Pytanie laika o start
Moderator: Kosiarz
Pytanie laika o start
Witam, przeglądam kilka dni forum oraz oferty sprzedaży samochodów przystosowanych do terenu. Generalnie jestem laikiem w tych sprawach, ale chiałbym spróbować zjechać z asfaltu. Mam do uczestników forum pytanie, czy opłaca się kupować samochód kilkunastoletni, np Patrola z roku 1998, przerobionego już na potrzeby terenowe. Czy taki "stary" samochód nie okaże się szybko skarbonką bez dan, zakładając na początku bardzo zachowawczą jazdę?
Re: Pytanie laika o start
Kupowanie terenówki samo w sobie się nie opłaca. To hobby, drogie i niszczące jaźń. Samochód z 1998 roku będzie jednym z młodszych na tym forum, co nie znaczy, że nie ma i rocznych tutaj, niemniej są w zdecydowanej mniejszości. Kupowanie samochodu już przerobionego jest loterią. Z jednej strony ktoś wydał już kupę pieniędzy i ma świadomość, że ich nie odzyska, z drugiej po to wydał te pieniądze aby używać auto zgodnie z przeznaczeniem. Dodatkowo, fakt wydania worka siana nie gwarantuje wydania tych pieniędzy z głową i mnóstwo jest śmietników, które pomimo zyliona zł w nie wrzuconych nie robią w terenie. Drożej, ale chyba lepiej kupić serię i budować auto pod siebie. To jednak oprócz pieniędzy oznacza bardzo dużo czasu, który auto spędzi w warsztacie. Może lepiej szachy?
Generalnie nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. A już założenie zachowawczej jazdy jest w mojej ocenie błędne i funkcjonować będzie do pierwszego wyjazdu w większej ekipie 


Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Pytanie laika o start
Kup nówkę z salonu
a potem oddaj do warsztatu aby Ci zmodyfikowali odpowiednio według potrzeb
koszt dobrego auta (Patrol) około 200 tyś. zł + jakieś 50 tyś na modyfikacje i nie będziesz miał starego Patrola z 1998r


Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Pytanie laika o start
Nie ma tych lepszych i gorszych aut 4x4 sa tylko fanaberie tych co za duzo oczekują a malo daja
kup to co ci sie podoba lub spełnij marzenia od małego jak marzyłes o 4x4 i wtedy kombinuj z przeznaczeniem. Kupno juz "gorowego" egzemplarza ( wcześniej sprawdzonego w wyspecjalizowanym warsztacie ) też ma zalety ,masz już gotowe auto i zaczynasz nabierac doświadczenia którego wszystkim początkującym brakuje w tym hobby
A... i licz się z tym ,że z tej choroby trudno sie wyleczyć 



Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki
Fotki
Re: Pytanie laika o start
kolega pyta się czy lepszy jest młodszy od starszego?
12 letnie auto będzie miało 12 lat... każde łożysko, uszczelniacz, zębatka - to wszystko od 12 lat pracuje...

12 letnie auto będzie miało 12 lat... każde łożysko, uszczelniacz, zębatka - to wszystko od 12 lat pracuje...
Re: Pytanie laika o start
mariuniu zapominasz ze to patrol
snorka trzymaj w tygodniu wpadne

snorka trzymaj w tygodniu wpadne

Re: Pytanie laika o start
Dzięki za odpowiedzi, pisałem właśnie w kontekście samochodu, na który mnie stać (sugerowana nówka napewno odpada) aby w miarę niedalekiej przyszłości rozpocząć zabawę.
Drugi temat, który nie dokońca rozumiem, na róznych serwisach aukcyjnych, ceny samochodów są dużo większe, niż tych dostęþnych i już przerpbionych na giełdzie ogłoszen tego serwisu. Skąd się biorą takie dysproporcje?
To o tym myślałem, nie wiem jak jest ze sprawnością mechaniczną podzespołu patrola, czas robi swoje i nasówa się pytanie czy tego typu samochód nadaje się do użytkowania. Z tego co wczoraj doczytałem, to faktycznie nie jest to tak bardzo "stary" samochód.Mroczny pisze:kolega pyta się czy lepszy jest młodszy od starszego?![]()
12 letnie auto będzie miało 12 lat... każde łożysko, uszczelniacz, zębatka - to wszystko od 12 lat pracuje...
Drugi temat, który nie dokońca rozumiem, na róznych serwisach aukcyjnych, ceny samochodów są dużo większe, niż tych dostęþnych i już przerpbionych na giełdzie ogłoszen tego serwisu. Skąd się biorą takie dysproporcje?
Re: Pytanie laika o start
nastoletni patrol, jeśli jest w stanie przyzwoitym, nadal będzie dobrym autem. Musisz mieć tylko świadomość, że eksploatacja w terenie męczy żelazo więc przygotować trzeba się do tego konkretnie a nie jak w wypadku starej osobówki gdzie zmieniasz olej, klocki i czasem rozrząd.
Dysproporcja w cenach - nie porównujesz aby aut nowozbudowanych do np takich po dwuletnim okresie testów?
Ważne kto i z czego budował. Patrola o jakim piszesz można zrobić za 3 dychy z zakupem a można za 8 dych. Zgadnij którym wolałbym się poruszać..
Dysproporcja w cenach - nie porównujesz aby aut nowozbudowanych do np takich po dwuletnim okresie testów?

Re: Pytanie laika o start
Pojawiały się na forum poradniki jak odrócżni samochód "zajechany" od właściwie użytkowanego? Dla osób mających dotej pory styczność tylko z osobówkami. Spotkałem się też kilkukrotnie z opiniami, że lepiej kupić rocznik >1998, czwartej generacji, K160 z silnikiem 2.8TD. Mam nadzieje, że nic nie przekręciłem.
Re: Pytanie laika o start
wszystko pokręciłeś
masz dwie drogi.. a w sumie to trzy
trzecia to tzw łut szczęścia
druga to wnikliwa lektura tego forum celem pogłębienia skrajnie ubogiej wiedzy
pierwsza i zalecana - zakup w obecności doświadczonego kolegi (podpowiedź: usługę świadczą niektóe warsztaty off road)
masz dwie drogi.. a w sumie to trzy
trzecia to tzw łut szczęścia
druga to wnikliwa lektura tego forum celem pogłębienia skrajnie ubogiej wiedzy
pierwsza i zalecana - zakup w obecności doświadczonego kolegi (podpowiedź: usługę świadczą niektóe warsztaty off road)
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie laika o start
@psotnik - ponieważ chwilowo mam nadmiar wolnego czasu i dobrych chęci to Ci to rozrysuje
patrol k160 (w160 - 5 drzwi)

1980-87
głównie dostępne z 3.3d (sd33) i 3.3td (sd33t), benzyna 2.8 (l28)
patrol k260 (w260 5 drzwi) - hiszpan

końcówka lat '80 - do ?
głównie 2.8td (rd28t), rzadko 3.3d, również 2.8 benzyna, rodzynki z 2.7d (td27)
patrol y60 (krótki/długi)

1987-97
zdecydowana większość 2.8td (rd28t), poszukiwanie z 4.2d (td42), 4.2td (td42t); benzynka 4.2 (tb42)
patrol y61 (krótki/długi)

1998-20xx
2.8tdi (rd28eti), 3.0tdi (zd30), 4.2d, 4.2td, 4.2tdi, benzynki 4.5, 4.8
to chyba przez to słońce

EDIT: wywalona benzyna 4.2 z y61

patrol k160 (w160 - 5 drzwi)

1980-87
głównie dostępne z 3.3d (sd33) i 3.3td (sd33t), benzyna 2.8 (l28)
patrol k260 (w260 5 drzwi) - hiszpan

końcówka lat '80 - do ?
głównie 2.8td (rd28t), rzadko 3.3d, również 2.8 benzyna, rodzynki z 2.7d (td27)
patrol y60 (krótki/długi)

1987-97
zdecydowana większość 2.8td (rd28t), poszukiwanie z 4.2d (td42), 4.2td (td42t); benzynka 4.2 (tb42)
patrol y61 (krótki/długi)

1998-20xx
2.8tdi (rd28eti), 3.0tdi (zd30), 4.2d, 4.2td, 4.2tdi, benzynki 4.5, 4.8
to chyba przez to słońce



EDIT: wywalona benzyna 4.2 z y61

Ostatnio zmieniony pn sie 23, 2010 2:56 pm przez Wowos, łącznie zmieniany 1 raz.
y60 autobus, czerwony.
-
-
- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Pytanie laika o start
I patrząc na te foty poczciwa 160tka jest najładniejsza 

Re: Pytanie laika o start
gdzie ladna nawet nie w orginale 

Re: Pytanie laika o start
Jak ma być juz tak dokładnie to benzyna 4.2 w Y61 nie występowała.Wowos pisze: patrol y61 (krótki/długi)
benzynki 4.2, 4.5, 4.8
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Pytanie laika o start
upsmik pisze:Jak ma być juz tak dokładnie to benzyna 4.2 w Y61 nie występowała.Wowos pisze: patrol y61 (krótki/długi)
benzynki 4.2, 4.5, 4.8


y60 autobus, czerwony.
Re: Pytanie laika o start
Witam, po wakacyjnej przerwie
Po pierwsze @Wowos WIELKIE DZIĘKI za fachowe wyłożenie tematu
Chciałbym kupić patrol y61, co o tym sądzicie. Przeglądając forum spotkałęm się z opinią, iż warto poszukać patrol y60 z silnikiem td42, ale tego nie widziałem w żadnej ofercie sprzedaży. Może na forum ktoś poruszył już temat zakupu dla zielonych. Nie mogę tylko takich tematów odnaleść
Spotkałem się, też z opinią aby kupić samochód nie przerobiony, nie wykorzystywany do terenu. Zwłaszcza, iż chciałbym też takim samochodem jeździć na początku po drogach. Wydaje mi się to logiczne, np często zalewane samochody wydaje się logiczne iż nie będą dobrze służyć. Dobrze myślę?

Po pierwsze @Wowos WIELKIE DZIĘKI za fachowe wyłożenie tematu

Chciałbym kupić patrol y61, co o tym sądzicie. Przeglądając forum spotkałęm się z opinią, iż warto poszukać patrol y60 z silnikiem td42, ale tego nie widziałem w żadnej ofercie sprzedaży. Może na forum ktoś poruszył już temat zakupu dla zielonych. Nie mogę tylko takich tematów odnaleść

Spotkałem się, też z opinią aby kupić samochód nie przerobiony, nie wykorzystywany do terenu. Zwłaszcza, iż chciałbym też takim samochodem jeździć na początku po drogach. Wydaje mi się to logiczne, np często zalewane samochody wydaje się logiczne iż nie będą dobrze służyć. Dobrze myślę?
Re: Pytanie laika o start
A ja myślę, że jeśli się zdecydujesz na Patrola (jakiegokolwiek), to możesz jeździć bez jakichś specjalnych modyfikacji (przynajmniej na początku). Sam w sobie jest na tyle dzielny, że jeżdżąc "zachowawczo" nie dasz rady go zatrzymać. Opony sobie tylko załóż jakieś MT delikatne, największe jakie wejdą do seryjnego. 

Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Pytanie laika o start
Przerobiony też sie opłaca.Zawsze to mniej kasy wlożysz w dalsza zabawę/lub naprawe. Wszystko zależy od tego do czego go potrzebujesz.?
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki
Fotki
Re: Pytanie laika o start
Tu bym polemizował, jak był szmacony to juz tak miętowo z kosztami nie bedzieNUREK MAV pisze:Przerobiony też sie opłaca.Zawsze to mniej kasy wlożysz w dalsza zabawę/lub naprawe.

Re: Pytanie laika o start
Zależy jak ktoś dbał. Jeśli wszystkie usterki są usuwane na bieżąco przy użyciu dobrych jakościowo części to może być wszystko sprawnemik pisze:Tu bym polemizował, jak był szmacony to juz tak miętowo z kosztami nie bedzieNUREK MAV pisze:Przerobiony też sie opłaca.Zawsze to mniej kasy wlożysz w dalsza zabawę/lub naprawe.

Re: Pytanie laika o start
Adamo pisze:Zależy jak ktoś dbał. Jeśli wszystkie usterki są usuwane na bieżąco przy użyciu dobrych jakościowo części to może być wszystko sprawnemik pisze:Tu bym polemizował, jak był szmacony to juz tak miętowo z kosztami nie bedzieNUREK MAV pisze:Przerobiony też sie opłaca.Zawsze to mniej kasy wlożysz w dalsza zabawę/lub naprawe.
Za dużo tych "jeśli"

Najpewniejsza opcja to cywil w dobrym stanie

Re: Pytanie laika o start
A po za tym, kupisz serię, polatasz, zobaczysz czym to śmierdzi.
Spodoba się, to zaczniesz wyscig zbrojeń.
Nie spodoba się- serię łatwiej pogonić...
Spodoba się, to zaczniesz wyscig zbrojeń.
Nie spodoba się- serię łatwiej pogonić...
Wujek Dobra Rada 

Re: Pytanie laika o start
Witam, wydaje mi się, iż tą droga pójdę, kupując seryjny a potem mają już jakieś pojęcie, doświadczenie i mam nadzieje kontakty z Wami, będę doposażał samochód. Wygląda to też na tańszą opcjęlysy76 pisze:A po za tym, kupisz serię, polatasz, zobaczysz czym to śmierdzi.
Spodoba się, to zaczniesz wyscig zbrojeń.
Nie spodoba się- serię łatwiej pogonić...

Było pytanie czy długi czy krótki, sam nie wiem, chodzi o możliwośc parkowania w Krakowie...... Długi wydaje się bardzije naturalny, pakowny, ale...
Powiedzcie mi tylko jaki silnik szukać bo to teraz jest moja największa zagwozdka

Re: Pytanie laika o start
Najlepiej 4,2 w dieslu...ale ich jest niewiele... Jak Ci się uda to pozwoli Ci to ominąć problem pękającej głowicypsotnik pisze:
Powiedzcie mi tylko jaki silnik szukać bo to teraz jest moja największa zagwozdka

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość