Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie (ogrzewanie)

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie (ogrzewanie)

Post autor: Rusek » sob sty 16, 2010 5:31 pm

Jako, ze pogoda sprzyja robieniu przy samochodzie na podwórku :-). Postanowiłem rozebrać układ ogrzewania i rozwiąać problem nie działania dmuchamy na 1,2 i 3 biegu. Wiem juz, ze gdzies jest[/b][/b] jakiś układ scalony, w którym przepalają sie oporniki i nie działa. Podobno do naprawienia przez każdego gościa, który naprawia takie układy. Pyta nie jest tylko gdzie to się znajduje?
Rozberałem srodkowa konsole i nie moge dojśc gdzie to jest. Czyzby przy samej nagrzewnicy w czesci srodkowej za kanałami powietrznymi? Prosiłbym o jakei,ś wskazówki szukania. Co musze konkretnie rozebrać.

Druga sprawa to pytnie co to jest???? Wyciagnałem to zaraz za dmuchawą z kanału powietrznego. W środku sa jakieś sprężynki, które oczysciłem z nalotu. Jakieś dogrzewanie czy co???

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob sty 16, 2010 5:47 pm przez Rusek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie

Post autor: gebels » sob sty 16, 2010 5:36 pm

rezystory dmuchawy

sprawdź czy któreś nie są przepalone
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Re: Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie

Post autor: Rusek » sob sty 16, 2010 5:41 pm

gebels pisze:rezystory dmuchawy

sprawdź czy któreś nie są przepalone
Że to rezystory to wiem, ale gdzie ich szukać? Przy dmuchawie tam pod nogami pasażera?

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Re: Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie (ogrzewanie)

Post autor: Fazi » sob sty 16, 2010 6:30 pm

To co wyjąłeś to właśnie jest mostek oporowy dla dmuchawy. Na zdjęciu widać jego docelowe miejsce i wtyczka. Jak jest wyjęty to dmuchawa nie chodzi na biegach pośrednich.

Jak są druty przepalone to też nie będzie chodzić nadmuch na pośrednich biegach.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Re: Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie (ogrzewanie)

Post autor: Rusek » sob sty 16, 2010 6:37 pm

Nie miałem pojęcia, że "oporniki" moga miećtaki wygląd. Spodziewałem sie czegśna kształt "baterii paluszka" w wersji mini.

W środku mam trzy drutu zwinięte na kształt sprężyn. Całe były pokorodowane,tzn zrobiłsie taki mostek. oczyszcze to ejszcze dokładniej i sprawdze czy bedzie działać dmuchawa.

Czemu to jest wsadzone w dolot? Ma to jakieś dodatkowe zadanie dogrzewania powietrza czy co?

chavez
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: sob lis 10, 2007 6:28 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie (ogrzewanie)

Post autor: chavez » sob sty 16, 2010 6:39 pm

Wymień ten element który jest na fotce i masz z głowy problem na następne tyle lat co ma auto. Naprawa pomaga na krótko jeśli w ogóle się uda.

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie (ogrzewanie)

Post autor: Hinek » sob sty 16, 2010 7:00 pm

Rusek pisze: Czemu to jest wsadzone w dolot? Ma to jakieś dodatkowe zadanie dogrzewania powietrza czy co?
Wsadzone jest w dolot żeby rezystory powietrze chłodziło.
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie (ogrzewanie)

Post autor: gebels » sob sty 16, 2010 7:12 pm

chavez pisze:Wymień ten element który jest na fotce i masz z głowy problem na następne tyle lat co ma auto. Naprawa pomaga na krótko jeśli w ogóle się uda.
jak zrobisz to umiejętnie do działa jak nowe
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Re: Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie (ogrzewanie)

Post autor: Rusek » sob sty 16, 2010 7:16 pm

Wielkie dzieki wszystkim za naprowadzenie na problem.

Element wyciagnięty. Wszystko wygląda, że jest poprawnie, a mimo to nie działa? Zapewne sa tak już zaśniedziałe, że nie ma połączenia :/. Najgorsze to, że w mierniku walnięty jest bezpiecznik i nie sprawdze dzis.

Ewentualnie podchodzi ten element z czegoś innego? Bo Patrolowskich nie mogę znaleźć.

Awatar użytkownika
Gorg
Posty: 732
Rejestracja: sob sty 29, 2005 11:08 pm
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Re: Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie (ogrzewanie)

Post autor: Gorg » sob sty 16, 2010 7:45 pm

Gebelsie drogi - nie będzie działało. Mój rezystor naprawiał naprawdę dobry elektryk i spec od lutownicy - starcza na parę miesięcy. Nowy kosztuje 180 zł - zapewniam że nie warto się babrać
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie (ogrzewanie)

Post autor: wojtek_kom » sob sty 16, 2010 7:52 pm

Jak już kiedyś napisałem - sprawę załatwia regulator z Poloneza :)21:
- wywalić potencjometr,
- podpiąć pod przełącznik w kokpicie na zwykłych rezystorkach - zastępując wylutowany potencjometr, drabinka.

Chodzi o taki elektroniczny na BUZ-ie
Nissan-y

Awatar użytkownika
wojtii
Posty: 324
Rejestracja: wt gru 23, 2008 10:08 pm
Lokalizacja: wrocław-wiocha:}

Re: Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie (ogrzewanie)

Post autor: wojtii » sob sty 16, 2010 8:51 pm

były 2 rodzaje , ze skokową zmianą prędkośći i lepsiejse z płynną :wink: 8) 8) :lol:

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie (ogrzewanie)

Post autor: gebels » sob sty 16, 2010 9:05 pm

Gorg pisze:Gebelsie drogi - nie będzie działało. Mój rezystor naprawiał naprawdę dobry elektryk i spec od lutownicy - starcza na parę miesięcy. Nowy kosztuje 180 zł - zapewniam że nie warto się babrać
Georg tego się nie lutuje a jeśli już to nie takim stopem jak zwykłą elektronike, można dać rezystory drutowe ze starych TV (takich lampowych) ale o nie ciężko


a czym zastąpić tanio to wojtek napisał, ten z poloneza tani i nie ma problemu zamiast potencjometru dać rezystory
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Re: Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie (ogrzewanie)

Post autor: Rusek » ndz sty 17, 2010 9:04 am

U mnie okazało się, że odlutowała sie jedna blaszka, kotra odpowiedzialna jest za połączenie (-) na kostce. Naprawione, spróbuje jeszcze powalczyc moze sie uda z tym co mam. Jak nie to moze ten polonez ;-)

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie (ogrzewanie)

Post autor: gebels » ndz sty 17, 2010 1:49 pm

czyli czasami na forum zdaży się merytoryczna odpowiedź i pomoże w diagnostyce problemu :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Re: Nie działający 1,2,3 bieg i dziwne urzadzenie (ogrzewanie)

Post autor: Rusek » pn sty 18, 2010 9:41 am

No i uporałem siez problemem. Dzięki wszystkim za pomoc.

Opisze co i jak...

Po wyciągnięciu rezystorów okazało się, że "sprężynki", które odpowiedzialen są za opory są całe w kamieniu. Po 18 latach mają prawo. Dosłownie trzeba było go skuwać śrubokrętem.
Sprawdziłem połączenie na pinach wtyczki. Okazało się, że nie ma połączenia pomiędzy (+) a (-). Przyczyną okazuje się odgięta blaszka od takiego głównego mostka. Widać tam ewidentnie przerwany lut. Dałem do obadania elektronikowi w pracy i najpierw twierdził, że nie wolno tego lutować bo pod wpływem temperatury luty puszczą i trzeba przynitować. Jednak później zastanowił sie i powiedział, że ta blaszka jest to pewnego rodzaju bezpeicznik. Wszystkie połączenia w tym rezystorze są zaginane, natomias to od poczatku było lutowane. W momencie osiągnięcia przez cały rezystor temperatury około 220 C cyna poprostu puszcza i układ się wyłącza.
Prawdopodobną przyczyną przegrzewania sie rezystora był brak chłodzenia spowodowany duzym kamieniem na wszystkich jego elementach.

Jak ktoś ma jakieś uwagi bede wdzięczny. Potestuje czy wszystko działa i mam nadzieje, że nie bede musiał pisać nowego postu :-) w tym temacie :-).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość