Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Templar
 
 
Posty: 193
Rejestracja: czw lis 13, 2008 6:38 pm
Lokalizacja: Warszafka, Mroków

Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: Templar » pn lis 09, 2009 10:24 pm

Proszę o pomoc zacnych, doświadczonych kolegów bo do serwisów nie mam już siły...
Problemy zaczęły się w wakacje. Auto po kilku godzinnym postoju przestało palić od "dotknięcia". Rozrusznik musiał obrócić trzy razy aby poszło- no trudno... w końcu ma już 20lat... Jakiś czas potem pojawił się kolejny problem- chwile po odpaleniu obroty były niższe o ~200 i trochę trzepało. Dodało się gazu i po kilku sekundach przestawało. Jako że bardzo kocham mojego złoma postanowiłem zgłosić się do serwisu. Zasugerowano lejące wtryskiwacze. Końcówki poszły do wymiany na nowe, wymieniono także listwę. Wracam do domu, zostawiam auto na noc. Odpalam rano zimne iii... jestem w środku młota pneumatycznego. Nie jestem w stanie przekroczyć 200 obrotów, z tyłu stawiam zasłonę dymną. W serwisie sprawdzają wszystko ponownie- ponoć jest ok...
Od tego czasu jest już tylko gorzej. Auto odpala tylko z wciśniętym pedałem gazu. Ostatnio dopiero za drugim razem bo po pierwszych sek. mielenia gaśnie...
Zostawiony w miejscu cały czas ma niskie obroty, dymi i szarpie. Wystarczy że uda się nim ruszyć kawałek a wraca do normalnej pracy. Dymienie ustaje a z tyłu widać tylko niewielką ilość siwego dymu. Dodatkowym symptomem jest niskie ciśnienie oleju po rozgrzaniu silnika (na światłach strzałka prawie sie nie podnosi...) oraz długo paląca się kontrolka oleju podczas rozruchu.
Znajomy sugerował że mogła mi się skończyć turbina... Proszę o opinię kolegów, bo jak pojadę do serwisu to mi znowu wymienią profilaktycznie pół fury i przyślą komornika z rachunkiem...
Głowica była planowana niecały rok temu. Wszystkie uszczelki poszły wtedy do wymiany...
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 10:27 pm przez Templar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: N2O » pn lis 09, 2009 10:26 pm

Filtr paliwa kiedy wymieniałeś?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Templar
 
 
Posty: 193
Rejestracja: czw lis 13, 2008 6:38 pm
Lokalizacja: Warszafka, Mroków

Re: Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: Templar » pn lis 09, 2009 10:27 pm

Razem z wtryskiwaczami. Czyli teoretycznie problemy pojawiły się na świerzo założonym.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: N2O » pn lis 09, 2009 10:32 pm

Świece żarowe, zapowietrzanie się układu paliwowego(gdzieś może być nieszczelność), sprawdzenie kąta wtrysku.
Wymiana rozrządu dawno robiona?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Templar
 
 
Posty: 193
Rejestracja: czw lis 13, 2008 6:38 pm
Lokalizacja: Warszafka, Mroków

Re: Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: Templar » pn lis 09, 2009 10:40 pm

Rozrząd razem z planowaniem głowicy~ 9 miesięcy. Może z 6k km zrobił... Świece sprawdzone.
Kąt wtrysku i nieszczelności teoretycznie też, ale korci mnie żeby pojechać z tym do drugiego serwisu... tyle że będą chcieli kase której akurat nie mam bo bezrobocie ostatnio panuje...
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 10:42 pm przez Templar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: N2O » pn lis 09, 2009 10:42 pm

Nie jedź do serwisu tylko do dobrego magika co się dieslami zajmuje, jest kilku takich w warszawie i okolicach
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Templar
 
 
Posty: 193
Rejestracja: czw lis 13, 2008 6:38 pm
Lokalizacja: Warszafka, Mroków

Re: Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: Templar » pn lis 09, 2009 10:45 pm

No własnie to poeta miał na myśli ;) Tyle że czekam już 2 miesiące aż znajomy da mi namiary na takiego co jeszcze czasy młodości Datsun 4W60 pamięta... ;)
Wielkie dzięki za pomoc ;)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: N2O » pn lis 09, 2009 10:48 pm

Ołtarzew, Otrębusy itp, itd.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: Ba » pn lis 09, 2009 11:45 pm

Mi to ewidentnie na świcki wygląda. U mnie było identycznie. Może jakieś heńki od plaskaczy Ci furę robią co chcą turbinę wymienić za bulion muliardów niż prosty (tani) zabieg wymiany świcek?
Poczytaj patrol faq i chyba marcin coś o świckach jakis artykuł naruchał.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Templar
 
 
Posty: 193
Rejestracja: czw lis 13, 2008 6:38 pm
Lokalizacja: Warszafka, Mroków

Re: Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: Templar » wt lis 10, 2009 12:11 am

Świcki chyba zmienie profilaktycznie jak kasa będzie... Teoretycznie były sprawdzane w dwóch serwisach... Potem dostałem sprawozdanie z pomiarów itp... Wyszło że któraś tam powoli się kończy, ale jeszcze posłuży przez chwilę. Sam już nie wiem co o tym myśleć... Puki co ciesze się że fura ciągle jeździ...

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: martii » wt lis 10, 2009 1:14 am

masz plaski srubokret duzy i klucz nasadowy 10? i dluga 12stke, plus kawalek drutu?
lub byle miernik

wywalasz listwy
na 123 mierzsz zwarcie do silnika
na 456 pomiedzy mocowaniem dlugiej a trzonkiem (gwinrem dokrecajacym krotka listwe)

bardziej obrazowo
wykrecasz po kolei
123 drutem za obudowe do minusa a trzonkiem do plusa po ok 1s powinna byc czerwona
456 drutem za mocowanie dlugiej listwy a trzonek

jak swiece ok, wtryski nowe
zmierz kompresje na garach, najlepiej zimny, rozgrzany i jak wyjdzie ciulowo pruba ojejowa

co miales z glowka robione dokladnie? kompletny remont glowicy czy tylko uszczelka?
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Templar
 
 
Posty: 193
Rejestracja: czw lis 13, 2008 6:38 pm
Lokalizacja: Warszafka, Mroków

Re: Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: Templar » wt lis 10, 2009 1:23 am

Kompletny remont głowicy.
Jutro wrzuce info o kompresji- było robione tylko musze przepisać.
Jak tylko sprawdze świece zamieszcze informację o rezultacie.

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: martii » wt lis 10, 2009 1:40 am

jak glowica byla dobrze zrobiona
test szczelnosci, docieranie wymiana zaworow, prowadnic uszczeniaczy
jak kompresja jest ok
wtryski ok
swiece ok
rozrzad ok
zostaje ci pompa, lub brak szczelnisci pompa bak

nic sie nie saczy kolo wtryskow? lub pompy?

moze tez byc sterownik swiec,
podepnij miernik pod:

1. dluga listwe a mase na ok 2-4s powinno pokazac 12v
2. to samo pomiedzy krotka i dluga
3. po tym powinno pokazac pomiedzy krotka a masa 12v

w sumie masz 3 cykniecia (bez odpalania)
1 grzanie wstepne 2-4s
2 dogrzewanie ok 1-2min
3 rozlaczenie

najprosciej jest z miernikiem, zwyklu kosztuje z 15 zika a zawsze sie przyda

pogrzeb w moich postach tam masz duzo opisow co d swiec itp
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

andcomputers
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:03 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola / podkarpackie

Re: Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: andcomputers » czw sty 02, 2014 7:40 pm

Templar pisze:Proszę o pomoc zacnych, doświadczonych kolegów bo do serwisów nie mam już siły...
Problemy zaczęły się w wakacje. Auto po kilku godzinnym postoju przestało palić od "dotknięcia". Rozrusznik musiał obrócić trzy razy aby poszło- no trudno... w końcu ma już 20lat... Jakiś czas potem pojawił się kolejny problem- chwile po odpaleniu obroty były niższe o ~200 i trochę trzepało. Dodało się gazu i po kilku sekundach przestawało. Jako że bardzo kocham mojego złoma postanowiłem zgłosić się do serwisu. Zasugerowano lejące wtryskiwacze. Końcówki poszły do wymiany na nowe, wymieniono także listwę. Wracam do domu, zostawiam auto na noc. Odpalam rano zimne iii... jestem w środku młota pneumatycznego. Nie jestem w stanie przekroczyć 200 obrotów, z tyłu stawiam zasłonę dymną. W serwisie sprawdzają wszystko ponownie- ponoć jest ok...
Od tego czasu jest już tylko gorzej. Auto odpala tylko z wciśniętym pedałem gazu. Ostatnio dopiero za drugim razem bo po pierwszych sek. mielenia gaśnie...
Zostawiony w miejscu cały czas ma niskie obroty, dymi i szarpie. Wystarczy że uda się nim ruszyć kawałek a wraca do normalnej pracy. Dymienie ustaje a z tyłu widać tylko niewielką ilość siwego dymu. Dodatkowym symptomem jest niskie ciśnienie oleju po rozgrzaniu silnika (na światłach strzałka prawie sie nie podnosi...) oraz długo paląca się kontrolka oleju podczas rozruchu.
Znajomy sugerował że mogła mi się skończyć turbina... Proszę o opinię kolegów, bo jak pojadę do serwisu to mi znowu wymienią profilaktycznie pół fury i przyślą komornika z rachunkiem...
Głowica była planowana niecały rok temu. Wszystkie uszczelki poszły wtedy do wymiany...

Ciekaw jestem co było przyczyną. Naprawiłeś ?
Parch Y60 3d 2.8 2" 35" MT Cooper STT Pro + Silverstone MT-117, Talon 12.5

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: Sawa GR » czw sty 02, 2014 9:17 pm

Pewnie przekaźnik od dogrzewania. Jak do tego doszedł po drugiej zmianie głowicy to się więcej nie odezwał...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

andcomputers
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 9:03 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola / podkarpackie

Re: Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: andcomputers » czw sty 02, 2014 9:43 pm

Sawa GR pisze:Pewnie przekaźnik od dogrzewania. Jak do tego doszedł po drugiej zmianie głowicy to się więcej nie odezwał...
to by mi akurat pasowało :)21
Parch Y60 3d 2.8 2" 35" MT Cooper STT Pro + Silverstone MT-117, Talon 12.5

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co się dzieje z tym silnikiem...? 2,8 Y60

Post autor: MACIEK27 » pn sie 29, 2016 10:41 pm

w sumie nadal niewiem co było przyczyną? Coś wiadomo?
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości