Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Colorado » pn lut 16, 2009 8:28 pm

Patrol Gr Y60 Long
Zawieszenie Dobinson +3"

Musze zalozyc mimosrody- to wiem. Czy opuscic skrzynie? Czy waly beda wymagaly zalozenia dystansow? Co z korektorem sily hamowania? Na cos jeszcze musze zwrocic uwage?
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: iskra69 » pn lut 16, 2009 8:39 pm

Gdybyś zadał ten temat w 2002 pewnie patrzyli by na ciebie jak na kosmite , wtedy było by prosto , klocki między rame a nadwozie i wsio i jazda , a teraz sie zacznie ..... ps. dawniej prościej było posiadać terenówke :lol: .
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: N2O » pn lut 16, 2009 8:47 pm

Niby po co w długim opuszczać skrzynię ? :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Colorado » pn lut 16, 2009 8:48 pm

Klocki miedzy rame to juz przerabialem przed laty w ferozie.
Wiem ze bylo o tym sporo, byl post Siwego jak to poprawnie zrobic ale nie moge sie dokopac.
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Colorado » pn lut 16, 2009 8:50 pm

N2O pisze:Niby po co w długim opuszczać skrzynię ? :)21
A niby konty walow beda lepsze czy cos :)21
Nie wiem dlatego pytam.
Cholerna sprezynka

bartas 4x4
 
 
Posty: 905
Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: bartas 4x4 » pn lut 16, 2009 8:55 pm

to to w krótkim :wink:
student

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: grzes » pn lut 16, 2009 9:38 pm

do 3 cali to podobno nic nie trzeba longu... ew. mimosrody, taka opinie zaslyszalem.
chcialbym takiego dobinsona do Y61 zalozyc,, ale to kiedys :)21

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: denior » pn lut 16, 2009 10:56 pm

- Przód mimośrody żeby kąty zwrotnicy były zblizone do własciwych (odbija kiera po zakręcie)
jak nie mimośrody to obniżyć mocowanie wachaczy przednich o wartośc liftu
- tył regulowane drążki krótkie żeby złapać kąty na wale
- skrzyni nie obniżaj niepotrzebnie zmniejszysz przeswit w środkowej częsci auta
- regulowane panhardy albo przespawać mocowania żeby wyregulować mosty które będą wysuwac się na bok (nie trzeba przy 2")
- wydłużyć sruby od przegóbów drążków stabilizatora o wartośc liftu (nie trzeba przy 2")
- wydłużyć przewody hamulcowe i odpowietrzniki (nie trzeba przy 2")
- zabawa z dostrojeniem reduktora siły hamowania albo trójnik
- dłuzsze amory (nie trzeba przy 2")
- jeżeli większe koła to dostroić odbojniki
- sprawdzic czy wały sie nie rozsuneły za bardzo (nie trzeba przy 2")
- wyregulować kierownicę na wieloklinie
jak cos pominołem to mnie poprawcie
Denior
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: lbl78 » wt lut 17, 2009 1:43 am

denior pisze: - dłuzsze amory (nie trzeba przy 2")
no w sumie nie trzeba, jak chcesz jeździć na taczkach :)21 fizycznie skracasz skok zawieszenia o 5 cm jeśli nie zmieniasz amortyzatora, jeszcze mógłbym zrozumieć przód, przy totalnym braku kasy (w parchu średnio krzyżuje), ale tył ?? :o
no chyba że sprężyna tylko liftuje ale nie zmiena zakresu pracy zawieszenia :-?
denior pisze: - jeżeli większe koła to dostroić odbojniki
odbojnika nie dobiera się do rozmiaru koła, tylko do skoku amortyzatora (chyba że koła nie mieszczą ci się w nadkolach :)21 )
w Dobinsonie (pewnie nie tylko w nim) przy niektórych sprężynach nie trzeba wogóle odbojników ponieważ sprężyna robi za takowy :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: LSD » wt lut 17, 2009 8:23 am

Mie wiem, jak wyglądają dobinsony, ale sprężyny OME +2, są w stanie spoczynku praktycznie tej samej wysokości co fabryczne. Jak dasz amorki dłużesz o 2" to sprężyna może zwyczajnie wypaść podczas wykrzyżu.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Eskapada » wt lut 17, 2009 8:34 am

LSD pisze:Mie wiem, jak wyglądają dobinsony, ale sprężyny OME +2, są w stanie spoczynku praktycznie tej samej wysokości co fabryczne. Jak dasz amorki dłużesz o 2" to sprężyna może zwyczajnie wypaść podczas wykrzyżu.
Z tego można by wywnioskować że amortyzator ma być jedynym ogranicznikiem wykrzyżu a nie sadzę abyś podpisał się pod tą teorią :wink:
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: gkozi » wt lut 17, 2009 11:54 am

łączniki stabilizatora przy 2" powinno się przedłużyć
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Damian » wt lut 17, 2009 6:28 pm

gkozi pisze:łączniki stabilizatora przy 2" powinno się przedłużyć
stabilizator to się wywala :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Wąż » wt lut 17, 2009 6:32 pm

Damian pisze:
gkozi pisze:łączniki stabilizatora przy 2" powinno się przedłużyć
stabilizator to się wywala :)21
:o
chcesz wypadek spowodować? :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: lbl78 » wt lut 17, 2009 6:54 pm

LSD pisze:Mie wiem, jak wyglądają dobinsony, ale sprężyny OME +2, są w stanie spoczynku praktycznie tej samej wysokości co fabryczne. Jak dasz amorki dłużesz o 2" to sprężyna może zwyczajnie wypaść podczas wykrzyżu.
dlatego napisałem że można zostawić jeśli sprężyna daje tylko lift natomiast nie zwiększa skoku zawieszenia :wink: ale i tak amortyzator o tej samej pojemności i sile co seria będzie robił gorzej niż taki który jest przeznaczony do danego zawieszenia, i większych (cięższych) kół :roll:
z drugiej strony można zrobić mocowanie sprężyny i nie będzie wypadać a zwiększy to jej zakres pracy :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: LSD » wt lut 17, 2009 6:59 pm

lbl78 pisze:
LSD pisze:Nie wiem, jak wyglądają dobinsony, ale sprężyny OME +2, są w stanie spoczynku praktycznie tej samej wysokości co fabryczne. Jak dasz amorki dłużesz o 2" to sprężyna może zwyczajnie wypaść podczas wykrzyżu.
dlatego napisałem że można zostawić jeśli sprężyna daje tylko lift natomiast nie zwiększa skoku zawieszenia :wink: ale i tak amortyzator o tej samej pojemności i sile co seria będzie robił gorzej niż taki który jest przeznaczony do danego zawieszenia, i większych (cięższych) kół :roll:
z drugiej strony można zrobić mocowanie sprężyny i nie będzie wypadać a zwiększy to jej zakres pracy :)2
I z tym się zgodzę ;)
Do liftu 2" są amortyzatory 0-2" czyli tej samej długości co fabryczne. Zmienia się tylko charakterystyka.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: gkozi » wt lut 17, 2009 9:07 pm

Damian pisze:
gkozi pisze:łączniki stabilizatora przy 2" powinno się przedłużyć
stabilizator to się wywala :)21
a jak sie nie wywala to sie przedłuża łączniki
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Marcin-Kraków » wt lut 17, 2009 9:22 pm

Przy +3'' Dobinsons w dlugim aucie, zrobilbym tak:
- wymiana silentblokow na mimosrody w przednich wahaczach
- regolowany panhard przedni sroba rzymska
- tylny panhard rowniez, lub jeszcze korzystniej zmienic punkt mocowania o lift
- przestawienie kierownicy na wieloklinie
- wymiana elastycznych przewodow hamulcowych przod i tyl, laczacych mosty z rama , na odpowiednio dluzsze
- przestawienie sprezyny korektora sily hamowania tylnej osi, w polozenie nominalne
- dopasowanie odbojow do przeprowadzonego liftu i innych amortyzatorow
- przedluzenie lacznikow stabilizatorow obu osi, o ile zostawiamy stabilizatory. W przypadku kompletnego zestawu Dobinsons mozna sie ich pozbyc. Te amortyzatory swietnie tlumia.

Skrzyni bym nie opuszczal. W dlugim aucie nie jest to konieczne.
Wahacze prowadzace tylny most, mozna przerobic na dlugosc, ale moim prywatnym zdaniem, nie jest to koniczne przy lifcie +3''.


Wazna uwaga jest to, ze kazdy lift, zmiania prace zawieszenia i niektorych podzespolow. Np. krzyzakow czy wieloklinow na walach.
Pozatym kazdy lift i w konsekwencji wielsze kola, nieuchronnie wychwyca kazde niedomaganie wiekszosci pozostalych, wybitych czy wypracowanych elementow zawieszenia.
Jezeli amortyzator skretu juz dogorewa, zawraz sie o tym dowiesz.
Jezeli galki masz wylatane, tak samo.
Jak elementy metalowo-gumowe sa wybite, patrz j.w.
To samo z krzyzakami itd.

Pierwsze objawy to drzenia na budzie, shimmy, albo anormalne noszenie auta po czarnym.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Colorado
 
 
Posty: 968
Rejestracja: śr mar 22, 2006 4:43 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Colorado » wt lut 17, 2009 9:30 pm

Konkret :)2
Dzieki Marcin. Teraz juz wszystko jasne.
Cholerna sprezynka

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: decc » wt lut 17, 2009 11:26 pm

denior pisze:- Przód mimośrody żeby kąty zwrotnicy były zblizone do własciwych (odbija kiera po zakręcie)
jak nie mimośrody to obniżyć mocowanie wachaczy przednich o wartośc liftu
- tył regulowane drążki krótkie żeby złapać kąty na wale
- skrzyni nie obniżaj niepotrzebnie zmniejszysz przeswit w środkowej częsci auta
- regulowane panhardy albo przespawać mocowania żeby wyregulować mosty które będą wysuwac się na bok (nie trzeba przy 2")
- wydłużyć sruby od przegóbów drążków stabilizatora o wartośc liftu (nie trzeba przy 2")
- wydłużyć przewody hamulcowe i odpowietrzniki (nie trzeba przy 2")
- zabawa z dostrojeniem reduktora siły hamowania albo trójnik
- dłuzsze amory (nie trzeba przy 2")
- jeżeli większe koła to dostroić odbojniki
- sprawdzic czy wały sie nie rozsuneły za bardzo (nie trzeba przy 2")
- wyregulować kierownicę na wieloklinie
jak cos pominołem to mnie poprawcie
Denior
A może by ten temat opracować i wrzucić do FAQa? Każdy kto kupuje parcha prędzej czy później będzie robił lift i miał podobne pytania, więc fajnie by było, gdyby w FAQ była instrukcja :)2 W ogóle szkoda, że idea FAQa jest martwa, bo po tych tematach, które są tam opracowane widać, jakie to by było użyteczne. Ja bym chętnie coś tam dorzucił, ale stawiam dopiero pierwsze kroki w tym "biznesie", więc nie mam się czym jeszcze dzielić.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: denior » śr lut 18, 2009 8:18 am

ja nie zrobisz wachaczami tylnymi regulacji katów na wale to przy uzytkowaniu auta na czarnym na 100% pojawia się wibracje i bedzie sie mordował wieloklin i krzyżaki

trzeba przeciąc wachacze górne dokupić 2 długie śruby M18 z twardością 10-12 i 4 nakretki obcinasz łeb i do jednego kawałka wachacza spawasz nakrętkę (dla osiowości nakrętke nakręcamy na srubę i wsuwamy razem ze srubą) a do drugiego wsuwasz srube i obspawujesz, wazne żeby zmierzyc długosc oryginału i przy spawaniu tak to poustawiac żeby była długośc oryginału +/- regulacja na srubie, najwieksza wytrzymałość jest gdy spawy są na 1/3 długosci. Potem ustawiasz tylny most tak żeby katy na krzyżakach były jednakowe i ustawiasz odpowiednią długość wachaczy, można robić regulację odpinając na zmiane jeden i drugi, troszke skrócić wsadzić srubę i następny, w takim przypadku można to ustawić w aucie na kołach, przy podnoszeniu auta wachacze trzeba skracać, nakrętki kątrujesz, mozna w jednym miejscu spawnąć żeby sie nie odkręcały albo zasmarować biteksem i gotowe

do dokładnego ustawienia kątów dobrze jest zdjąć wał i do końcówek przy moście i skrzyni przyklęcić cos co bedzie miało prostopadły pręt, regulujesz aż pręty beda równoległe

koszt śrub to około 20zł + spawanie

pozdrawiam
Denior
Ostatnio zmieniony śr lut 18, 2009 12:32 pm przez denior, łącznie zmieniany 2 razy.
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Feniks » śr lut 18, 2009 12:18 pm

Wkleiłem do Biblii, mam pytanie czy w odniesieniu do Y61 są duże różnice z tego co pisze @denior to chyba podejdzie + wymiana amortyzatora skrętu??
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: denior » śr lut 18, 2009 12:36 pm

nie bardzo rozumiem o co pytasz?

pozdrawiam
Denior
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Feniks » śr lut 18, 2009 12:49 pm

denior pisze:nie bardzo rozumiem o co pytasz?

pozdrawiam
Denior
W zasadzie opisane problemy należy rozwiązać także przy Y61 no i dodatkowo trzeba wymienić amortyzator skrętu?
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: denior » śr lut 18, 2009 1:48 pm

konstrukcja Y61 jest bardzo podobna więc opis bedzie pasował
co do amortyzatora skrętu to wymiana jest konieczna jezeli jest uszkodzony, nie wiem czemu o nim napisałeś, może pomyliło ci sie z amortyzatorami zawieszenia o których była mowa.

pozdrawiam
denior
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości