Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: OKU » sob wrz 05, 2009 8:04 pm

Witam
Jestem szcześliwym posiadaczem(albo nieszczęśliwymy) Nissana Patrola Long GR Y60 z silnikiem 4,2L na gażniku.
Kupiłem go od swojego szefa a on sprowadził go z zagranicy i z tego co mówił i wywnioskowałem z kwitów auto jeździło w siłach ONZ(są nawet naklejki odnośnie serwisów ONZ) gdzieś tam na świecie.Na tablicze jest pisane prawie wszystko "drutem kolczastym"(po japońsku).
Auto ma założony gaz.Problem polega na tym że "wypadaja załpony" tak mi sie wydaje.Auto ma problem zapalić na bezynie na paliwie nie realne.podczas jazdy miedzy 1500 a 2000 auto szarpie.Na gazie wogóle nie chce jechać.Po wciśnięciu gazu starsznie szarpie.Jak delikatnie przyspieszam jakoś sie rozpędzi ale jak tylko wcisne mocnej gaz to nie idzie jechać.często strzeli w gaźnik albo w rurę co by wzkazywało na zapłon.Wymieniłem :świece,przewody,kopułke,platynki,dałem do regeneracji gaźnik,głowicę(ktos tam powiedział że może zawory wypalone i jakiś problem z podciśnieniem może byc).Już nie wiem jak podejść do problemu.Autko nie bierze oleju a sprężanie jest ok.Może ktoś miłał taki problem albo ma pomysł co to może być :cry: Zanim tak się zaczeło dziać Patrol zapie.... jako oszalały i 160km/h na autostradzie to było pikuś :lol: .
Pozdrawiam i czekam na jakieś pomysły.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr lip 20, 2011 9:13 pm przez OKU, łącznie zmieniany 1 raz.
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: Igor V8 » sob wrz 05, 2009 11:00 pm

Masz zajebisty silnik ....
.... i ujowych mechaników

Chcesz wiedzieć coś więcej ??
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: OKU » ndz wrz 06, 2009 6:05 am

No właśnie....Niestety to nie rozwiązuje mojego problemu.Chodzą mi juz po głowie głupie pomsły coby może włozyc wtrysk zamiast gaźnika bo taki wersje tez wychodziły tylko nie bardzo chciałbym dokładać elektonikę i zamieniać prostego gaxnikowca na bardzej skąplikowany układ.Ale jak widać gaźnikowiec wcale nie jest takim prostym układem :cry:
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3681
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: lysy76 » ndz wrz 06, 2009 8:29 am

Jak uzupełnisz profil, to może oferty na PW się pojawią...
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: LSD » ndz wrz 06, 2009 10:31 am

400 tys to sporo. Ja bym sprawdził w jakim stanie jest łańcuch rozrządu. Mało to prawdopodobne, ale może przeskoczył? Poza tym te silniki są baaardzo czułe na prawidłowy luz zaworowy. O ile dobrze pamiętam to powinien być 0,38 na ciepło. Jak planowałeś głowicę i nie były potem regulowane zawory to ba bank masz zły luz.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: OKU » ndz wrz 06, 2009 11:56 am

Witam.
Luz faktycznie chciałem sprawdzić ale nie mam serwisówki której własnie szukam i nie wiem jaki luz ustawić.Głowica z tego co wiem była dociągana i luz korgowany.Ale co samemu to samemu.Oleju nie bierze jakoś tragicznie 0,5l na 10000km zmieniam co 12000 km na pólsyntetyk Magnetika a kolor zuzytego oleju przypomina kolor oleju a nie smoły co nie zdarzyło mi sie żadnym autku.co do lańcuszka rozrządu to nie wydaje mi się bo czasem uda mi się ustawić tak luz na platynakach i tak wyprzedzenie zapłonu że jedzie.jednak po 100 km znowu sie wszystko rozsynchonizowuje i znowu jestem przy punkcie wyjścia. :cry:
Ostatnio zmieniony ndz paź 30, 2011 10:53 am przez OKU, łącznie zmieniany 1 raz.
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: LSD » ndz wrz 06, 2009 10:03 pm

Luz na 99% wynosi 0,38 mm na ciepło. Jutro jak sprawdzę w manualu to będę pewien na 100%.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: LSD » ndz wrz 06, 2009 10:05 pm

Zawsze możesz kupić kompletny aparat zapłonowy. O oryginał to nawet nie pytaj w ASo, bo będziesz musiał sprzedać Patrola, żeby go kupić.
W firmach które sprzedają części do wózków widłowych powinieneś znaleźć o wiele taniej. Silnik TB42S był stosowany w dużych wózkach Nissan i Komatsu.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: pavvel » ndz wrz 06, 2009 10:30 pm

luz potwierdzam 0,38 ma byc na cieplym
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: OKU » pn wrz 07, 2009 5:42 am

dziekuje bardzo jutro sprawdzę i skoryguje jak bedzie źle. :wink:
Zobaczymy jak bedzie dalej.
Jeszcze jedno pytanko:Jaki luz ustawić na platynkach(ustawiam 0,2mm) i jaki kont wyprzedzenia zpłonu bo u mnie to wszystko eksperymentalnie było robione :wink:
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: OKU » pn wrz 07, 2009 7:40 pm

Witam....
Wydaje mi się żę problem z moim silnikiem jaki i tych co maja TB42 na wtrysku i takie same problemy może tkwić w aparacie załponowym.Myslełm że zmiana gaźnika na wtrysk załatwi sprawę ale dochodzą mnie informacje że właściciele TB42 na wtrysku maja takie same problemy.W weekend skoryguje zawory i zmienie łańcuch rozrzadu - jak zdobedę serisówkę :wink: .
Później się zobaczy.Jak nie może spróbuje zmienić klasyczne paltynki na elektroniczny modół zapłonowy - chcos chciałbym zachować 100% orginału ale też chce miec auto które jedzie :wink:
pozdrawiam
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: OKU » pt wrz 11, 2009 5:50 am

Wiam.
Zawory były ustawione na około 0,30.Ustawiałem na luźne 0,35 ciasne 0,40.Niestety nie zawiele pomogło :cry:
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: pilmar » sob wrz 12, 2009 8:36 pm

Skoro masz coś takiego jak "platynki" to masz i kondesator.
sprawdź go.
na szybko to podłącz drugi pod cewkę zapłonową, a obecny odłącz.
0,2 na przerywaczu(platynkach) to wydaje mi się mało.
moim zdaniem powinno być ok. 0.4 mm
styki przerywacza często potrafią być wypalone - przeczyść drobnym papierem.
Jeżeli aparat ma podciśnieniowy przyśpieszacz zapłonu, sprawdź przewód od "platynek" w stronę cewki( izolacja,pęknięcia - może masuje przy ruchu przyśpieszacza?)
kopułka i palec rozdzielacza w porządku?
węglik w kopółce?
może zobaczyć czy się poleszy dając bezpośrednio plus z akumulatora na plus cewki?
aparatu 4,2 na przerywaczu nigdy na oczy nie widziałem, więc tylko gdybam...

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: OKU » ndz wrz 13, 2009 3:26 pm

Świece nowe
Przewody silikonowe nowe
kopłka nowa
palec nowy
Platynki nowe
jak ustawię 0,4 mm na platynkach nie jedzie wogóle
Podciśnienie na kopułce działa
Problem sie nasila jak silnik wszystko w komorze silnika sie wygrzeje.Następne pod młotek idą kondenstaory przy aparacie i cewce(tylko nie sią standardowe i maja po dwa przewody a nie jeden) oraz cewka zapłonowa.
Wie może ktoś ile powinna wynosić ciśnienie na cylindrach.Ja zmierzyłem samemu(poprzedni mierzył mechanik) i mam po 12atm na kazdym cylindrze.
Dziękuje wszystkim za pmoc i sugestie bo jak samemu widze tych silników w Polsce nie ma zawiele.
Pozatym moje auto jest wogóle dziwne.Wszędzie naklejki UNHCR a Vinu nie mogę sprawdzić nigdzie.Jak byłem w serwisie powiedzieli że to auto specjalne i nic więcej.
:cry:
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: Harley » sob lis 21, 2009 7:11 pm

I jak tam, rozwiązałeś jakoś swoje problemy, bo powoli jestem zainteresowany ....
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

bolec666
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pn lis 30, 2009 4:59 pm

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: bolec666 » pn lis 30, 2009 5:13 pm

Dźwigam panowie,
Problem mam z silnikiem następujący - brakuje mi pompy paliwa (mechanicznej) - poprzedni właściciel druciarsko wpasował pompę od żuka, lecz cieknie ona i niebezpieczeństwo stwarza, Nowa pompa to wydatek bardzo duży ( na ebayu prawie 700zł) i z dostępnością jest problem, wpadłem więc na pomysł by zastosować elektryczną, zewnętrzną pompę paliwa - i tu moje pytanie: jaką pompę założyć tak by była niezawodna i by nakarmiła tego 4.2 litrowego potworka?? w jaki sposób zrealizować przelew? Z góry dzięki za pomoc,
Pozdrawiam
Bartek

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: OKU » śr lip 20, 2011 9:27 pm

Witam.
Zacząłem więc zakończę.....
Problemem okazał się parownik.Miałem założony parownik do 2.0 i mocy 140KM.
Obecnie zagościł parownik do 6.0 i mocy 400KM.
Problem zniknął.Auto żyje :lol:
Spalanie w mieście 20l/100km.
Pzdr
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Problem z silnikiem TB42 gażnik POMOCY!!

Post autor: kuba500 » śr lip 20, 2011 9:33 pm

szybko żeś rozwiązał problem prawie dwa lata :)21
szkoda że Cie nie było w tym roku, ja bylem swoim

pozdrawiam :wink:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość