Mosty K160 w Muscelu
Moderator: Kosiarz
- alien256
-
- Posty: 297
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 11:15 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań/Suchy Las
- Kontaktowanie:
Mosty K160 w Muscelu
Wiem ze moze nie ten dział, ale z Muscela docelowo zostanie mi tylko rama i buda. Plan jest taki silnik Ford Scorpio Colagne 2.8i v6 + skrzynia Fordowska Mt75 manual +
reduktor od robura i wspomniane juz mosty od k160
Mam co do nich pare pytań
-Czy przy oponach Maxxis Creepy Crawler 35' 12,5 mosty dadza rade
a jesli nie co wysiadzie w pierwszej kolejnosci? Czy moze miejsze opony wybrac ?
-Czy powinienem wybrać mosty od 3,3D czy 2,8E(zakładając r.Robura)?
-I czy zainwestowac w te z LSD(czy duza odstaja w terenie od 100% blokad) czy kupic te z wolnymi dyframi i szukac do nich 100% blokad
Arb itp
reduktor od robura i wspomniane juz mosty od k160
Mam co do nich pare pytań
-Czy przy oponach Maxxis Creepy Crawler 35' 12,5 mosty dadza rade
a jesli nie co wysiadzie w pierwszej kolejnosci? Czy moze miejsze opony wybrac ?
-Czy powinienem wybrać mosty od 3,3D czy 2,8E(zakładając r.Robura)?
-I czy zainwestowac w te z LSD(czy duza odstaja w terenie od 100% blokad) czy kupic te z wolnymi dyframi i szukac do nich 100% blokad
Arb itp
N4x4D
Re: Mosty K160 w Muscelu
1) mosty dadzą radę
2) 3,3 miał chyba wolniejsze przełożenie
3) LSD jeśli działa coś tam pomaga, nie ma co porównywać do 100% blokad, ja bym kupił wolne mosty i wsadził 100% ARB'a
co po pkt.2 to pewien na 100% nie jestem, ale coś mi świta że tak jest

2) 3,3 miał chyba wolniejsze przełożenie
3) LSD jeśli działa coś tam pomaga, nie ma co porównywać do 100% blokad, ja bym kupił wolne mosty i wsadził 100% ARB'a
co po pkt.2 to pewien na 100% nie jestem, ale coś mi świta że tak jest

Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

Re: Mosty K160 w Muscelu
35 cali wytrzymaja, mosty od benzyny maja przelozenie 4.375, disel 4.11, 4.375, 4.625 , robur ma szybki reduktor 1.8 , pierwsze co sie ukreca to przewaznie przegub w przednim moscie, osobiscie zakładalbym mosty od gr, sprezyny, blokada i przelozenie 4.625.
lsd przy 35 calach nie działa.

był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...
Re: Mosty K160 w Muscelu
Coś mi się zdaje że na skrzyni od osobówki + reduktor od robura + mosty K160 będzie to bardzo szybkie ale siły będzie mu brakło, już prędzej mosty volvo lub toyota 60 
najwolniejsze mosty w 160 były w długich patrolach(W160) z wolnossącym SD33 i L28 - 4.625, w krótkich na europę głównie 4.375. A opony maxxis to jakieś nieporozumienie w błoto

najwolniejsze mosty w 160 były w długich patrolach(W160) z wolnossącym SD33 i L28 - 4.625, w krótkich na europę głównie 4.375. A opony maxxis to jakieś nieporozumienie w błoto

Re: Mosty K160 w Muscelu
opony racja nie na błoto ...
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...
Re: Mosty K160 w Muscelu
N2O pisze:Coś mi się zdaje że na skrzyni od osobówki + reduktor od robura + mosty K160 będzie to bardzo szybkie ale siły będzie mu brakło, już prędzej mosty volvo lub toyota 60
najwolniejsze mosty w 160 były w długich patrolach(W160) z wolnossącym SD33 i L28 - 4.625, w krótkich na europę głównie 4.375. A opony maxxis to jakieś nieporozumienie w błoto
jesteś pewien ? w HJ 61 w mostach jest zawrotne 3,7:1

Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

Re: Mosty K160 w Muscelu
ale podobno super mocne są 

- alien256
-
- Posty: 297
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 11:15 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań/Suchy Las
- Kontaktowanie:
Re: Mosty K160 w Muscelu
to co powinienem zrobic? , hj nie dostane tak latwo jak patroli a
nie kazdego stac na zakladanie laplanderow do kazdego auta jaki sobie przerabia do katowania w terenie, a juz w szcegolnosci do resorowego, lekkiego muscela.
a na sprezyny nie przerobie bo Muscel ma rame calkowicie prosta konstrukcyjnie, a gdzie wtedy wachacze. takze GR tez odpada
a maxxis duzo odstaje od bfg mt?
i jak nie maxxis to co szukac? musi byc albo 33 albo 35 tylko prosze byle nie simexy i boggery bo rowow kopac nie chce
reasumujac co najlepiej wymienic zeby bylo dobrze
skrzynie , reduktor , mosty, silnik?
nie kazdego stac na zakladanie laplanderow do kazdego auta jaki sobie przerabia do katowania w terenie, a juz w szcegolnosci do resorowego, lekkiego muscela.
a na sprezyny nie przerobie bo Muscel ma rame calkowicie prosta konstrukcyjnie, a gdzie wtedy wachacze. takze GR tez odpada
a maxxis duzo odstaje od bfg mt?
i jak nie maxxis to co szukac? musi byc albo 33 albo 35 tylko prosze byle nie simexy i boggery bo rowow kopac nie chce

reasumujac co najlepiej wymienic zeby bylo dobrze
skrzynie , reduktor , mosty, silnik?
N4x4D
Re: Mosty K160 w Muscelu
Sprzedać złom, kupić K160 3.3TD i cieszyć się jazdą.


Re: Mosty K160 w Muscelu
no mocne są, mam wyjętą teraz przednią główkę mostu i poważnie wygląda, półoska przód taka jak w Y60N2O pisze:ale podobno super mocne są

poza tym trzymać się z dala od J6, nikt nie będzie ciął na obrzyny i wytargiwał mostów z takich klasycznych, rzadkich terenówek

no

Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

- alien256
-
- Posty: 297
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 11:15 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań/Suchy Las
- Kontaktowanie:
Re: Mosty K160 w Muscelu
No to jak pojedzie układ 2.8i + mt75 + robur + 4,65(od k160 rzecz jasna)?
cigale bedzie za szybko?
cigale bedzie za szybko?
N4x4D
Re: Mosty K160 w Muscelu
jak podasz przełożenia poszczególnych biegów w tej mt75 to coś można by policzyć 

Re: Mosty K160 w Muscelu
skrzynia z osobówki na roburze bedzie szybkie ...
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...
Re: Mosty K160 w Muscelu
Zakładając następujące dane:
silnik max 6000rpm
skrzynia- najwyższe przełożenie 1:1
reduktor-długie przełożenie-1:1
reduktor-krótkie przełożenie 1,8:1
mosty-4,65:1
koło 35"-w rzeczywistości Maxxisy mają 34"-86cm średnicy-271cm odwodu
na długich biegach daje nam to prędkość 207km/h
na reduktorze 116km/h
troszkę zbyt szybko
silnik max 6000rpm
skrzynia- najwyższe przełożenie 1:1
reduktor-długie przełożenie-1:1
reduktor-krótkie przełożenie 1,8:1
mosty-4,65:1
koło 35"-w rzeczywistości Maxxisy mają 34"-86cm średnicy-271cm odwodu
na długich biegach daje nam to prędkość 207km/h
na reduktorze 116km/h
troszkę zbyt szybko

Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

Re: Mosty K160 w Muscelu
Noooo dwie stówy muscelem to musi być przeżycie - dosłownie- przeżycie jest sukcesem 

six in line power
Re: Mosty K160 w Muscelu
kamikadze 

Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

- alien256
-
- Posty: 297
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 11:15 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań/Suchy Las
- Kontaktowanie:
Re: Mosty K160 w Muscelu
No panowie cos tam mam
MT75 pod v6 przełozenia
3.61-2.08-1.44-1.00-0.76

MT75 pod v6 przełozenia
3.61-2.08-1.44-1.00-0.76
N4x4D
Re: Mosty K160 w Muscelu
jak na benzynę to zdecydowanie za szybko będzie 

- alien256
-
- Posty: 297
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 11:15 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań/Suchy Las
- Kontaktowanie:
Re: Mosty K160 w Muscelu
a jak ma 216NM przy 3000 obrt/min to nie wystarczy?
to moze reduktor inny? jaki sie nada jesli nie robur?
to moze reduktor inny? jaki sie nada jesli nie robur?

N4x4D
Re: Mosty K160 w Muscelu
Jak 5 bieg jest 0,76 to na długich biegach pomijając opory powietrza będzie około 250km/h, nie chciało mi się liczyć dokładnie 
Reduktor może być np. z Merca G, tylko trzeba znaleźć taki który kręci się w dobrą stronę...
Tak naprawdę może być każdy reduktor, kwestia połączenia go odpowiednio ze skrzynią biegów....
Możesz zastosować kompletną skrzynie biegów razem z reduktorem od Toyoty RJ 7x, tam przełożenia są odpowiednio zestopniowane, do silnika kręcącego się do 6000rpm...

Reduktor może być np. z Merca G, tylko trzeba znaleźć taki który kręci się w dobrą stronę...
Tak naprawdę może być każdy reduktor, kwestia połączenia go odpowiednio ze skrzynią biegów....
Możesz zastosować kompletną skrzynie biegów razem z reduktorem od Toyoty RJ 7x, tam przełożenia są odpowiednio zestopniowane, do silnika kręcącego się do 6000rpm...
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

Re: Mosty K160 w Muscelu
jeśli będziesz jeździł tylko w trybie 0-1 to może będzie dało się jeździć, w mnie w parchu jak miałem jeszcze motor wolnossący (coś i około 215Nm przy 2 tyś na kołach 33 i mostach 4.11) to na 2 na reduktorze silnik zdychał a na 1 koła się za wolno kręciły. 
Możesz zastosować też reduktor od gazika ale wytrzymałość owego jest zastanawiająca.

Możesz zastosować też reduktor od gazika ale wytrzymałość owego jest zastanawiająca.
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Mosty K160 w Muscelu
Nie wiem, jak wygląda reduktor od Robura, ale warto też pomyśleć, jak z niego wychodzą wały. Grucha mostu K160 zarówno z przodu jak i z tyłu nie jest na środku. Czy reduktor roburowskie będzie pasował do takiego układu?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Mosty K160 w Muscelu
zdecydowanie za szybkie auto, akurat mam u siebie w długiej benzynie wspomniany silnik z wolniejszą skrzynią forda capri/sierra n9 i oryginalnym patrolowskim reduktorem, brakuje momentu/mocy na oponach 33 mt,szybkie spalenie sprzęgła w takim zestawie to norma.Silnik jest bardzo dobry i idealnie sprawdza się ze skrzynią mercedesa o przełożeniu minimum 1:4,5 na 1-szym biegu, ale to już inna bajka.do tarpana żylastego taki silnik by się nadał, zapytaj się jaką ma skrzynię, bo reduktor i mosty takie jak wy
- alien256
-
- Posty: 297
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 11:15 pm
- Lokalizacja: Zbąszyń/Poznań/Suchy Las
- Kontaktowanie:
Re: Mosty K160 w Muscelu
Diesla nie chce, a jak juz to 3.0 6 garów turbo intercoler ze 124
ale v6 juz mam a 3.0 jest drogie i nie wejdzie mi w komore muscelowa
nie wiem sam, moze pojde w slady Kaktusa i skrzynie od Aro 244
zapodam?
a N9 nie jest szybsza niz MT75?
N9 mam żeliwna z 2.0 efi jest beznadziejna, szybka , ciezka, cholernie długa (wał rowno z drazkeim zmiany biegów) takze tu reduktor odpada
tylni wal bedzie wtedy bardzo krotki a przedni bardzo dlugi.
Pierwotnie to chcialem wstawic do Aro ale po wyciagnieciu ze scorpio
zrezygnowałem
ale v6 juz mam a 3.0 jest drogie i nie wejdzie mi w komore muscelowa
nie wiem sam, moze pojde w slady Kaktusa i skrzynie od Aro 244
zapodam?

a N9 nie jest szybsza niz MT75?
N9 mam żeliwna z 2.0 efi jest beznadziejna, szybka , ciezka, cholernie długa (wał rowno z drazkeim zmiany biegów) takze tu reduktor odpada
tylni wal bedzie wtedy bardzo krotki a przedni bardzo dlugi.
Pierwotnie to chcialem wstawic do Aro ale po wyciagnieciu ze scorpio
zrezygnowałem
N4x4D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości