X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

esse
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 9:17 pm
Lokalizacja: Wrocław

X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: esse » pn cze 07, 2010 7:20 pm

Poważnie zastanawiam się nad zakupem X-traila z silnikiem 2.2 cdi 136 KM
(Swoją drogą proszę o pomoc i wypowiedź w tym wątku: http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 53&start=0)

Na papierze motor ten wygląda całkiem nieźle i wydaje się pasować do tego auta.
Wiele osób straszy mnie jednak awaryjnością tej jednostki, że niby lepiej się nie pakować we francuskie silniki.
Nigdzie w necie nie znalazłem potwierdzenia tej tezy chociaż nie wiem czy dobrze szukam bo odmian silników cdi i hdi jest przynajmniej kilka.

Użytkownicy tej jednostki - potwierdzacie?zaprzeczacie?

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: cordoba_2004 » pn cze 07, 2010 7:27 pm

tutaj to zapytaj o to za jakieś 20 lat

a na razie zapytaj tu
http://forum.nissanklub.pl/
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: krzys6505 » pn cze 07, 2010 7:29 pm

A ja odpowiem ci tu.
Po kardiologu idź poleżeć na leżance.
To jest trendy teraz :)2

esse
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 9:17 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: esse » pn cze 07, 2010 9:35 pm

czizas, ludziska, co z Wami?
Zadałem na tym forum 2 pytania i otrzymałem w sumie z 5 odpowiedzi i żadna na temat...

Wiem, że nie jestem interesującym okazem, bo nie pytam o ramy, szpery, blokady dyferencjału tylko o głupie suvy.
Możecie mi to powiedzieć wprost zamiast rzucać jakieś...oględnie mówiąc...ironiczne riposty...

Awatar użytkownika
rysiek2054
Posty: 618
Rejestracja: wt wrz 29, 2009 3:04 pm
Lokalizacja: dzierżoniow / dolnośląskie

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: rysiek2054 » pn cze 07, 2010 9:43 pm

nikt tu ci nie doradzi bo nikt tym nie jezdzi :)21
kup co ci rozum podpowiada
jak sie spieprzy to sprzedaz
wczesniej se jednak podjedz do jakiegos mechanika
i pogadaj z nim o tych silnikach
jedno jest pewne
jak chcesz jezdzic bezawaryjnym autem to zamawiaj taxi
i to codziennie inne
bolaczki te autka maja takie same jak inne osobowe
pilnuj paliwa w dieslach
wymian filtrow
oleji itd
nie zarzynaj a pojezdzisz
aa
x trail 1 gen
to troche pedalski jest z zegarami posrodku :)21

ps. kup patrola
6,5 v8

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: cordoba_2004 » pn cze 07, 2010 9:52 pm

albo zetora 5211:)
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: krzys6505 » pn cze 07, 2010 9:55 pm

esse pisze:czizas, ludziska, co z Wami?
Zadałem na tym forum 2 pytania i otrzymałem w sumie z 5 odpowiedzi i żadna na temat...

Wiem, że nie jestem interesującym okazem, bo nie pytam o ramy, szpery, blokady dyferencjału tylko o głupie suvy.
Możecie mi to powiedzieć wprost zamiast rzucać jakieś...oględnie mówiąc...ironiczne riposty...
Czy ty TO COŚ, chociaż raz widziałeś w jakimś "terenie"?????????????????????
No weź zastanów się nad tym co i gdzie piszesz a potem wzywaj swojego czizasa!!!

esse
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 9:17 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: esse » pn cze 07, 2010 10:02 pm

nie no, wesoło tu całkiem :)
został z Wami chętnie ale z każdą odpowiedzią widzę
że to forum nie jest "4x4" tylko "hardcore madafaka off-road"
czyli tak jakbym pytał o chomika na forum dla hodowców nutrii
tylko dla jasności powinniście usunąć z forum (głównej) wzmianki o Kii Sportage i Toyocie Rav4 bo to takie off-roady jak ze mnie biskup.
a ravka to jest dopiero pedalska :)

generalnie w dieslach mam rozeznanie
użytkuje aktualnie takowego z przebiegiem 262 tys. km
W którym nawet sprzęgło i turbina są fabryczne
i o dziwo... to włoska robota,
a mówią, że włoskie auta przerabia się na żyletki po 100kkm...
o tym francuskim dieslu natomiast słyszałem same złe rzeczy

patrola nie kupie mimo że mi się podoba
bo potrzebuję suva w pełnym tego słowa znaczeniu
czyli auta do dziurawego miasta, którym okazjonalnie można wjechać na łąkę
Może to być równie dobrze podwyższone kombi (Forester i Outback odpadają ze względu na koszty utrzymania)

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: wojtek_kom » pn cze 07, 2010 10:11 pm

esse pisze:nie no, wesoło tu całkiem :)
...
patrola nie kupie mimo że mi się podoba
bo potrzebuję suva w pełnym tego słowa znaczeniu
czyli auta do dziurawego miasta, którym okazjonalnie można wjechać na łąkę
Może to być równie dobrze podwyższone kombi (Forester i Outback odpadają ze względu na koszty utrzymania)
Czyli została Ducia Duster lub Mitsu :)21
2.2 to także YD22 Nissana, z DCI to już Renault 2.2 - taki granat bez zawleczki :)21
Nissan-y

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: krzys6505 » pn cze 07, 2010 10:13 pm

Ale zadałeś sobie pytanie co 4x4 ma wspólnego z X-trailem?
Może to ty nas oświecisz!?
Pytasz o 4x4, piszesz na 4x4, a masz focha, że nikt gadać z tobą nie chce o X trailu.
No dlaczego mam z tobą gadać o czymś co mnie w tym dziale nie dotyczy????
No dwa posty wyżej miałeś rade co by pójść na NISSAN.PL
No żesz w dupę :o coraz gorzej :)11

esse
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 9:17 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: esse » pn cze 07, 2010 10:18 pm

wojtek_kom pisze:2.2 to także YD22 Nissana, z DCI to już Renault 2.2 - taki granat bez zawleczki :)21
Aaa, teraz dopiero pokumałem - czyli były dwa silniki 2.2?
jeden francowaty (zły?), drugi japański (dobry?)
teraz widzę, że te dwie wersje różniły się również deską rozdzielczą.

PS.
krzys6505 pisze:No dlaczego mam z tobą gadać o czymś co mnie w tym dziale nie dotyczy????
No dwa posty wyżej miałeś rade co by pójść na NISSAN.PL
No żesz w dupę :o coraz gorzej :)11
Właśnie - najlepiej nie gadaj ze mną - obaj zaoszczędzimy sobie nerwów.
Tytuł wątku był jasny - po coś właził tu bluzgać skoro Cie to nie dotyczy?
Dzięki za pomoc i żegnam.

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: wojtek_kom » pn cze 07, 2010 10:46 pm

esse pisze: Aaa, teraz dopiero pokumałem - czyli były dwa silniki 2.2?
jeden francowaty (zły?), drugi japański (dobry?)
teraz widzę, że te dwie wersje różniły się również deską rozdzielczą.
Ja tam nie wiem ... ale DCI trąci francuską technologią.
Nissan-y

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: Krzysiek_MM » pn cze 07, 2010 10:51 pm

Jak chcesz xtraila na dziurawe drogi to najpierw znajdz takowego gdzieś na parkingu i obejrzyj przednie zawieszenie. I porównaj z np starą omegą :)21

esse
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 9:17 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: esse » pn cze 07, 2010 11:20 pm

ok, dobra
nie chce xtraila :)
nie chce też 2 razy do roku wymieniać wahaczy i innych końcówek, tak jak to robie teraz (mówię poważnie)
chcę bez problemu dojeżdżać na budowę swojego domu a potem do owego domu a nie doczekam się tam szybko asfaltowej drogi
a awd przyda się dla spokoju i bezpieczeństwa.

any ideas?

PS. nie chce też starej omegi :)

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: krzys6505 » pn cze 07, 2010 11:34 pm

Widzisz ESSE!
To dobrze, że inni przekonali cię, że to kupa i nie warto.
Ale byłeś uparty w swoim postanowieniu jeszcze godzinę temu.
I jeszcze zaraz by mnie tu od pijaków nawyzywał jaśnie Pan ALKOMA_T stwierdziwszy, że niegrzeczny jestem. :)16
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 8&start=25


A tak po za tematem to niektóre Mercedesy są :)2

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: vivit » wt cze 08, 2010 10:50 am

esse pisze:czizas, ludziska, co z Wami?
Zadałem na tym forum 2 pytania i otrzymałem w sumie z 5 odpowiedzi i żadna na temat...

Wiem, że nie jestem interesującym okazem, bo nie pytam o ramy, szpery, blokady dyferencjału tylko o głupie suvy.
Możecie mi to powiedzieć wprost zamiast rzucać jakieś...oględnie mówiąc...ironiczne riposty...
To proste..
SUV to inaczej samochód kombi lekko uniesiony i dołożono napęd 4x4. Zrobiony po to aby ludziom dysponującym większą kasą trochę jej skubnąć. Jak siedzisz wyżej to płać więcej. Patrząc z punktu ekonomicznego, ani to w teren ani na autostradę. Co prawda poruszają się żwawo ale ze względu na to że są wyższe mają większe motory i muszą więcej palić.
Więc przed zakupem takiego cuda warto rozważyć jego zasadność czy warto. Ja osobiście wybrałem inne rozwiązanie w domu mam plaskacza-autostradowca i typową terenówkę.
No chyba, że do lansu aby sąsiadowi gały wyłaziły i ślinił się na widok, bo ostanio to w modzie i w naszym kraju w stosunku do innych aut sprzedaż tego rodzaju samochodzików wzrasta.

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: Marek » wt cze 08, 2010 11:19 am

Jeśli szukasz czegoś na pogranicze: miasto/wieś/lekki lub średni teren , to chyba najlepiej, jak zajrzysz do działu sąsiadów (tzn. Suzuki). IMO taka Grand Vitara byłaby dla Ciebie w sam raz. Komfort SUV-a, właściwości terenowe nawet w standardzie ujdą, a z awaryjnością - sam zobaczysz czytając posty - Koledzy raczej nie narzekają.

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

esse
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 9:17 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: esse » wt cze 08, 2010 1:57 pm

Marek pisze:Jeśli szukasz czegoś na pogranicze: miasto/wieś/lekki lub średni teren , to chyba najlepiej, jak zajrzysz do działu sąsiadów (tzn. Suzuki). IMO taka Grand Vitara byłaby dla Ciebie w sam raz. Komfort SUV-a, właściwości terenowe nawet w standardzie ujdą, a z awaryjnością - sam zobaczysz czytając posty - Koledzy raczej nie narzekają.
Tak, nad GV też sie zastanawiałem. Ale niestety przekracza ona moje możliwości finansowe.
Za aktualną generację trzeba dać przynajmniej 50k a bezpiecznie to z 54kzł, a poprzednia generacja w ogóle mi się nie podoba.
Od poprzedniej generacji GV wolałbym już pierwszego Santa Fe. Równie brzydkie a przynajmniej kaski bym zaoszczędził :)
(pomijam już klaustrofobiczny bagażnik w GV i mułowate diesle, ale to powiedzmy w suvie nie jest najważniejsze).

Awatar użytkownika
nivinny
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: wt maja 19, 2009 8:47 pm
Lokalizacja: WARKA

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: nivinny » wt cze 08, 2010 8:17 pm

X-traila kiedyś sprowadziłem z niemiec na handel z silnikiem 2,2 diesel chyba 2003r i powiem że prócz topornego (ale bardzo funkcjonalnego) wnętrza nie mogę powiedzieć złego słowa o tym aucie, mało tego było zajebiste a silnik miał prawie 300tyś i cykał elegancko. Jak bym miał kupić suv-a to nawet bym się nie zastanawiał i był by to x-trail. Polecam wszystkim znajomym polecam i Tobie. Gdzieś słyszałem że większość nabywców nowego x-traila to właściciele poprzedniej generacji, a to chyba dobry argument żeby przytulić właśnie takie auto.
http://www.WARKA-TEAM.pl
samurai 1.3 dohc

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: wojtek_kom » śr cze 09, 2010 8:40 am

esse pisze:
Marek pisze:Jeśli szukasz czegoś na pogranicze: miasto/wieś/lekki lub średni teren , to chyba najlepiej, jak zajrzysz do działu sąsiadów (tzn. Suzuki). IMO taka Grand Vitara byłaby dla Ciebie w sam raz. Komfort SUV-a, właściwości terenowe nawet w standardzie ujdą, a z awaryjnością - sam zobaczysz czytając posty - Koledzy raczej nie narzekają.
Tak, nad GV też sie zastanawiałem. Ale niestety przekracza ona moje możliwości finansowe.
Za aktualną generację trzeba dać przynajmniej 50k a bezpiecznie to z 54kzł, a poprzednia generacja w ogóle mi się nie podoba.
Od poprzedniej generacji GV wolałbym już pierwszego Santa Fe. Równie brzydkie a przynajmniej kaski bym zaoszczędził :)
(pomijam już klaustrofobiczny bagażnik w GV i mułowate diesle, ale to powiedzmy w suvie nie jest najważniejsze).
GV to nie silniki Reno - takie na ON?
Nissan-y

esse
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 9:17 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: esse » śr cze 09, 2010 9:41 am

ten 1.9ddis na pewno od renault.

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: piotrk_gd » czw wrz 30, 2010 8:43 am

Witam kolegów Nissan'owców - odgrzeję trochę kotleta :wink:

Mam możliwość kupić dość okazyjnie x-traila'a z 2003 roku, z silnikiem diesla 114KM. Generalnie szmery bajery, jakieś szklane dachy itp. itd., ale nie o to chodzi - komfort na pewno wyższy niż w mojej suzie :)21

- czy ten konkretnie silnik to francuski wynalazek zrobiony z materiałów podobnych do przedniego mostu w Vitarze? :)21 czy może japoński wymysł, jakiś młodszy brat np. CD20T, który był nie do zajechania?

- nada się to to, by śmignąć powiedzmy w 2 osoby na 2 tygodnie - 6 tys. km; czasem się przespać w środku + np. takie odcinki robić, w końcu niby ma 4x4 :

Obrazek
Obrazek

- jaki to ma napęd? tył dołączany jakąś wiskozą? da się chociaż zblokować centralny "dyfer"?

- rozumiem, że jako rodzinne kombi będzie git? :)21

W sumie, to chciałem zakupić L300 4x4 albo chociaż multivana z syncro i nawet nie rozważałem SUVów ... ale wiecie ... okazja :o i powstał dylemat, bo wóz niemal 10lat młodszy niż wyżej wymienione, z pewnym przebiegiem (150tys.km).

Sorki za pytania z serii "chciałbym terenufkie, co kupić?" :P ale jestem trochę w kropce, a czasu na decyzje też nie mam za dużo.
Z góry dzięki za odpowiedzi (kasztany też ;) )

EDIT:
udało mi się wyczytać w czeluściach sieci, że silnik to najprawdopodobniej YD22 Nissana (a nie francuz). Słabsza wersja jest z przed poprawek wprowadzonych przez żabojadów (?). Prawda to? Jeśli tak, to rokuje dobrze ...

Z drugiej jednak strony ludzie narzekają, że wisko dopędzające tył się lubi spalić ... :-?. Wina kierowników, że siedzą w przeświadczeniu, że to "terenufka" i stosują za dużo buta a za mało głowy? Czy bubel konstrukcyjny?
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

Awatar użytkownika
Myke
Posty: 351
Rejestracja: sob paź 25, 2008 4:56 pm
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: Myke » wt paź 05, 2010 2:26 pm

piotrk_gd pisze:EDIT:
udało mi się wyczytać w czeluściach sieci, że silnik to najprawdopodobniej YD22 Nissana (a nie francuz). Słabsza wersja jest z przed poprawek wprowadzonych przez żabojadów (?). Prawda to? Jeśli tak, to rokuje dobrze ...
Te same silniki byly montowane w almerach, wersja slabsza 110km( 2.2di) jest o niebo lepsza, mułowata do 2500ob/min ale da sie jezdzic i calkowicie made in japan, wersja 2.2dci 112km i wersja 136konna, wszystkie to te same motory tylko ze tej 136konnej na zdrowie to nie wyszlo... Francuskie byly 1.5 cdi... Moja zona ma plaskacza Almere z 2000r 2.2 di i 250tys przebiegu a autko chula jak nowe
Bo bez blota to nie robota :)
Terrano 2.7TD 1990...

Awatar użytkownika
piotrk_gd
Posty: 323
Rejestracja: wt sty 08, 2008 1:16 am
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Re: X-trail I. gen - awaryjność diesla 2.2

Post autor: piotrk_gd » śr paź 06, 2010 8:51 am

Myke dzięki wielkie - cenna informacja :)2 - sympatycznie, że to japoński silnik :)
Suzuki Vitara Cabrio '96 1.6 16V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości