zawór EGR

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

zawór EGR

Post autor: kornik21 » ndz gru 26, 2010 8:34 pm

Witam,

Mam pytanie
Czy każdy patrol y60 2.8 DT posiada zawór egr??
Ja mam parcha z 92 roku i jest bez egr ( zaślepiony wlot na kolektorze, brak zaworka).
Moja wersja jest bez blokady. Może dlatego nie jest wyposażony w egr?
Jak jest u Was?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
Grzywacki
Posty: 448
Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice

Re: zawór EGR

Post autor: Grzywacki » pn gru 27, 2010 12:37 pm

Są z EGR i bez EGR.
Tak samo z blokadą i bez.
Jedno nie warunkuje drugiego, możliwa dowolna kombinacja.

Swego czasu była gdzieś tu o tym dyskusja, gdzie temat EGR był wystarczająco opisany.

Pozdr.
A.
Patrol Y60 V8 long 1990r.

Awatar użytkownika
michalxl600
Posty: 1713
Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
Lokalizacja: okolice Miastka

Re: zawór EGR

Post autor: michalxl600 » pn lip 15, 2013 4:07 pm

odświeżam bo buszuje po necie w tej sprawie - wysrał mi się ten egr w oplu astra diesel.
Z 3 elementów jakie wybebeszyłem 2 już rozruszane ( auto stało chyba min, 3 lata i zarosło wszystko wewnątrz) - teraz grzebię przy samym zaworze, który powinien się dać wyjąć ( wysunąć) z takiego kolektorka . Aluminium wsunięte w aluminium. Coś jakby mały tłok w cylindrze i wszystko to sie wzajem zrosło. Moczę w ropie , wcześniej było namaczane różnymi szuwaksami super buzer w sprayu oraz WD 40 . Na razie minęły 3 dni i ani drgnie. Dziś nawet podgrzewałem zewnętrzną część próbując to jakoś zruszyć w imadle.

Macie jakiś cud sposób by rozłączyć takie zakwitnięte -zlepione aluminium ? Jest jakaś substancja, która te tlenki pożera ? Pukanie już było - boję się by nie przekroczyć progu zniszczenia . Miejsca, które opukiwałem małym młotkiem już jest nieco rozklepane. Nie chcę próbować dalej. Ustrojstwo dość kosztowne . W ostateczności zaślepię.

edit: podobno WD-40 ale miesiąc to trochę długo http://www.grupy.banzaj.pl/Zapieczona,s ... 09_04.html
Po konsultacji z metalurgami z lotniska Okęcie dostałem przykazanie,
aby sztycę dłuuugo zalewać WD-40 który bardzo dobrze rozpuszcza "nalot"
powstały na połączeniu alu-alu.

Sztycę w ramie podlewałem WD-40 chyba miesiąc, dzień w dzień 2-3 psiki. Co kilka dni odwracałem rower do góry kołami i polewałem dolna część sztycy psikając przez piwot od koszyka na bidon.
Ostatnio zmieniony pn lip 15, 2013 7:23 pm przez michalxl600, łącznie zmieniany 1 raz.
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: zawór EGR

Post autor: N2O » pn lip 15, 2013 5:57 pm

Spróbuj nafty użyć.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
michalxl600
Posty: 1713
Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
Lokalizacja: okolice Miastka

Re: zawór EGR

Post autor: michalxl600 » pn lip 15, 2013 7:20 pm

ok- mam gdzieś naftę, dzięki . Na razie od kilku godzin wszystko ( wnętrze z zaworem -tam jest połączenie ścianek wewnętrznej z zewnętrzną częścią ) odmaka zalane WD-40 . Udało mi się znaleźć taki gumowy korek zatykający jedną z dziur- rurki boczne fi 8 zaślepiłem wężem gumowym i nalałem do wnętrza ze 100ml WD-40 . Zostawię to tak do rana a rano podumam co dalej.
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki :)21

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: zawór EGR

Post autor: miastek » pn lip 15, 2013 10:21 pm

Jaki silnik?
Jak 1.9 lub 1.3 to można go rozebrać.
Nawiercasz otwór fi 5mm u góry w czarnej plastikowej obudowie i wybijasz wybijakiem wszystko na zewnątrz, czyścisz papierem ściernym i składasz do kupy, bedzie jak nowy :wink:
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
michalxl600
Posty: 1713
Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
Lokalizacja: okolice Miastka

Re: zawór EGR

Post autor: michalxl600 » pn lip 15, 2013 11:10 pm

silnik jest 2,2 ale pomysł niezły. Już myślę i o tym by jakieś wiercenia zrobić ( ale zamierzałem przez nie aplikować naft czy WD-40 . Nawet miałem myśl by naciąć fragment a potem dać Szczepanowskiemu do pospawania ) . Jutro wkleję fotki tego ustrojstwa ( i tak chcę sobie zrobić dokumentację ) .
Element z zaworem jest taki trochę jak czubek rakiety ( alu) zwęża się na samym końcu i wchodzi w aluminiowe zagłębienie w pokrywie kolektora . Tam się chyba od czoła da dojść tak jak mówisz i wybijakiem przemówić do niego konkretnie. Zdaje mi się , że nawet otwór jaki tam pozostanie nie zmieni nic w późniejszej cyrkulacji ( bo wciskając ten wkład na miejsce - on uszczelnia wszystko) . Przemyślę sobie rano kolejne ruchy. Zobaczymy jak poskutkuje namaczanie. W sumie żałuję , że nie zrobiłem tego miesiąc temu - mogło sobie stać.
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki :)21

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: zawór EGR

Post autor: miastek » wt lip 16, 2013 8:13 am

Jak 2.2 to lepiej to sprzedaj :)21
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
michalxl600
Posty: 1713
Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
Lokalizacja: okolice Miastka

Re: zawór EGR

Post autor: michalxl600 » wt lip 16, 2013 9:34 am

miastek pisze:Jak 2.2 to lepiej to sprzedaj :)21
:)21 takich rad mam wiele . Auto trafiło do mnie krętą drogą za dość rozsądną cenę - nadto przez ten swój stan "nieużywania" ( wiem, wiem- może to mieć skutki negatywne jak na załączonym obrazku) ma nieduży przebieg. Następne co przeglądnę to hamulce - jeśli po półrocznym teście nic nie wyskoczy to ze spokojem pomyślę o spieniężeniu tego albo jeśli nie będę potrzebujący kasy zostanie jakiś czas. Ja jestem dziwny i niedzisiejszy bo nie mógłbym komuś wcisnąć miny a za pół ceny też nie chcę oddawać. Reanimuję to cudo -podobno zdarza się , że silniki 2,2 jakoś tam się sprawują w przeciwieństwie do 2.0. Loteria panie ...

Stan spraw na rano: poziom WD-40 się trzyma jak z wieczora . Potem spróbuję to lekko podgrzać - może penetracja ( :)21 ) w takich warunkach będzie bardziej dogłębna ( :)21 Suzi4WD to nie to co myślisz ) . Detale przy podgrzewaniu zawsze trochę tam pracują względem siebie.
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki :)21

Awatar użytkownika
Dżem
Posty: 2458
Rejestracja: pn maja 18, 2009 11:14 am
Lokalizacja: Lublin

Re: zawór EGR

Post autor: Dżem » wt lip 16, 2013 10:20 am

Może nie na temat ale czy nie pomyślałeś żeby zaślepić go i zapiąć jakiś rezystor lub w inny sposób oszukać komputer?
Maverick 2.7 TD 3D 95r.
Terrano 2,7 TDI 5D 02r.
http://picasaweb.google.com/117691866936305131253

Awatar użytkownika
michalxl600
Posty: 1713
Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
Lokalizacja: okolice Miastka

Re: zawór EGR

Post autor: michalxl600 » wt lip 16, 2013 10:40 am

mam to na uwadze. Jeszcze brnę w naprawę. Piszą ludzie gdzieś na forum opla , że nawet rezystora nie trzeba bo po włożeniu zaślepki będzie do komputera odczyt, że jest zamknięte. Gdyby kiedyś przyszło spieniężać auto to zawsze lepiej wygląda,gdy wszystko sprawne.
Po mojemu te egr-y są tylko po to by serwisy miały pracę. Wymysł kolejny wielkiego brata i komplikacja systemów.
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki :)21

Awatar użytkownika
michalxl600
Posty: 1713
Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
Lokalizacja: okolice Miastka

Re: zawór EGR

Post autor: michalxl600 » wt lip 23, 2013 9:24 am

Nowości w sprawie :
1. nie da się zaślepić zaworu w dieslu- jest potrzebny podobno do sprawnego działania silnika. Takie mam info z 3 źródeł między innymi od znajomego mechanika zajmującego się tym dość często.
2. od-montowałem zaworek od kolektora ( wyciągnięcie walca alu z walcowatego otworu również w alu ) ale musiałem naciąć nieco zewnętrzny kołnierz. Kolektor będzie teraz spawany w tym miejscu.

Okazuje się, że w tym miejscu utlenianie praktycznie nie zachodzi ( chyba trudno tam o wilgoć) natomiast trzymało się to wszystko na smołach i sadzach. WD-40 skutkował raczej słabo (może gdybym dłużej czekał ? - po rozebraniu było widać na ściankach, że przeniknął tak 1/3 powierzchni wgłąb ) . Podpowiadają ludzie na innych forach, że nitro albo aceton działa lepiej na te substancje.

Mam jeszcze do uruchomienia sam zawór. Chodzi ciasno w swojej obudowie . Na razie od wczoraj odmaczam go w ropie pomieszanej z benzyną . Może zmienię to na naftę albo w/w aceton. Zobaczę co dziś albo jutro stanie się z tym grzybkiem. Wczoraj dawał się poruszyć ale bardzo ciasno.
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki :)21

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: zawór EGR

Post autor: Marek » wt lip 23, 2013 9:56 am

michalxl600 pisze:Nowości w sprawie :
1. nie da się zaślepić zaworu w dieslu- jest potrzebny podobno do sprawnego działania silnika. Takie mam info z 3 źródeł między innymi od znajomego mechanika zajmującego się tym dość często.
[...]
Coś bardzo dziwnego Ci powiedzieli. Jak na razie - na podstawie relacji wielu Kolegów (nawet zaraz obok, w sąsiednim wątku o turbo w Y-60), którzy zaworki EGR powywalali lub zaślepili - bardziej to pomaga silnikowi, niż szkodzi. A nie sądzę, by dieselek Opla tak się różnił od wszystkich innych, by skutek był odwrotny.

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: zawór EGR

Post autor: N2O » wt lip 23, 2013 10:57 am

W oplu się po prostu nie da bo zgłosi błąd.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: zawór EGR

Post autor: miastek » wt lip 23, 2013 12:46 pm

Dokładnie, nowe silniki mają przepływomierze które po chwili zauważą że przez EGR nie przepływają gazy i wywalą kontrolkę.
Marne porównanie z silnikiem w patrolu.
:)21
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
czifu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: pn paź 08, 2012 12:59 pm
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: zawór EGR

Post autor: czifu » wt lip 23, 2013 2:54 pm

Ewentualnie jak konstrukcja silnika 3.0 w mascott - cie (niby ten sam co w patrolach), tam po zaślepieniu EGR-u po pewnym czasie leci turbina.
Jest
Terrano 1 2,4b+lpg 1988r
Łopel vectra 1,8b+lpg 1995r

Awatar użytkownika
michalxl600
Posty: 1713
Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
Lokalizacja: okolice Miastka

Re: zawór EGR

Post autor: michalxl600 » sob lip 27, 2013 11:56 am

Dzięki za wpisy. Taki temat trafiłem
http://forum.samnaprawiam.com/egr-y20dt ... 875,30.htm
3 strony walki dokładnie z tym problemem. regeneracje sracje i po 50 km poprawka.
Czyszczę sobie te wszystkie graty- zawór zaczął się nawet ruszać ale coś mi się zdaje , że to praca syzyfowa. Ten yebany szlam będzie się tam osadzał. Podobno może to nawet przyspieszyć ( sadza) jakieś podparcie zaworu w silniku.

Coś chłopaki kombinowali w rodzaju zaślepienie zaworu a pozostawienie silniczka krokowego na zewnątrz ale tak jak piszecie - chyba przepływomierz wtedy zgłasza błąd.
Ja leniwy jestem i nie chce mi się tego rozbierać co chwilę - czas mam bo to moje drugie auto. Nastawiam się jednak ostro na wywalenie tego hawna. Najtańsza sprawa a wszelkie inne metody jak widzę to oddalanie problemu. Można nowy zawór- pewnie pochodzi dłużej ale koszt powyżej 1000 zł a i tak zapewne na 2-3 lata szlag to trafi. Paliwo mamy w Polsce nie najlepsze- ten szlam się będzie tworzył. Gdyby ktoś znał sposób lub kogoś kto zna to się polecam :D

p.s. tu jeszcze sporo na ten sam temat. Ogólnie bryndza http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ge__st__40 . Ktoś znów napisał, że oszukać się systemu nie da ale właśnie na allegro znalazłem - facet chyba z Krakowa sprzedaje "zaślepkę" i możliwość (tak rozumiem) ominięcia tego wszystkiego. Widać, że jest to w jakiś sposób oszukany zawór. Chciałem podać link do aukcji ale nie mogę teraz znaleźć.
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki :)21

Awatar użytkownika
michalxl600
Posty: 1713
Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
Lokalizacja: okolice Miastka

Re: zawór EGR

Post autor: michalxl600 » śr wrz 18, 2013 2:32 pm

Ktoś umie coś powiedzieć na temat takiego dynksu ? Działa ? http://allegro.pl/emulator-zaworu-egr-o ... 47617.html
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość