Klub Wyznawców RD28T,RD28

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8985
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » sob wrz 19, 2009 9:15 pm

Pany mądre , obcykane w mechanice i na silniku silniku rd28t się znające :) jak to jest że od 1987r nie można zmodyfikować tego silnika tak żeby można było go pycić bez strachu o temperaturę ?Gdzie tkwi dyjabeł ? Zrobiłem 40-50tys głównie po czarnym nie męczyłem dziada,nie topiłem , ale wystarczyło że się zagapiłem na szosie i 140 km/h się pociągnęło pare kilometrów za długo ,wskazówka t zawędrowała minimalnie powyżej lini poziomej ,co wywołało u mnie palpitację .Świadomy zagrożenia zdjąłem nogę z gazu a i tak po 40s jebut :)11
Rozumiem że za wybuch uszczelki/głowicy odpowiada tylko przekroczenie temperatury krytycznej na górze silnika.Moja wiedza mechaniczna jest słabawa ale załóżmy że silnik niezużyty do kości i :
chłodnica ok
wisco ok
płyn ok
termostat ok
pompa wody ok
chłodnica oleju ok
To dlaczego ten silnik łapie temperaturę jak go trochę połaskotać?
Pomysły :
przeskalowany termostat : czy to jest możliwe ?
wydajniejsza/większa chłodnica płynu : .....
wydajaniejsza/zmodyfikowana pompa wody : .....
wydajniejsza/większa chłodnica oleju...( pierwsze co zrobię po złożeniu silnika :)21 )
chłodzenie kolektora wydechowego taki sf pomysł :)21
chłodzenie głowicy ale nie mam pojęcia jak ,nie ma tam czego przewiercić ani do czego się przytulić
I kasztanić śmiało , byle z sensem :)21
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40607
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Mroczny » sob wrz 19, 2009 9:17 pm

przekleję sie tu :)21 pikny temat kolego, pikny

milościwie nam współpanujący moderator miał wielekroć życzenie wysadzić głowicę, przeważnie temperatury nie przekroczywszy.

Ja od dwóch lat użytkuję nieco rozkręcony rd28t i działa wyśmienicie. A nie ma lekko.
Kumpel mój przesiadłszy się z uza co najwyzej miał 60st potrafi na jednym podjeździe kilka razy wode wywalić a wskazowka niekiedy tylko czerowne pole opuszcza. Nic absolutnie się nie dzieje.

Znam wiele przykładów graciarni katowanych strasznie; ciągniki do lawet, rozwoziciele minikoparek, auta rajdowe i do pracy - i nic sie nie dzieje. Co więcej... 300gd się zwybuchowało, tujota się zwybuchowala, kilka silników w samurajach a parch nadal ok.

Klucz do sukcesu: po zakupie auta dobrze zdiagnozowac silnik na okoliczność juz istniejącej usterki. Obligatoryjnie nabyć nową chłodnicę, wisko, termostat. Jeździć i nie obchodzić się jak z jajkiem

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8985
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » sob wrz 19, 2009 9:19 pm

@ Mroczny .Ja zaobserwowałem że te silniki przy ostrzejszym traktowaniu łapią temperaturę.Jak może wydmuchac uszczelkę bez temperatury ?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: miastek » sob wrz 19, 2009 9:21 pm

Też tak uważam.
2.8 wybucha tylko wtedy gdy tego się najbardziej boisz, a jak dostaje po pi....e to hula...
Jak ma wybuchnąć to wybuchnie i ostrożność nic tu nie da więc lepiej cieszyć sie z jazdy puki działa.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40607
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Mroczny » sob wrz 19, 2009 9:22 pm

no własnie zadaję kłam tej teorii
:)21

Marcin nie katował - zepsuł
my katujemy - robią aż miło. lapią temperaturę, gotuja wodę, strzelają węże... a silniki robią. Zwybuchowałem jeden rd28t ale tylko dlatego, że był źle poskładany (źle dobrane szklanki i sie tłukł. Ale chodził). Mam nadzieje, że podczas jutrzejszej przebieżki po bies-czadzie nie wysra sie na przekór moim slowom :)21

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8985
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » sob wrz 19, 2009 9:26 pm

:)21 jasne lepiej nie chwal Parcha przed poniedziałkiem :)21
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8985
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » sob wrz 19, 2009 9:30 pm

Ale chyba nie kwestionujesz ogólnie panującej teorii że uszczelki/głowice w rd28t są nienajlepsze na świecie?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40607
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Mroczny » sob wrz 19, 2009 9:32 pm

wiesz.. żyjąc pod presją :)21 knuje plan alternatywny

znaczy trzeciego rd28t nie chce do tego auta wkładać. Z parchem tez jakoś się rozstawac nie zamierzam. 4.2 nie chcę bo nie bawi mnie jazda kotwicą

myślałem o benzynie - może zimowa pora jak będzie trochę luzu to zrobię na palecie jakąś przymiarkę. benzyna oczywiście koszerna z nissana, żadnych bmw. Ale to też nie jest docelowe rozwiązanie bo silnik ma być prosty i bezobsługowy. Coś co ma głównie czujniki i kable mnie nie interesuje.

I wychodzi mi, że powrót do korzeni będzie najrozsądniejszy. czyli wsadzamy sd33t bo drugiego takiego silnika nie ma. Tylko jak to zrobić, żeby sens miało

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40607
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Mroczny » sob wrz 19, 2009 9:34 pm

montero pisze:Ale chyba nie kwestionujesz ogólnie panującej teorii że uszczelki/głowice w rd28t są nienajlepsze na świecie?

nie, nie kwestionuję
uważam, ze silnik w oryginale jest gówniany. Nie jedzie poniżej 2500 co oznacza, że autem o masie tytanika trzeba pedałować jak suzuką.. absurd.
Ale jak sie dłubnie i mozna jechac poniżej 2000 to jest idealny charakterystyką.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: N2O » sob wrz 19, 2009 9:38 pm

Wkładanie sd33 to y60 mija się z celem, to już lepiej 4,2 - waga ta sama a łatwiej kupić nowszy.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: ramzes » sob wrz 19, 2009 9:39 pm

Mroku .. czyżbyś planował zaadoptować silnik 3.5 z serii Z :? :)21 ...
Chodzą słuchy że ponoć prawie plug & play :roll:
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8985
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » sob wrz 19, 2009 9:40 pm

Jak benzyna koszerna to od razu ze Skyline starszego 600hp , zawsze to rzędowa szóstka ... :)21
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: N2O » sob wrz 19, 2009 9:41 pm

Ze skylina ponoć nawet pasuje do skrzyni(silnik z rodziny Rx)
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40607
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Mroczny » sob wrz 19, 2009 9:41 pm

N2O pisze:Wkładanie sd33 to y60 mija się z celem, to już lepiej 4,2 - waga ta sama a łatwiej kupić nowszy.
:)21

sd33t jednak lepsiejsze od 4.2d
:wink:

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: N2O » sob wrz 19, 2009 9:44 pm

Nie wątpię bo sam SD33T dosiadam i ten silnik z niewielkimi modyfikacjami zapierdziela niemiłosiernie. Większe modyfikacje są dopiero w planach.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8985
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » sob wrz 19, 2009 9:46 pm

A dlaczego sd33t lepsiejsze od td42 ?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: N2O » sob wrz 19, 2009 9:49 pm

Ponoć SD33T bardziej lubi wysokie obroty niż TD42. Ile w tym prawdy - nie wiem, bo 4.2 nie jeździłem.
:D
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: gebels » sob wrz 19, 2009 9:53 pm

montero pisze:Jak benzyna koszerna to od razu ze Skyline starszego 600hp , zawsze to rzędowa szóstka ... :)21
tarfić ten silnik na chodzie to jak trafić kumulacje w totka :)21


panie tylko ZX300 albo maxima :)21

ale jak wkładać to V6 z maximy pod 200 psów, tani dostępny, temat skrzyń rozkminiony, głowic i tłoków też :)21 do różnych wersji

dodam tylko że silnik zajebiście elastyczny, bardziej niż V6 w Mitsubishi :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40607
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Mroczny » sob wrz 19, 2009 9:54 pm

to raz
dwa cena i dostępność

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: miastek » sob wrz 19, 2009 10:11 pm

Kasztanicie temat :)21
A co do 2.8 to nie jest wcale zly silnik. Wezcie pod uwage to że zanim wpadly w bagno to przez kilkanascie lat dostawaly po dupie u rolnika w Holandii itp.... . Jakby ich spytac to pewnie powiedzieliby że lepszych nie ma.
Zapewne gdyby ktoś miał GR'a z 2.8 z fabryki to dłuuuuuuuuugo by go katował zanim by wybuchł.
Poza tym jest o wiele lżejszy i lepiej sie zbiera niż 4.2D
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: gebels » sob wrz 19, 2009 10:19 pm

Panie dobrze prawisz, jak by tak każdy przywrócił silnik do stanu w jakim opuścił fabrykę to by dużooooo wytrzymał

no ale kto tak robi, akżdy twierdzi że lepiej zajeźdić ten i potem kupić inny (taniej wyjdzie niż zrobić porządny remont)
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: chera » sob wrz 19, 2009 10:49 pm

:o :o :o
Klub Wyznawców RD28T,RD28

Sekta jakaś nowa na forum powstała.... ??


:)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40607
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Mroczny » sob wrz 19, 2009 10:52 pm

sekta jak sekta
musimy sobie co jakiś czas poudowadniac, że zrzut glowicy to raczej forma relaksu
:)21

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8985
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » sob wrz 19, 2009 11:04 pm

4.2d zły 2.8d dobry!
4.2d zły 2.8d dobry!
hip hip ...ch.....aaa :)21 r=j ?
Ale wracając do tematu to rozchodziło mi się o rd28t.Który z elementów chłodzenia można by zmodyfikować najłatwiej?
A jeżeli głowica pada bez temperatury to o co chodzi? Bez temperatury nie widzę wywalenia uszczelki...
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Bng862 » sob wrz 19, 2009 11:09 pm

u mnie rdt już nie raz przekroczyło linie poziomą i nic (narazie) się nie stało.chodz mój chyba jest jest już poprawiony w chłodzeniu z tego co wiem,bo chyba po 95 wychodziły niby poprawione silniki ale czy to prawda?.
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość