sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
Moderator: Kosiarz
sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
Witam!
Mógłby ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić " tak na oko" wyjęty hydropopychacz z silnika RD28T. Czy w ogóle da się to tak sprawdzić ( jesli nie to jak?).
Jakoś nie mogę tego nigdzie znaleźć. Z góry dziękuję!
Mógłby ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić " tak na oko" wyjęty hydropopychacz z silnika RD28T. Czy w ogóle da się to tak sprawdzić ( jesli nie to jak?).
Jakoś nie mogę tego nigdzie znaleźć. Z góry dziękuję!
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
jak twardy(nie da się wcisnąć) to powinien być ok 

Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
Właśnie, zastanawiałem sie czy taki test jest miarodajny.N2O pisze:jak twardy(nie da się wcisnąć) to powinien być ok
Jestem w trakcie wymiany rozrządu i przy okazji zajżałem pod wałek.
U mnie po sprawdzeniu popychaczy jeden jest bardzo 'mięki'(4 cylinder ssący) da sie wcisnąć palcem. Auto zapalało dobrze nawet na mrozie ale nie paliło przez chwile na jeden gar, kopciło,pracowało nierówno itp. po paru minutach wracało wszystko do normy.Pomiar cisnienia na zimnym wykazywał "dziure w tłoku" na czwartym garku, na ciepłym jest ok!
Pytanie czy ten "mięki" popychacz był przyczyna problemów?!
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
na 99% tak
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
Nie
Miękki,twardy to nie jest miarodajna diagnostyka.
Borykałem się z tym ustrojstwem,wymieniłem miękkie na nowe i lipa
Dalej przebierał po odpaleniu,stukał i pukał.
Wymieniłem wszystkie na nowe i jest ok

Miękki,twardy to nie jest miarodajna diagnostyka.
Borykałem się z tym ustrojstwem,wymieniłem miękkie na nowe i lipa

Dalej przebierał po odpaleniu,stukał i pukał.
Wymieniłem wszystkie na nowe i jest ok

SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
A ja tez wymienilem na nowe i mam gorzej niz na starych zdezelowanych 
A wyraznie stare sa zmeczone, bo i widac ze kazdy z innej parafi (juz ktos tam cos dlubal), na kilku mocno luszczacy sie material, dwa miekkie jak gabka.
I teraz jak sie w koncu wezme to wywale wszystkie, zrobie na plytki i zapomne wreszcie o problemie. Tylko straszecznie nie chce mi sie rozbierac tego gowna

A wyraznie stare sa zmeczone, bo i widac ze kazdy z innej parafi (juz ktos tam cos dlubal), na kilku mocno luszczacy sie material, dwa miekkie jak gabka.
I teraz jak sie w koncu wezme to wywale wszystkie, zrobie na plytki i zapomne wreszcie o problemie. Tylko straszecznie nie chce mi sie rozbierac tego gowna

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
Ja na razie czekam na czesci. Po "wnikliwych" testach na wciskanie, trzy sa do wymiany.Slyszalem ze przed zalozeniem dobrze jest te popychacze wycisnac. Podpowiedzcie jak to zrobic bo nie wiem. Nie jestem mechanikiem, ale jak cos sam rozbiore to potem i zloze.Dam znac czy nastapila jakas poprawa w zachowaniu silnika po wymianie.Przepraszam, ale mam tylko angielska czcionke.
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
miałem kiedyś podobny problem z pomysłem na rozebraniem szklanki ale się da, mocno postukaj o np. imadło to wyleci w końcu ten "cycek" od spodu tylko uważaj na sprężynkę aby nie zgubić.
Specjalistyczny Serwis Nissan Patrol Poznań 531-090-000
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
Nowe szklanki powinny być w stanie gotowym do montażu. 

Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
Przerób jak Marcin na regulowane śrubą. Zapomnisz o problemie.
pz
pz
six in line power
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
no to jakie zalety ma oryginał skoro jest montowany pomimo powyższych problemów?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
-
- Posty: 347
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 9:53 pm
- Lokalizacja: Siepraw
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
nie wymaga regulacji
Co do rozbierania szkalnek - niedawno robilem maly remoncik glowicy w Mazdzie MX5. Przed operacja zawory stukaly jak potepione po odpalnieu motoru. Po rozebraniu glowicy wszyskie szklanki zostaly wyciagniete, rozebrane na czynninki pierwsze, oczyszczone i umyte. Przy skladaniu zalane swiezym olejem i wszytsko bangla jak nowe - 0 problemow ze szklankami.
Nie wiem jak jest w parchach ale MX5 ma problem z otworami olejowymi i po jakims czasie zatykaja sie one.
Co do rozbierania szkalnek - niedawno robilem maly remoncik glowicy w Mazdzie MX5. Przed operacja zawory stukaly jak potepione po odpalnieu motoru. Po rozebraniu glowicy wszyskie szklanki zostaly wyciagniete, rozebrane na czynninki pierwsze, oczyszczone i umyte. Przy skladaniu zalane swiezym olejem i wszytsko bangla jak nowe - 0 problemow ze szklankami.
Nie wiem jak jest w parchach ale MX5 ma problem z otworami olejowymi i po jakims czasie zatykaja sie one.
Patrol Y60 TD42
Land Rover 101 Forward Control 300tdi
Rafal
Land Rover 101 Forward Control 300tdi
Rafal
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 8:14 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
Na oko niestety się nie da miękka szklanka nie otworzy zaworu dopóki się nie utwardzi, lub otworzy nie wystarczająco dlatego po odpaleniu silnik może pracowac nie równo . Twarda morze mieć zbyt mała szczeline między nurnukiem a obudowa i po rozgrzanie silnika (wydłużony zawór) podeprzeć go można to zdiagnozować próbą olejową przy mierzeniu ciśnienia w cylindrze. Każdą nową szklanke przed założeniem należy wyzerować.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
ostatnio dowiedziałem się że miękka szklanka znaczy zapowietrzona szklanka, manual do RD28T zaleca w tym przypadku uruchomienie sinika bez obciążenia(na luzie) i trzymanie silnika na 2400obr/min przez 20 minut 

Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
"Każdą nową szklanke przed założeniem należy wyzerować."
Własnie jak to zrobic?
Ja wczoraj zalozyłem trzy nowe, ale nie wiem jak gada bo postal i akumulator sie skonczyl.Zalozylem tak jak dostalem bez tzw. "zerowania" jak kolega nazwal. Pewnie sa zapowietrzone.Tylko,ze to sie musi jakos automatycznie odpowietrzac bo co jak stoi dlugo i olej splynie? Ps. Mam taka nadzieje.
Własnie jak to zrobic?
Ja wczoraj zalozyłem trzy nowe, ale nie wiem jak gada bo postal i akumulator sie skonczyl.Zalozylem tak jak dostalem bez tzw. "zerowania" jak kolega nazwal. Pewnie sa zapowietrzone.Tylko,ze to sie musi jakos automatycznie odpowietrzac bo co jak stoi dlugo i olej splynie? Ps. Mam taka nadzieje.
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
Może to zabrzmi jak wywód naukowy ale w Waszych postach jest wiele nieścisłości.
Może pokolei. Naprawą głowic zajmujemy się od 20 lat i z cała pewnością cos nie coś wiemy.
Popychacz hydrauliczny to wynalazek, który miał zastąpić swojego poprzednika /popychacz mechaniczny/. Zasada na jakiej on ziała jest bardzo prosta. Sekret jest ukryty jak to ktoś napisał w tym "cycyku" i to on decyduje o sprawności jego działania. Ale nie będę wchodził w konstrukcyjne szczegóły, bo nie czas tu i miejsce.
Zasad działania polega na tym, że po dostarczeniu oleju, element ten powinien zostać napompowany w taki sposób aby skasować luz zaworowy. Poniewaz nie ma tam kranika, który można zamknąć po napełnieniu, element ten pozostaje cały czas jakoby "otwarty".
Dlaczego zatem jest twardy?
Efekt ten uzyskano poprzez spasowanie dwóch cylindrów tworząc coś w rodzaju tłoczka. Im bardziej spasowane /dolegają do siebie/ te cylindry tym popychacz dłużej trzyma ciśnienie.
Reasumując każdy popychacz po długim postoju /np: kilka dni/ zaklekocze po uruchomieniu gdyż zgubi ciśnienie oleju.
Kiedy do wymiany ?
Wtedy kiedy nawet w ciągu dnia po zgaszeniu i ponownym odpaleniu do mentu napełnienia "poklekuje". Wtedy oznacza to tyle, że ten mechanizm już nie działa jak powinien. Nie trzyma wystarczająco długo ciśnienie oleju. Z rególy popychacze hydrauliczne wymienia się co 250tyś km. /róznie producenci podają/, kiedyś w mercedesie co 500 tyś. Jest to uzależnione od częstości wymiany oleju i obrotów na jakich pracuje silnik. Taki popychacz to 3 filtr w silniku, cały syf wydzielany lub transmitowany przez olej przepływa przez niego, w efekcie coś tam pozostawia.
I na koniec w sprawie silnika RD28T.
W konstrukcji tego silnika występują 3 rodzaje popychaczy.
popychacz mechaniczny na tzw. płytki regulacyjne,
popychacz hydrauliczny do zaworów krótszych,
popychacz hydrauliczny do zaworów dłuższych,
Różnica długości zaworów około 1mm, dlatego dwa rózne typy popychaczy.
Może coś pomogłem w razie pytań służe pomocą.
Może pokolei. Naprawą głowic zajmujemy się od 20 lat i z cała pewnością cos nie coś wiemy.
Popychacz hydrauliczny to wynalazek, który miał zastąpić swojego poprzednika /popychacz mechaniczny/. Zasada na jakiej on ziała jest bardzo prosta. Sekret jest ukryty jak to ktoś napisał w tym "cycyku" i to on decyduje o sprawności jego działania. Ale nie będę wchodził w konstrukcyjne szczegóły, bo nie czas tu i miejsce.
Zasad działania polega na tym, że po dostarczeniu oleju, element ten powinien zostać napompowany w taki sposób aby skasować luz zaworowy. Poniewaz nie ma tam kranika, który można zamknąć po napełnieniu, element ten pozostaje cały czas jakoby "otwarty".
Dlaczego zatem jest twardy?
Efekt ten uzyskano poprzez spasowanie dwóch cylindrów tworząc coś w rodzaju tłoczka. Im bardziej spasowane /dolegają do siebie/ te cylindry tym popychacz dłużej trzyma ciśnienie.
Reasumując każdy popychacz po długim postoju /np: kilka dni/ zaklekocze po uruchomieniu gdyż zgubi ciśnienie oleju.
Kiedy do wymiany ?
Wtedy kiedy nawet w ciągu dnia po zgaszeniu i ponownym odpaleniu do mentu napełnienia "poklekuje". Wtedy oznacza to tyle, że ten mechanizm już nie działa jak powinien. Nie trzyma wystarczająco długo ciśnienie oleju. Z rególy popychacze hydrauliczne wymienia się co 250tyś km. /róznie producenci podają/, kiedyś w mercedesie co 500 tyś. Jest to uzależnione od częstości wymiany oleju i obrotów na jakich pracuje silnik. Taki popychacz to 3 filtr w silniku, cały syf wydzielany lub transmitowany przez olej przepływa przez niego, w efekcie coś tam pozostawia.
I na koniec w sprawie silnika RD28T.
W konstrukcji tego silnika występują 3 rodzaje popychaczy.
popychacz mechaniczny na tzw. płytki regulacyjne,
popychacz hydrauliczny do zaworów krótszych,
popychacz hydrauliczny do zaworów dłuższych,
Różnica długości zaworów około 1mm, dlatego dwa rózne typy popychaczy.
Może coś pomogłem w razie pytań służe pomocą.
- rabarbar_pn
- Posty: 336
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
- Lokalizacja: wlkp
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
czy można jakoś określić "organoleptycznie" który jest do wymiany? bo wymiana kompletu to sporo kasy. 

bo Patrol wysoki i szeroki musi być 

Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
Sprawa jest niezmiernie trudna. Tak na oko to nic nie widać.
W zasadzie tylko podczas jego pracy słychać czy pracuje prawidłowo czy też nie.
Jeżeli potrząsając popychaczem mechanizm w srodku lata, to na pewno do wymiany. Z tym że to powinno być słychać od dłużeszo czasu. To już jego apogeum i dalsza jego eksploatacja może grozić tym, że pęknie podczas pracy.

Jeżeli potrząsając popychaczem mechanizm w srodku lata, to na pewno do wymiany. Z tym że to powinno być słychać od dłużeszo czasu. To już jego apogeum i dalsza jego eksploatacja może grozić tym, że pęknie podczas pracy.
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
"I na koniec w sprawie silnika RD28T.
W konstrukcji tego silnika występują 3 rodzaje popychaczy.
popychacz mechaniczny na tzw. płytki regulacyjne,
popychacz hydrauliczny do zaworów krótszych,
popychacz hydrauliczny do zaworów dłuższych,
Różnica długości zaworów około 1mm, dlatego dwa rózne typy popychaczy."
Teraz jak juz kupilem i zlozylem to ty mi o roznej dlugosci.
W konstrukcji tego silnika występują 3 rodzaje popychaczy.
popychacz mechaniczny na tzw. płytki regulacyjne,
popychacz hydrauliczny do zaworów krótszych,
popychacz hydrauliczny do zaworów dłuższych,
Różnica długości zaworów około 1mm, dlatego dwa rózne typy popychaczy."
Teraz jak juz kupilem i zlozylem to ty mi o roznej dlugosci.
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
A wiec tak ! Wymienilem trzy ktore byly miekie,bez zwracania uwagi na dlugosc i chyba trafilem bo jest ok! Po odpaleniu wiezgnie leciutko i po kilku sekundach pracuje rowno.
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
vivit, potrafisz powiedzieć jakiej długości są te krótsze i dłuższe zawory??
I jeszcze przydałaby mi się informacja jaki powinien być luz pomiędzy krzywką a szklanką na zamkniętym zaworze przy nowej wyciśniętej szklance.
I jeszcze przydałaby mi się informacja jaki powinien być luz pomiędzy krzywką a szklanką na zamkniętym zaworze przy nowej wyciśniętej szklance.
Y61 RD28TI Australia służy
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu
W260 RD28T gania wraki między remontami
Y60 RD28T w trakcie remontu
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
a co sie stanie jesli te dluzsze popychacze wstawimy zamiast krótszych?
demolka glowicy?
demolka glowicy?
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl
http://www.muddoctors.pl
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
Tak sie tylko upewniam:
Hydropopychacze to to co mi po odpaleniu na zimnym przez ~5sekund robi cyk,cyk,cyk a pozniej znika, tak?
Hydropopychacze to to co mi po odpaleniu na zimnym przez ~5sekund robi cyk,cyk,cyk a pozniej znika, tak?

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
Nie, zakładałem krótsze zamiast dłuższych i na odwrót i w sumie to nie zauważyłem różnicy w pracy silnika. Gdybym teraz to rozbierał to założyłbym te na płytki bo są tańsze i lepsze.qubus pisze:a co sie stanie jesli te dluzsze popychacze wstawimy zamiast krótszych?
demolka glowicy?
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: sprawdzenie hydropopychacza w RD28T
i w trakcie po dłuższym postoju mimo, że jeszcze ciepły też cyka po zapaleniu?Wojtek_W pisze:Tak sie tylko upewniam:
Hydropopychacze to to co mi po odpaleniu na zimnym przez ~5sekund robi cyk,cyk,cyk a pozniej znika, tak?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość