Terrano II problem z chłodnicą
Moderator: Kosiarz
Terrano II problem z chłodnicą
Witam
Mam Nissana Terrano II 2.7 TD. Ma dziwne objawy: po wyłączeniu silnika po jeździe słychać jak płyn chłodzący przelewa się (bulgocze) w układzie (chyba do zbiorniczka wyrównawczego). Poza tym nawet po jakimś czasie np. po dniu od jazdy gdy otworzy się chłodnice podczas otwarcia korka jest syk, jakby w chłodnicy wytworzone było podciśnienie. Dolałem również płynu chłodzącego do chłodnicy, ale po jakimś czasie przelewa się on do zbiorniczka wyrównawczego (w chłodnicy nie ma wtedy wysokiego poziomu, ale sucho tez nie jest). Gdy otworzy się zakrętkę przy chłodnicy podczas pracy silnika (nie rozgrzanego) w chłodnicy chlupie płyn tak że nawet wylatuje z otworu. Poza tymi objawami samochód sprawuje się ok, nie wyczułem aby miał problemy z mocą, temperatura nie jest wysoka (trzyma odpowiednią, nie przegrzewa się). Zbagatelizować te objawy i obserwować po prostu samochód czy zacząć dobierać się do silnika? Dodam, że w samochodzie ponad rok temu wymieniany był korbowód i uszczelka pod głowicą i pod pokrywą zaworów. Czy powstało jakieś mikropęknięcie?
Pozdrawiam
Mam Nissana Terrano II 2.7 TD. Ma dziwne objawy: po wyłączeniu silnika po jeździe słychać jak płyn chłodzący przelewa się (bulgocze) w układzie (chyba do zbiorniczka wyrównawczego). Poza tym nawet po jakimś czasie np. po dniu od jazdy gdy otworzy się chłodnice podczas otwarcia korka jest syk, jakby w chłodnicy wytworzone było podciśnienie. Dolałem również płynu chłodzącego do chłodnicy, ale po jakimś czasie przelewa się on do zbiorniczka wyrównawczego (w chłodnicy nie ma wtedy wysokiego poziomu, ale sucho tez nie jest). Gdy otworzy się zakrętkę przy chłodnicy podczas pracy silnika (nie rozgrzanego) w chłodnicy chlupie płyn tak że nawet wylatuje z otworu. Poza tymi objawami samochód sprawuje się ok, nie wyczułem aby miał problemy z mocą, temperatura nie jest wysoka (trzyma odpowiednią, nie przegrzewa się). Zbagatelizować te objawy i obserwować po prostu samochód czy zacząć dobierać się do silnika? Dodam, że w samochodzie ponad rok temu wymieniany był korbowód i uszczelka pod głowicą i pod pokrywą zaworów. Czy powstało jakieś mikropęknięcie?
Pozdrawiam
- siegfried
- jestem tu nowy...
- Posty: 68
- Rejestracja: ndz lut 18, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Kamienna Góra
Re: Terrano II problem z chłodnicą
jeśli nie wywala płynu i wszystko jest ok. z temperaturą , to ja bym nie kopał dalej.
Najważniejsze to się nie nudzić!!! 
Terrano I 2.7 i jeszcze coś w teren (home made)

Terrano I 2.7 i jeszcze coś w teren (home made)
Re: Terrano II problem z chłodnicą
też tak myślę, co prawda jest jesień a za chwile zima więc mniejsza szansa na przegrzanie, zobaczę na wiosnę jaka temperatura będzie na silniku gdy na zewnątrz tez podskoczy (mój terrano ma przycięty zderzak, więc pół chłodnicy od dołu jest odsłonięte)
Re: Terrano II problem z chłodnicą
Może na razie wymienił bym sam korek chłodnicy. Płyn na włączonym silniku będzie się wylewał bo pompa pracuje i woda jest w ruchu
Re: Terrano II problem z chłodnicą
korek jest ok, wylewa się gdy korek jest odkręcony i wyjetyLoinek pisze:Może na razie wymienił bym sam korek chłodnicy. Płyn na włączonym silniku będzie się wylewał bo pompa pracuje i woda jest w ruchu
Re: Terrano II problem z chłodnicą
no to jak na moje oko tak powinno być ... przynajmniej jest tak u mnie i u paru innych którym się wymieniało płyn i odpowietrzało układ pewnym momencie zaczął się wylewać
Re: Terrano II problem z chłodnicą
wymien korek od chłodnicy w wiekszosci przypadków to jest przyczyną. Podczas jazdy jaka masz temp w normie czy moze szybciej ci sie grzeje.
Re: Terrano II problem z chłodnicą
korek? ale jakie może być jego uszkodzenie, nieszczelność?wolf_87 pisze:wymien korek od chłodnicy w wiekszosci przypadków to jest przyczyną. Podczas jazdy jaka masz temp w normie czy moze szybciej ci sie grzeje.
temperatura w normie, rozgrzewa tez się normalnie, czyli kilka km trzeba przejechać aby się nagrzał
Re: Terrano II problem z chłodnicą
jak temperatura w normie to nie ma sie czym martwic
rozumiem ze płynu chłodniczego nie ubywa??

Re: Terrano II problem z chłodnicą
nie, jedynie część przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego
Re: Terrano II problem z chłodnicą
to spij spokojnie
Mocy nie brakuje, nie grzeje sie, plynu nie ubywa wiec jest ok 


Re: Terrano II problem z chłodnicą
to normalne ... z reszta po to on jestMTFM pisze:nie, jedynie część przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego
Re: Terrano II problem z chłodnicą
dzięki wszystkim za porady 

Re: Terrano II problem z chłodnicą
Odgrzeję stary temat 
Mam taki problem, iż jadąc na trasie ok 110-120 wg GPS (ok 3000obr.) szczególnie pod górkę zaczyna mi się przesuwać wskazówka temp. oleju poza połowę. Jak odpuszczę gaz do 2500 obr. spada. Teraz po zdjęciu kondonika z wyciągarki spada szybko, wcześniej trochę to trwało.
Co mogę jeszcze sprawdzić/zrobić?
Chłodnica wymieniona na nową (płyn oczywiście też), alternator większy (120A) coby nie brakło sił przy załączonej klimie.
Czy może mieć na grzanie wpływ metalowy zderzak z płytą bez żadnych wywietrzników (planuję już zakup otwornicy i powiercić trochę)?
Czy może to normalne, że przy obciążeniu wskazówka wychodzi poza połowę i idzie. Czy dopiero czerwone pole jest straszne
Z tego co słyszałem powinna stać tuż przed połową.
Jakie to są temp. na tym wskaźniku?
Z góry dzięki
ps Zabudowany zderzak wygląda tak:
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... 8#p8057236
Natomiast kolejna wersja już wygląda tak:
http://s17.postimg.org/4oyyec6a7/0_zder ... ylacja.jpg
Czy takie będą optymalne i wiercić podobne, czy może jednak więcej, ale mniejszych i np w odwrócony trójkąt?
Chociaż w oryginalnym zderzaku wentylacja była na górze na środku....
ps2 A może walnięty jest termostat i jest cały czas zamknięty i działa na małym obiegu - ale czy wtedy tak szybko by się chłodził i czy nie grzał się cały czas w czasie jazdy latem?

Mam taki problem, iż jadąc na trasie ok 110-120 wg GPS (ok 3000obr.) szczególnie pod górkę zaczyna mi się przesuwać wskazówka temp. oleju poza połowę. Jak odpuszczę gaz do 2500 obr. spada. Teraz po zdjęciu kondonika z wyciągarki spada szybko, wcześniej trochę to trwało.
Co mogę jeszcze sprawdzić/zrobić?
Chłodnica wymieniona na nową (płyn oczywiście też), alternator większy (120A) coby nie brakło sił przy załączonej klimie.
Czy może mieć na grzanie wpływ metalowy zderzak z płytą bez żadnych wywietrzników (planuję już zakup otwornicy i powiercić trochę)?
Czy może to normalne, że przy obciążeniu wskazówka wychodzi poza połowę i idzie. Czy dopiero czerwone pole jest straszne

Z tego co słyszałem powinna stać tuż przed połową.
Jakie to są temp. na tym wskaźniku?
Z góry dzięki

ps Zabudowany zderzak wygląda tak:
http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t= ... 8#p8057236
Natomiast kolejna wersja już wygląda tak:
http://s17.postimg.org/4oyyec6a7/0_zder ... ylacja.jpg
Czy takie będą optymalne i wiercić podobne, czy może jednak więcej, ale mniejszych i np w odwrócony trójkąt?
Chociaż w oryginalnym zderzaku wentylacja była na górze na środku....
ps2 A może walnięty jest termostat i jest cały czas zamknięty i działa na małym obiegu - ale czy wtedy tak szybko by się chłodził i czy nie grzał się cały czas w czasie jazdy latem?
WJ21
Państwowa dziwka, flądra w jedwabiu i złocie. Chcą za nią tren nieść, duszę włócząc w błocie
Państwowa dziwka, flądra w jedwabiu i złocie. Chcą za nią tren nieść, duszę włócząc w błocie
Re: Terrano II problem z chłodnicą
OK. Problem rozwiązany
Wymieniłem chłodnicę na większą (ponad 2 razy) aluminiową i problem zniknął.
Zrobiłem trasę w-wa→p-zn cały czas jechałem 120-150 i temp. max to 97stC. (oryginalna wskazówka nawet nie drgnęła...)
Przy 130 ok. 92stC.
Wcześniej przy 110 miałem już ponad 100stC i musiałem zwalniać do 80km by go trochę schłodzić.
Teraz wystarczy lekko odjąć gazu ze 140 na 130 i momentalnie spada.
Przy 110-120km temp. spada poniżej 90stC.
Tylko przy takiej prędkości to wir w baku i szum w uszach

Wymieniłem chłodnicę na większą (ponad 2 razy) aluminiową i problem zniknął.
Zrobiłem trasę w-wa→p-zn cały czas jechałem 120-150 i temp. max to 97stC. (oryginalna wskazówka nawet nie drgnęła...)
Przy 130 ok. 92stC.
Wcześniej przy 110 miałem już ponad 100stC i musiałem zwalniać do 80km by go trochę schłodzić.
Teraz wystarczy lekko odjąć gazu ze 140 na 130 i momentalnie spada.
Przy 110-120km temp. spada poniżej 90stC.
Tylko przy takiej prędkości to wir w baku i szum w uszach

WJ21
Państwowa dziwka, flądra w jedwabiu i złocie. Chcą za nią tren nieść, duszę włócząc w błocie
Państwowa dziwka, flądra w jedwabiu i złocie. Chcą za nią tren nieść, duszę włócząc w błocie
Re: Terrano II problem z chłodnicą
Nie boisz sie o uszczelke jak jedxiesz z takimi obrotami?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Terrano II problem z chłodnicą
Z silnikiem nic niepokojącego się nie dzieje.
Maks temp. oleju to ledwie 95stC (połowa skali).
Obroty były maks ok. 3-3,7tys. (czerwone pole jest od 4,5).
Dokładnie nie wiem bo obrotomierz się zacina
Maks temp. oleju to ledwie 95stC (połowa skali).
Obroty były maks ok. 3-3,7tys. (czerwone pole jest od 4,5).
Dokładnie nie wiem bo obrotomierz się zacina

WJ21
Państwowa dziwka, flądra w jedwabiu i złocie. Chcą za nią tren nieść, duszę włócząc w błocie
Państwowa dziwka, flądra w jedwabiu i złocie. Chcą za nią tren nieść, duszę włócząc w błocie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość