Strona 1 z 3
Mosty K160 w Muscelu
: pn mar 09, 2009 9:49 pm
autor: alien256
Wiem ze moze nie ten dział, ale z Muscela docelowo zostanie mi tylko rama i buda. Plan jest taki silnik Ford Scorpio Colagne 2.8i v6 + skrzynia Fordowska Mt75 manual +
reduktor od robura i wspomniane juz mosty od k160
Mam co do nich pare pytań
-Czy przy oponach Maxxis Creepy Crawler 35' 12,5 mosty dadza rade
a jesli nie co wysiadzie w pierwszej kolejnosci? Czy moze miejsze opony wybrac ?
-Czy powinienem wybrać mosty od 3,3D czy 2,8E(zakładając r.Robura)?
-I czy zainwestowac w te z LSD(czy duza odstaja w terenie od 100% blokad) czy kupic te z wolnymi dyframi i szukac do nich 100% blokad
Arb itp
Re: Mosty K160 w Muscelu
: pn mar 09, 2009 9:52 pm
autor: Patry
1) mosty dadzą radę
2) 3,3 miał chyba wolniejsze przełożenie
3) LSD jeśli działa coś tam pomaga, nie ma co porównywać do 100% blokad, ja bym kupił wolne mosty i wsadził 100% ARB'a
co po pkt.2 to pewien na 100% nie jestem, ale coś mi świta że tak jest

Re: Mosty K160 w Muscelu
: pn mar 09, 2009 9:54 pm
autor: MACIEK27
35 cali wytrzymaja, mosty od benzyny maja przelozenie 4.375, disel 4.11, 4.375, 4.625 , robur ma szybki reduktor 1.8 , pierwsze co sie ukreca to przewaznie przegub w przednim moscie, osobiscie zakładalbym mosty od gr, sprezyny, blokada i przelozenie 4.625.

lsd przy 35 calach nie działa.
Re: Mosty K160 w Muscelu
: pn mar 09, 2009 9:56 pm
autor: N2O
Coś mi się zdaje że na skrzyni od osobówki + reduktor od robura + mosty K160 będzie to bardzo szybkie ale siły będzie mu brakło, już prędzej mosty volvo lub toyota 60

najwolniejsze mosty w 160 były w długich patrolach(W160) z wolnossącym SD33 i L28 - 4.625, w krótkich na europę głównie 4.375. A opony maxxis to jakieś nieporozumienie w błoto

Re: Mosty K160 w Muscelu
: pn mar 09, 2009 9:59 pm
autor: MACIEK27
opony racja nie na błoto ...
Re: Mosty K160 w Muscelu
: pn mar 09, 2009 10:01 pm
autor: Patry
N2O pisze:Coś mi się zdaje że na skrzyni od osobówki + reduktor od robura + mosty K160 będzie to bardzo szybkie ale siły będzie mu brakło, już prędzej mosty volvo lub
toyota 60 
najwolniejsze mosty w 160 były w długich patrolach(W160) z wolnossącym SD33 i L28 - 4.625, w krótkich na europę głównie 4.375. A opony maxxis to jakieś nieporozumienie w błoto

jesteś pewien ? w HJ 61 w mostach jest zawrotne 3,7:1

Re: Mosty K160 w Muscelu
: pn mar 09, 2009 10:17 pm
autor: N2O
ale podobno super mocne są

Re: Mosty K160 w Muscelu
: pn mar 09, 2009 10:24 pm
autor: alien256
to co powinienem zrobic? , hj nie dostane tak latwo jak patroli a
nie kazdego stac na zakladanie laplanderow do kazdego auta jaki sobie przerabia do katowania w terenie, a juz w szcegolnosci do resorowego, lekkiego muscela.
a na sprezyny nie przerobie bo Muscel ma rame calkowicie prosta konstrukcyjnie, a gdzie wtedy wachacze. takze GR tez odpada
a maxxis duzo odstaje od bfg mt?
i jak nie maxxis to co szukac? musi byc albo 33 albo 35 tylko prosze byle nie simexy i boggery bo rowow kopac nie chce
reasumujac co najlepiej wymienic zeby bylo dobrze
skrzynie , reduktor , mosty, silnik?
Re: Mosty K160 w Muscelu
: pn mar 09, 2009 10:26 pm
autor: N2O
Sprzedać złom, kupić K160 3.3TD i cieszyć się jazdą.

Re: Mosty K160 w Muscelu
: pn mar 09, 2009 10:32 pm
autor: alien256
Nie no w cos lzejszego chce pojsc

stad ten muscel
Re: Mosty K160 w Muscelu
: pn mar 09, 2009 10:42 pm
autor: Patry
N2O pisze:ale podobno super mocne są

no mocne są, mam wyjętą teraz przednią główkę mostu i poważnie wygląda, półoska przód taka jak w Y60
poza tym trzymać się z dala od J6, nikt nie będzie ciął na obrzyny i wytargiwał mostów z takich klasycznych, rzadkich terenówek
no

Re: Mosty K160 w Muscelu
: pn mar 09, 2009 11:03 pm
autor: alien256
No to jak pojedzie układ 2.8i + mt75 + robur + 4,65(od k160 rzecz jasna)?
cigale bedzie za szybko?
Re: Mosty K160 w Muscelu
: pn mar 09, 2009 11:53 pm
autor: N2O
jak podasz przełożenia poszczególnych biegów w tej mt75 to coś można by policzyć

Re: Mosty K160 w Muscelu
: wt mar 10, 2009 12:02 am
autor: MACIEK27
skrzynia z osobówki na roburze bedzie szybkie ...
Re: Mosty K160 w Muscelu
: wt mar 10, 2009 12:10 am
autor: Patry
Zakładając następujące dane:
silnik max 6000rpm
skrzynia- najwyższe przełożenie 1:1
reduktor-długie przełożenie-1:1
reduktor-krótkie przełożenie 1,8:1
mosty-4,65:1
koło 35"-w rzeczywistości Maxxisy mają 34"-86cm średnicy-271cm odwodu
na długich biegach daje nam to prędkość 207km/h
na reduktorze 116km/h
troszkę zbyt szybko

Re: Mosty K160 w Muscelu
: wt mar 10, 2009 12:40 am
autor: cornetto
Noooo dwie stówy muscelem to musi być przeżycie - dosłownie- przeżycie jest sukcesem

Re: Mosty K160 w Muscelu
: wt mar 10, 2009 12:42 am
autor: Patry
kamikadze

Re: Mosty K160 w Muscelu
: wt mar 10, 2009 6:06 pm
autor: alien256
No panowie cos tam mam
MT75 pod v6 przełozenia
3.61-2.08-1.44-1.00-0.76
Re: Mosty K160 w Muscelu
: wt mar 10, 2009 6:08 pm
autor: N2O
jak na benzynę to zdecydowanie za szybko będzie

Re: Mosty K160 w Muscelu
: wt mar 10, 2009 6:15 pm
autor: alien256
a jak ma 216NM przy 3000 obrt/min to nie wystarczy?
to moze reduktor inny? jaki sie nada jesli nie robur?

Re: Mosty K160 w Muscelu
: wt mar 10, 2009 6:28 pm
autor: Patry
Jak 5 bieg jest 0,76 to na długich biegach pomijając opory powietrza będzie około 250km/h, nie chciało mi się liczyć dokładnie
Reduktor może być np. z Merca G, tylko trzeba znaleźć taki który kręci się w dobrą stronę...
Tak naprawdę może być każdy reduktor, kwestia połączenia go odpowiednio ze skrzynią biegów....
Możesz zastosować kompletną skrzynie biegów razem z reduktorem od Toyoty RJ 7x, tam przełożenia są odpowiednio zestopniowane, do silnika kręcącego się do 6000rpm...
Re: Mosty K160 w Muscelu
: wt mar 10, 2009 6:31 pm
autor: N2O
jeśli będziesz jeździł tylko w trybie 0-1 to może będzie dało się jeździć, w mnie w parchu jak miałem jeszcze motor wolnossący (coś i około 215Nm przy 2 tyś na kołach 33 i mostach 4.11) to na 2 na reduktorze silnik zdychał a na 1 koła się za wolno kręciły.
Możesz zastosować też reduktor od gazika ale wytrzymałość owego jest zastanawiająca.
Re: Mosty K160 w Muscelu
: wt mar 10, 2009 7:07 pm
autor: LSD
Nie wiem, jak wygląda reduktor od Robura, ale warto też pomyśleć, jak z niego wychodzą wały. Grucha mostu K160 zarówno z przodu jak i z tyłu nie jest na środku. Czy reduktor roburowskie będzie pasował do takiego układu?
Re: Mosty K160 w Muscelu
: wt mar 10, 2009 8:02 pm
autor: toluen
zdecydowanie za szybkie auto, akurat mam u siebie w długiej benzynie wspomniany silnik z wolniejszą skrzynią forda capri/sierra n9 i oryginalnym patrolowskim reduktorem, brakuje momentu/mocy na oponach 33 mt,szybkie spalenie sprzęgła w takim zestawie to norma.Silnik jest bardzo dobry i idealnie sprawdza się ze skrzynią mercedesa o przełożeniu minimum 1:4,5 na 1-szym biegu, ale to już inna bajka.do tarpana żylastego taki silnik by się nadał, zapytaj się jaką ma skrzynię, bo reduktor i mosty takie jak wy
Re: Mosty K160 w Muscelu
: wt mar 10, 2009 9:00 pm
autor: alien256
Diesla nie chce, a jak juz to 3.0 6 garów turbo intercoler ze 124
ale v6 juz mam a 3.0 jest drogie i nie wejdzie mi w komore muscelowa
nie wiem sam, moze pojde w slady Kaktusa i skrzynie od Aro 244
zapodam?
a N9 nie jest szybsza niz MT75?
N9 mam żeliwna z 2.0 efi jest beznadziejna, szybka , ciezka, cholernie długa (wał rowno z drazkeim zmiany biegów) takze tu reduktor odpada
tylni wal bedzie wtedy bardzo krotki a przedni bardzo dlugi.
Pierwotnie to chcialem wstawic do Aro ale po wyciagnieciu ze scorpio
zrezygnowałem