Strona 1 z 2

sprzegielka automatyczne w t1

: sob sty 31, 2009 2:42 pm
autor: pawel abramczyk
pytanie czysto hipotetyczne czy posiadajac takowe sprzegielka w aucie (narazie dzialaja ) no ale gdyby w terenie sie zepsuły to czy jest mozliwosc w jakis sprytny sposob je zablokowac na polu walki czy sie nie da i tza kupic nowe

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: sob sty 31, 2009 3:38 pm
autor: redzik
jak masz narzedzia na polu walki to sie da. W warsztacie sie da bez problemu.

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: sob sty 31, 2009 4:51 pm
autor: wolf_87
po wskazówkach kolegi redzika zablokowałem w terenie :)21

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: sob sty 31, 2009 6:36 pm
autor: pawel abramczyk
A ZDRADZISZ JAK TO ZROBIC
wiem ze trzeba odkrecic zdjac z kola i cos tam przestawic (zapiac)

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: sob sty 31, 2009 6:55 pm
autor: wolf_87
Najprosciej jedz w blotko zabuksuj zeby sprzegiełko sie zapieło wtedy go odkrec wyciagnij tak jakby pierscien co załacza i sprezynke i zakrec i gotowe :)21

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: sob sty 31, 2009 6:57 pm
autor: wolf_87
mozna oczywiscie zapiac tez w garazu ale ja nie mogłem dac sobie rady dwoma srubokretami :)

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: sob sty 31, 2009 9:38 pm
autor: redzik
wolf_87 pisze:Najprosciej jedz w blotko zabuksuj zeby sprzegiełko sie zapieło wtedy go odkrec wyciagnij tak jakby pierscien co załacza i sprezynke i zakrec i gotowe :)21

nie trzeba w blotko jechac przeciez jak sa sprawne, powinny zapiac sie po wlaczeniu 4x4 i przjechaniu paru metrow.

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: ndz lut 01, 2009 10:12 am
autor: pawel abramczyk
redzik o umnie narazie robia no ale trzeba przyjac ze 20 letnie i opona 32"-33" w lesie - no musi umrzec , chodzi mi o to ze jak sie u,,pcy w teranie co zrobic wiem ze trzeba odkrecic i cos tam zablokowac przy pomocy srubokreta ,

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: ndz lut 01, 2009 11:34 am
autor: redzik
W terenie to bedziesz caly uwalony blotem, kola beda w blocie, wiec robienie to tam, to sredni pomysl. Pozatym przekrecenie tych bebechow srubokretem to trzeba miec imadlo w paluszlach.
Wiem, ze teraz co powiem to mnie wszyscy zjada zaraz, ale jak masz zamiar wkladac kolo 32" i katowac w terenie to zblokuj to w domu na stale i tak jezdzij.
Blokujesz tak, ze zalaczasz automaty normalnie (najprosciej), odkrecasz kolo, odkrecasz sprzegielko imbusem, wyciagasz pierscien zalaczajacy i sprezyne i co tam lata "luzem", i juz.
Ja tak jezdze i robi.

minusy:
-zwiekszone zuzycie paliwa (o jakies 0,0001% ;) )

plusy:
-masz pewnosc ze zapniesz 4x4
-mozesz zapinac i odpinac w takcie jazdy (powolnej oczywiscie i bez obciazenia)
-wylaczajac 4x4 nie musisz cofac

no, to tyle.

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: ndz lut 01, 2009 5:36 pm
autor: tomclancy83
Witam,

A jak się jeździ sporo po czarnym? Można bez strachu zapiąć sprzęgiełka na stałe? Nic sie nei uszkodzi?


Krzysiek

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: ndz lut 01, 2009 7:13 pm
autor: wojtek_kom
tomclancy83 pisze:Witam,

A jak się jeździ sporo po czarnym? Można bez strachu zapiąć sprzęgiełka na stałe? Nic sie nei uszkodzi?


Krzysiek
Jak masz dyferencjał (a masz) z przodu to możesz, no chyba że była jakaś akcja z blokadą z przodu, typu bester :)21.

A z innej beczki, nie widziałem automatów ze starszych Terrano - nie mają opcji "Lock" :)9 i "Auto"?

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: ndz lut 01, 2009 7:29 pm
autor: pawel abramczyk
sluchajcie automat to automat (dopinasz przod i robi ) a manual (dopinasz przod i recznie blokujesz sprzegielka ) kolega troche sie pogubil
A tak na marginesie w automacie wystepuje tzw martwa strefa (jedziesz do przodu i robia wklejasz i cofasz i przez ok pol obrotu kola masz tylko tyl i tu mam cos takiego ze jest udezenie - czy to normalne) a jak zblokuje sie na stale to tez bedzie sie tak robilo czy bedzie jak w manualu bez tej strefy (spiete na stale)
a z tego co wiem to mozna jezdzic z zapietymi na stale po czarnym tyle ze bez napedu (ponoc robi to dobrze dla mostu bo sie caly czas smaruje ) , tyle ze zluzycie benzynki wzrasta

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: ndz lut 01, 2009 7:35 pm
autor: wojtek_kom
pawel abramczyk pisze:sluchajcie automat to automat (dopinasz przod i robi ) a manual (dopinasz przod i recznie blokujesz sprzegielka ) kolega troche sie pogubil
Wszystkie automaty, które miałem w Nissan-ach miały "Auto" i "Lock". Kluczyk, 17 lub 19 do rączki - pyk w pozycję "Lock" - i spięte na stałe. "Auto" to wiadomo... full bajer, pod dyskotekę i do lansu :)21

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: ndz lut 01, 2009 8:17 pm
autor: pawel abramczyk
wiem wiem :)21
na disco nie chodze nie te klimaty
a tak powaznie co z tym luzem przy cofaniu (to sie robi w oba kierunki jazdy ) a przed chwila zauwazylem ze na skreconych kolech nie chca sie zpiac tylko zgrzyta tam cosik - chyba zepsulem :oops:

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: ndz lut 01, 2009 9:43 pm
autor: Sill
Żeby się zapieło to musi półoska sie przekręcić - jak masz skręcone koło to jedno robi o wiele dłuzszą drogę niż drugie i szybciej się zapnie (dyfer). Jak masz spięte na stałe to nie masz "martwej strefy".
Faktycznie jak się pomyka z na stałe spiętymi półoskami to się miesza olej w moście, ale jest to słaby argument, chyba, że faktycznie napedy załączasz raz na miesiąc. Jak masz spięte na stałe to cały czas pracują przeguby i to powoduje ich szybsze zuzycie a szczególnie jak masz podkręcony przód i pracują pod ostrym kontem. Nie wspomne już o zuzyciu paliwa i odczuwalnie zmniejszonej "dynamice"

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: ndz lut 01, 2009 10:07 pm
autor: redzik
mnie sie tam wydaje ze sie nie zuzywaja, bo nie pracuja pod obciazeniem, a jesli nawet to jest to nieistotne.
Jako argument za sprzegnieciem na stale przytocze tylko to , ze nowe T2 maja zabieraki, czyli jednak kitajce zmienily to z jakiegos istotnego powodu, a nie sadze, zeby to byly glownie powody ekonomiczne.

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: ndz lut 01, 2009 10:15 pm
autor: wojtek_kom
redzik pisze:mnie sie tam wydaje ze sie nie zuzywaja, bo nie pracuja pod obciazeniem, a jesli nawet to jest to nieistotne.
Jako argument za sprzegnieciem na stale przytocze tylko to , ze nowe T2 maja zabieraki, czyli jednak kitajce zmienily to z jakiegos istotnego powodu, a nie sadze, zeby to byly glownie powody ekonomiczne.
Zabieraki możesz wrzucić 4x4 bez reduktora podczas jazdy do 80 km/h. Przy automatach do 40 km/h.
Wyścig technologiczny 8) :)9

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: pn lut 02, 2009 8:16 am
autor: Łosiu
To skoro te zabieraki to takie dobro, to ja tu wietrze spisek producentow sprzegielek :)17 :)21

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: pn lut 02, 2009 2:42 pm
autor: redzik
dobro w sensie zmniejszenia stopnia skomplikowania i wyeliminowanie dodatkowych teoretycznych punktow awarii. :)21

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: wt lut 03, 2009 4:44 pm
autor: tomclancy83
A jaką maksymalną prędkość można osiągnąć z zapietymi na stałe sprzęgiełkami? Trochę jeżdzę po autostradach;) i 120 zdaża mi sie pojechać..

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: wt lut 03, 2009 6:51 pm
autor: N2O
Parchem ponad 120 i nic się nie dzieje :)21

A Terrano 1 ma podobne sprzęgiełka jak Patrol 160/260 - bez żadnych przełączników, tylko opcja Auto.

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: czw maja 28, 2009 9:18 pm
autor: PG
ma ktos moze rysunek lub schemat jak sprzegielko powinno byc zlozone?? chodzi mi o wszystkie sprezynki podkladeszki blaszki itp itd...

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: pt maja 29, 2009 6:56 am
autor: wolf_87
zdjecia sa chyba w manualu o ile dobrze pamietam

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: sob maja 30, 2009 1:03 pm
autor: pawel abramczyk
są w manualu a pozatym o ile dobrze wiem to jak żeś panie to rozebrał na części i poskłaasz inaczej to może się okazać że nie będzie chciało robić jest jakiś problem ze sprężynką , że po rozebraniu zle dociska czy coś ,

Re: sprzegielka automatyczne w t1

: sob maja 30, 2009 6:46 pm
autor: Tomasz_SB
PG pisze:ma ktos moze rysunek lub schemat jak sprzegielko powinno byc zlozone?? chodzi mi o wszystkie sprezynki podkladeszki blaszki itp itd...
http://arrc.epnet.com/autoapp/8671/8671 ... ng_Hub.htm