/50 to teren i trasa, osiągnął średnie spalanie 70l/100 - pewnie też z tego powodu przeprosił się z dizlem

: czw lip 24, 2008 8:19 pm
autor: gebels
pezet pisze:
Natomiast nasz forumowy kolega, jeepem 5,2, podczas wyjazdu, gdzie 50/50 to teren i trasa, osiągnął średnie spalanie 70l/100 - pewnie też z tego powodu przeprosił się z dizlem

Ponoć juz pertraktuje z rafikami nad przeszczepem wiejta do parcha

: czw lip 24, 2008 8:28 pm
autor: pezet
gebels pisze:pezet pisze:
Natomiast nasz forumowy kolega, jeepem 5,2, podczas wyjazdu, gdzie 50/50 to teren i trasa, osiągnął średnie spalanie 70l/100 - pewnie też z tego powodu przeprosił się z dizlem

Ponoć juz pertraktuje z rafikami nad przeszczepem wiejta do parcha

Ech........
Nie wróżę temu związkowi świetlanej (i długiej) przyszłości

Re: Ekonomiczność:) Patrola 4,2 benzyna
: pt lip 25, 2008 7:34 pm
autor: deviathor
LSD pisze:
Ile pali 4,2E przy stałej 120-130 km/h??
P.S. Kasztanić można dopiero po konkretnej odpowiedzi

wersja 4.2'E' oznacza 'economy'...
: pt lip 25, 2008 10:09 pm
autor: lbl78
pezet pisze:gebels pisze:pezet pisze:
Natomiast nasz forumowy kolega, jeepem 5,2, podczas wyjazdu, gdzie 50/50 to teren i trasa, osiągnął średnie spalanie 70l/100 - pewnie też z tego powodu przeprosił się z dizlem

Ponoć juz pertraktuje z rafikami nad przeszczepem wiejta do parcha

Ech........
Nie wróżę temu związkowi świetlanej (i długiej) przyszłości

Stefcia z Rafikami czy parcha z wiejtem??

: pt lip 25, 2008 10:11 pm
autor: kozi_m
Jak pamiętam do 120/130 4.2 palił 17 i nic mniej,
a powyżej 130 to już totalna makabra

: sob lip 26, 2008 7:51 am
autor: mudder
pezet pisze:"mierząc" spalanie za pomocą komputera, to faktycznie - może wyjść 14.
A jak w komputerze przestawić przecinek, to wyjdzie 1,4
Ale jak się zmierzy faktycznie ilość spalonego paliwa, podzieli przez km zmierzone np. gps'em - wtedy możemy mówić o spalaniu rzeczywistym.
Wiadomo, że każdy silnik jest inny i każdy kierowca też.
I każde auto (skrzynia, opony itd).
Mnie też nie chcą wierzyć, że w passacie 1,8T nawet w mieście nie przekraczam 9l/100.
Pipkiem "rekord" to 17l/100 na trasie, ale standard w mieście to 25.
Natomiast nasz forumowy kolega, jeepem 5,2, podczas wyjazdu, gdzie 50/50 to teren i trasa, osiągnął średnie spalanie 70l/100 - pewnie też z tego powodu przeprosił się z dizlem

nie biorę pod uwagę wskazań komputera, mówię o rzeczywistym spalaniu,
rachunek prosty na 120l paliwa samochód robi 920 km
: ndz lip 27, 2008 9:17 pm
autor: LSD
kozi_m pisze:Jak pamiętam do 120/130 4.2 palił 17 i nic mniej,
a powyżej 130 to już totalna makabra

No i żadnej makabry nie było!!!
4,2E chyba faktycznie oznacza "economy"

Na trasie ok 2000 km w większości po autostradach wyszło 13,5 l/100 km przy stałej prędkości 110-130 km/h z włączoną klimą.
Z tego co pamiętam, to mój poprzedni Parch 2,8 TD palił bardzo podobne ilości paliwa.
Szczerze to jestem zachwycony tym 4,2E. Na trasie jedzie się bardzo wygodnie i nigdy nie barkuje mocy. Jak się umiejętnie operuje gazem to nie pali zbyt dużo. Chociaż kusi czasami, żeby przydusić, usłyszeć ten piękny gang i zobaczyć 190 na liczniku

: ndz lip 27, 2008 9:20 pm
autor: LSD
...ciekawostką jest to, że przy prędkości 100 km/h silnik ma 1600 o/min, a całkowity zakres obrotów jest dokładnie taki jak w 4,2 Diesel - max to 4200 o/ min.
: ndz lip 27, 2008 9:39 pm
autor: pezet
Brat wymienił 2,8 na 4,2 (bez turbo) - i twierdzi, ze ten wiekszy pali mniej.
Ale mowa o dieslu - a ten 4,2E to w ogóle dizel czy benzyna że tak spytam?
