Przekaźnik wskaźników K160
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 33
- Rejestracja: pn maja 05, 2008 9:59 am
Przekaźnik wskaźników K160
Witam,
padły mi wskaźniki ciśnienia oleju, temperatury i paliwa
K160 3,3 TD 86r
z tego co się doczytałem jest do nich jeden przekaźnik,
czy ktoś może wie gdzie go szukać
jeżeli źle się doczytałem to proszę o pomoc
z góry wielkie dzięki
padły mi wskaźniki ciśnienia oleju, temperatury i paliwa
K160 3,3 TD 86r
z tego co się doczytałem jest do nich jeden przekaźnik,
czy ktoś może wie gdzie go szukać
jeżeli źle się doczytałem to proszę o pomoc
z góry wielkie dzięki
OFF-ROAD to SZTUKA
wyrzucania pieniędzy w błoto
wyrzucania pieniędzy w błoto
Re: Przekaźnik wskaźników K160
We wczesnych rocznikach w komorze silnika (przód, po prawej, blisko reflektora) powinien być przekaźnik załaczający obwód 12V od pierwszego akumulatora. Z tego właśnie obwodu zasilane są wskaźniki (sprawdź na schemacie). Nie wiem, jak było po 1987r, bo wtedy się zmieniły pewne detale, o ile pamiętam.
pzdr.
pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
Re: Przekaźnik wskaźników K160
Nie wiem jak w nowszych ale w tych starszych wersjach(1980-83?) zasilanie wskaźników jest na 24V, z tym, że w zegarach są jakieś 2 małe przetwornice, chyba jakieś impulsowe bo wskazówki się kiwają delikatnie.
U siebie podłączyłem zasilanie wskaźników po zapłonie na 24V i działa normalnie(instalacja jakaś samoróbka poprzedniego właściciela).

Dla okrągłej wtyczki:

U siebie podłączyłem zasilanie wskaźników po zapłonie na 24V i działa normalnie(instalacja jakaś samoróbka poprzedniego właściciela).

Dla okrągłej wtyczki:

-
-
- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Przekaźnik wskaźników K160
W moim 1986 był spalony bezpiecznik (w takim dziwnym zawiniątku).
Decha ożyła ale zanim go znalazłem to oczywiście przedłubałem całą instalacje w poszukiwaniu winowajcy

Decha ożyła ale zanim go znalazłem to oczywiście przedłubałem całą instalacje w poszukiwaniu winowajcy

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 33
- Rejestracja: pn maja 05, 2008 9:59 am
Re: Przekaźnik wskaźników K160
Podziękował za informacje
się ułamało przewodowi przy przekaźniku
się ułamało przewodowi przy przekaźniku

OFF-ROAD to SZTUKA
wyrzucania pieniędzy w błoto
wyrzucania pieniędzy w błoto
- BENGI
- Posty: 1811
- Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
- Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
- Kontaktowanie:
Re: Przekaźnik wskaźników K160
miałem to samoKrzysiek_MM pisze:W moim 1986 był spalony bezpiecznik (w takim dziwnym zawiniątku).![]()
Decha ożyła ale zanim go znalazłem to oczywiście przedłubałem całą instalacje w poszukiwaniu winowajcy

Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati
pzdr Mati

- Marcin 260R
-
- Posty: 100
- Rejestracja: wt sty 08, 2008 7:24 pm
- Lokalizacja: Bystra
Re: Przekaźnik wskaźników K160
Ooo! Koledzy pomóżcie, bo widzę, że dobrze wiecie o-co-kaman! Wskaźnik poziomu paliwa i temperatury silnika pokazuje "dużo za dużo". Czy to może też być problem z przekaźnikiem? Jak to sprawdzić? (K-260, 1991r, RD28T)
I jak kojarzę oszalały przy forsowaniu głębokiego brodu..
Z góry dziękuję za poradę!
I jak kojarzę oszalały przy forsowaniu głębokiego brodu..

Z góry dziękuję za poradę!
Re: Przekaźnik wskaźników K160
Odświeże trochę.N2O pisze:Nie wiem jak w nowszych ale w tych starszych wersjach(1980-83?) zasilanie wskaźników jest na 24V, z tym, że w zegarach są jakieś 2 małe przetwornice, chyba jakieś impulsowe bo wskazówki się kiwają delikatnie.
U siebie podłączyłem zasilanie wskaźników po zapłonie na 24V i działa normalnie(instalacja jakaś samoróbka poprzedniego właściciela).
Dla okrągłej wtyczki:
Czyli wpiąłeś się + w kabel 1

Właśnie z tym walcze. Poprzedni właściciel zrobił taką mątwe z tych kabli , że głowa boli.
Edit. Pozatym jest parę różnic przed 84 i po a mianowicie:
Przed 84r.
-inna nagrzewnica ( metalowe boki chłodniczki, brak bocznych nawiewów przez to głębszy schowek)
-inne ramię mechanizmu wycieraczek ( zaczep mniejszy, mniejsza kulka na silniczku)
-wiązka elektryczna zupełnie inna ( mniej rozbudowana, inne wtyczki, mniejszy otwór w grodzi)
-inne serwo ( mniejsze, inny rozstaw śrub )
-wspomniane zegary ( podświetlenie zielone)
-inna obudowa zegarów ( po trzy lampki na stronę)
-włącznik świateł awaryjnych zintegrowany z przeciwmgielnymi
-mniejszy zbiornik spryskiwaczy
-okrągła lampa

Na tym etapie to tyle, jak coś jeszcze dojdzie do dopisze. Może komuś się przyda.
Ostatnio zmieniony czw sie 30, 2012 7:31 pm przez pojara90, łącznie zmieniany 1 raz.
W160
PajeroLong SS
PajeroLong SS
Re: Przekaźnik wskaźników K160
Zdaje się, że tak ale już dobrze nie pamiętam .


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość