korektor siły hamowania y61 2.8
Moderator: Kosiarz
korektor siły hamowania y61 2.8
witam.mam uszkodzony w krotkim patrolu y61 2.8 korektor sily hamowania. czy moze kots wie ile kosztuje nowy .czy sa jakies zamienniki? kiedys slyszalem ze mozna sie go pozbyc czy to prawda? pozdrawiam
Nie mozesz zatrzymac zadnego dnia, ale mozesz go nie stracic
Pajero
Pajero
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Wiesz co,
z czym jak z czym, ale z hamulcami to ja bym raczej nie kombinował... To są 2 tony żelastwa, rozpędzonego czasem dobrze ponad 100km/h.
z czym jak z czym, ale z hamulcami to ja bym raczej nie kombinował... To są 2 tony żelastwa, rozpędzonego czasem dobrze ponad 100km/h.
AdaM GR61 krótki
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
kiedys był temat .... był bo poszedł do nieba
ale z tego co mi sie wtedy w oczy żuciło to to że "ktoś" zeznawał ze od pojarki jest taki sam

ale z tego co mi sie wtedy w oczy żuciło to to że "ktoś" zeznawał ze od pojarki jest taki sam

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Tak z ciekawosci:
Po czym wnosisz, ze korektor szczezl?
Jakie masz objawy?
Ludzie wywalali korektory, ale raczej w starych syfach, nie wiem czy w Y61 ktos juz to robil
Na Twoim miejscu zalozylbym taki sam, jesli nie nowy to uzywany.
@lbl78 - wyraz "rzuciło" piszemy przez rz...
Po czym wnosisz, ze korektor szczezl?
Jakie masz objawy?
Ludzie wywalali korektory, ale raczej w starych syfach, nie wiem czy w Y61 ktos juz to robil

Na Twoim miejscu zalozylbym taki sam, jesli nie nowy to uzywany.
@lbl78 - wyraz "rzuciło" piszemy przez rz...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Co do ceny nowego niwiele moge powiedzieć....
Pomysł wywalenia korektora uważam za bardzo zły....
Przy gwałtownym hamowaniu brak korektora wywoła tendencję do blokowania tyłu co ABS odbierze jako poślizg i ograniczy siłę hamowania również na przód.
Przy 100 km/h, 2 tonach masy i mokrej drodze możesz być zdziwiony dłuuuuuugością drogi hamowania....
Pomysł wywalenia korektora uważam za bardzo zły....

Przy gwałtownym hamowaniu brak korektora wywoła tendencję do blokowania tyłu co ABS odbierze jako poślizg i ograniczy siłę hamowania również na przód.
Przy 100 km/h, 2 tonach masy i mokrej drodze możesz być zdziwiony dłuuuuuugością drogi hamowania....
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
chwilowa awaria słownika z którą walcze 4 dzieńernil pisze: @lbl78 - wyraz "rzuciło" piszemy przez rz...




Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- patroleky61
- jestem tu nowy...
- Posty: 18
- Rejestracja: sob sty 17, 2009 8:25 am
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
podlacze sie pod temat. czy jest roznica w korektorze w krotkim i dlugim y61? czy ten korektor jest taki sam jak w y60? pozdrawiam
PATROL Y61 2.8
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Korektor siły hamowania można sobie zanabyć w sklepach rajdowych.
http://www.rallyshop.pl/index.php?p6873 ... n-pokretlo
http://www.rallyshop.pl/index.php?p6873 ... n-pokretlo
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Ten sie spełni roli oczekiwanej ....
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Eskapada pisze:Korektor siły hamowania można sobie zanabyć w sklepach rajdowych.
http://www.rallyshop.pl/index.php?p6873 ... n-pokretlo
Nie bardzo wiem jak ma działąć ten z Twojego linku w Patrolu. wygląda co najmniej inaczej niż patrolowy, ale może jakoś można przerobić

Właśnie stwierdziłem,że mój korektor też padł, więc czy ktoś może wie, czy jest szansa na jakąś regenerację , poza tym , czy ewentualnie można jakieś dopasować od czegoś innego i jak tak na prawdę ustawiać ten pierdolnik - po już jego montażu??
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
A ja całe życie myślałem że korektor działa inaczej...chera pisze: Przy gwałtownym hamowaniu brak korektora wywoła tendencję do blokowania tyłu co ABS odbierze jako poślizg i ograniczy siłę hamowania również na przód.
Przy 100 km/h, 2 tonach masy i mokrej drodze możesz być zdziwiony dłuuuuuugością drogi hamowania....


1. Sprawdziłbym hamulce - JC/IC sprzedawali że poskładane, może tył po prostu nie hamuje. Serwisy Nissana wkładały to samo.
2. Korektor siły hamowania, uwzględnia obciążenie samochodu - dlatego przy lifcie trzeba przerobić np. mocowanie, sprężynę.
3. W teorii można zastąpić innym...
4. Poszukać używki.
Nissan-y
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
odświeżę temata
rozumiem że skrócić o długość liftu

możesz rozwinąćwojtek_kom pisze: (...)
2. Korektor siły hamowania, uwzględnia obciążenie samochodu - dlatego przy lifcie trzeba przerobić np. mocowanie, sprężynę.
3. W teorii można zastąpić innym...
4. Poszukać używki.

rozumiem że skrócić o długość liftu


KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 

Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Po lifcie rozciągasz nieco spręzynę ( w GR Y60) by ramię korektora było w takiej pozycji jak przed liftem . Właściwszym byłoby obniżenie mocowania korektora o wielkosć liftu,ale komu się chce...
Patrol Y60 33 cale + 2 cale liftu
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
thx nie zaglądałem jeszcze do korektora ale chyba obniżę mocowanie 

KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 

Re: korektor siły hamowania y61 2.8
W parchu ramię sprężyny jest na otworach "fasolkowych". Przy lifcie do trzech cali wystarczy odkręcić-wyregulować-przykręcić.
Po co to tyle kombinować?
Po co to tyle kombinować?

Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Korektor siły hamowania ma głownie za zadanie zniwelować efekt nurkowania pojazdu przy gwałtownym hamowaniu. Czyli otwiera się gdy tył samochodu zaczyna się podnosić co powoduje wzrost siły hamowania na tyle i jego obniżenie. Ma to zapobiec nadmiernemu odciążeniu tylnych kół aby nie wpadły one w poślizg.
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Hmmm... ciekawa teoria 

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Pomijając bezsens tej teorii... Jeśli zwiększymy siłę hamowania na osi, która jest w danym momencie odciążona, to jak myślisz Szerloku - co się stanie?chavez pisze:Korektor siły hamowania ma głownie za zadanie zniwelować efekt nurkowania pojazdu przy gwałtownym hamowaniu. Czyli otwiera się gdy tył samochodu zaczyna się podnosić co powoduje wzrost siły hamowania na tyle i jego obniżenie. Ma to zapobiec nadmiernemu odciążeniu tylnych kół aby nie wpadły one w poślizg.
Zaraz ktoś napisze, że korektor służy do korektorowania śladów hamowania...

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Ja to myślę fizycznie ale może są inne teorie





Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Właśnie ma temu zapobiec dlatego ważne jest aby był dobrze wyregulowany i zadziałał zanim oś się podniesie ale co ja tam wiem.Pomijając bezsens tej teorii... Jeśli zwiększymy siłę hamowania na osi, która jest w danym momencie odciążona, to jak myślisz Szerloku - co się stanie?
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Na moje to korektor sprawia, że oś odciążona "hamulcuje mniej".
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Czyli wychodziłoby, że podczas ostrego hamowania tył w ogóle nie będzie hamował a cała siła przeniesie się na przód co jeszcze spotęguje odciążenie tylnej osi. Dodajmy do tego hamowanie w zakręcie i zwiedzamy pobocze.ernil pisze:Na moje to korektor sprawia, że oś odciążona "hamulcuje mniej".
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Trzeba wolniej jeździć to problemów nie będzie 
Nieśmiało sądze, że projektant przeliczył to tak, iż przy sprawnie (oraz idealnie) działającym układzie siły na każdym kole będą takie same co w skrajnym przypadku spowoduje zablokowanie się 4 kół jednocześnie. Mowa o jeździe po prostej. W zakręcie staje sie to wszystko troche bardziej skomplikowane i chyba korektor już sobie z tym nie poradzi

Nieśmiało sądze, że projektant przeliczył to tak, iż przy sprawnie (oraz idealnie) działającym układzie siły na każdym kole będą takie same co w skrajnym przypadku spowoduje zablokowanie się 4 kół jednocześnie. Mowa o jeździe po prostej. W zakręcie staje sie to wszystko troche bardziej skomplikowane i chyba korektor już sobie z tym nie poradzi

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Taki oto dokument znalazłem dzisiaj na szybkości:
korektor
korektor
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: korektor siły hamowania y61 2.8
Jak masz lift 2" lub więcej, to stanowczo lepiej nie mieć korektora niż mieć.ArchAdaM pisze:Wiesz co,
z czym jak z czym, ale z hamulcami to ja bym raczej nie kombinował... To są 2 tony żelastwa, rozpędzonego czasem dobrze ponad 100km/h.
Przy lifcie i bez przeróbek korektora tylko koła prakrycznie nie hamują.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości