Mosty K160 w Muscelu

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
alien256
 
 
Posty: 297
Rejestracja: czw lut 07, 2008 11:15 pm
Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań/Suchy Las
Kontaktowanie:

Mosty K160 w Muscelu

Post autor: alien256 » pn mar 09, 2009 9:49 pm

Wiem ze moze nie ten dział, ale z Muscela docelowo zostanie mi tylko rama i buda. Plan jest taki silnik Ford Scorpio Colagne 2.8i v6 + skrzynia Fordowska Mt75 manual +
reduktor od robura i wspomniane juz mosty od k160
Mam co do nich pare pytań
-Czy przy oponach Maxxis Creepy Crawler 35' 12,5 mosty dadza rade
a jesli nie co wysiadzie w pierwszej kolejnosci? Czy moze miejsze opony wybrac ?
-Czy powinienem wybrać mosty od 3,3D czy 2,8E(zakładając r.Robura)?
-I czy zainwestowac w te z LSD(czy duza odstaja w terenie od 100% blokad) czy kupic te z wolnymi dyframi i szukac do nich 100% blokad
Arb itp
N4x4D

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: Patry » pn mar 09, 2009 9:52 pm

1) mosty dadzą radę

2) 3,3 miał chyba wolniejsze przełożenie

3) LSD jeśli działa coś tam pomaga, nie ma co porównywać do 100% blokad, ja bym kupił wolne mosty i wsadził 100% ARB'a

co po pkt.2 to pewien na 100% nie jestem, ale coś mi świta że tak jest

:)
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: MACIEK27 » pn mar 09, 2009 9:54 pm

35 cali wytrzymaja, mosty od benzyny maja przelozenie 4.375, disel 4.11, 4.375, 4.625 , robur ma szybki reduktor 1.8 , pierwsze co sie ukreca to przewaznie przegub w przednim moscie, osobiscie zakładalbym mosty od gr, sprezyny, blokada i przelozenie 4.625. :wink: lsd przy 35 calach nie działa.
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: N2O » pn mar 09, 2009 9:56 pm

Coś mi się zdaje że na skrzyni od osobówki + reduktor od robura + mosty K160 będzie to bardzo szybkie ale siły będzie mu brakło, już prędzej mosty volvo lub toyota 60 :)21
najwolniejsze mosty w 160 były w długich patrolach(W160) z wolnossącym SD33 i L28 - 4.625, w krótkich na europę głównie 4.375. A opony maxxis to jakieś nieporozumienie w błoto :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: MACIEK27 » pn mar 09, 2009 9:59 pm

opony racja nie na błoto ...
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: Patry » pn mar 09, 2009 10:01 pm

N2O pisze:Coś mi się zdaje że na skrzyni od osobówki + reduktor od robura + mosty K160 będzie to bardzo szybkie ale siły będzie mu brakło, już prędzej mosty volvo lub toyota 60 :)21
najwolniejsze mosty w 160 były w długich patrolach(W160) z wolnossącym SD33 i L28 - 4.625, w krótkich na europę głównie 4.375. A opony maxxis to jakieś nieporozumienie w błoto :)21

jesteś pewien ? w HJ 61 w mostach jest zawrotne 3,7:1

:)21
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: N2O » pn mar 09, 2009 10:17 pm

ale podobno super mocne są :)23
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
alien256
 
 
Posty: 297
Rejestracja: czw lut 07, 2008 11:15 pm
Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań/Suchy Las
Kontaktowanie:

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: alien256 » pn mar 09, 2009 10:24 pm

to co powinienem zrobic? , hj nie dostane tak latwo jak patroli a
nie kazdego stac na zakladanie laplanderow do kazdego auta jaki sobie przerabia do katowania w terenie, a juz w szcegolnosci do resorowego, lekkiego muscela.

a na sprezyny nie przerobie bo Muscel ma rame calkowicie prosta konstrukcyjnie, a gdzie wtedy wachacze. takze GR tez odpada

a maxxis duzo odstaje od bfg mt?
i jak nie maxxis to co szukac? musi byc albo 33 albo 35 tylko prosze byle nie simexy i boggery bo rowow kopac nie chce :D


reasumujac co najlepiej wymienic zeby bylo dobrze

skrzynie , reduktor , mosty, silnik?
N4x4D

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: N2O » pn mar 09, 2009 10:26 pm

Sprzedać złom, kupić K160 3.3TD i cieszyć się jazdą.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
alien256
 
 
Posty: 297
Rejestracja: czw lut 07, 2008 11:15 pm
Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań/Suchy Las
Kontaktowanie:

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: alien256 » pn mar 09, 2009 10:32 pm

Nie no w cos lzejszego chce pojsc :D stad ten muscel
N4x4D

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: Patry » pn mar 09, 2009 10:42 pm

N2O pisze:ale podobno super mocne są :)23
no mocne są, mam wyjętą teraz przednią główkę mostu i poważnie wygląda, półoska przód taka jak w Y60 :)2

poza tym trzymać się z dala od J6, nikt nie będzie ciął na obrzyny i wytargiwał mostów z takich klasycznych, rzadkich terenówek !!

no

:)21
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
alien256
 
 
Posty: 297
Rejestracja: czw lut 07, 2008 11:15 pm
Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań/Suchy Las
Kontaktowanie:

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: alien256 » pn mar 09, 2009 11:03 pm

No to jak pojedzie układ 2.8i + mt75 + robur + 4,65(od k160 rzecz jasna)?

cigale bedzie za szybko?
N4x4D

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: N2O » pn mar 09, 2009 11:53 pm

jak podasz przełożenia poszczególnych biegów w tej mt75 to coś można by policzyć :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: MACIEK27 » wt mar 10, 2009 12:02 am

skrzynia z osobówki na roburze bedzie szybkie ...
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: Patry » wt mar 10, 2009 12:10 am

Zakładając następujące dane:

silnik max 6000rpm
skrzynia- najwyższe przełożenie 1:1
reduktor-długie przełożenie-1:1
reduktor-krótkie przełożenie 1,8:1
mosty-4,65:1
koło 35"-w rzeczywistości Maxxisy mają 34"-86cm średnicy-271cm odwodu

na długich biegach daje nam to prędkość 207km/h

na reduktorze 116km/h

troszkę zbyt szybko :roll:
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: cornetto » wt mar 10, 2009 12:40 am

Noooo dwie stówy muscelem to musi być przeżycie - dosłownie- przeżycie jest sukcesem :D
six in line power

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: Patry » wt mar 10, 2009 12:42 am

kamikadze :)21
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
alien256
 
 
Posty: 297
Rejestracja: czw lut 07, 2008 11:15 pm
Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań/Suchy Las
Kontaktowanie:

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: alien256 » wt mar 10, 2009 6:06 pm

No panowie cos tam mam :)21

MT75 pod v6 przełozenia

3.61-2.08-1.44-1.00-0.76
N4x4D

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: N2O » wt mar 10, 2009 6:08 pm

jak na benzynę to zdecydowanie za szybko będzie :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
alien256
 
 
Posty: 297
Rejestracja: czw lut 07, 2008 11:15 pm
Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań/Suchy Las
Kontaktowanie:

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: alien256 » wt mar 10, 2009 6:15 pm

a jak ma 216NM przy 3000 obrt/min to nie wystarczy?
to moze reduktor inny? jaki sie nada jesli nie robur? :(
N4x4D

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: Patry » wt mar 10, 2009 6:28 pm

Jak 5 bieg jest 0,76 to na długich biegach pomijając opory powietrza będzie około 250km/h, nie chciało mi się liczyć dokładnie :)21

Reduktor może być np. z Merca G, tylko trzeba znaleźć taki który kręci się w dobrą stronę...

Tak naprawdę może być każdy reduktor, kwestia połączenia go odpowiednio ze skrzynią biegów....

Możesz zastosować kompletną skrzynie biegów razem z reduktorem od Toyoty RJ 7x, tam przełożenia są odpowiednio zestopniowane, do silnika kręcącego się do 6000rpm...
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: N2O » wt mar 10, 2009 6:31 pm

jeśli będziesz jeździł tylko w trybie 0-1 to może będzie dało się jeździć, w mnie w parchu jak miałem jeszcze motor wolnossący (coś i około 215Nm przy 2 tyś na kołach 33 i mostach 4.11) to na 2 na reduktorze silnik zdychał a na 1 koła się za wolno kręciły. :)21

Możesz zastosować też reduktor od gazika ale wytrzymałość owego jest zastanawiająca.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: LSD » wt mar 10, 2009 7:07 pm

Nie wiem, jak wygląda reduktor od Robura, ale warto też pomyśleć, jak z niego wychodzą wały. Grucha mostu K160 zarówno z przodu jak i z tyłu nie jest na środku. Czy reduktor roburowskie będzie pasował do takiego układu?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

toluen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: pn sty 05, 2009 8:52 pm

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: toluen » wt mar 10, 2009 8:02 pm

zdecydowanie za szybkie auto, akurat mam u siebie w długiej benzynie wspomniany silnik z wolniejszą skrzynią forda capri/sierra n9 i oryginalnym patrolowskim reduktorem, brakuje momentu/mocy na oponach 33 mt,szybkie spalenie sprzęgła w takim zestawie to norma.Silnik jest bardzo dobry i idealnie sprawdza się ze skrzynią mercedesa o przełożeniu minimum 1:4,5 na 1-szym biegu, ale to już inna bajka.do tarpana żylastego taki silnik by się nadał, zapytaj się jaką ma skrzynię, bo reduktor i mosty takie jak wy

Awatar użytkownika
alien256
 
 
Posty: 297
Rejestracja: czw lut 07, 2008 11:15 pm
Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań/Suchy Las
Kontaktowanie:

Re: Mosty K160 w Muscelu

Post autor: alien256 » wt mar 10, 2009 9:00 pm

Diesla nie chce, a jak juz to 3.0 6 garów turbo intercoler ze 124
ale v6 juz mam a 3.0 jest drogie i nie wejdzie mi w komore muscelowa
nie wiem sam, moze pojde w slady Kaktusa i skrzynie od Aro 244
zapodam? :roll:

a N9 nie jest szybsza niz MT75?

N9 mam żeliwna z 2.0 efi jest beznadziejna, szybka , ciezka, cholernie długa (wał rowno z drazkeim zmiany biegów) takze tu reduktor odpada
tylni wal bedzie wtedy bardzo krotki a przedni bardzo dlugi.

Pierwotnie to chcialem wstawic do Aro ale po wyciagnieciu ze scorpio
zrezygnowałem
N4x4D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości