Eco Driving ...

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Eco Driving ...

Post autor: wojtek_kom » sob lis 22, 2008 8:09 pm

Wiem że ceny paliw spadły, ale ostatni udało mi się obniżyć zużycie paliwa.
Wszystko dzięki konieczności przemieszczania się, samochodem ze znaczkiem "L" oraz instruktorem na pokładzie.

TII - dynamiczna/jazda po mieście 13l ON, po zmianie sposobu
przyśpieszania/zmiany biegów 11L ON...
Banalne, tylko się trzeba przyzwyczaić:
- gaz do dechy, 2000 RPM,
- kolejny bieg, gaz do dechy, 2000 RPM... dotychczas jak chciałem oszczędnie, to było pomalutku, do 2000 RPM itp.
Nissan-y

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: iskra69 » sob lis 22, 2008 10:00 pm

Ale o co Ci chodzi :o ?.

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob lis 22, 2008 10:03 pm

Nie wiem, o co chodzi z ta L, ale zmiana biegow przy 2k rpm i deptanie nastepnie do podlogi szybko zakonczy zywot motoru.

Awatar użytkownika
Rafalll
 
 
Posty: 244
Rejestracja: sob sty 05, 2008 3:47 pm
Kontaktowanie:

Post autor: Rafalll » sob lis 22, 2008 10:06 pm

Misiek Bielsko pisze:Nie wiem, o co chodzi z ta L,
Pewnie chodzi o nauke jazdy :D :D hehe
Tam gdzie kończy sie asfalt zaczyna sie droga .... ! 4x4

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: iskra69 » sob lis 22, 2008 10:10 pm

To pewnie jest proste , tylko Ci z Bielska-B nie jażą :D .

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob lis 22, 2008 10:35 pm

iskra69 pisze:To pewnie jest proste , tylko Ci z Bielska-B nie jażą :D .
My z Rzeszowa tez "nie jażymy", cokolwiek to znaczy... :)20
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: iskra69 » sob lis 22, 2008 10:50 pm

Bo nie macie magika w Rzeszowie takiego jak my mamy w B-B :lol: .

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » sob lis 22, 2008 11:15 pm

Teraz to Ty nie zajarzyles... :)20 :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob lis 22, 2008 11:23 pm

ernil pisze:Teraz to Ty nie zajarzyles... :)20 :)21
L to nauka jazdy :lol: 8)
Misiek Bielsko pisze: ale zmiana biegow przy 2k rpm i deptanie nastepnie do podlogi szybko zakonczy zywot motoru.
Dlaczego? Rozpędzasz w wąskim zakresie obrotów 1600-2000...
Nissan-y

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob lis 22, 2008 11:24 pm

Układ korbowo-tłokowy.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob lis 22, 2008 11:30 pm

Misiek Bielsko pisze:Układ korbowo-tłokowy.
Zakres 800-1500 RPM... może być problemem, tak się mi wydaje.
Praktycznie nie spada poniżej 1500.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » sob lis 22, 2008 11:42 pm

...ale turbinę, zapina dopiero po kilku sekundach

w/g mnie, wtedy dopiero nieszkodliwie dla silnika, jest potraktować go pełną łychą...
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob lis 22, 2008 11:44 pm

Jak tam chcesz - Twoje ryzyko :roll:

Awatar użytkownika
kjablonski
Posty: 386
Rejestracja: pn paź 02, 2006 9:41 am
Lokalizacja: suwałki teraz katowice

Post autor: kjablonski » ndz lis 23, 2008 12:38 am

http://www.technikajazdy.info/techniczne/eco-driving/

technika przyswajalna, tylko męcząca . :wink: ale się da

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » ndz lis 23, 2008 1:57 am

Wiechu pisze:........., wtedy dopiero nieszkodliwie dla silnika, jest potraktować go pełną łychą...
Wg mnie nie "pełna łycha" jest problemem ale pulsacje momentu obrotowego które wystepują w niskim (za niskim!) zakresie obrotów.

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » ndz lis 23, 2008 2:43 am

Ciężarówki mniejsze i większe mają najczęściej zaznaczone zakresy obrotów w jakich silnik pracuje ekonomicznie. Tu są zegary z Volva FL6.
Obrazek

Ze sporym prawdopodobieństwem można założyć, że zakresy z obrazka dotyczą także pozostałych silników diesla spotykanych w sztruclach 4x4 - zwłaszcza z tych sprzed "epoki krzemowej".

Zatem trzymać się w "zielonym zakresie", żadnych "but w podłodze" oraz nie siedzieć nikomu na zderzaku i będzie :)2
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » ndz lis 23, 2008 9:58 am

DamnIt! pisze:
Ze sporym prawdopodobieństwem można założyć, że zakresy z obrazka dotyczą także pozostałych silników diesla spotykanych w sztruclach 4x4 - zwłaszcza z tych sprzed "epoki krzemowej".
Nie do końca tak jest.
Na przykład mój 20 letni Parch rozkręca się do 4000 obrotów bez problemu a to Volvo przy 2500 kończy sie skala obrotomierza.
Rozmawiamy o 2 różnych konstrukcyjnie silnikach - niskoobrotowych z ciężarówki i staryma, ale standardowym dieslu z auta osobowego.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12643
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » ndz lis 23, 2008 10:05 am

LSD pisze:
DamnIt! pisze:
Ze sporym prawdopodobieństwem można założyć, że zakresy z obrazka dotyczą także pozostałych silników diesla spotykanych w sztruclach 4x4 - zwłaszcza z tych sprzed "epoki krzemowej".
Nie do końca tak jest.
Na przykład mój 20 letni Parch rozkręca się do 4000 obrotów bez problemu a to Volvo przy 2500 kończy sie skala obrotomierza.
Rozmawiamy o 2 różnych konstrukcyjnie silnikach - niskoobrotowych z ciężarówki i staryma, ale standardowym dieslu z auta osobowego.
jeśli chodzi o TD42 to ma zaznaczone najbardziej dla silnika zdrowy i za razem oszczędny zakres obrotów między 18000 a 2500 :)2 nie wiem jak ty ale ja mam to na obrotomierzu rozrysowane :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: iskra69 » ndz lis 23, 2008 12:04 pm

Dobra jeśli Patrol zmieści się w 8-litrach to kupuje te zegary i będę się trzymał zielonego pola :lol: .

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » ndz lis 23, 2008 12:07 pm

LSD pisze:
DamnIt! pisze:
Ze sporym prawdopodobieństwem można założyć, że zakresy z obrazka dotyczą także pozostałych silników diesla spotykanych w sztruclach 4x4 - zwłaszcza z tych sprzed "epoki krzemowej".
Nie do końca tak jest.
Na przykład mój 20 letni Parch rozkręca się do 4000 obrotów bez problemu a to Volvo przy 2500 kończy sie skala obrotomierza.
Rozmawiamy o 2 różnych konstrukcyjnie silnikach - niskoobrotowych z ciężarówki i staryma, ale standardowym dieslu z auta osobowego.
podałem przykład - napisałem że w przybliżeniu. trzymaj się mniej więcej tego tego co przy volviaku a też będzie oszczędnie. Albo sobie to przelicz jako procentowy udział w całym zakresie jak chcesz mieć z dokładnością do 10 obr/min.

A niskoobrotowe diesle to są w napędzie okrętów wykorzystywane. :)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » ndz lis 23, 2008 12:20 pm

Misiek Bielsko pisze:Jak tam chcesz - Twoje ryzyko :roll:
Handlarze, mechanicy muszą na kimś zarabiać :wink:

PS: co na tych ciężarówkowych zegarach to niebieskie pole oznacza ?

Cytat ze strony z linku

pamiętaj, że silnikowi należy w pracy pomagać tzn. przyspieszać przy obrotach, przy których dysponuje on jak największą mocą.

Karwa, ale bzdura.
Ostatnio zmieniony ndz lis 23, 2008 12:22 pm przez TomaszRT, łącznie zmieniany 1 raz.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz lis 23, 2008 12:21 pm

Domyślam się, co autor miał na myśli, choć z "butem", to nie do końca się zgodzę.

Ważne jest to, że najbardziej ekonomiczna, jest jazda "umiarkowanie dynamiczna" :)

"Pieszczoty" z pedałem gazu (GAZU - podkreślam!) i powolne rozpędzanie, wcale ekonomiczne nie jest.
Podobnie jak jazda na niskich obrotach i wysokim biegu - dodatkowo męczymy silnik...

A najbardziej 'eco' (na trasie), to jazda płynna, z przewidywaniem sytuacji na drodze, z wykorzystaniem hamowania silnikiem, podczas którego auto nic nie spala (pomijam gaźnikowe).
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
kjablonski
Posty: 386
Rejestracja: pn paź 02, 2006 9:41 am
Lokalizacja: suwałki teraz katowice

Post autor: kjablonski » ndz lis 23, 2008 12:37 pm

wcale nie taka bzdura... nie przyspieszać na dychawicznych obrotach i nie piłować silnika na bardzo wysokich to jest bzdura ??

cała ta technika bazuje na umiejętności przewidywania sytuacji na drodze.
- nie wisimy na zderzaku
- przyspieszamy efektywnie i toczymy sie na biegu
- wykorzystujemy ukształtowanie terenu
czyli trzeba przejechać się autobusem z kierowcą starej daty ( a nie takim zapierd... ile wlezie ) i robić to co on, tylko bez jazdy na luzie z góry a na biegu .

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » ndz lis 23, 2008 12:51 pm

kjablonski pisze:wcale nie taka bzdura... nie przyspieszać na dychawicznych obrotach i nie piłować silnika na bardzo wysokich to jest bzdura ??
Napisałem co jest bzdurą.. I to tak, że jaśniej się nie da..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Post autor: mayer » ndz lis 23, 2008 1:08 pm

TomaszRT pisze: PS: co na tych ciężarówkowych zegarach to niebieskie pole oznacza ?
Zakres pracy turbiny - teoretycznnie nawet obrazujacy wzrost doładowania.
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości