Strona 1 z 2

Navara Hołka

: czw lut 11, 2010 12:15 am
autor: Szarbia
Jest produkowana w RPA a Overdrive przygotowuje ja tylko pod konkretnego klienta. Co ciekawe pilot Hołka Jean-Marc FORTIN jest dyrektorem Overdrivu (5 razy w "Dakarze" bral udzial).
Co do samochodu to ja wiem, ze wszyscy tu wiedza ale napisze, ze buda i ramka sa ze starszego modelu D22 a tylko maska błotniki i zderzak nawiązują do D40.
Klatka jest dosc rozbudowana ale oparta na ramie pick-upa

Obrazek
Shot at 2010-02-10

Obrazek
Shot at 2010-02-10

Na kratownice nakladana jest kabina bez podlogi

Obrazek
Shot at 2010-02-10

Obrazek
Shot at 2010-02-10

Widac, ze skrzynia jest za fotelami pod zbiornikiem paliwa. Pewnie polepsza to wywazenie i na pewno upraszcza serwis. Przedni wal napedowy ma wtedy dlugosc 1377mm :)21
Tylne amory maja dlugosc nieco ponad 80cm. Widac tyle trzeba do skoku mostu 30cm.

Zaraz za mostem rama jest ucieta i z tylu jest tylko lekki stelaz na kola zapasowe.

Obrazek
Shot at 2010-02-10

Obrazek
Shot at 2010-02-10

Amory maja zacne tloczyska. Z przodu zawias jest raczej zwyczajny.

Obrazek
Shot at 2010-02-10

Widze tam tylko jakąś custom zwrotnice i koncowke drazka kierowniczego na unibolu. Wydech poza ramą co ma podobno chlodzic kabine i paliwo.

Pierwsza Navarka Hołka byla bardziej protruckowa z silnikiem cofnietym prawie do kabiny i wielkimi wahaczami z przodu.

Obrazek Obrazek Obrazek

Hołek nazekal, ze byla strasznie ciasna o on do niskich nie nalezy.

Silniczek o dosc nieskomplikowanym dolocie.

Obrazek
Shot at 2010-02-10

Overwiew na workschop:

Obrazek
Shot at 2010-02-10

Obrazek
Shot at 2010-02-10

Obrazek
Shot at 2010-02-10

Obrazek
Shot at 2010-02-10


Nowa bryka kosztuje 275 000 jewro.
Uzywka po regeneracji - 205 000 jewro

Pare danych:

Silnior VQ40 (taki jak w 350Z tylko o wiekszym skoku) 300HP
Sucha miska frezowana z puca.

Skrzynia Sadev sekwencyjna 6 biegowa
Dwie chlodnice (pewnie reduktor ma oddzielna) z kanalami na dachu.

Tylny dyfer z LSD 233mm - 9.17" (zdaje sie podobnie do GRa - 9.25" ale moge sie mylic)
Przedni dyfer tez z LSD 200mm - 7.87", polosie "dakarowe" 30mm.

Amory Donerre po dwa na korner :)21

2 obroty kierą od oporu do oporu.

AP Brakes z regulacja przod/tyl tarcze 320mm, zaciski 6/4 tloczkowe.

Zbiornik 500L z podwojną pompą i systemem antypulsacyjnym, chlodnica paliwa z kanalem na dachu.

Waga 1825kg, rozklad masy przod/tyl 53%47%

Podnosnik hydrauliczny

Poszycie kewlarowe.

Gantz nóweczka
http://www.youtube.com/watch?v=l_an_mB8 ... r_embedded

Kielbasa dla Hołka
http://www.youtube.com/watch?v=Qgmju3-c ... r_embedded

Re: Navara Hołka

: czw lut 11, 2010 7:15 am
autor: Mroczny
no ładnie, ładnie..
ciekawe ilu sprzedawców wciska kit nabywcom seryjnych navar
:)21

napisz coś o motorowni, przełożeniach. Może masz foty bardziej techniczne?

Re: Navara Hołka

: czw lut 11, 2010 7:47 am
autor: Zbowid
Ładnie to opracowałeś nie ma co...szacun :)2

Re: Navara Hołka

: czw lut 11, 2010 7:57 am
autor: Szarbia
Mroczny pisze:no ładnie, ładnie..
ciekawe ilu sprzedawców wciska kit nabywcom seryjnych navar
:)21

napisz coś o motorowni, przełożeniach. Może masz foty bardziej techniczne?

W sumie po co motac od nowa skoro mozna zmienic lampy i atrape :)21
Zreszta starszy model jest lzeszy i to na pewno dobry powod jest.

A tak swoja droga to dosc prosta bryka. W sumie zwykly smietnik z duza klatka i odpowiednim wyposazeniem (hamulce amory itd). Lekki z mocnym silnikiem. Widac to jakis sposob jest na rajd. W hungarian Baja 2009 bylo ich 15 ponoć.

Na razie mam tylko to. Czekam na odpowiedz od nich jeszcze. Moze uda sie wysepic jakies info.

Re: Navara Hołka

: czw lut 11, 2010 8:41 am
autor: Dżem
No dobra, oświećcie mnie bo zielonkawy jestem. Czemu z przodu nie wstawili mu sztywnego mostu skoro jak tu się ludzie rozpisują to jedyne rozsądne rozwiązanie w autach terenowych? Czy to może ze względu na charakter wyprawowy rajdu gdzie robione są spore przebiegi dzienne?

Re: Navara Hołka

: czw lut 11, 2010 8:49 am
autor: Mroczny
sztywny most jest lepszy tam gdzie istotna jest przede wszystkim trwałość i taniość obsługi oraz odporność na znaczne przewymiarowanie. Czyli latając rzęchem na codzień, na rajdy, na wyprawy - jest to rozwiązanie pewniejsze, bardziej bezawaryjne i dające większe możliwości liftu.

Do szybkich rajdów po których auto wyrzucasz niezależny zawias lepszy - bo lepiej wybierze nierówności.

Re: Navara Hołka

: czw lut 11, 2010 10:54 pm
autor: Kosiarz
Dżem pisze:No dobra, oświećcie mnie bo zielonkawy jestem. Czemu z przodu nie wstawili mu sztywnego mostu skoro jak tu się ludzie rozpisują to jedyne rozsądne rozwiązanie w autach terenowych? Czy to może ze względu na charakter wyprawowy rajdu gdzie robione są spore przebiegi dzienne?
Masa nieresorowana...

Re: Navara Hołka

: pt lut 12, 2010 6:30 am
autor: pezet
Mroczny pisze:no ładnie, ładnie..
ciekawe ilu sprzedawców wciska kit nabywcom seryjnych navar
:)21
"Paanie, wystarczy na czerwono pomalować, znaczek Orlę przylepić i tom nawarom możesz pan prosto na dakar jechać!"

:)21

Re: Navara Hołka

: pt lut 12, 2010 11:40 am
autor: apede
Szarbia pisze:Overwiew na workschop:
Znaczy poglad na dziuple? :)21

Re: Navara Hołka

: pt lut 12, 2010 12:27 pm
autor: Szarbia
apede pisze:
Szarbia pisze:Overwiew na workschop:
Znaczy poglad na dziuple? :)21
:lol: :lol: :lol:

Powiat Wolomin :)21

Na razie doszlo info o ceny przodu (maska, blotniki i zderzak) z fiberglasu (jewro):

NEW PARTS
1 BONNET IN FIBERGLASS 570
2 FRONT FENDERS po 247 razem 494
1 FRONT BUMPER "NEW STUFF" 300
0
SHIPPING COST ARE NOT INCLUDED - ON YOUR CHARGE
PARTS ARE NOT PAINTED
BONNET IN CARBON EXISTS

W sumie 1364 jewro + przesylka - jak by ktos chcial zupdatowac swoje D22 lub Tyranka pierwszego na D40 :)21

Re: Navara Hołka

: pt lut 12, 2010 12:58 pm
autor: Szarbia
Nastepne rzeczy:

VQ40 wykorzystuje wiele czesci od VQ35.

Przelozenie dyfrow 4.11 ale mozliwe tez inne.

Pilot podaje trase Hołkowi po angielsku :)21

O nastepcy Navary Toyocie bedzie cos wiadomo za kilka tygodni bo na razie technical choices are still on development.

Re: Navara Hołka

: pt lut 12, 2010 1:17 pm
autor: Igor V8
Fajny temat :)2

Re: Navara Hołka

: pt lut 12, 2010 1:39 pm
autor: TomaszRT
Szarbia pisze:Poszycie kewlarowe.
Przekonany byłem, że węglowe się stosuje.. ale może względy p.poż. bo kewlar niepalny w przeciwieństwie do węgla..

Re: Navara Hołka

: pt lut 12, 2010 11:01 pm
autor: montero
Kevlar lepiej brzmi :)21

Re: Navara Hołka

: pt lut 12, 2010 11:08 pm
autor: montero
Szarbia pisze:Nastepne rzeczy:

VQ40 wykorzystuje wiele czesci od VQ35.

Przelozenie dyfrow 4.11 ale mozliwe tez inne.

Pilot podaje trase Hołkowi po angielsku :)21

O nastepcy Navary Toyocie bedzie cos wiadomo za kilka tygodni bo na razie technical choices are still on development.
A słynny tylny most to jest jaki ?

Re: Navara Hołka

: pt lut 12, 2010 11:42 pm
autor: Szarbia
Tylny dyfer z LSD 233mm - 9.17" (zdaje sie podobnie do GRa - 9.25" ale moge sie mylic)
Na razie wiemy tylko tyle.

Re: Navara Hołka

: ndz lut 21, 2010 7:27 pm
autor: Szarbia
Przypadkowo znalazlem jeszcze ble ble ble o Navarze 2008:

Obrazek Obrazek Obrazek

Re: Navara Hołka

: pn lut 22, 2010 8:21 pm
autor: Szarbia
Wyglada na to, ze byly jakies wariacje na temat Navary, np:

Obrazek

Fota z Hungaria Baja 2009.

Price: 270000 EUR

Country: Russian Federation
Production date: 2006
Transmission: Sadev
Class: Rally Raid T1
Shock absorbers: DONERRE, new generation with 7 adjustments
Torque: 625
Power: 400

Website http://www.gfmsport.com

Seller Name: G-Force Motorsport
Country: Russian Federation

Basic car – a factory Nissan (year of manufacture – 2006).
Rebuilt by G-Force Motorsport in 2009.
The winning car of the Russian and Italian rounds of the FIA International Cup for Cross-Country Bajas 2009.
One of a few cars which are capable of competing against the modern factory prototypes.
 Max. Speed over 200 km/h, acceleration to 100 km/h in 5.2 seconds;
 Engine capacity 7 litres (similar to Robby Gordon’s car)
 6-speed Sadev gearbox;
 Brakes AP Racing, 6 pistons;
 Front sway bar, disconnectable from the cockpit;
 Air conditioning;
 Fuel tank, capacity 500 litres.
For more details please visit the http://www.gforce-motorsport.com web-site or call

+7 921 937 28 47
+7 921 937 28 47,
ask Boris.

G-Force Rally Cars for sale
Rally Raid T1 Rally Cars for sale
Rally Cars for sale in Russian Federation

Obrazek

Fota z http://www.rally24.com/rally-cars-for-s ... -3500.html

Re: Navara Hołka

: pn lut 22, 2010 9:07 pm
autor: wojtek_kom
Szarbia pisze:Wyglada na to, ze byly jakies wariacje na temat Navary, np:
Tu jest więcej wariacji... http://www.chinacarforums.com/forum/sho ... php?t=9199, gdzieś mieli też D22... itp..

Re: Navara Hołka

: pn lut 22, 2010 9:38 pm
autor: Szarbia
Wot ciekawostka:

Obrazek

Ja tu widze zwykłą zwrotnice :o

A to male OT dla isuzowcow:

Obrazek

Foty ze http://www.gfmsport.com/ru/press-centr/fotografii

Re: Navara Hołka

: pn lut 22, 2010 10:27 pm
autor: DamnIt!
Szarbia pisze:Wyglada na to, ze byly jakies wariacje na temat Navary, np:

Obrazek

Fota z Hungaria Baja 2009.

Price: 270000 EUR

Country: Russian Federation
Production date: 2006
Transmission: Sadev
Class: Rally Raid T1
Shock absorbers: DONERRE, new generation with 7 adjustments
Torque: 625
Power: 400

[...]
:o

Re: Navara Hołka

: wt lut 23, 2010 3:22 am
autor: mopar
Ta ruska to niby 2006 a buda jest d22 :roll:

Re: Navara Hołka

: wt lut 23, 2010 8:39 am
autor: wojtek_kom
mopar pisze:Ta ruska to niby 2006 a buda jest d22 :roll:
Buda Hołka też wygląda na D22 - tylko zderzak inny...

Re: Navara Hołka

: wt lut 23, 2010 11:22 am
autor: mopar
To wiem tylko jest napisane ze rok produkcji tej ruskiej to 2006 wiec juz raczej d40 no chyba ze robią to z np300 :)21

Re: Navara Hołka

: wt lut 23, 2010 2:11 pm
autor: wojtek_kom
mopar pisze:To wiem tylko jest napisane ze rok produkcji tej ruskiej to 2006 wiec juz raczej d40 no chyba ze robią to z np300 :)21
NP300 - D22 dłuższa paka aby urząd zadowolić :)21, mój D22 jest z 2006. Wygląda dziwniej :)21