korektor siły hamowania y61 2.8

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
lomiarz
 
 
Posty: 162
Rejestracja: pn lis 21, 2005 9:52 am
Lokalizacja: polska

korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: lomiarz » czw sty 15, 2009 9:10 pm

witam.mam uszkodzony w krotkim patrolu y61 2.8 korektor sily hamowania. czy moze kots wie ile kosztuje nowy .czy sa jakies zamienniki? kiedys slyszalem ze mozna sie go pozbyc czy to prawda? pozdrawiam
Nie mozesz zatrzymac zadnego dnia, ale mozesz go nie stracic
Pajero

ArchAdaM
 
 
Posty: 165
Rejestracja: pn lis 12, 2007 11:39 am
Lokalizacja: Zaborów

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: ArchAdaM » czw sty 15, 2009 10:17 pm

Wiesz co,
z czym jak z czym, ale z hamulcami to ja bym raczej nie kombinował... To są 2 tony żelastwa, rozpędzonego czasem dobrze ponad 100km/h.
AdaM GR61 krótki

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: lbl78 » czw sty 15, 2009 10:24 pm

kiedys był temat .... był bo poszedł do nieba :)21
ale z tego co mi sie wtedy w oczy żuciło to to że "ktoś" zeznawał ze od pojarki jest taki sam ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: ernil » czw sty 15, 2009 10:30 pm

Tak z ciekawosci:
Po czym wnosisz, ze korektor szczezl?
Jakie masz objawy?
Ludzie wywalali korektory, ale raczej w starych syfach, nie wiem czy w Y61 ktos juz to robil :roll:
Na Twoim miejscu zalozylbym taki sam, jesli nie nowy to uzywany.
@lbl78 - wyraz "rzuciło" piszemy przez rz... :)2
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: chera » czw sty 15, 2009 10:48 pm

Co do ceny nowego niwiele moge powiedzieć....

Pomysł wywalenia korektora uważam za bardzo zły.... :)3
Przy gwałtownym hamowaniu brak korektora wywoła tendencję do blokowania tyłu co ABS odbierze jako poślizg i ograniczy siłę hamowania również na przód.
Przy 100 km/h, 2 tonach masy i mokrej drodze możesz być zdziwiony dłuuuuuugością drogi hamowania....

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: lbl78 » czw sty 15, 2009 10:54 pm

ernil pisze: @lbl78 - wyraz "rzuciło" piszemy przez rz... :)2
chwilowa awaria słownika z którą walcze 4 dzień :)16 :)16 :)21 :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
patroleky61
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: sob sty 17, 2009 8:25 am

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: patroleky61 » pn sty 19, 2009 8:44 am

podlacze sie pod temat. czy jest roznica w korektorze w krotkim i dlugim y61? czy ten korektor jest taki sam jak w y60? pozdrawiam
PATROL Y61 2.8

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Eskapada » pn sty 19, 2009 12:29 pm

Korektor siły hamowania można sobie zanabyć w sklepach rajdowych.

http://www.rallyshop.pl/index.php?p6873 ... n-pokretlo
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: gri74 » pn sty 19, 2009 12:40 pm

Ten sie spełni roli oczekiwanej ....
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Harley » śr kwie 08, 2009 7:21 am

Eskapada pisze:Korektor siły hamowania można sobie zanabyć w sklepach rajdowych.

http://www.rallyshop.pl/index.php?p6873 ... n-pokretlo

Nie bardzo wiem jak ma działąć ten z Twojego linku w Patrolu. wygląda co najmniej inaczej niż patrolowy, ale może jakoś można przerobić ??

Właśnie stwierdziłem,że mój korektor też padł, więc czy ktoś może wie, czy jest szansa na jakąś regenerację , poza tym , czy ewentualnie można jakieś dopasować od czegoś innego i jak tak na prawdę ustawiać ten pierdolnik - po już jego montażu??
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: wojtek_kom » śr kwie 08, 2009 1:48 pm

chera pisze: Przy gwałtownym hamowaniu brak korektora wywoła tendencję do blokowania tyłu co ABS odbierze jako poślizg i ograniczy siłę hamowania również na przód.
Przy 100 km/h, 2 tonach masy i mokrej drodze możesz być zdziwiony dłuuuuuugością drogi hamowania....
A ja całe życie myślałem że korektor działa inaczej... :)21 i nie ma nic wspólnego z ABS-em :)23

1. Sprawdziłbym hamulce - JC/IC sprzedawali że poskładane, może tył po prostu nie hamuje. Serwisy Nissana wkładały to samo.
2. Korektor siły hamowania, uwzględnia obciążenie samochodu - dlatego przy lifcie trzeba przerobić np. mocowanie, sprężynę.
3. W teorii można zastąpić innym...
4. Poszukać używki.
Nissan-y

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: kuba500 » ndz cze 28, 2009 9:45 pm

odświeżę temata
wojtek_kom pisze: (...)
2. Korektor siły hamowania, uwzględnia obciążenie samochodu - dlatego przy lifcie trzeba przerobić np. mocowanie, sprężynę.
3. W teorii można zastąpić innym...
4. Poszukać używki.
możesz rozwinąć ??

rozumiem że skrócić o długość liftu :roll: ??
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

adammajas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: śr maja 13, 2009 3:00 pm
Lokalizacja: polska

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: adammajas » pn cze 29, 2009 10:49 pm

Po lifcie rozciągasz nieco spręzynę ( w GR Y60) by ramię korektora było w takiej pozycji jak przed liftem . Właściwszym byłoby obniżenie mocowania korektora o wielkosć liftu,ale komu się chce...
Patrol Y60 33 cale + 2 cale liftu

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: kuba500 » pn cze 29, 2009 11:13 pm

thx nie zaglądałem jeszcze do korektora ale chyba obniżę mocowanie :wink:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: krzys6505 » wt cze 30, 2009 2:26 pm

W parchu ramię sprężyny jest na otworach "fasolkowych". Przy lifcie do trzech cali wystarczy odkręcić-wyregulować-przykręcić.
Po co to tyle kombinować? :roll:

chavez
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: sob lis 10, 2007 6:28 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: chavez » wt cze 30, 2009 10:04 pm

Korektor siły hamowania ma głownie za zadanie zniwelować efekt nurkowania pojazdu przy gwałtownym hamowaniu. Czyli otwiera się gdy tył samochodu zaczyna się podnosić co powoduje wzrost siły hamowania na tyle i jego obniżenie. Ma to zapobiec nadmiernemu odciążeniu tylnych kół aby nie wpadły one w poślizg.

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: Didymos » wt cze 30, 2009 10:07 pm

Hmmm... ciekawa teoria :roll:
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: ernil » wt cze 30, 2009 10:16 pm

chavez pisze:Korektor siły hamowania ma głownie za zadanie zniwelować efekt nurkowania pojazdu przy gwałtownym hamowaniu. Czyli otwiera się gdy tył samochodu zaczyna się podnosić co powoduje wzrost siły hamowania na tyle i jego obniżenie. Ma to zapobiec nadmiernemu odciążeniu tylnych kół aby nie wpadły one w poślizg.
Pomijając bezsens tej teorii... Jeśli zwiększymy siłę hamowania na osi, która jest w danym momencie odciążona, to jak myślisz Szerloku - co się stanie?
Zaraz ktoś napisze, że korektor służy do korektorowania śladów hamowania... :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: krzys6505 » wt cze 30, 2009 10:21 pm

Ja to myślę fizycznie ale może są inne teorie :)21 :)21 :)21 :)21

chavez
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: sob lis 10, 2007 6:28 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: chavez » wt cze 30, 2009 10:26 pm

Pomijając bezsens tej teorii... Jeśli zwiększymy siłę hamowania na osi, która jest w danym momencie odciążona, to jak myślisz Szerloku - co się stanie?
Właśnie ma temu zapobiec dlatego ważne jest aby był dobrze wyregulowany i zadziałał zanim oś się podniesie ale co ja tam wiem.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: ernil » wt cze 30, 2009 10:34 pm

Na moje to korektor sprawia, że oś odciążona "hamulcuje mniej".
XTZ 750
Outback EJ25 MT

chavez
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: sob lis 10, 2007 6:28 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: chavez » wt cze 30, 2009 10:38 pm

ernil pisze:Na moje to korektor sprawia, że oś odciążona "hamulcuje mniej".
Czyli wychodziłoby, że podczas ostrego hamowania tył w ogóle nie będzie hamował a cała siła przeniesie się na przód co jeszcze spotęguje odciążenie tylnej osi. Dodajmy do tego hamowanie w zakręcie i zwiedzamy pobocze.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: ernil » wt cze 30, 2009 10:43 pm

Trzeba wolniej jeździć to problemów nie będzie :)21
Nieśmiało sądze, że projektant przeliczył to tak, iż przy sprawnie (oraz idealnie) działającym układzie siły na każdym kole będą takie same co w skrajnym przypadku spowoduje zablokowanie się 4 kół jednocześnie. Mowa o jeździe po prostej. W zakręcie staje sie to wszystko troche bardziej skomplikowane i chyba korektor już sobie z tym nie poradzi :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: ernil » śr lip 01, 2009 12:00 pm

Taki oto dokument znalazłem dzisiaj na szybkości:
korektor
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: korektor siły hamowania y61 2.8

Post autor: LSD » czw lip 02, 2009 9:35 am

ArchAdaM pisze:Wiesz co,
z czym jak z czym, ale z hamulcami to ja bym raczej nie kombinował... To są 2 tony żelastwa, rozpędzonego czasem dobrze ponad 100km/h.
Jak masz lift 2" lub więcej, to stanowczo lepiej nie mieć korektora niż mieć.
Przy lifcie i bez przeróbek korektora tylko koła prakrycznie nie hamują.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości