Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Moderator: Kosiarz
Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Patrol Gr Y60 Long
Zawieszenie Dobinson +3"
Musze zalozyc mimosrody- to wiem. Czy opuscic skrzynie? Czy waly beda wymagaly zalozenia dystansow? Co z korektorem sily hamowania? Na cos jeszcze musze zwrocic uwage?
Zawieszenie Dobinson +3"
Musze zalozyc mimosrody- to wiem. Czy opuscic skrzynie? Czy waly beda wymagaly zalozenia dystansow? Co z korektorem sily hamowania? Na cos jeszcze musze zwrocic uwage?
Cholerna sprezynka
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Gdybyś zadał ten temat w 2002 pewnie patrzyli by na ciebie jak na kosmite , wtedy było by prosto , klocki między rame a nadwozie i wsio i jazda , a teraz sie zacznie ..... ps. dawniej prościej było posiadać terenówke
.

GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Niby po co w długim opuszczać skrzynię ? 

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Klocki miedzy rame to juz przerabialem przed laty w ferozie.
Wiem ze bylo o tym sporo, byl post Siwego jak to poprawnie zrobic ale nie moge sie dokopac.
Wiem ze bylo o tym sporo, byl post Siwego jak to poprawnie zrobic ale nie moge sie dokopac.
Cholerna sprezynka
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
A niby konty walow beda lepsze czy cosN2O pisze:Niby po co w długim opuszczać skrzynię ?

Nie wiem dlatego pytam.
Cholerna sprezynka
-
-
- Posty: 905
- Rejestracja: wt mar 04, 2008 5:13 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
do 3 cali to podobno nic nie trzeba longu... ew. mimosrody, taka opinie zaslyszalem.
chcialbym takiego dobinsona do Y61 zalozyc,, ale to kiedys
chcialbym takiego dobinsona do Y61 zalozyc,, ale to kiedys

Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
- Przód mimośrody żeby kąty zwrotnicy były zblizone do własciwych (odbija kiera po zakręcie)
jak nie mimośrody to obniżyć mocowanie wachaczy przednich o wartośc liftu
- tył regulowane drążki krótkie żeby złapać kąty na wale
- skrzyni nie obniżaj niepotrzebnie zmniejszysz przeswit w środkowej częsci auta
- regulowane panhardy albo przespawać mocowania żeby wyregulować mosty które będą wysuwac się na bok (nie trzeba przy 2")
- wydłużyć sruby od przegóbów drążków stabilizatora o wartośc liftu (nie trzeba przy 2")
- wydłużyć przewody hamulcowe i odpowietrzniki (nie trzeba przy 2")
- zabawa z dostrojeniem reduktora siły hamowania albo trójnik
- dłuzsze amory (nie trzeba przy 2")
- jeżeli większe koła to dostroić odbojniki
- sprawdzic czy wały sie nie rozsuneły za bardzo (nie trzeba przy 2")
- wyregulować kierownicę na wieloklinie
jak cos pominołem to mnie poprawcie
Denior
jak nie mimośrody to obniżyć mocowanie wachaczy przednich o wartośc liftu
- tył regulowane drążki krótkie żeby złapać kąty na wale
- skrzyni nie obniżaj niepotrzebnie zmniejszysz przeswit w środkowej częsci auta
- regulowane panhardy albo przespawać mocowania żeby wyregulować mosty które będą wysuwac się na bok (nie trzeba przy 2")
- wydłużyć sruby od przegóbów drążków stabilizatora o wartośc liftu (nie trzeba przy 2")
- wydłużyć przewody hamulcowe i odpowietrzniki (nie trzeba przy 2")
- zabawa z dostrojeniem reduktora siły hamowania albo trójnik
- dłuzsze amory (nie trzeba przy 2")
- jeżeli większe koła to dostroić odbojniki
- sprawdzic czy wały sie nie rozsuneły za bardzo (nie trzeba przy 2")
- wyregulować kierownicę na wieloklinie
jak cos pominołem to mnie poprawcie
Denior
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
no w sumie nie trzeba, jak chcesz jeździć na taczkachdenior pisze: - dłuzsze amory (nie trzeba przy 2")



no chyba że sprężyna tylko liftuje ale nie zmiena zakresu pracy zawieszenia

odbojnika nie dobiera się do rozmiaru koła, tylko do skoku amortyzatora (chyba że koła nie mieszczą ci się w nadkolachdenior pisze: - jeżeli większe koła to dostroić odbojniki

w Dobinsonie (pewnie nie tylko w nim) przy niektórych sprężynach nie trzeba wogóle odbojników ponieważ sprężyna robi za takowy

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Mie wiem, jak wyglądają dobinsony, ale sprężyny OME +2, są w stanie spoczynku praktycznie tej samej wysokości co fabryczne. Jak dasz amorki dłużesz o 2" to sprężyna może zwyczajnie wypaść podczas wykrzyżu.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Z tego można by wywnioskować że amortyzator ma być jedynym ogranicznikiem wykrzyżu a nie sadzę abyś podpisał się pod tą teoriąLSD pisze:Mie wiem, jak wyglądają dobinsony, ale sprężyny OME +2, są w stanie spoczynku praktycznie tej samej wysokości co fabryczne. Jak dasz amorki dłużesz o 2" to sprężyna może zwyczajnie wypaść podczas wykrzyżu.

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33

GSM 501 44 66 33
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
łączniki stabilizatora przy 2" powinno się przedłużyć
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
stabilizator to się wywalagkozi pisze:łączniki stabilizatora przy 2" powinno się przedłużyć

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Damian pisze:stabilizator to się wywalagkozi pisze:łączniki stabilizatora przy 2" powinno się przedłużyć

chcesz wypadek spowodować?

Land Rover made by craftsmen-driven by psychos 
always look on the bright side of life

always look on the bright side of life

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
dlatego napisałem że można zostawić jeśli sprężyna daje tylko lift natomiast nie zwiększa skoku zawieszeniaLSD pisze:Mie wiem, jak wyglądają dobinsony, ale sprężyny OME +2, są w stanie spoczynku praktycznie tej samej wysokości co fabryczne. Jak dasz amorki dłużesz o 2" to sprężyna może zwyczajnie wypaść podczas wykrzyżu.


z drugiej strony można zrobić mocowanie sprężyny i nie będzie wypadać a zwiększy to jej zakres pracy

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
I z tym się zgodzęlbl78 pisze:dlatego napisałem że można zostawić jeśli sprężyna daje tylko lift natomiast nie zwiększa skoku zawieszeniaLSD pisze:Nie wiem, jak wyglądają dobinsony, ale sprężyny OME +2, są w stanie spoczynku praktycznie tej samej wysokości co fabryczne. Jak dasz amorki dłużesz o 2" to sprężyna może zwyczajnie wypaść podczas wykrzyżu.ale i tak amortyzator o tej samej pojemności i sile co seria będzie robił gorzej niż taki który jest przeznaczony do danego zawieszenia, i większych (cięższych) kół
![]()
z drugiej strony można zrobić mocowanie sprężyny i nie będzie wypadać a zwiększy to jej zakres pracy

Do liftu 2" są amortyzatory 0-2" czyli tej samej długości co fabryczne. Zmienia się tylko charakterystyka.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
a jak sie nie wywala to sie przedłuża łącznikiDamian pisze:stabilizator to się wywalagkozi pisze:łączniki stabilizatora przy 2" powinno się przedłużyć
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Przy +3'' Dobinsons w dlugim aucie, zrobilbym tak:
- wymiana silentblokow na mimosrody w przednich wahaczach
- regolowany panhard przedni sroba rzymska
- tylny panhard rowniez, lub jeszcze korzystniej zmienic punkt mocowania o lift
- przestawienie kierownicy na wieloklinie
- wymiana elastycznych przewodow hamulcowych przod i tyl, laczacych mosty z rama , na odpowiednio dluzsze
- przestawienie sprezyny korektora sily hamowania tylnej osi, w polozenie nominalne
- dopasowanie odbojow do przeprowadzonego liftu i innych amortyzatorow
- przedluzenie lacznikow stabilizatorow obu osi, o ile zostawiamy stabilizatory. W przypadku kompletnego zestawu Dobinsons mozna sie ich pozbyc. Te amortyzatory swietnie tlumia.
Skrzyni bym nie opuszczal. W dlugim aucie nie jest to konieczne.
Wahacze prowadzace tylny most, mozna przerobic na dlugosc, ale moim prywatnym zdaniem, nie jest to koniczne przy lifcie +3''.
Wazna uwaga jest to, ze kazdy lift, zmiania prace zawieszenia i niektorych podzespolow. Np. krzyzakow czy wieloklinow na walach.
Pozatym kazdy lift i w konsekwencji wielsze kola, nieuchronnie wychwyca kazde niedomaganie wiekszosci pozostalych, wybitych czy wypracowanych elementow zawieszenia.
Jezeli amortyzator skretu juz dogorewa, zawraz sie o tym dowiesz.
Jezeli galki masz wylatane, tak samo.
Jak elementy metalowo-gumowe sa wybite, patrz j.w.
To samo z krzyzakami itd.
Pierwsze objawy to drzenia na budzie, shimmy, albo anormalne noszenie auta po czarnym.
- wymiana silentblokow na mimosrody w przednich wahaczach
- regolowany panhard przedni sroba rzymska
- tylny panhard rowniez, lub jeszcze korzystniej zmienic punkt mocowania o lift
- przestawienie kierownicy na wieloklinie
- wymiana elastycznych przewodow hamulcowych przod i tyl, laczacych mosty z rama , na odpowiednio dluzsze
- przestawienie sprezyny korektora sily hamowania tylnej osi, w polozenie nominalne
- dopasowanie odbojow do przeprowadzonego liftu i innych amortyzatorow
- przedluzenie lacznikow stabilizatorow obu osi, o ile zostawiamy stabilizatory. W przypadku kompletnego zestawu Dobinsons mozna sie ich pozbyc. Te amortyzatory swietnie tlumia.
Skrzyni bym nie opuszczal. W dlugim aucie nie jest to konieczne.
Wahacze prowadzace tylny most, mozna przerobic na dlugosc, ale moim prywatnym zdaniem, nie jest to koniczne przy lifcie +3''.
Wazna uwaga jest to, ze kazdy lift, zmiania prace zawieszenia i niektorych podzespolow. Np. krzyzakow czy wieloklinow na walach.
Pozatym kazdy lift i w konsekwencji wielsze kola, nieuchronnie wychwyca kazde niedomaganie wiekszosci pozostalych, wybitych czy wypracowanych elementow zawieszenia.
Jezeli amortyzator skretu juz dogorewa, zawraz sie o tym dowiesz.
Jezeli galki masz wylatane, tak samo.
Jak elementy metalowo-gumowe sa wybite, patrz j.w.
To samo z krzyzakami itd.
Pierwsze objawy to drzenia na budzie, shimmy, albo anormalne noszenie auta po czarnym.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Konkret
Dzieki Marcin. Teraz juz wszystko jasne.

Dzieki Marcin. Teraz juz wszystko jasne.
Cholerna sprezynka
- decc
- Posty: 1837
- Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
- Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
A może by ten temat opracować i wrzucić do FAQa? Każdy kto kupuje parcha prędzej czy później będzie robił lift i miał podobne pytania, więc fajnie by było, gdyby w FAQ była instrukcjadenior pisze:- Przód mimośrody żeby kąty zwrotnicy były zblizone do własciwych (odbija kiera po zakręcie)
jak nie mimośrody to obniżyć mocowanie wachaczy przednich o wartośc liftu
- tył regulowane drążki krótkie żeby złapać kąty na wale
- skrzyni nie obniżaj niepotrzebnie zmniejszysz przeswit w środkowej częsci auta
- regulowane panhardy albo przespawać mocowania żeby wyregulować mosty które będą wysuwac się na bok (nie trzeba przy 2")
- wydłużyć sruby od przegóbów drążków stabilizatora o wartośc liftu (nie trzeba przy 2")
- wydłużyć przewody hamulcowe i odpowietrzniki (nie trzeba przy 2")
- zabawa z dostrojeniem reduktora siły hamowania albo trójnik
- dłuzsze amory (nie trzeba przy 2")
- jeżeli większe koła to dostroić odbojniki
- sprawdzic czy wały sie nie rozsuneły za bardzo (nie trzeba przy 2")
- wyregulować kierownicę na wieloklinie
jak cos pominołem to mnie poprawcie
Denior

"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
ja nie zrobisz wachaczami tylnymi regulacji katów na wale to przy uzytkowaniu auta na czarnym na 100% pojawia się wibracje i bedzie sie mordował wieloklin i krzyżaki
trzeba przeciąc wachacze górne dokupić 2 długie śruby M18 z twardością 10-12 i 4 nakretki obcinasz łeb i do jednego kawałka wachacza spawasz nakrętkę (dla osiowości nakrętke nakręcamy na srubę i wsuwamy razem ze srubą) a do drugiego wsuwasz srube i obspawujesz, wazne żeby zmierzyc długosc oryginału i przy spawaniu tak to poustawiac żeby była długośc oryginału +/- regulacja na srubie, najwieksza wytrzymałość jest gdy spawy są na 1/3 długosci. Potem ustawiasz tylny most tak żeby katy na krzyżakach były jednakowe i ustawiasz odpowiednią długość wachaczy, można robić regulację odpinając na zmiane jeden i drugi, troszke skrócić wsadzić srubę i następny, w takim przypadku można to ustawić w aucie na kołach, przy podnoszeniu auta wachacze trzeba skracać, nakrętki kątrujesz, mozna w jednym miejscu spawnąć żeby sie nie odkręcały albo zasmarować biteksem i gotowe
do dokładnego ustawienia kątów dobrze jest zdjąć wał i do końcówek przy moście i skrzyni przyklęcić cos co bedzie miało prostopadły pręt, regulujesz aż pręty beda równoległe
koszt śrub to około 20zł + spawanie
pozdrawiam
Denior
trzeba przeciąc wachacze górne dokupić 2 długie śruby M18 z twardością 10-12 i 4 nakretki obcinasz łeb i do jednego kawałka wachacza spawasz nakrętkę (dla osiowości nakrętke nakręcamy na srubę i wsuwamy razem ze srubą) a do drugiego wsuwasz srube i obspawujesz, wazne żeby zmierzyc długosc oryginału i przy spawaniu tak to poustawiac żeby była długośc oryginału +/- regulacja na srubie, najwieksza wytrzymałość jest gdy spawy są na 1/3 długosci. Potem ustawiasz tylny most tak żeby katy na krzyżakach były jednakowe i ustawiasz odpowiednią długość wachaczy, można robić regulację odpinając na zmiane jeden i drugi, troszke skrócić wsadzić srubę i następny, w takim przypadku można to ustawić w aucie na kołach, przy podnoszeniu auta wachacze trzeba skracać, nakrętki kątrujesz, mozna w jednym miejscu spawnąć żeby sie nie odkręcały albo zasmarować biteksem i gotowe
do dokładnego ustawienia kątów dobrze jest zdjąć wał i do końcówek przy moście i skrzyni przyklęcić cos co bedzie miało prostopadły pręt, regulujesz aż pręty beda równoległe
koszt śrub to około 20zł + spawanie
pozdrawiam
Denior
Ostatnio zmieniony śr lut 18, 2009 12:32 pm przez denior, łącznie zmieniany 2 razy.
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
Wkleiłem do Biblii, mam pytanie czy w odniesieniu do Y61 są duże różnice z tego co pisze @denior to chyba podejdzie + wymiana amortyzatora skrętu??
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
nie bardzo rozumiem o co pytasz?
pozdrawiam
Denior
pozdrawiam
Denior
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
W zasadzie opisane problemy należy rozwiązać także przy Y61 no i dodatkowo trzeba wymienić amortyzator skrętu?denior pisze:nie bardzo rozumiem o co pytasz?
pozdrawiam
Denior
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy
Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?
konstrukcja Y61 jest bardzo podobna więc opis bedzie pasował
co do amortyzatora skrętu to wymiana jest konieczna jezeli jest uszkodzony, nie wiem czemu o nim napisałeś, może pomyliło ci sie z amortyzatorami zawieszenia o których była mowa.
pozdrawiam
denior
co do amortyzatora skrętu to wymiana jest konieczna jezeli jest uszkodzony, nie wiem czemu o nim napisałeś, może pomyliło ci sie z amortyzatorami zawieszenia o których była mowa.
pozdrawiam
denior
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości