Strona 1 z 2

EGR 2.7TDI

: wt kwie 28, 2009 8:56 pm
autor: wojtek_kom
Dla potomnych - żeby nikt nie zaślepiał EGR-a w 2.7TDI :)21.
O wiele prostsze, jest poświęcenie 2 gr na nity, potrzebujemy dwa nity o średnicy 4 mm - odłączamy podciśnienie od zaworu EGR - wężyk zatykamy nitem, zakładamy spinkę. Tak samo robimy z zaworem przepustnicy ... wężyk+nit+spinka.

Re: EGR 2.7TDI

: wt kwie 28, 2009 9:28 pm
autor: Patry
w 4,2 Toyoty 1HD-FTE jest tak samo, tyle że potrzebny jest jeden nit 3,2mm :)21

zaczyna zapierdalać powyżej 3000rpm okrutnie :)2

Re: EGR 2.7TDI

: sob maja 23, 2009 6:47 pm
autor: wojtek_kom
Po dłuższych testach EGR został podłączony ponownie...:
- spalanie bez EGR 14ON,
- spalanie z EGR 9ON.
Zawór powietrza cały czas otwarty... to daje właściwego kopa.

Re: EGR 2.7TDI

: śr lut 03, 2010 6:16 pm
autor: Dżem
No dobra, odcięcie sterowania EGR rozumiem ale co daje i jak działa przepustnica w dieslu skoro sterowanie dawką jest poprzez pompę. W ogóle nie kumam (bo jestem amatorem motoryzacji) po co tam jest przepustnica w torze dolotu od turbo i co daje jej wywalenie czy brak wysterowania?

Re: EGR 2.7TDI

: śr lut 03, 2010 6:18 pm
autor: N2O
Przepustnica jest po to aby lepiej spaliny zasysało.
:)21

Re: EGR 2.7TDI

: śr lut 03, 2010 6:43 pm
autor: Dżem
A więc to taki zdradziecki myk skośni konstruktorzy jeszcze wykonali żeby bardziej zamulić jednostkę.

Re: EGR 2.7TDI

: sob lut 06, 2010 2:23 pm
autor: Thomas
wojtek_kom pisze:Dla potomnych - żeby nikt nie zaślepiał EGR-a w 2.7TDI :)21.
O wiele prostsze, jest poświęcenie 2 gr na nity, potrzebujemy dwa nity o średnicy 4 mm - odłączamy podciśnienie od zaworu EGR - wężyk zatykamy nitem, zakładamy spinkę. Tak samo robimy z zaworem przepustnicy ... wężyk+nit+spinka.
ja zaślepiłem... blachowkrętami, posmarowanymi silikonem - zaoszczędziłem na spinkach, już rok tak działa :)

Re: EGR 2.7TDI

: sob lut 06, 2010 3:21 pm
autor: Dżem
No i jak Thomas osiągi się poprawiły. Jak na to zareagował zbiornik z paliwem? :-?

Re: EGR 2.7TDI

: sob lut 06, 2010 3:39 pm
autor: Thomas
nie mam pojęcia, bo przekładałem silnik do samochodu, który miał serducho po zawale, więc nie mam porównania jak było przed. Po - spalanie 10-12 jak ja jeżdżę, jak wsiada małżowina to 12-14. Odpycha się przyzwoicie 8)

Re: EGR 2.7TDI

: ndz lut 07, 2010 9:03 pm
autor: Marv
no dobra, a jak są dwa weżyki do siłownika przepustnicy?
Otwiera ją sprężyna więc po jakiego grzyba dwa? Z instrukcji nie wyczytałem żeby miała inną pozycję jak "otwarta" i "zamknięta". Kombinujemy z Dżemem jak to wszystko poodpinać żeby pompie vacu pomóc 8) już mi zatyczek brakować zaczyna!

Re: EGR 2.7TDI

: ndz lut 07, 2010 9:08 pm
autor: wojtek_kom
Marv pisze:no dobra, a jak są dwa weżyki do siłownika przepustnicy?
Otwiera ją sprężyna więc po jakiego grzyba dwa? Z instrukcji nie wyczytałem żeby miała inną pozycję jak "otwarta" i "zamknięta". Kombinujemy z Dżemem jak to wszystko poodpinać żeby pompie vacu pomóc 8) już mi zatyczek brakować zaczyna!
Zmota :)21
Może taka wersja?

Pompa "zasila" wspomaganie hamulców oraz trzy zawory. Zawory sterują pracą reszty...

Re: EGR 2.7TDI

: ndz lut 07, 2010 9:19 pm
autor: Dżem
No dobra, EGR sterowany jednym wężem raz zasysa a raz ciśnie pewnie zamykając i otwierając bo na jeden przewód z wyspy (sterowanie napięciowe zaworami cisnienia) wchodzą 2, taki trójniczek. No a na przepustnicę wchodzą z elektrozawprów 2 odzielne wężyki cisnieniowe i ponadto ma ona sprężynę zwrotną. Więc skoro ma sprężynę to musi się otwierać sama po zdjęciu podcisnienia no to po co dodatkowy wężyk? Obczaja to ktoś?

Re: EGR 2.7TDI

: ndz lut 07, 2010 9:40 pm
autor: wojtek_kom
Dżem pisze:No dobra, EGR sterowany jednym wężem raz zasysa a raz ciśnie pewnie zamykając i otwierając bo na jeden przewód z wyspy (sterowanie napięciowe zaworami cisnienia) wchodzą 2, taki trójniczek. No a na przepustnicę wchodzą z elektrozawprów 2 odzielne wężyki cisnieniowe i ponadto ma ona sprężynę zwrotną. Więc skoro ma sprężynę to musi się otwierać sama po zdjęciu podcisnienia no to po co dodatkowy wężyk? Obczaja to ktoś?
Obczaja :)21
Z tego co pamiętam - sterowanie jest podwójne - steruje pracą EGR.
Jeden wężyk do przepustnicy, jeden do EGR - EGR ma 3 pozycje otwarty, "trochę" otwarty, zamknięty.
Tak działają te trzy zaworki ... w oryginale. Ktoś coś przerobił/dołożył - fotki mile widziane.

Re: EGR 2.7TDI

: ndz lut 07, 2010 9:46 pm
autor: Dżem
To by się zgadzało tak jak podejżewaliśmy tylk że to przepustnica ma 2 wężyki sterujące i 3 stany a egr 1 wężyk i 2 stany

Re: EGR 2.7TDI

: ndz lut 07, 2010 9:50 pm
autor: wojtek_kom
Dżem pisze:To by się zgadzało tak jak podejżewaliśmy tylk że to przepustnica ma 2 wężyki sterujące i 3 stany a egr 1 wężyk i 2 stany
Jeden wężyk do przepustnicy - 2 stany, jeden wężyk do EGR - 3 stany:
- EGR - dwa zawory ON - pełne otwarcie,
- EGR - jeden zawór ON - 50% otwarcia (?),
- EGR - oba zawory OFF - zamknięty.

Podciśnienie dzielone przed cewkami.

Re: EGR 2.7TDI

: ndz lut 07, 2010 10:05 pm
autor: Dżem
No to u mnie i MARV-a jest odwrotnie bo idą 2 wężyki na przepustnicę. Natomiast na zawór od recyrkulacji idzie 1 ale wchodzą na niego 2 wyjścia z elektrozaworów czyli jak piszesz albo 50% i 100% otwarcia albo jak ja obmyslał jeden daje na otwarcie egr a drugi na zamkniecie skoro wchodzą w jeden wezyk. Natomiast to co piszesz o otwarciu 50% i 100% ma miejsce w przepustnicy bo tam idą 2 oddzielne wezyki z elektrozaworów. Kurcze nie chce mi sie tego rysować na compie bo nie uzywam takich narzędzi teraz rozmaluje jutro to na karteluchu, cykne fotę telefonem i puszczę ci na prv bo tak to będziemy gadać i gadać i nic z tego nie wyjdzie.

Re: EGR 2.7TDI

: ndz lut 07, 2010 10:09 pm
autor: wojtek_kom
Dżem pisze:No to u mnie i MARV-a jest odwrotnie bo idą 2 wężyki na przepustnicę. Natomiast na zawór od recyrkulacji idzie 1 ale wchodzą na niego 2 wyjścia z elektrozaworów czyli jak piszesz albo 50% i 100% otwarcia albo jak ja obmyslał jeden daje na otwarcie egr a drugi na zamkniecie skoro wchodzą w jeden wezyk. Natomiast to co piszesz o otwarciu 50% i 100% ma miejsce w przepustnicy bo tam idą 2 oddzielne wezyki z elektrozaworów. Kurcze nie chce mi sie tego rysować na compie bo nie uzywam takich narzędzi teraz rozmaluje jutro to na karteluchu, cykne fotę telefonem i puszczę ci na prv bo tak to będziemy gadać i gadać i nic z tego nie wyjdzie.
Wiem o co biega... daj fotki to wszyscy zobaczą...

Re: EGR 2.7TDI

: wt lut 09, 2010 1:04 am
autor: PG
Panowie a w 2.7TD tez to dziala?? bo dzis sobie zaslepilem egr i zablokowalem przepustnice co by sie nie zamykala..
i coz... no pierwsze wrazenia takie ze silnik taki jakby troche bardziej elastyczny od 0... moze ciut mocniejszy tylko nie wiem czy faktycznie sie cos poprawilo czy to tylko taka autosugestia tak jak z calymi magnetyzezerami z allegro haha :D :D :D
ciekawe czy sie spalanie zmieni.... :-?

Re: EGR 2.7TDI

: wt lut 09, 2010 8:54 am
autor: Marv
cały czas gadamy o 2.7 td :D
autosugestia nie jest zła!
myślę, że spalanie nie spadnie, nie ma się co oszukiwać (doszukiwać).

Re: EGR 2.7TDI

: wt lut 09, 2010 11:32 am
autor: Dżem
No dobra to ja mam znowu pytanie. A co w sytuacji jeżeli zawór jest do dupy i po zdjęciu sterowania puszcza dymka dalej?
Chyba najlepsze wyjście to i tak zaslepienie recyrkulacji.

Re: EGR 2.7TDI

: śr lut 10, 2010 7:39 pm
autor: Myke
Marv pisze:cały czas gadamy o 2.7 td :D
autosugestia nie jest zła!
myślę, że spalanie nie spadnie, nie ma się co oszukiwać (doszukiwać).
Niet. 2.7 tdi jesli dobrze sie wczytalem

Re: EGR 2.7TDI

: śr lut 10, 2010 10:23 pm
autor: Marv
no fakt, Założyłem że Wojtka zmota jest TD bez i :-?

Re: EGR 2.7TDI

: czw lut 18, 2010 10:07 am
autor: Dżem
http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/inde ... age=czytaj

Ten artykuł wskazuje na to że odpięcie zaworu EGR powinno spowodować na obniżenie spalania. U Ciebie wojtek_kom wywołało odwrotny efekt. Natomiast piszesz że cały czas otwarty zawór powietrza daje właściwego kopa. Czyli rozumiem że podłączyłeś z powrotem sterowanie do EGR a odpiąłeś sterowanie przepustnicy? Jeżeli tak to możesz podzielić się swoimi obserwcjami dot. spalania po tej operacji?
Z tego co znalazłem w sieci to odłączenie EGR może wpłynąć niekorzystnie (turbodziura i wzrost spalania) w nowszych silnikach z przepływomierzem.

Re: EGR 2.7TDI

: czw lut 18, 2010 11:48 am
autor: Marv
test nr 1
EGR odłączony, przepustnica odłączona
- może ciut lepiej się zbiera od "dołu"
- spalanie około 15
test nr 2
EGR podłączony, przepustnica dalej odłączona
- nie dostrzegłem różnicy w elastyczności
- spalanie 12,5
test nr 3 /w trakcie/
wszystko jakby z fabryki wyjechał EGR - podłączony; przepustnica podłączona
- jakby bardziej mułowaty się zrobił, ale da się przeżyć
- spalanie 12 zobaczymy za 3 dni

Testy robię na odcinku 300-350 km w normalnych warunkach drogowych trasa 1/2, miasto 1/4, polne drogi las 1/4 (4x4).
Większość Kolegów blokuje lub pozbawia sterowania nasze EGR-y i twierdzi, że jest wszystko na +, u mnie w 2,7 TD nieznaczny wzrost elastyczności i pozorny jak myślę wzrost mocy jest okupiony dodatkowo wydaną dychą na 100 km.
Napiszę więcej jak skończę testy.

EDIT:
test skończony. Mój wniosek jest taki że przepustnica może być spokojnie pominięta ale EGR podłączony.
amen

Re: EGR 2.7TDI

: czw lut 18, 2010 5:11 pm
autor: wojtek_kom
Dżem pisze:Czyli rozumiem że podłączyłeś z powrotem sterowanie do EGR a odpiąłeś sterowanie przepustnicy? Jeżeli tak to możesz podzielić się swoimi obserwcjami dot. spalania po tej operacji?
Tak...
Spalanie 10 do 12 ON + wirus LPG.