Strona 1 z 2
Patrol Y61 3.0 + automat
: pn lut 09, 2009 9:15 pm
autor: volvo144
Witam!
Jakie skrzynie automatyczne były montowane w Patrolach 3.0 i jak z ich "wytrzymałością" eksploatacyjną?
Pytam bo mam na oku wooz z ASB...
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: pn lut 09, 2009 9:46 pm
autor: chera
volvo144 pisze:Witam!
Jakie skrzynie automatyczne były montowane w Patrolach 3.0 i jak z ich "wytrzymałością" eksploatacyjną?
Pytam bo mam na oku wooz z ASB...
Archaiczne...
Nissan niestety nie oferuje do silnika ZD30 nowej skrzyni z TB48...
Automat w 3.0 jest lekko toporny, czujesz wyrażnie zmiany biegów. W moim szczególnie wk...jące jest szarpanie i przeciąganie obrotów na zimnym silniku.
Po wizycie w serwsie i pozostawieniu auta na noc, aby znawca z ASO przejechał sie zimnym po nocy zadzwonili i powiedzieli, że to normalne....
Więc sie przyzwyczaiłem, podobnie jak do niewielkiego wycieku płynu na połączeniu z silnikiem ( dolewka 0,5 l na pół roku.)
Genealnie automaty w Patrolu nie przepadają za przyczepami , ale są zdrowsze dla genialnego ZD30 na autostradach ( niższe obroty przy tej samej prędkości co manual)
Nie lubią wody a katowane w terenie lubią sie przegrzewać.
Prawdę mówiąc mam mieszane uczucia. W związku z Klubem TD42Ti

planuje zmiane mojego GU na nowszy, gdyż uważam GU4 zajedyna obudowę godną tego SuperSilnikaSuper ale zastanawiam się poważnie nad pozostaniem przy automacie.... Dużo jeżdże w ruchu miejskim a w korkach jednak automat wygrywa.....
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: wt lut 10, 2009 3:55 pm
autor: volvo144
chera pisze:
Prawdę mówiąc mam mieszane uczucia. W związku z Klubem TD42Ti

planuje zmiane mojego GU na nowszy, gdyż uważam GU4 zajedyna obudowę godną tego SuperSilnikaSuper ale zastanawiam się poważnie nad pozostaniem przy automacie.... Dużo jeżdże w ruchu miejskim a w korkach jednak automat wygrywa.....
Witam!
Dziękuję za info

Mam jeszcze pytanka odnośnie silnika i skrzyni...
1. Jaki olej leje się do silnika?
2. Jak realizowany jest rozrząd - pasek/łańcuch i jak często tam należy zaglądać?
3. Co jaki czas wymienia się olej w skrzyni automatycznej i jaki się do niej leje?
Na razie tyle
Pozdrawiam MM
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: wt lut 10, 2009 11:28 pm
autor: LSD
Hmmm.
To dziwne co piszesz o tym automacie.
Ja mam też automat tylko w Y60 i nie zauważyłem, żeby na zimnym był "bardziej agresywny". Poza tym z doświadczenia wiem, że to właśnie automat w Y60 lepiej znosi ciaganie przyczep. W manualu szybko siada łożysko wałka sprzęgłowego (szczególnie w 4,2D).
Czy automat w Y61 nie jest tylko trochę zmodyfikowaną skrzynią z Y60?
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: śr lut 11, 2009 5:49 pm
autor: Remixxx
Podłączę się pod ten wątek. Mam Y61 3.0 z automatem i jestem w trakcie wymiany oleju w skrzyni (a dokładnie mechanik, który robi przegląd).
Pytanie: czy w skrzyni jest jakiś filtr oleju? Czy można go jakoś wymyć, czy trzeba kupić zamiennik (jeśli tak to jaki model i gdzie dostać, bo mechanik jakoś nie mógł znaleźć w tych hurtowniach, w których zwykle kupuje)?
A wrażenia z korzystania z automatu (od 2 miesięcy) pozytywne - noga nie boli od topornego sprzęgła w poprzedniej terenówce, a w ruchu miejskim duży komfort, gdy nie trzeba co chwile wajchą machać. W typowym off-roadzie pewno automat mógłby sprawiać więcej problemów. Podobnie jak ruszanie na bardzo śliskiej nawierzchni (nie da się ruszyć z dwójki

).
To tak na szybko, bo na razie sam się oswajam z automatem.
Jeszcze jedno: mechanik powiedział, że olej w skrzyni Patrola powinno się wymieniać co 40tys. km, ale może ktoś z forumowiczy zweryfikuje tę liczbę na bazie własnych doświadczeń?
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: śr lut 11, 2009 6:39 pm
autor: chera
LSD pisze:Hmmm.
To dziwne co piszesz o tym automacie.
Ja mam też automat tylko w Y60 i nie zauważyłem, żeby na zimnym był "bardziej agresywny". Poza tym z doświadczenia wiem, że to właśnie automat w Y60 lepiej znosi ciaganie przyczep. W manualu szybko siada łożysko wałka sprzęgłowego (szczególnie w 4,2D).
Czy automat w Y61 nie jest tylko trochę zmodyfikowaną skrzynią z Y60?
To tylko subiektywne odczucia.....
Możliwe, że jestem troche przewrawliżliwiony i przyzwyczajony do plaskacza, gdzie gdyby nie obrotomierz to nie zmiany biegu by się nie odczuwało....
Serwis twierdzi, że nic nie znalazl i doszukują sie przyczyny rozmiarze kół ....(pitolenie)
Co do przyczep to opieram sie na opinii kolegi, który często ciągał duże ładunki, (często ponad dopuszczalne 2,5t) . Przy 180 kkm rozsypał sie overdrive i podobno spec od automatów stwierdził, że to od przyczepy.
Momo wszystko automat uważam za lepszą opcję w Patrolu....

Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: czw lut 12, 2009 12:25 am
autor: LSD
Remixxx pisze:Podłączę się pod ten wątek. Mam Y61 3.0 z automatem i jestem w trakcie wymiany oleju w skrzyni (a dokładnie mechanik, który robi przegląd).
Pytanie: czy w skrzyni jest jakiś filtr oleju? Czy można go jakoś wymyć, czy trzeba kupić zamiennik (jeśli tak to jaki model i gdzie dostać, bo mechanik jakoś nie mógł znaleźć w tych hurtowniach, w których zwykle kupuje)?
Hmmm. Ja nie dał bym grzebać przy automacie mechanikowi, który nawet nie wie czy i gdzie jest filtr oleju. Zbyt wiele można tam zepsuć...
Co do filtra, to jest dostęny po zdjęciu miski olejowej skrzyni. Dostać go można tylko w ASO (Y60), podejrzewam, że do Y61 też.
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: czw lut 12, 2009 12:57 pm
autor: Remixxx
LSD pisze:Hmmm. Ja nie dał bym grzebać przy automacie mechanikowi, który nawet nie wie czy i gdzie jest filtr oleju. Zbyt wiele można tam zepsuć...
Co do filtra, to jest dostęny po zdjęciu miski olejowej skrzyni. Dostać go można tylko w ASO (Y60), podejrzewam, że do Y61 też.
Łatwo powiedzieć, ale jak się mieszka w niedużym mieście to nie ma za bardzo w czym/kim wybierać. A do tego majstra mam zaufanie, choć może i w patrolu w życiu nie grzebał. Jak się nie ma co się lubi ....

Zresztą na usprawiedliwienie: lepiej że najpierw zapytał niż porozkręcał wszystko i spuścił olej a potem zostawiłby zafajdany filtr - to tak na logikę dyletanta.

Zresztą samo to, że się przyznał a nie wciska jak to on się na wszystkim zna to dla mnie plus.
Ale do rzeczy. Dzwoniłem do najbliższego dealera (ok. 75km!) i niestety nie mają na miejscu (a potrzebuję możliwie szybko). Poza tym cena dość zaporowa - 269zł

Ale to jeszcze nic: uszczelka pod miskę - 258zł. Hmmm, to chyba nie jest normalne...
Stąd pytanie: nie wiecie gdzie to można kupić w necie i za rozsądne pieniądze? A jak już to jakiego modelu szukać? Taki
http://moto.allegro.pl/item531790655_fi ... _0dci.html będzie pasował?
No i ponawiam wcześniejsze pytanie kolegi: jaki olej lać do skrzyni i ile mniej więcej wchodzi?
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: czw lut 12, 2009 1:05 pm
autor: gebels
volvo144 pisze:chera pisze:
Prawdę mówiąc mam mieszane uczucia. W związku z Klubem TD42Ti

planuje zmiane mojego GU na nowszy, gdyż uważam GU4 zajedyna obudowę godną tego SuperSilnikaSuper ale zastanawiam się poważnie nad pozostaniem przy automacie.... Dużo jeżdże w ruchu miejskim a w korkach jednak automat wygrywa.....
Witam!
Dziękuję za info

Mam jeszcze pytanka odnośnie silnika i skrzyni...
1. Jaki olej leje się do silnika?
2. Jak realizowany jest rozrząd - pasek/łańcuch i jak często tam należy zaglądać?
3. Co jaki czas wymienia się olej w skrzyni automatycznej i jaki się do niej leje?
Na razie tyle
Pozdrawiam MM
prosze
Producent NISSAN
Model Patrol GR 3.0 Di (Y61) (ZD30DDTi)
Silnik DT
Rok 2000-
Zastoswanie Zalecenia Pojemność (ltr)
Silnik (DT) HAVOLINE EXTRA 10W-40 (i,p) 5.7
Przekładnia ręczna MULTIGEAR 75W-90 R (aa) (d)
Przekładnia automatyczna TEXAMATIC 7045/E (k) 11.8
Mechanizm różnicowy MULTIGEAR 80W-90 (d)
Płyn chłodniczy (30%) HAVOLINE EXTENDED LIFE ANTIFREEZE/COOLANT 12 - 14
Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem TEXAMATIC 4291
Skrzynka rozdzielcza biegów TEXAMATIC 7045/E
Mechaniczny układ kierowniczy MULTIGEAR 80W-90
Płyn hamulcowy i do sprzęgła BRAKE FLUID DOT 4
Piasty nie napędzane z automatyczną blokadą (modele wyposażone) Contact your supplier
Smar ogólnego zastosowania MULTIFAK EP 2
Smar do połączenia przedniej osi i tylnej piasty MOLYTEX EP 2
Ukryj uwagi Częstotliwość wymian oleju
Środek smarowy/ Pojemność uwagi
i. Nie używać CG-4
p. Dotatkowe zalecenia dot. jakości olejów silnikowych: G4 może zastępować SG; D4 może zastepować CD i CE; Modele począwszy od 1999/2000: benzynowe - również stosowny jest SH/SJ/GF-1/GF-2; wysokoprężne, również stosowny jest CF-4/B1/B3 (nie wolno używać CG-4)
aa. Zalecenia alternatywne, Koła zębate (olej): <-30°C do 10°C, 75W; <-30°C do 30°C, 80W; <-30°C do 40°C, 75W-90; <-30°C do 40°C, 80W-90; -10°C do 30°C, 85W; 0°C do 40°C, 90; 10°C do >40°C, 140
d. Nie podano pojemności
k. Z automatyczną skrzynią biegów: do modeli wyposażonych w przekładnie CVT można stosować odmienne płyny CVT. Tam gdzie wymieniane są konwencjonalne płyny ATF dla określonego modelu należy koniecznie sprawdzić, czy późniejsze wersje nie zostały wyposażone w przekładnie CVT. Nie wolno mieszać różnych płynów CVT i/lub konwencjonalnych płynów ATF.
Uwagi ogólne
Nie ma uwag do wyświetlenia dla tego modelu
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: czw lut 12, 2009 1:46 pm
autor: volvo144
gebels pisze:
prosze
Producent NISSAN
Model Patrol GR 3.0 Di (Y61) (ZD30DDTi)
Silnik DT
Rok 2000-
....
Witam!
Skąd te dane?
Pzdr MM
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: czw lut 12, 2009 2:02 pm
autor: gebels
z tabeli zaleceń
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: czw lut 12, 2009 2:56 pm
autor: Remixxx
Dzięki!
Ktoś podpowie gdzie dostanę w necie filtr oleju i jaki to dokładnie model?
Podobno w hurtowni też kosztuje ok. 175zł, ale jest i tak niedostępny.

Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: czw lut 12, 2009 6:44 pm
autor: KJarosław
Remixxx pisze:
Łatwo powiedzieć, ale jak się mieszka w niedużym mieście to nie ma za bardzo w czym/kim wybierać. A do tego majstra mam zaufanie, choć może i w patrolu w życiu nie grzebał. Jak się nie ma co się lubi ....
Jeżdze troche na pomocy drogowej i ludzie z takim podejściem z regóły pózniej mówią "panie żebym ja wiedział że tak będzie to bym 200 km pojechał z tym a teraz 4000 pln naprawa " Puki Ci tego nie rozgrzebał, zaprowadz do serwisu który zajmuje się automatami, co z tego że ten majster spuści olej z miski, jak w samej misce nie stoi go nawet połowa, wjększosc oleju "trzyma" konwenter, wymienia się go rotacyjnie czy jakoś tak. Zastanów się dobrze bo potem remont skrzyni to 4000 w góre czas, i holowanie na lawecie. Polecam też lekture tej stronki, może zrozumiesz o czym pisze.
->
http://olczak.home.pl/vademecum/index.html
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: czw lut 12, 2009 8:58 pm
autor: malutki
Moje odczucia są takie:
do lekkiego terenu, tyrystyki, miasta skrzynia A/T jest ok, do ciężkiego terenu i przyczep w górach niespecjalnie - chyba że na reduktorze z manualnymi sprzęgiełkami, faktycznie trochę się przeciąga na zimnym silniku dlatego zanim odjadę pare minut klekocze, wycieki w automacie to nezbyt są pożądane bo jak wjedziesz w wodę to co?, w moim po 250kkm na razie sucho
ogólnie jeździ mi się bardzo dobrze, jak wyczujesz sposób sterowania skrzynią to jedzie się dość płynnie ( patrol to ok 2,5 -3 tony, sprawny musi być cały układ napędowy) , elektronika sterująca "stara" się dopasować do sposobu jazdy i czasami daje to dziwne efekty np przetrzymanie obrotów poniżej zadziałania turbiny ale da się to ogarnąć, wg producenta olej wymienia się raz w roku w przypadku jazdy terenowej, przy szosowej nie jest wymagana (?), produkt japoński w razie konieczności serwisowania tylko sprawdzeni mechanicy, zrąbać można szybko koszty monstrualne
na forach australijskich widziałem trochę pozytywnych opinii o tych skrzyniach (trwałość) u nas niewielu na tym jeździ a mój następny też będzie z automatem
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: pt lut 13, 2009 1:31 am
autor: LSD
Remixxx pisze:[ Poza tym cena dość zaporowa - 269zł

Ale to jeszcze nic: uszczelka pod miskę - 258zł. Hmmm, to chyba nie jest normalne...

Zaporowa???
Uważam, że bardzo rozsądna, jak na ASO Nissana
Spróbuj zapytać o jakieś większe części. Hihi, to się zdziwisz.
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: pt lut 13, 2009 1:32 am
autor: LSD
A ten filtr oleju z linku, to do silnika, a nie do skrzyni biegów.
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: pt lut 13, 2009 10:05 am
autor: Remixxx
Hmm, ciekawą odpowiedź dostałem w ASO w Poznaniu (Przezimierowie) - filtru oleju do automatycznej skrzyni biegów w Patrolu się nie wymienia (dlatego też żaden serwis tego nie trzyma u siebie). Co o tym sądzicie? Pan powiedział to bez wahania i zastanowienia.
W ASO w Bydgoszczy (gdzie dzwoniłem wcześniej) nic takiego nie powiedzieli, tylko że nie mają tej części ale mogą ściągnąć. Bądź tu mądry.

Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: pt lut 13, 2009 1:47 pm
autor: malutki
serwisówka nie przewiduje takiej potrzeby
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: pt lut 13, 2009 1:59 pm
autor: Remixxx
malutki pisze:serwisówka nie przewiduje takiej potrzeby
Hmmm, może głupio zapytam: czy to jest równoznaczne z tym że wymiana nic nie da, nie wpłynie na poprawę funkcjonowania motoru, czy wreszcie filtr wcale nie "zatyka się" (w końcu coś filtruje, jak sama nazwa wskazuje)? A może po prostu zakładają że można zrobić z milion km a dopiero wtedy się zatka na tyle by wpływało to na pracę mechanizmu? Rozumiem że w manualu o tym nie napisali ale czy ktoś w praktyce wymieniał i widział jakieś efekty lub ich brak?
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: pt lut 13, 2009 2:16 pm
autor: N2O
Pamiętajcie, że "nie wymienia się" najczęściej oznacza 10 lat lub około 250tyś km

Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: pt lut 13, 2009 2:29 pm
autor: malutki
nie popadaj w przesadę, jak eksploatujesz dużo w ciężkich warunkach to może i tak, przy normalnej eksploatacji powinno styknąć na okres życia auta, serwisowanie 20 (za 10 lat) latka Y61 na pewno będzie kiepską inwestycją bo ceny części małe nie są
raz w roku można olej w A/T wymienić (oryginał to chyba z 700 szelestów) jeżeli wszysko jest ok, skrzynia szczelna to wystarczy
problem też jest taki że fachowców od skrzyń potrafiących ocenić stan i ew. potrzebne regulacjie czy naprawy mało, mój ulubiony ASO chciał mi skrzynię rozbierać bo hamulec ręczny się blokował
ciekawe czy serwis wymienia olej cały czy tylko z miski

?

(chyba wiem: z miski)
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: ndz lut 15, 2009 1:40 am
autor: lukels
Remixxx pisze:Podobnie jak ruszanie na bardzo śliskiej nawierzchni (nie da się ruszyć z dwójki

).
Z automatem lepiej rusza się na śliskim niż z manualem, ruszanie na podjazdach też jest łatwiejsze. Co do ruszania z "dwójki" jedynka w automacie jest jak dwójka w manualu - pod względem przełożeń. Jest jeszcze taki cudowny przycisk POWER/HOLD - który w sumie niewiele daje, ale podobno wciśnięcie HOLD sprawia, że ruszamy z dwójki.
Jeśli o mnie chodzi, uważam że automat to błogosławieństwo. Sprawdza się świetnie również w ciężkim terenie. Oczywiście o ile działa. W razie "W" pewnie może sprawić więcej problemów niż manual. No i w dziczy warto mieć zapasowy rozrusznik. U mnie wycieków nie ma. (106kkm)
Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: ndz lut 15, 2009 10:28 am
autor: Igor V8
lukels pisze:
Jeśli o mnie chodzi, uważam że automat to błogosławieństwo.
Tak ....
W siódemce V8
W Patrolu do stówki rozpędzasz się 5 min

Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: ndz lut 15, 2009 11:06 am
autor: lukels
Igor909 pisze:lukels pisze:
Jeśli o mnie chodzi, uważam że automat to błogosławieństwo.
Tak ....
W siódemce V8
W Patrolu do stówki rozpędzasz się 5 min

Po pierwsze to nie wyścigówka, po drugie mój bez zmienionych przełożeń rozpędza się w jakieś 18 s. Mnie wystarcza. Jak chcę poszaleć na drodze biorę sobie osobówkę. W terenie wciskanie sprzęgła z częstotliwością 5 Hz doprowadza mnie do szału, nie mówiąc o bolącej nodze

Re: Patrol Y61 3.0 + automat
: ndz lut 15, 2009 11:56 am
autor: Igor V8
lukels pisze:W terenie wciskanie sprzęgła z częstotliwością 5 Hz doprowadza mnie do szału, nie mówiąc o bolącej nodze

Racja jak dupa .... każdy ma swoją
