zawór EGR
Moderator: Kosiarz
zawór EGR
Witam,
Mam pytanie
Czy każdy patrol y60 2.8 DT posiada zawór egr??
Ja mam parcha z 92 roku i jest bez egr ( zaślepiony wlot na kolektorze, brak zaworka).
Moja wersja jest bez blokady. Może dlatego nie jest wyposażony w egr?
Jak jest u Was?
Mam pytanie
Czy każdy patrol y60 2.8 DT posiada zawór egr??
Ja mam parcha z 92 roku i jest bez egr ( zaślepiony wlot na kolektorze, brak zaworka).
Moja wersja jest bez blokady. Może dlatego nie jest wyposażony w egr?
Jak jest u Was?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC
Re: zawór EGR
Są z EGR i bez EGR.
Tak samo z blokadą i bez.
Jedno nie warunkuje drugiego, możliwa dowolna kombinacja.
Swego czasu była gdzieś tu o tym dyskusja, gdzie temat EGR był wystarczająco opisany.
Pozdr.
A.
Tak samo z blokadą i bez.
Jedno nie warunkuje drugiego, możliwa dowolna kombinacja.
Swego czasu była gdzieś tu o tym dyskusja, gdzie temat EGR był wystarczająco opisany.
Pozdr.
A.
Patrol Y60 V8 long 1990r.
- michalxl600
- Posty: 1713
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
- Lokalizacja: okolice Miastka
Re: zawór EGR
odświeżam bo buszuje po necie w tej sprawie - wysrał mi się ten egr w oplu astra diesel.
Z 3 elementów jakie wybebeszyłem 2 już rozruszane ( auto stało chyba min, 3 lata i zarosło wszystko wewnątrz) - teraz grzebię przy samym zaworze, który powinien się dać wyjąć ( wysunąć) z takiego kolektorka . Aluminium wsunięte w aluminium. Coś jakby mały tłok w cylindrze i wszystko to sie wzajem zrosło. Moczę w ropie , wcześniej było namaczane różnymi szuwaksami super buzer w sprayu oraz WD 40 . Na razie minęły 3 dni i ani drgnie. Dziś nawet podgrzewałem zewnętrzną część próbując to jakoś zruszyć w imadle.
Macie jakiś cud sposób by rozłączyć takie zakwitnięte -zlepione aluminium ? Jest jakaś substancja, która te tlenki pożera ? Pukanie już było - boję się by nie przekroczyć progu zniszczenia . Miejsca, które opukiwałem małym młotkiem już jest nieco rozklepane. Nie chcę próbować dalej. Ustrojstwo dość kosztowne . W ostateczności zaślepię.
edit: podobno WD-40 ale miesiąc to trochę długo http://www.grupy.banzaj.pl/Zapieczona,s ... 09_04.html
Z 3 elementów jakie wybebeszyłem 2 już rozruszane ( auto stało chyba min, 3 lata i zarosło wszystko wewnątrz) - teraz grzebię przy samym zaworze, który powinien się dać wyjąć ( wysunąć) z takiego kolektorka . Aluminium wsunięte w aluminium. Coś jakby mały tłok w cylindrze i wszystko to sie wzajem zrosło. Moczę w ropie , wcześniej było namaczane różnymi szuwaksami super buzer w sprayu oraz WD 40 . Na razie minęły 3 dni i ani drgnie. Dziś nawet podgrzewałem zewnętrzną część próbując to jakoś zruszyć w imadle.
Macie jakiś cud sposób by rozłączyć takie zakwitnięte -zlepione aluminium ? Jest jakaś substancja, która te tlenki pożera ? Pukanie już było - boję się by nie przekroczyć progu zniszczenia . Miejsca, które opukiwałem małym młotkiem już jest nieco rozklepane. Nie chcę próbować dalej. Ustrojstwo dość kosztowne . W ostateczności zaślepię.
edit: podobno WD-40 ale miesiąc to trochę długo http://www.grupy.banzaj.pl/Zapieczona,s ... 09_04.html
Po konsultacji z metalurgami z lotniska Okęcie dostałem przykazanie,
aby sztycę dłuuugo zalewać WD-40 który bardzo dobrze rozpuszcza "nalot"
powstały na połączeniu alu-alu.
Sztycę w ramie podlewałem WD-40 chyba miesiąc, dzień w dzień 2-3 psiki. Co kilka dni odwracałem rower do góry kołami i polewałem dolna część sztycy psikając przez piwot od koszyka na bidon.
Ostatnio zmieniony pn lip 15, 2013 7:23 pm przez michalxl600, łącznie zmieniany 1 raz.
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki 

Re: zawór EGR
Spróbuj nafty użyć.
- michalxl600
- Posty: 1713
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
- Lokalizacja: okolice Miastka
Re: zawór EGR
ok- mam gdzieś naftę, dzięki . Na razie od kilku godzin wszystko ( wnętrze z zaworem -tam jest połączenie ścianek wewnętrznej z zewnętrzną częścią ) odmaka zalane WD-40 . Udało mi się znaleźć taki gumowy korek zatykający jedną z dziur- rurki boczne fi 8 zaślepiłem wężem gumowym i nalałem do wnętrza ze 100ml WD-40 . Zostawię to tak do rana a rano podumam co dalej.
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki 

- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: zawór EGR
Jaki silnik?
Jak 1.9 lub 1.3 to można go rozebrać.
Nawiercasz otwór fi 5mm u góry w czarnej plastikowej obudowie i wybijasz wybijakiem wszystko na zewnątrz, czyścisz papierem ściernym i składasz do kupy, bedzie jak nowy
Jak 1.9 lub 1.3 to można go rozebrać.
Nawiercasz otwór fi 5mm u góry w czarnej plastikowej obudowie i wybijasz wybijakiem wszystko na zewnątrz, czyścisz papierem ściernym i składasz do kupy, bedzie jak nowy

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
- michalxl600
- Posty: 1713
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
- Lokalizacja: okolice Miastka
Re: zawór EGR
silnik jest 2,2 ale pomysł niezły. Już myślę i o tym by jakieś wiercenia zrobić ( ale zamierzałem przez nie aplikować naft czy WD-40 . Nawet miałem myśl by naciąć fragment a potem dać Szczepanowskiemu do pospawania ) . Jutro wkleję fotki tego ustrojstwa ( i tak chcę sobie zrobić dokumentację ) .
Element z zaworem jest taki trochę jak czubek rakiety ( alu) zwęża się na samym końcu i wchodzi w aluminiowe zagłębienie w pokrywie kolektora . Tam się chyba od czoła da dojść tak jak mówisz i wybijakiem przemówić do niego konkretnie. Zdaje mi się , że nawet otwór jaki tam pozostanie nie zmieni nic w późniejszej cyrkulacji ( bo wciskając ten wkład na miejsce - on uszczelnia wszystko) . Przemyślę sobie rano kolejne ruchy. Zobaczymy jak poskutkuje namaczanie. W sumie żałuję , że nie zrobiłem tego miesiąc temu - mogło sobie stać.
Element z zaworem jest taki trochę jak czubek rakiety ( alu) zwęża się na samym końcu i wchodzi w aluminiowe zagłębienie w pokrywie kolektora . Tam się chyba od czoła da dojść tak jak mówisz i wybijakiem przemówić do niego konkretnie. Zdaje mi się , że nawet otwór jaki tam pozostanie nie zmieni nic w późniejszej cyrkulacji ( bo wciskając ten wkład na miejsce - on uszczelnia wszystko) . Przemyślę sobie rano kolejne ruchy. Zobaczymy jak poskutkuje namaczanie. W sumie żałuję , że nie zrobiłem tego miesiąc temu - mogło sobie stać.
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki 

- michalxl600
- Posty: 1713
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
- Lokalizacja: okolice Miastka
Re: zawór EGR
miastek pisze:Jak 2.2 to lepiej to sprzedaj

Stan spraw na rano: poziom WD-40 się trzyma jak z wieczora . Potem spróbuję to lekko podgrzać - może penetracja (


kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki 

Re: zawór EGR
Może nie na temat ale czy nie pomyślałeś żeby zaślepić go i zapiąć jakiś rezystor lub w inny sposób oszukać komputer?
- michalxl600
- Posty: 1713
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
- Lokalizacja: okolice Miastka
Re: zawór EGR
mam to na uwadze. Jeszcze brnę w naprawę. Piszą ludzie gdzieś na forum opla , że nawet rezystora nie trzeba bo po włożeniu zaślepki będzie do komputera odczyt, że jest zamknięte. Gdyby kiedyś przyszło spieniężać auto to zawsze lepiej wygląda,gdy wszystko sprawne.
Po mojemu te egr-y są tylko po to by serwisy miały pracę. Wymysł kolejny wielkiego brata i komplikacja systemów.
Po mojemu te egr-y są tylko po to by serwisy miały pracę. Wymysł kolejny wielkiego brata i komplikacja systemów.
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki 

- michalxl600
- Posty: 1713
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
- Lokalizacja: okolice Miastka
Re: zawór EGR
Nowości w sprawie :
1. nie da się zaślepić zaworu w dieslu- jest potrzebny podobno do sprawnego działania silnika. Takie mam info z 3 źródeł między innymi od znajomego mechanika zajmującego się tym dość często.
2. od-montowałem zaworek od kolektora ( wyciągnięcie walca alu z walcowatego otworu również w alu ) ale musiałem naciąć nieco zewnętrzny kołnierz. Kolektor będzie teraz spawany w tym miejscu.
Okazuje się, że w tym miejscu utlenianie praktycznie nie zachodzi ( chyba trudno tam o wilgoć) natomiast trzymało się to wszystko na smołach i sadzach. WD-40 skutkował raczej słabo (może gdybym dłużej czekał ? - po rozebraniu było widać na ściankach, że przeniknął tak 1/3 powierzchni wgłąb ) . Podpowiadają ludzie na innych forach, że nitro albo aceton działa lepiej na te substancje.
Mam jeszcze do uruchomienia sam zawór. Chodzi ciasno w swojej obudowie . Na razie od wczoraj odmaczam go w ropie pomieszanej z benzyną . Może zmienię to na naftę albo w/w aceton. Zobaczę co dziś albo jutro stanie się z tym grzybkiem. Wczoraj dawał się poruszyć ale bardzo ciasno.
1. nie da się zaślepić zaworu w dieslu- jest potrzebny podobno do sprawnego działania silnika. Takie mam info z 3 źródeł między innymi od znajomego mechanika zajmującego się tym dość często.
2. od-montowałem zaworek od kolektora ( wyciągnięcie walca alu z walcowatego otworu również w alu ) ale musiałem naciąć nieco zewnętrzny kołnierz. Kolektor będzie teraz spawany w tym miejscu.
Okazuje się, że w tym miejscu utlenianie praktycznie nie zachodzi ( chyba trudno tam o wilgoć) natomiast trzymało się to wszystko na smołach i sadzach. WD-40 skutkował raczej słabo (może gdybym dłużej czekał ? - po rozebraniu było widać na ściankach, że przeniknął tak 1/3 powierzchni wgłąb ) . Podpowiadają ludzie na innych forach, że nitro albo aceton działa lepiej na te substancje.
Mam jeszcze do uruchomienia sam zawór. Chodzi ciasno w swojej obudowie . Na razie od wczoraj odmaczam go w ropie pomieszanej z benzyną . Może zmienię to na naftę albo w/w aceton. Zobaczę co dziś albo jutro stanie się z tym grzybkiem. Wczoraj dawał się poruszyć ale bardzo ciasno.
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki 

Re: zawór EGR
Coś bardzo dziwnego Ci powiedzieli. Jak na razie - na podstawie relacji wielu Kolegów (nawet zaraz obok, w sąsiednim wątku o turbo w Y-60), którzy zaworki EGR powywalali lub zaślepili - bardziej to pomaga silnikowi, niż szkodzi. A nie sądzę, by dieselek Opla tak się różnił od wszystkich innych, by skutek był odwrotny.michalxl600 pisze:Nowości w sprawie :
1. nie da się zaślepić zaworu w dieslu- jest potrzebny podobno do sprawnego działania silnika. Takie mam info z 3 źródeł między innymi od znajomego mechanika zajmującego się tym dość często.
[...]
pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
Re: zawór EGR
W oplu się po prostu nie da bo zgłosi błąd.


- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: zawór EGR
Dokładnie, nowe silniki mają przepływomierze które po chwili zauważą że przez EGR nie przepływają gazy i wywalą kontrolkę.
Marne porównanie z silnikiem w patrolu.

Marne porównanie z silnikiem w patrolu.

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: zawór EGR
Ewentualnie jak konstrukcja silnika 3.0 w mascott - cie (niby ten sam co w patrolach), tam po zaślepieniu EGR-u po pewnym czasie leci turbina.
Jest
Terrano 1 2,4b+lpg 1988r
Łopel vectra 1,8b+lpg 1995r
Terrano 1 2,4b+lpg 1988r
Łopel vectra 1,8b+lpg 1995r
- michalxl600
- Posty: 1713
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
- Lokalizacja: okolice Miastka
Re: zawór EGR
Dzięki za wpisy. Taki temat trafiłem
http://forum.samnaprawiam.com/egr-y20dt ... 875,30.htm
3 strony walki dokładnie z tym problemem. regeneracje sracje i po 50 km poprawka.
Czyszczę sobie te wszystkie graty- zawór zaczął się nawet ruszać ale coś mi się zdaje , że to praca syzyfowa. Ten yebany szlam będzie się tam osadzał. Podobno może to nawet przyspieszyć ( sadza) jakieś podparcie zaworu w silniku.
Coś chłopaki kombinowali w rodzaju zaślepienie zaworu a pozostawienie silniczka krokowego na zewnątrz ale tak jak piszecie - chyba przepływomierz wtedy zgłasza błąd.
Ja leniwy jestem i nie chce mi się tego rozbierać co chwilę - czas mam bo to moje drugie auto. Nastawiam się jednak ostro na wywalenie tego hawna. Najtańsza sprawa a wszelkie inne metody jak widzę to oddalanie problemu. Można nowy zawór- pewnie pochodzi dłużej ale koszt powyżej 1000 zł a i tak zapewne na 2-3 lata szlag to trafi. Paliwo mamy w Polsce nie najlepsze- ten szlam się będzie tworzył. Gdyby ktoś znał sposób lub kogoś kto zna to się polecam
p.s. tu jeszcze sporo na ten sam temat. Ogólnie bryndza http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ge__st__40 . Ktoś znów napisał, że oszukać się systemu nie da ale właśnie na allegro znalazłem - facet chyba z Krakowa sprzedaje "zaślepkę" i możliwość (tak rozumiem) ominięcia tego wszystkiego. Widać, że jest to w jakiś sposób oszukany zawór. Chciałem podać link do aukcji ale nie mogę teraz znaleźć.
http://forum.samnaprawiam.com/egr-y20dt ... 875,30.htm
3 strony walki dokładnie z tym problemem. regeneracje sracje i po 50 km poprawka.
Czyszczę sobie te wszystkie graty- zawór zaczął się nawet ruszać ale coś mi się zdaje , że to praca syzyfowa. Ten yebany szlam będzie się tam osadzał. Podobno może to nawet przyspieszyć ( sadza) jakieś podparcie zaworu w silniku.
Coś chłopaki kombinowali w rodzaju zaślepienie zaworu a pozostawienie silniczka krokowego na zewnątrz ale tak jak piszecie - chyba przepływomierz wtedy zgłasza błąd.
Ja leniwy jestem i nie chce mi się tego rozbierać co chwilę - czas mam bo to moje drugie auto. Nastawiam się jednak ostro na wywalenie tego hawna. Najtańsza sprawa a wszelkie inne metody jak widzę to oddalanie problemu. Można nowy zawór- pewnie pochodzi dłużej ale koszt powyżej 1000 zł a i tak zapewne na 2-3 lata szlag to trafi. Paliwo mamy w Polsce nie najlepsze- ten szlam się będzie tworzył. Gdyby ktoś znał sposób lub kogoś kto zna to się polecam

p.s. tu jeszcze sporo na ten sam temat. Ogólnie bryndza http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... ge__st__40 . Ktoś znów napisał, że oszukać się systemu nie da ale właśnie na allegro znalazłem - facet chyba z Krakowa sprzedaje "zaślepkę" i możliwość (tak rozumiem) ominięcia tego wszystkiego. Widać, że jest to w jakiś sposób oszukany zawór. Chciałem podać link do aukcji ale nie mogę teraz znaleźć.
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki 

- michalxl600
- Posty: 1713
- Rejestracja: śr lut 25, 2009 11:57 pm
- Lokalizacja: okolice Miastka
Re: zawór EGR
Ktoś umie coś powiedzieć na temat takiego dynksu ? Działa ? http://allegro.pl/emulator-zaworu-egr-o ... 47617.html
kobiety też mają prawo programować.Dlatego kupujemy im pralki 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość