Strona 1 z 2

Terrano II-koszty eksploatacji

: pn gru 13, 2010 6:47 am
autor: Polikarp
Planuję w najbliższym czasie zakup do pracy terrano II, ale nie bez znaczenia jest kwestia kosztów eksploatacji. Byłbym wdzięczny za informacje na temat cen wymienionych przez Was części.

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: pn gru 13, 2010 7:57 am
autor: cordoba_2004

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: pn gru 13, 2010 10:51 am
autor: Rzeźnik z Jakubowa
Raz w roku remont przedniego zawieszenia 8) , patrz ceny części.

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: pn gru 13, 2010 11:45 am
autor: czarny bielsko
niestety IFS w Terrano II nie nalezy do udanych konstrukcji.

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: pn gru 13, 2010 8:32 pm
autor: wojtek_kom
A tam ... robi się raz i porządnie.
Taki sam zawias w Pickupie i 5 lat nawet nie sprawiał problemu, amorki wymienione.

Ogólnie to IFS wszędzie, co rok remont, jak się raz skończy i zacznie się zakładać gównolitowe części:
- polibusze z Olkusza :)21,
- wsporniki w Pajero :)23,
- łączniki z IC w TErrano :lol:,
- drążki 555 etc...

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: pn gru 13, 2010 8:43 pm
autor: gebels
wojtek_kom pisze:A tam ... robi się raz i porządnie.
Taki sam zawias w Pickupie i 5 lat nawet nie sprawiał problemu, amorki wymienione.

Ogólnie to IFS wszędzie, co rok remont, jak się raz skończy i zacznie się zakładać gównolitowe części:
- polibusze z Olkusza :)21,
- wsporniki w Pajero :)23,
- łączniki z IC w TErrano :lol:,
- drążki 555 etc...

z ust mi to wyjąłeś :)21

z gówna bata nie ukręcisz :)21

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: pn gru 13, 2010 10:10 pm
autor: wojtek_kom
gebels pisze: z ust mi to wyjąłeś :)21

z gówna bata nie ukręcisz :)21
:)21

Wracając do tematu, ważne żeby nie było zgnite, bite.
Skrzynia nie szumi, silnik odpala po muśnięciu kluczyka przy -30C, nic nie wibruje podczas jazdy, zero wycieków - tak działa sprawne.
W sumie proste auto... w zasadzie rocznik bez znaczenia, no może te z ZD30 i KA24 są trochę gorsze.

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: wt gru 14, 2010 9:45 am
autor: Dżem
Jak będziesz skakał z rampy 2 m w dół albo napier... po metrowych wy....ach 40km/h czy tam jakoś tak ogólnie prędkawo to fakt przód długo nie pożyje. Ale jak potraktujesz jak prywatne auto a nie służbowe to nie doświadczysz tych awarii.

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: wt gru 14, 2010 9:54 am
autor: czarny bielsko
predzej czy pozniej doswiadczy :)21 ja swojego nie katowalem w terenie, a jednak co jakis czas cos kleka... ale jak juz pisalem wyzej IFS w terrano nie nalezy do odpornych i wytrzymalych :)21

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: wt gru 14, 2010 1:15 pm
autor: grzes
auto w sumie ok, ma swoje plusy i minusy.
nasze jest ujezdzane w terenie i dziala...

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: wt gru 14, 2010 4:06 pm
autor: gebels
czarny bielsko pisze:predzej czy pozniej doswiadczy :)21 ja swojego nie katowalem w terenie, a jednak co jakis czas cos kleka... ale jak juz pisalem wyzej IFS w terrano nie nalezy do odpornych i wytrzymalych :)21

Czarny ale ty go nigdy nie naprawiłeś do końca :)21 :)23

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: wt gru 14, 2010 6:43 pm
autor: czarny bielsko
gebels pisze:
czarny bielsko pisze:predzej czy pozniej doswiadczy :)21 ja swojego nie katowalem w terenie, a jednak co jakis czas cos kleka... ale jak juz pisalem wyzej IFS w terrano nie nalezy do odpornych i wytrzymalych :)21

Czarny ale ty go nigdy nie naprawiłeś do końca :)21 :)23

Gebels no raczej nie, ale moj przez 3 lata pod jablonka lezal nie bedzie :)23 ;) :)21

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: wt gru 14, 2010 7:12 pm
autor: redzik
przod trzeba zrobic porzadnie na porzadnych czesciach i w jezdzie tylko po asfalcie powinien z 10 lat wytrzymac, co innego jak ruszysz w teren, to wtedy i nawet czesciej niz co rok. :)21

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: wt gru 14, 2010 7:45 pm
autor: grzes
juz nie dramatyzujcie... jak sie zrobi to sie pojezdzi.
czesci raczej sa tanie wiec spoko wszystko jest do ogarniecia.
jeszcze tylko kwestia do czego auto ma sluzyc ? bo jak do topienia po klamki to inny model jak do sredniego terenu to jak najbardziej sie nadaje.

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: wt gru 14, 2010 8:49 pm
autor: wojtek_kom
redzik pisze:przod trzeba zrobic porzadnie na porzadnych czesciach i w jezdzie tylko po asfalcie powinien z 10 lat wytrzymac, co innego jak ruszysz w teren, to wtedy i nawet czesciej niz co rok. :)21
W resoraku, ten sam IFS wytrzymał trzy wymiany resorów z tyłu :)21

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: wt gru 14, 2010 9:14 pm
autor: gebels
wojtek_kom pisze:
redzik pisze:przod trzeba zrobic porzadnie na porzadnych czesciach i w jezdzie tylko po asfalcie powinien z 10 lat wytrzymac, co innego jak ruszysz w teren, to wtedy i nawet czesciej niz co rok. :)21
W resoraku, ten sam IFS wytrzymał trzy wymiany resorów z tyłu :)21

oni jeździć nie umieją :)23 oni stosują tylko technike butbutbut :)21

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: śr gru 15, 2010 10:39 am
autor: Hinek
grzes pisze: czesci raczej sa tanie wiec spoko wszystko jest do ogarniecia.
ASO
Pompa wtryskowa ZEXEL około 15 tys zł
Przepływomierz Hitachi 2,7 tys zł
Czujnik ABS 1,6 tys zł
:)21

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: śr gru 15, 2010 10:55 am
autor: Dżem
No to fakt-drogo patrząc na pompę wtryskową za 15 tysi ale nap. turbina do Outlander-a w serwisie jakieś 12 tysi a regenerowana z roczną gwarancja do terrano widziałem na aledrogo za 600zł.
Cena przepływomierzy do różnych modeli wahają się w okolicy 2-3 tysi np. tyle stoi do primery p11 (choć można nową zakombinować za 300-600 zł po małym modzie ale to już inny temat).

Jedyne co mnie zwala z nóg w terrano II model do 95r. to cena reflektora. Kto wyczai patent na wpasowanie jakiegoś taniego zamiennika będzie wielki

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: śr gru 15, 2010 6:53 pm
autor: grzes
Hinek pisze:
grzes pisze: czesci raczej sa tanie wiec spoko wszystko jest do ogarniecia.
ASO
Pompa wtryskowa ZEXEL około 15 tys zł
Przepływomierz Hitachi 2,7 tys zł
Czujnik ABS 1,6 tys zł
:)21
a czesci do innych sa tansze ?
pytam o te konkretne czesci..
poza tym przeplywomierz Bosch kosztuje 1970zl w ASO, ta sama przeplywka kosztuje 1100 w Boschu, a wklad Boscha o tym numerze kupilem za 350zl bodajze, wiec tylko szuakc, a nie dac sie dymac... chyba ze ktos lubi.

Do kazdego modelu mozna sporzadzic taka liste, najlepiej wg cen ASO wtedy bedzie najefektowniejsza...

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: śr gru 15, 2010 10:34 pm
autor: WJarek
Co do zawieszenia terrano, to moim zdaniem nie klęka ono od jazdy w terenie, a właśnie na asfalcie. W terenie pływamy po dołach powolutku... Producent najwyraźniej nie przewidział polskich dróg, a my z prędkością kilkudziesięciu, a czasem ponad 100 km/h wpadamy w nagłą dziurwę, albo całą serię, nijak niemożliwych do ominięcia. Ile razy po czymś takim dziwiliście się, że koła nie odpadły?

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: śr gru 15, 2010 11:02 pm
autor: gebels
WJarek pisze:Co do zawieszenia terrano, to moim zdaniem nie klęka ono od jazdy w terenie, a właśnie na asfalcie. W terenie pływamy po dołach powolutku... Producent najwyraźniej nie przewidział polskich dróg, a my z prędkością kilkudziesięciu, a czasem ponad 100 km/h wpadamy w nagłą dziurwę, albo całą serię, nijak niemożliwych do ominięcia. Ile razy po czymś takim dziwiliście się, że koła nie odpadły?
zbieżność w terrano rozjeżdża się po tym jak w terenie w koleinach na siłe ciągniesz kierą bez kręcenia kołami, gniesz drążki kierownicze które są deko lichawe ale da się to poprawić

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: czw gru 16, 2010 2:06 pm
autor: redzik
gebels pisze:
wojtek_kom pisze:
redzik pisze:przod trzeba zrobic porzadnie na porzadnych czesciach i w jezdzie tylko po asfalcie powinien z 10 lat wytrzymac, co innego jak ruszysz w teren, to wtedy i nawet czesciej niz co rok. :)21
W resoraku, ten sam IFS wytrzymał trzy wymiany resorów z tyłu :)21

oni jeździć nie umieją :)23 oni stosują tylko technike butbutbut :)21
i woza na pace po 3 tony :)21

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: czw gru 16, 2010 9:44 pm
autor: Wikson
Ja tam na swojego 2,7TD nie narzekam, fakt wymienione łożysko w przodzie końcówki wahacza i zawsze coś jest do zrobienia ale największą wadą jest, że nie pasuje w koleiny i trochę rzuca (da się przyzwyczaić) Po za tym koszt eksploatacji nie wielki. Trzeba tylko spełnić jeden warunek kupić zdrowe auto. Godne zastanowienia miał kolega z Białegostoku przynajmniej zadbane i nie skatowane z tego co się orientuje. Jak coś to mogę podesłać temat z forum nissan Polska lub z tego nie wiem dokładnie na którym forum to było. Na forum nissan Polska jest temat co sprawdzić przy kupnie jak coś to pisz na PRV

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: czw gru 16, 2010 10:36 pm
autor: Hinek
grzes pisze: poza tym przeplywomierz Bosch kosztuje 1970zl w ASO, ta sama przeplywka kosztuje 1100 w Boschu, a wklad Boscha o tym numerze kupilem za 350zl bodajze,
Taaa, tylko że przepływomierz Boscha nie jest zamienny z Hitachi. Hitachi nie ma zamiennika.
Ale to nie istotne. Istotna jest informacja: utrzymanie samochodu terenowego jest DROGIE.
Ewentualnie BARDZO DROGIE :)21

Re: Terrano II-koszty eksploatacji

: czw gru 16, 2010 10:50 pm
autor: WJarek
Na razie nie miałem problemów ze zbieżnością, ale łączniki stabilizatora wymieniałem, tuleje przednich amorów też już luzy mają... to właśnie od uderzeń na dziurach... :evil:

Btw.: Czy w terrano 2 jest możliwość wymiany samych tulei?