Nissan Navara D40 modyfikacja off road...
: wt lip 20, 2010 9:37 pm
Witam wszystkich mniej lub bardziej zainteresowanych tematem.
Niedawno po analizie „za” i „przeciw” zakupiłem Navarę D40 (zapoznałem się także z wątkami dotyczącymi wyboru pick-up'a na tym forum, jednak nie chciałbym w tym wątku o tym pisać).
Teraz chciałbym poznać opinię kogoś kto już sam to przerabiał lub orientuje się w kwestii przystosowania Navary nazwijmy to do jazdy w terenie. Od razu piszę, że do „grubszej” jazdy mam Patrola Y60 i nie zamierzam pickupem jeździć jak GR-em!!! Tylko lżejsza wersja terenu czyli woda, błoto do pół drzwi, a nie po zagłówki, jazda „po mieście” i jako (nie lubię tego określenia) samochód reklamowy bla bla, bla.
Od razu napiszę co już wiem:
zawieszenie: kilka możliwości
Ironman – z wielu źródeł nie polecane – bo siada, pęka itp. Ja mam w parchu od 5 lat sprężyny i w sumie nie narzekam – może faktycznie trochę siadły, ale lekko nie miały!!!
Dobinson – mam w drugim Patrolu, kilku znajomych też użytkuje, ale wszystko tylko w Y60...
Inne marki (OME, Rancho, Trial Master........) wiem, że OME jest dobrą marką i nie komentuje, gdyż zbyt krótko jeździłem na nich – tu właśnie proszę o pomoc
Calmini – no właśnie... podobno montaż wyżej wymienionych zawieszeń niewiele daje raptem 2'' – podobno nawet niewiele widać... i tu właśnie Calmini które daje 5” liftu i znacznie zmienia możliwości jazdy w terenie, jednak niestety jest mega drogie, nie ma w komplecie ani resorów, ani sprężyn więc do i tak worka pieniędzy trzeba jeszcze sporo dorzucić.
Może i warto ale czy ktoś może napisać jak to się sprawuje po czarnym i jak OR?
Zderzak i wciągarka: słaby wybór – ARB za nie małą kasę lub sama płyta z windą i zwykły zderzak – kłopot w razie ostrzejszych najazdów, krzaków, małych drzewek... coś do polecenia? Może ktoś gdzieś stworzył jakiś „odważnik” i może polecić? Oglądałem ostatnio ładny zderzak "offroadowy" jednak bez płyty pod wyciągarkę i z blaszki 1 może 1,5mm...
Płyty zabezpieczające podwozie: alu czy stalowe. Wiem, że alu będą dużo lżejsze jednak czy te np. 15 kg ma aż taki wpływ dla całości? Może ktoś coś już montował lub gdzieś dorabiał i ma zdanie, że warto przepłacić np. za Asfira, a robione u … są tańsze ale gną się itp...
Koła: sprawdzałem, że wchodzą do mnie 16'' chociaż oryginalnie mam 17'' tak więc czy da radę na 265/75R16 czy 265/70R17 czy inne i jakie AT. BFG, General Graber, Toyo??? Mam coć do powiedzenia w kwestii MT, jednak AT (do wszystkiego – do niczego?)?
Z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam!
Niedawno po analizie „za” i „przeciw” zakupiłem Navarę D40 (zapoznałem się także z wątkami dotyczącymi wyboru pick-up'a na tym forum, jednak nie chciałbym w tym wątku o tym pisać).
Teraz chciałbym poznać opinię kogoś kto już sam to przerabiał lub orientuje się w kwestii przystosowania Navary nazwijmy to do jazdy w terenie. Od razu piszę, że do „grubszej” jazdy mam Patrola Y60 i nie zamierzam pickupem jeździć jak GR-em!!! Tylko lżejsza wersja terenu czyli woda, błoto do pół drzwi, a nie po zagłówki, jazda „po mieście” i jako (nie lubię tego określenia) samochód reklamowy bla bla, bla.
Od razu napiszę co już wiem:
zawieszenie: kilka możliwości
Ironman – z wielu źródeł nie polecane – bo siada, pęka itp. Ja mam w parchu od 5 lat sprężyny i w sumie nie narzekam – może faktycznie trochę siadły, ale lekko nie miały!!!
Dobinson – mam w drugim Patrolu, kilku znajomych też użytkuje, ale wszystko tylko w Y60...
Inne marki (OME, Rancho, Trial Master........) wiem, że OME jest dobrą marką i nie komentuje, gdyż zbyt krótko jeździłem na nich – tu właśnie proszę o pomoc
Calmini – no właśnie... podobno montaż wyżej wymienionych zawieszeń niewiele daje raptem 2'' – podobno nawet niewiele widać... i tu właśnie Calmini które daje 5” liftu i znacznie zmienia możliwości jazdy w terenie, jednak niestety jest mega drogie, nie ma w komplecie ani resorów, ani sprężyn więc do i tak worka pieniędzy trzeba jeszcze sporo dorzucić.
Może i warto ale czy ktoś może napisać jak to się sprawuje po czarnym i jak OR?
Zderzak i wciągarka: słaby wybór – ARB za nie małą kasę lub sama płyta z windą i zwykły zderzak – kłopot w razie ostrzejszych najazdów, krzaków, małych drzewek... coś do polecenia? Może ktoś gdzieś stworzył jakiś „odważnik” i może polecić? Oglądałem ostatnio ładny zderzak "offroadowy" jednak bez płyty pod wyciągarkę i z blaszki 1 może 1,5mm...
Płyty zabezpieczające podwozie: alu czy stalowe. Wiem, że alu będą dużo lżejsze jednak czy te np. 15 kg ma aż taki wpływ dla całości? Może ktoś coś już montował lub gdzieś dorabiał i ma zdanie, że warto przepłacić np. za Asfira, a robione u … są tańsze ale gną się itp...
Koła: sprawdzałem, że wchodzą do mnie 16'' chociaż oryginalnie mam 17'' tak więc czy da radę na 265/75R16 czy 265/70R17 czy inne i jakie AT. BFG, General Graber, Toyo??? Mam coć do powiedzenia w kwestii MT, jednak AT (do wszystkiego – do niczego?)?
Z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam!