Dylemat: komplet zawieszenia do k160 OME, DOBINSON, TRIAL M.

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

qzajus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 10:00 am
Lokalizacja: poznan

Dylemat: komplet zawieszenia do k160 OME, DOBINSON, TRIAL M.

Post autor: qzajus » ndz lis 30, 2008 4:00 pm

Zapadla decyzja o nowym zawieszeniu do k160 '86.
Kto co poleca? Najlepiej z doswiadczenia :wink:

W sumie ome i dobinson podobna cena trail master 1,5k drozej z tym ze oferuje najwiekszy lift 6cm, ome 5cm, dobinson 3,5cm.

Chcialbym wsadzic fedime 33" - da rade przy takich liftach?

A moze zmixowac inne resory i inne amory?

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz lis 30, 2008 4:02 pm

nic nie miksuj
kup komplet i krzycz o gwarancje

pamiętaj o odbojnikach, właściwych

fedima wejdzie.. a gdyby miała nie wejśc to podcinaj
albo rób spoa

qzajus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 10:00 am
Lokalizacja: poznan

Post autor: qzajus » ndz lis 30, 2008 4:11 pm

Tak sobie wlasnie myslalem zeby podciac troszke nadkola bo i tak przegnite i wrzucic fartuchy gumowe. Mam te plastikowe to tylko rysuja lakier.

A co do wyboru zestawu to co polecasz?

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz lis 30, 2008 4:13 pm

nic nie polecam
wszystko co wymieniłeś dobre i markowe
ja w 160tce nie miałem niestety żadnego z nich to i zdania nie mam

kup to co bliżej możesz serwisowac :)

qzajus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 10:00 am
Lokalizacja: poznan

Post autor: qzajus » ndz lis 30, 2008 4:22 pm

Dzieki za rade Wuju

qzajus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 10:00 am
Lokalizacja: poznan

Post autor: qzajus » wt gru 02, 2008 11:52 am

Nikt nie jezdzi na tym sprzecie?

Awatar użytkownika
wlodziu15
 
 
Posty: 124
Rejestracja: czw sty 04, 2007 6:15 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie, Lubuski

Post autor: wlodziu15 » wt gru 02, 2008 4:16 pm

właśnie, nikt nie jeździ?? ja też będę wymieniał zawieche, ale chyba na ome, bo takie amory mam pozakładane, więc nie będę mieszał
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: grzes » wt gru 02, 2008 7:19 pm

ja jezdze na Trail'u ale w terrano II mam kpl sprezyny i amorki. wszystko przejechalo 45kkm na razie i jest ok.
jednak do patrola przynajmniej Y61 TM nie jest optymalny jest po prostu zbyt miekki, wiec sklanialbym sie ku Dobinsons lub OME. To pierwsze chyba tansze.
Jak bede liftowal Y61 to pojdzie Dobinson :)

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » wt gru 02, 2008 7:31 pm

zaluz zwykle resory z parcha paraboliki i zakladaj 33 koszty o wiele mniejsze i rownie dobrze dziala :)2 ,sprawdzone organoleptycznie,no
chyba zes sie faktycznie upar na wydanie tych szelestow :D

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt gru 02, 2008 8:41 pm

Znam osobiscie, slownie dwie osoby co maja markowy zawias na resorze w 160. Jeden to Dobinsons ma go Maqlinka, drugi to OME i ma go Darecki

Pisz do nich moze odpowiedza na twe watpliwosci.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » wt gru 02, 2008 8:43 pm

Jezdziłem patrolem z OME i z Dobinsonem. Odczucia podobne. Ome teoretycznie +5cm , dobinsons +7cm. Ome 32" AT, dobinsons 33"MT.
Pracują oba fajnie choć są twrdsze od oryginału.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt gru 02, 2008 8:47 pm

Peepuck! pisze: Pracują oba fajnie choć są twrdsze od oryginału.
da sie tak?
:)21

to chyba wolałbym parabole

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » wt gru 02, 2008 8:58 pm

Mroczny pisze:
da sie tak?
:)21
że jak? :)21
Mroczny pisze: to chyba wolałbym parabole
ja bym wolał sprężynę :)23
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt gru 02, 2008 9:01 pm

oczywista oczywistosc

ale jak kolega sam nie dłubie to koszta spore

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt gru 02, 2008 9:06 pm

Mroczny pisze:oczywista oczywistosc

ale jak kolega sam nie dłubie to koszta spore
Kolega nie dlubnie bo ostatnio tylko chodzi i narzeka :)21
Jak to jego syf nie robi i wogole. A jakby chcial to wziolby sie i juz dawno zdlubal. jedynie co mu potrzeba to zeby dobe rozciagnac tak na 36 godz. , zeby mu casu kruca bomba nie braklo :)21
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr gru 03, 2008 8:33 am

Peepuck! pisze:Jezdziłem patrolem z OME i z Dobinsonem. Odczucia podobne. Ome teoretycznie +5cm , dobinsons +7cm. Ome 32" AT, dobinsons 33"MT.
Pracują oba fajnie choć są twrdsze od oryginału.
Można zanabyć resory medium duty i hevy duty. Pierwsze są zbliżone do oryginału. Drugie przeznaczone są do aut mocno obciążonych gratami właściciela :)21

BTW to zastanawiam się skąd co po niektórzy wiedzą że Dobionson / OME są twardsze od oryginału skoro oryginały mają po dwadzieścia lat a pracą przypominają trzęsącą się galaretę.

Peepuck w 1986 roku musiałbyś mieć min 20 lat, mieć budkę z saturatorem lub trzy szklarnie pod miastem i mieć nowego K160 a co najważniejsze nie być internowanym :)20
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » śr gru 03, 2008 11:30 am

Eskapada pisze:
Peepuck! pisze:Jezdziłem patrolem z OME i z Dobinsonem. Odczucia podobne. Ome teoretycznie +5cm , dobinsons +7cm. Ome 32" AT, dobinsons 33"MT.
Pracują oba fajnie choć są twrdsze od oryginału.
Można zanabyć resory medium duty i hevy duty. Pierwsze są zbliżone do oryginału. Drugie przeznaczone są do aut mocno obciążonych gratami właściciela :)21

BTW to zastanawiam się skąd co po niektórzy wiedzą że Dobionson / OME są twardsze od oryginału skoro oryginały mają po dwadzieścia lat a pracą przypominają trzęsącą się galaretę.

Peepuck w 1986 roku musiałbyś mieć min 20 lat, mieć budkę z saturatorem lub trzy szklarnie pod miastem i mieć nowego K160 a co najważniejsze nie być internowanym :)20
Bartek - częściowo masz rację...ale tylko częściowo :wink:
Niestety z resorem jest tak, że im wyżej tym twardziej - w K160 problem jest o tyle spory, że sam resor w sobie jest krótki - więc jest twardo. Dlatego jeśli ktoś chce komfortowo - lepiej zakładać resory z małym liftem.

No
:)21
Life's Too Short For A Full Time Job

rogal_bloki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pn maja 05, 2008 9:59 am

Post autor: rogal_bloki » śr gru 03, 2008 11:36 am

tomek 79 pisze:zaluz zwykle resory z parcha paraboliki i zakladaj 33 koszty o wiele mniejsze i rownie dobrze dziala :)2 ,sprawdzone organoleptycznie,no
chyba zes sie faktycznie upar na wydanie tych szelestow :D

Witam
a gdzie można znaleźć paraboliki do k160?
OFF-ROAD to SZTUKA
wyrzucania pieniędzy w błoto

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » śr gru 03, 2008 12:06 pm

na rynku wtórnym

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Post autor: DamnIt! » śr gru 03, 2008 1:19 pm

Mroczny pisze:na rynku wtórnym
no a czy paraboliki z przodu to nie aby w K260 były tylko? weźcie mnie oświećcie..
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Post autor: tomek 79 » śr gru 03, 2008 3:43 pm

z tego co mi wiadomo to byly w k160 zarowno w benzynach i w dieslach ale przed 1985r

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » śr gru 03, 2008 5:34 pm

Maqlinka pisze:
Eskapada pisze:
Peepuck! pisze:Jezdziłem patrolem z OME i z Dobinsonem. Odczucia podobne. Ome teoretycznie +5cm , dobinsons +7cm. Ome 32" AT, dobinsons 33"MT.
Pracują oba fajnie choć są twrdsze od oryginału.
Można zanabyć resory medium duty i hevy duty. Pierwsze są zbliżone do oryginału. Drugie przeznaczone są do aut mocno obciążonych gratami właściciela :)21

BTW to zastanawiam się skąd co po niektórzy wiedzą że Dobionson / OME są twardsze od oryginału skoro oryginały mają po dwadzieścia lat a pracą przypominają trzęsącą się galaretę.

Peepuck w 1986 roku musiałbyś mieć min 20 lat, mieć budkę z saturatorem lub trzy szklarnie pod miastem i mieć nowego K160 a co najważniejsze nie być internowanym :)20
Bartek - częściowo masz rację...ale tylko częściowo :wink:
Niestety z resorem jest tak, że im wyżej tym twardziej - w K160 problem jest o tyle spory, że sam resor w sobie jest krótki - więc jest twardo. Dlatego jeśli ktoś chce komfortowo - lepiej zakładać resory z małym liftem.

No
:)21

moje doświadczenia w produktami firmy Dobinson ograniczają się do amortyzatorów i sprężyn. Tak więc nie wiem na ile twardy jest resor przy lifcie powyżej 50 mm. Jeśli chodzi o OME z resorem w wersji medium duty auto uzyskuje przyzwoity, zdroworozsądkowy lift a komfort podróżowania przewyższa dyskomfort jakimi było podróżowanie na starym resorze czy tez na resorze klepany. Resory w wersji Heavy Duty nadają się do mocno obciążonych aut ekspedycyjnych a nie do sobotniego upalania na łące Pana Kazia :)21

Swoją droga uważam ze 22 letnim już prawie 23 letnim aucie robienie liftu powyżej 50 mm zakładanie kół powyżej 33 cali to budowanie auta na pokaz. Ja bym doprowadził K160 do stanu z przed 23 lat ( oczywiście wymieniając zawieszenie ) i cieszył się wspaniałym Young Timerem
:)2

a kolega Piotr zrobi w swoim aucie co tam uważa za słuszne
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Maqlinka » śr gru 03, 2008 5:50 pm

Eskapada pisze:.... na ile twardy jest resor przy lifcie powyżej 50 mm.
A no miętki nie jest :)21 - ale za to fajnie się prowadzi przy szybszej jeździe i całkiem nieźle krzyżuje .....

Obrazek

Obrazek
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » śr gru 03, 2008 9:16 pm

Eskapada pisze:
Peepuck w 1986 roku musiałbyś mieć min 20 lat, mieć budkę z saturatorem lub trzy szklarnie pod miastem i mieć nowego K160 a co najważniejsze nie być internowanym :)20
No wiesz, stara dupa już jestem :)21

A co do odczuć resorowych to oczywiście jest to porównanie z zawieszeniem, które ma przynajmniej kilka - kilkanascie lat.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
MaciekK
 
 
Posty: 1059
Rejestracja: śr cze 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: MaciekK » śr gru 03, 2008 11:41 pm

Maqlinka pisze:(...)
Niestety z resorem jest tak, że im wyżej tym twardziej - w K160 problem jest o tyle spory, że sam resor w sobie jest krótki - więc jest twardo. Dlatego jeśli ktoś chce komfortowo - lepiej zakładać resory z małym liftem.

No
:)21
albo większa pzeróbka i zrobić spoa a do tego:
-resory oryginały ze 160 zostawić tak jak są - a nie wyhamrowane u pana kazia w literę "C" :)21
-wstawić paraboliki, które z natury są troszkę bardziej komfortowo parcujące od klasycznych piórowców i "płasksze" 8)

w takiej kombinacji robi sie lift i jednocześnie zachowuje akceptowalną prace zawieszenia na piórach;



jedna uwaga, parabole z przodu od 260 wstawione do 160 z motorem 3,3 są kilka ładnych kilo bardziej obciążone niż parabole przy motorze do jakiego je zaprojektowano (2,8 );
na tyle masa porównywalna w 260 i 160;
efekt taki że zaczyna nurkować przód
cialo nie przyspiesza umyslu,umysł nie ponagla ciała...
www.szachy.org/~maciek/net/pvekstory301.gif

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości