Strona 1 z 3

spoa w k160 dystanse

: śr wrz 02, 2009 7:39 pm
autor: ebemorag
Koledzy. Potrzebuję porady. Jestem właśnie w trakcie motania SPOA w K160. Podpowiedzcie mi czy warto potem założyć jakieś dystanse na piasty,żeby parch był trochę szerszy? Da to coś? będzie trochę stabilniejszy?

Re: spoa w k160 dystanse

: śr wrz 02, 2009 7:59 pm
autor: arturg
Chyba pomyliłeś działy :)21

Re: spoa w k160 dystanse

: czw wrz 03, 2009 8:23 pm
autor: whisky_snake
arturg pisze:Chyba pomyliłeś działy :)21
niby w czym pomylil ??

przy spoa podnosisz smietnik o ok20 cm ... dystanse nie wiele ci dadza daj podwojne twarde amory gazowe ... wystarczy

Re: spoa w k160 dystanse

: czw wrz 03, 2009 8:31 pm
autor: N2O
Nie koniecznie po dwa amorki, wystarczy po jednym, ale z wyższej półki, najlepiej od samochodu na sprężynach(np Y60, Y61) - do tego wersje liftowe będą ok.

Re: spoa w k160 dystanse

: czw wrz 03, 2009 8:35 pm
autor: whisky_snake
czepiasz sie mialem trialmastery bylo git puki sie nie polamaly (dosc szybko) aktualnie wywalilem i spoa i wynalazki wsadzilem od tranzita po dwa i jest git i nie szkoda mi jak sie polamia .... tak czy inaczej trzeba wsadzic amory z oczkiem a nie z szpilka ... dobry strzal przy lamanym resorze i kazda szpilka tego nie wytrzyma i cos sie ugnie
A pozatym po co od liftowanego skoro skok zawieszenia sie nie zmiania wystarczy obnizyc mocowanie amora ...

Re: spoa w k160 dystanse

: czw wrz 03, 2009 8:40 pm
autor: koniu
whisky_snake pisze:
arturg pisze:Chyba pomyliłeś działy :)21
niby w czym pomylil ??

przy spoa podnosisz smietnik o ok20 cm ... dystanse nie wiele ci dadza daj podwojne twarde amory gazowe ... wystarczy
pomylił, bo wczoraj to pytanie było w przeprawowych.

Mam SPOA i dystanse po 3,5 cm na koło. Na trawersach, lepiej się auto trzyma gleby i jakoś mi to nie przeszkadza :wink:

Re: spoa w k160 dystanse

: czw wrz 03, 2009 8:43 pm
autor: whisky_snake
koniu pisze: pomylił, bo wczoraj to pytanie było w przeprawowych.

Mam SPOA i dystanse po 3,5 cm na koło. Na trawersach, lepiej się auto trzyma gleby i jakoś mi to nie przeszkadza :wink:
sory nie czytam wszystkich tematów .. :)
a zamiast dystansow nie lepsze felgi o wiekszym et albo przespawane felgi .. ??

Re: spoa w k160 dystanse

: czw wrz 03, 2009 8:46 pm
autor: koniu
może lepsze, mam co mam i jest dobrze. ( I taniej :roll: )

Re: spoa w k160 dystanse

: sob wrz 05, 2009 7:48 pm
autor: ebemorag
Dzięki koledzy za podpowiedz. Musze zrobić spoa bo na nic innego mnie nie stać,a to chyba najtańszy sposób. A musze go podnieść bo wszędzie wieszam się na ogonie. Jeszcze jedno pytanko mam. w tej chwili mój patrolek jest na oryginalnych aluminiowych felgach 15" i oponach 31"/10,5. dzisiaj zamówiłem opony 35"/12,5. Pytanko: czy jakoś włożę te opony na moje oryginalne felgi?

Re: spoa w k160 dystanse

: sob wrz 05, 2009 7:54 pm
autor: Mroczny
jeździsz w górach czy po płaskim?

Re: spoa w k160 dystanse

: sob wrz 05, 2009 8:51 pm
autor: ebemorag
Różnie. na ogół to tylko błotko,ostre podjazdy i woda.

Re: spoa w k160 dystanse

: ndz wrz 06, 2009 12:14 am
autor: Mroczny
to nie kupuj 35 tek
kup szeroką fedimę 34''
i olej spoa

Re: spoa w k160 dystanse

: ndz wrz 06, 2009 5:52 am
autor: ebemorag
Za pużno kolego. już je zamowiłem na allegro.Teraz nie wiem czy wejda na moje oryginalne felgi? bo jak musze kupic nowe to troche lipa bo totalnie sie spłukałem.

Re: spoa w k160 dystanse

: ndz wrz 06, 2009 6:20 am
autor: Eskapada
po co pytasz na forum jak robisz co uważasz za słuszne :wink: Robisz zmotę a kupujesz oponę 35x12,50 R15 czyli pewnie ,, zwykłego'' MTeka zamiast opony która zapewni Ci maximum trakcji w terenie. Weź kopie Simexa kup Fedimę. Te które kupiłeś oddaj. Towar zawsze masz prawo zwrócić gwarantują ci to przepisy dotyczące handlu

Re: spoa w k160 dystanse

: pn wrz 07, 2009 12:27 pm
autor: ebemorag
Dziękuję koledzy za pomoc. Jestem tu nowy i jeszcze trochę zielony w tym wszystkim. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam!!!

Re: spoa w k160 dystanse

: śr wrz 16, 2009 7:40 pm
autor: janusz k160
ebemorag pisze:Dziękuję koledzy za pomoc. Jestem tu nowy i jeszcze trochę zielony w tym wszystkim. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam!!!
Dystans lubi się oderwać na szpilkach-Mućka to przeżył pod " górką"-lepiej fele z ET -30 plus Fedimki 285x75x16 :)21 -takie mam.

Re: spoa w k160 dystanse

: czw wrz 17, 2009 6:10 am
autor: ebemorag
A jakie najlepiej kupić felgi do mojego parcha ze spoa,bo mam już kupione opony 35/12,5/15,a nie mam jeszcze felg. tylko tak żeby nie obcierały?

Re: spoa w k160 dystanse

: czw wrz 17, 2009 6:10 pm
autor: Dami
Najlepiej z et -30 lub -35. I raczej bez podcinania się nie obejdzie... Znaczy się wszystko zależy od Ciebie, bo ja u siebie mam 37x12,5 z et -35 i musiałem podcinać nadkola 15cm przód i 10cm tył żeby mieć pełny wykrzyż, ale jak wykrzyży nie planujesz to powinno wejść, ewentualnie do podcięcia same brzegi.

Re: spoa w k160 dystanse

: czw wrz 17, 2009 7:52 pm
autor: ebemorag
Teraz to dopiero mam problem! Przełożyłem mosty pod resory i okazało się że zabrakło wałów :o . I z tyłu i z przodu brakuje mi jakieś 4-5cm. do mostów. Poza tym obawiam się trochę za dużego kąta wałów względem mostów. Czy krzyżaki to wytrzymają? A z wałami co? Może przedłużyć trochę,bo mam taką możliwość.

Re: spoa w k160 dystanse

: czw wrz 17, 2009 7:56 pm
autor: Mroczny
poszukaj wałów z podwójnym krzyzakiem i dorób właściwie długość

a następnym razem... poczytaj co nieco, unikniesz błędów.

p.s. z czego zrobiłes cybanty? Jak zamocowaleś amortyzatory? Jak je dobraleś? Co z belka pod skrzynią? i najważniejsze - pokaz jak rozwiązałeś problem drążków...

Re: spoa w k160 dystanse

: pt wrz 18, 2009 2:40 pm
autor: ebemorag
Zacznijmy od tego że sam tego nie robię tylko mechanik,bo ja mam dwie lewe ręce. Amorów jeszcze nie montowałem,a zamówiłem takie: http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=733350641 . Dwa cybanty zostały te same,a dwa dorobili mi w zakładzie gdzie teraz przedłużają mi wały. Z tymi wałami to chyba będzie kibel,bo kąt w stosunku do mostów jest duży i nie wiem czy krzyżaki to wytrzymają. Będe jezdził aż nie rozsypią się,a potem najwyżej zastosuję Twój patent z podwójnymi krzyżakami. Teraz nie mogę już tego zastosować bo wały już poszły do przedłużenia i chyba jutro mają być gotowe. Z przodu pod skrzynią mechanik wycioł mi kawałek tej belki żeby było miejsce na wał i wspawał mi w wycięte miejsce z porządnego ceownika wzmocnienie,coś w krztaucie litery U. Drążki zostały te same,tylko ponoć trzeba było je trochę wygiąć. Jestem początkujący w tym temacie i prawdopodobnie dałem ciała z tym czy owym,ale najwyżej nauczę się na błędach. Mam jeszcze jedno pytanko: Kupiłem opony 35"/12,5/15. Narazie nie mam kasy na odpowiednie felgi i mam pytanie. Czy jak te oponki włożę na moje oryginalne felgi to czy nie będą mi obcierały bokami o ramę?Szczegulnie przy skręcie. Nie wiem jakie ET mają moje oryginalne felgi bo napisy są zatarte,ale do tej pory miałem na nich opony 31"/10,5/15.

Re: spoa w k160 dystanse

: pt wrz 18, 2009 3:11 pm
autor: Dami
Opony mogą ocierać. A z tym wałem to miałem to samo jak spoa zrobiłem w k260 to mi mechanik troche most obrócił, żeby wał szedł bardziej na wprost i jest git :)

Re: spoa w k160 dystanse

: pt wrz 18, 2009 6:25 pm
autor: ebemorag
Widzisz kuźwa! A mi mechanik powiedział że mostów nie można obracać.

Re: spoa w k160 dystanse

: pt wrz 18, 2009 6:29 pm
autor: Mroczny
przedniego nie wolno
tylny trzeba

Re: spoa w k160 dystanse

: pt wrz 18, 2009 6:31 pm
autor: N2O
Przedniego nie możesz obracać tak po prostu, zresztą kąty na krzyżakach muszą być równe.
Drążki kierownicze nie mogą być gięte, trzeba zrobić tzw high-steer - czyli wąs wysoko do zwrotnicy. Jak już masz SPOA to tak dobierz resory aby były w stanie płaskim, tak aby nie było za wysoko, bo SPOA robi się dla prześwitu pod mostami i wykrzyżu, a nie dla wysokości.
A i nie może być takiej sytuacji na normalnym wale, że jeden krzyżak jest wyprostowany a drugi pod kątem.