37" a przełożenia

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

37" a przełożenia

Post autor: sbst » wt mar 22, 2011 7:14 am

hej

czy do 37" wystarczą jeszcze 4,625? bo troche mi sie wydaje, ze na podjazdach moze byc mało...
czy raczej od razu kalkulować przełożenia 5,11 (jak nie myle)

bo mam teraz batalie serce i rozum - 35" vs 37" ;P i wole sie przygotowac na wszystkie konsekwencje swojego czynu ;)
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
Templar
 
 
Posty: 193
Rejestracja: czw lis 13, 2008 6:38 pm
Lokalizacja: Warszafka, Mroków

Re: 37" a przełożenia

Post autor: Templar » wt mar 22, 2011 11:06 am

Z doświadczeń amatora:
Na 35x12,5R15: na fabrycznych i zwolnionych przełozeniach tak samo dostaje zadyszki pod górke i tak samo dobrze robi w błocie. Inaczej pracuje się skrzynią, ale efekt końcowy pozostaje bez zmian.
Najwikszy plus jaki zauważyłem to lżej pracujaca skrzynia biegów- poprzednia na fabrycznych przełożeniach skończyła mi sie po roku. Nowa po wymianie też zaczeła po pewnym czasie lekko stękać- po zmianie przełożeń jak by jej ulżyło. Moze to moje subiektywne odczucie...
37" fajna sprawa i sam powoli się na jakieś czaje ale do fabrycznych przełozeń, z założeniem że czasami musiałbym pod górke podjechać, zakładać bym się nie osmielił...
Ogólnie bilans strat spotęgowany przez 35" przez 2 lata to w moim przypadku zdewastowana skrzynia i zmielony przegub.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40641
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 37" a przełożenia

Post autor: Mroczny » wt mar 22, 2011 11:35 am

podkręć silnik i zakładaj

sprzęgła tylko kupuj po 2
:)21

ja przełożeń nie zmieniałem - bo szkoda mi było kasy. Niemniej - warto - ale i tak robienia motura nie unikniesz

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: 37" a przełożenia

Post autor: sebson » wt mar 22, 2011 11:47 am

Mroczny pisze:podkręć silnik i zakładaj

sprzęgła tylko kupuj po 2
:)21

ja przełożeń nie zmieniałem - bo szkoda mi było kasy. Niemniej - warto - ale i tak robienia motura nie unikniesz
Ale 37" to nie do jeżdżenia :)21
Ma wyglądać :wink:
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: 37" a przełożenia

Post autor: ernil » wt mar 22, 2011 12:07 pm

Używam przez kilka miesięcy w roku (koniec jesieni, zima, początek wiosny) 37" fedimy i nie dramatyzuję. Oczywiście - paliwo znika a pod górkę niższy bieg, piątki używam sporadycznie, ale też nie latam takim zestawem w trasy, więc i o potrzebę piątki trudno. Przeguby nie padają, skrzynia nie klęka, silnik nie bierze oleju (5W60). Więc nie kombinować, tylko jak jest potrzeba to zakładać i jeździć. Oczywiście jak ktoś założy takie koło do pojazdu, w którym wszystko lata jak Żyd po pustym sklepie to wiadome, że za 500km fedima zdewastuje to na śmierć. Ale jeżeli auto sprawne, to nie ma się o co obawiać. Do jazdy na "codzień" - 245/75/16 MT KM2 - cicho, komfortowo, ekonomicznie a i na błotnistej łące zjeżdżonej koparką spokojnie daje radę.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
tkocy20
Posty: 545
Rejestracja: pt maja 23, 2008 6:42 pm
Lokalizacja: Sochaczew, Żyrardów, Borne Sulinowo

Re: 37" a przełożenia

Post autor: tkocy20 » wt mar 22, 2011 1:00 pm

kolego, a ile km przejechałeś na tych 37? opana zacna ale musi zdewastować mechanikę nawet takiego woła jak Patrol. Tak jak napisałeś jak jest bee to odpadnie ale jak nie jest bee to wkrótce będzie! :)3 łożyska w piastach, półosie, mechanizm różnicowy, skrzynia silnik to wszystko kwestia czasu. 37 i dalej to poważna zmiana obciązeń. Policz sobie zmianę przełożenia w stosunku do standardu i zmianę masy koła. Jak sobie policzysz różnicę obciążenia takiej opony w stosunku do standardu to zrozumiesz co przeyżywa Twój samochód. Jasne, jak ktoś ma czym ciągnąć lawetę, ma diesla 4,2 litra to może się pobawić bo efekt będzie widoczny! ale czy bezcenny? nie sądzę, bo inni którzy założą takie opony będą mieli laplandery, albo zwolnione mosty, reduktor i i tak pojadą znacznie lepiej! :)16. Konkludując: inwestując w opony jakieś 7000 zł trzeba wcześniej odłożyć 10 tys na mosty i reduktor. I jak się ma zdrowe pozostałe podzespoły będzie jazda! :)2
temat wałkowaliśmy pół roku i zapadła decyzja: pozostać na 35 a na dojazdy jadę na śmiesznych 31x10,5
z wiekiem rośnie ilość osób mogących jedynie pocałować mnie w ....

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: 37" a przełożenia

Post autor: sbst » wt mar 22, 2011 1:03 pm

autka nie uzywam na codziedn ale tylko na błoto

mam 33" i jak coś zmieniac to raczej myslalem o 37"

owszem ma wyglądać - ale ma też jeździć - dlatego nie chce przegiąć pały, żeby potem z tego tylko pomnik był, stąd pytania o doświadczenia
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: 37" a przełożenia

Post autor: sebson » wt mar 22, 2011 8:40 pm

sbst pisze:autka nie uzywam na codziedn ale tylko na błoto

mam 33" i jak coś zmieniac to raczej myslalem o 37"

owszem ma wyglądać - ale ma też jeździć - dlatego nie chce przegiąć pały, żeby potem z tego tylko pomnik był, stąd pytania o doświadczenia
Mam wrażenie, że potrzebujesz naszej zgody na te 37" :)21

U mnie masz zielone światło... 8)

Ale załóż sobie na próbe 35" i przejedź się i zobaczysz czy ci pasi...
35" to duża guma i wygląda na o wiele wiekszą niż 33" zwłaszcza na dobrze odsadzonej feldze.
37" mało kto używa a jak używa to jest świadom konsekwencji i kosztów.
Uważam, że 35" simexowate robi lepiej niż 37" Mt i masz złoty środek.

Wybór należy do ciebie...rozum lub serce :)21
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: 37" a przełożenia

Post autor: sbst » wt mar 22, 2011 8:44 pm

heheeh zgody nie co zbieram doświadczenia

i serce za 37"

ale rozum i doświadczenia raczej wskazują na 35"
no i co gorsze to rozum dzierży portfel, wiec skubaniec na razie ma przewagę

nie chcę sobie zrobić pomnika do wyglądu, który nie jeździ
a świnka też ma dno i koszty musze brać pod uwagę

wiec ze smutkiem, ale chyba pozostanie opcja 35"

takie malutkie ;( chlip ;p
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: 37" a przełożenia

Post autor: OldAdler » wt mar 22, 2011 8:46 pm

sebson pisze: Uważam, że 35" simexowate robi lepiej niż 37" Mt i masz złoty środek.
wazne jaki jest kierowca, jak doswiadczony... czyli co potrafi wyciagnac z auta

nie wiem czy przyznac sie, ze jezdze od roku na 37" bo zaraz mnie tu zlinczuja, ze te opony nie robia, etc...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: 37" a przełożenia

Post autor: N2O » wt mar 22, 2011 8:49 pm

Prawda jest taka, że z gówna bata nie ukręcisz.
Duża guma z kiepskim bieżnikiem nie ma żadnego sensu.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: 37" a przełożenia

Post autor: sebson » wt mar 22, 2011 8:54 pm

N2O pisze:Prawda jest taka, że z gówna bata nie ukręcisz.
Duża guma z kiepskim bieżnikiem nie ma żadnego sensu.
:)21
Tak też rozumuje i widziałem jak mnie chłopaki objeżdżaja na simexowatych :)21
Ale i to nie wystarczy bo najważniejszy jest przekaz mózg-auto a czasem ludziom tego brakuje i wtedy szłysze znany okrzyk...But,but,but :)21
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: 37" a przełożenia

Post autor: N2O » wt mar 22, 2011 9:08 pm

Na simexowatych trzeba wiedzieć kiedy przestać.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: 37" a przełożenia

Post autor: ernil » wt mar 22, 2011 9:13 pm

W zeszłym roku jeździłem patrolem sporo (zima była ciężka). Robiliśmy nie mniej niż 2.500km/m-c, a zazwyczaj trochę powyżej 3.000km/m-c. Do tego kilka mniejszych zabawowych wyjazdów w błoto i wiosną wycieczka do Rumunii. Szybka jazda po dziurawych asfaltach i szutrach, dojazd drogami bocznymi, mieliśmy mało czasu więc nikt nie oszczędzał auta: 3 dorosłe osoby + pełno bagażu, paliwo na dachu, woda, części, osprzęt, wciągarka, kompletne koło zapasowe itp... - więc mocno dociążeni. Nic nie klękło ani nie wykazało luzów. W tym roku zima lekka, jeździliśmy znacznie mniej, niemniej też średnio 1500km/m-c. Oprócz tego auto w sezonie letnim jeździ na malutkich kołach, nieraz z konną przyczepą czy lawetą. Myślę więc, że mogę coś o wytrzymałości parcha z fedimą powiedzieć :wink: Mroczny użytkuje jeszcze dłużej w tym sporo rajdów i też z powodzeniem.
Oczywiście - nie przeczę, że jest to znacznie większe obciążenie dla auta. Ale jeżeli użytkuje się z głową, będąc świadom ograniczeń i dba na bieżąco (wszystkie luzy od razu wyłapywane i eliminowane) to nic złego się nie dzieje.
Pamiętać też należy, że najgorsze z punktu widzenia zawiasu (w dodatku z ciężkim, dużym kołem) to szybkie żużlowanie po dziurawych szutrach i asfaltach - udarowe obciążenia są najgorsze.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: 37" a przełożenia

Post autor: N2O » wt mar 22, 2011 9:15 pm

Najgorsze to są niewyważone koła.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
kogucik2
Posty: 740
Rejestracja: wt lis 16, 2004 10:56 pm
Lokalizacja: szczecin

Re: 37" a przełożenia

Post autor: kogucik2 » wt mar 22, 2011 9:39 pm

dzis zalozylem maxxis 37x14.5x15 felga 10 cali :D powiem tak wyglad rewelacja :)2 :)2 trzeba duzo wyciac :o mam 2.8 troche podkrecone ale strasznie czuc wage tych kol, wczesniej mialem 35 , opory toczenia znacznie wieksze, jutro proba terenowa :D zobacze co odpadnie :o :o ale mowie wyglad masakra :)21 :)21 :)21
szczecin ..... po prostu dziura :) a w dole parch 2.8 3cale i 35 cali :)

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: 37" a przełożenia

Post autor: Tatuś » wt mar 22, 2011 9:49 pm

Jeżdżę na 37\13.5R16 (tzn.czasem jeżdżę) Maxxis trepador competition biass,przełożenia 5,42.Na asfalcie jazda.a raczej walka z koleinami i trafieniem w drogę,przy ciśnieniu rzędu 0,3bar'a opona ma taki opór toczenia że auto pali ok 30\100km.
Nie wyobrażam sobie jazdy bez zmiany przełożeń.
W terenie jest zajebiście lecz koszty z użytkowaniem takich kół są niemałe.
Przejechałem na nich ok 1000km i zrujnowały:
Łożyska piast,zwrotnic i ....TYLNY MECHANIZM RÓŻNICOWY :o
Nadmienie również że p.most robiłem w tamtym roku.
Wybór należy do przyszłego użytkownika. :)21
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch

Awatar użytkownika
kogucik2
Posty: 740
Rejestracja: wt lis 16, 2004 10:56 pm
Lokalizacja: szczecin

Re: 37" a przełożenia

Post autor: kogucik2 » wt mar 22, 2011 9:52 pm

:( :( chyba tak bedzie
szczecin ..... po prostu dziura :) a w dole parch 2.8 3cale i 35 cali :)

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: 37" a przełożenia

Post autor: Sawa GR » wt mar 22, 2011 9:57 pm

kogucik2 pisze:dzis zalozylem maxxis 37x14.5x15 felga 10 cali :D powiem tak wyglad rewelacja :)2 :)2 trzeba duzo wyciac :o mam 2.8 troche podkrecone ale strasznie czuc wage tych kol, wczesniej mialem 35 , opory toczenia znacznie wieksze, jutro proba terenowa :D zobacze co odpadnie :o :o ale mowie wyglad masakra :)21 :)21 :)21
Jaki bieżnik? Ten rozmiar mudzilli to musiało by pięknie robić
Zapodaj foto...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
OldAdler
 
 
Posty: 957
Rejestracja: wt paź 12, 2010 10:11 pm
Lokalizacja: Große Deutschland

Re: 37" a przełożenia

Post autor: OldAdler » wt mar 22, 2011 10:40 pm

w nissanie 2,8TD bez zmiany przelozen w mostach mozna tylko poszpanowac na 37 calach i nic wiecej
auto jezdzi normalnie na asfalcie, o ile wszystko jest jak nalezy, bez luzow
na takich oponach i z tymi przelozeniami tylko i wylacznie w teren, auto nie moze byc uniwersalne

przez wysokie opony patrol niezle daje sobie rade z przeszkodami - nie potrzeba liftu - natomiast sporo trzeba zainwestowac, poczawszy od opon - 4000 zl, felgi, mosty i wiele, wiele innych

bieznik: mudzilla maxxis - ocena wedlug mnie to 4 z malym plusem, gdyby opony z bieznikiem a'la simex byly takie - to byloby miodzio

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: 37" a przełożenia

Post autor: ernil » wt mar 22, 2011 10:47 pm

tojato pisze:w nissanie 2,8TD bez zmiany przelozen w mostach mozna tylko poszpanowac na 37 calach i nic wiecej
Aha. No to się dowiedziałem. Czyli jednak lans :)20
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: 37" a przełożenia

Post autor: Sawa GR » wt mar 22, 2011 10:50 pm

tojato pisze:
bieznik: mudzilla maxxis - ocena wedlug mnie to 4 z malym plusem, gdyby opony z bieznikiem a'la simex byly takie - to byloby miodzio
Mi chodzi o to aby przechodzić wierchem po błocku na podtopionych łąkach a nie frezować :D ja bym chciał iść w szerokość zamiast wysokość ale na takie kółka i tak mnie nie stać więc będą simexy 34'
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: 37" a przełożenia

Post autor: N2O » wt mar 22, 2011 10:52 pm

Ogólnie to jest pewna różnica w konstrukcji opon i ciśnienia na jakim się jeździ.
Na oponie diagonalnej na niskim ciśnieniu opory toczenia(a zarazem trakcja w terenie) są ogromne w porównaniu do radialnej nalewki z ciśnieniem 2 i więcej bar.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
kogucik2
Posty: 740
Rejestracja: wt lis 16, 2004 10:56 pm
Lokalizacja: szczecin

Re: 37" a przełożenia

Post autor: kogucik2 » wt mar 22, 2011 11:22 pm

jutro testy to zrobie jakis fimik :D
szczecin ..... po prostu dziura :) a w dole parch 2.8 3cale i 35 cali :)

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: 37" a przełożenia

Post autor: sbst » śr mar 23, 2011 6:19 am

kogucik2 pisze:dzis zalozylem maxxis 37x14.5x15 felga 10 cali :D powiem tak wyglad rewelacja :)2 :)2 trzeba duzo wyciac :o mam 2.8 troche podkrecone ale strasznie czuc wage tych kol, wczesniej mialem 35 , opory toczenia znacznie wieksze, jutro proba terenowa :D zobacze co odpadnie :o :o ale mowie wyglad masakra :)21 :)21 :)21

nie chwal sie tylko dawaj zdjecia zanim odpadnie :D
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości