Blokady i Mosty d22 jak rozróżnić?
Moderator: Kosiarz
Blokady i Mosty d22 jak rozróżnić?
Bardzo proszę o pomoc.
Chciałbym zakupić blokady mostów do Nissana pick-up'a D22 2003r kabina 5osobowa, silnik ropniak 2,5 133KM, ale zauważyłem że występują one w kilku rodzajach z podziałem na typ mostu...
Z tego co udało mi się wygrzebać to na przód raczej niema nic innego niż R200A, ale z tyłu występują co najmniej 2 rodzaje (C200 i H233B) i teraz pytanie jak sprawdzić co mam...
Jeżeli to cokolwiek pomoże to tylny most który w tej chwili posiadam ma LSD.
Chciałbym zakupić blokady mostów do Nissana pick-up'a D22 2003r kabina 5osobowa, silnik ropniak 2,5 133KM, ale zauważyłem że występują one w kilku rodzajach z podziałem na typ mostu...
Z tego co udało mi się wygrzebać to na przód raczej niema nic innego niż R200A, ale z tyłu występują co najmniej 2 rodzaje (C200 i H233B) i teraz pytanie jak sprawdzić co mam...
Jeżeli to cokolwiek pomoże to tylny most który w tej chwili posiadam ma LSD.
Re: Blokady i Mosty d22 jak rozróżnić?
C200 ma glowke mostu odlewana i okragle rury mostu wbijane w glowke, h233b jest caloscia spawana.pont00n pisze:Bardzo proszę o pomoc.
Chciałbym zakupić blokady mostów do Nissana pick-up'a D22 2003r kabina 5osobowa, silnik ropniak 2,5 133KM, ale zauważyłem że występują one w kilku rodzajach z podziałem na typ mostu...
Z tego co udało mi się wygrzebać to na przód raczej niema nic innego niż R200A, ale z tyłu występują co najmniej 2 rodzaje (C200 i H233B) i teraz pytanie jak sprawdzić co mam...
Jeżeli to cokolwiek pomoże to tylny most który w tej chwili posiadam ma LSD.
C200

H233B

a prosciej, C200 ma dekiel odkrecany a H233b nie.
Re: Blokady i Mosty d22 jak rozróżnić?
Wielkie dzięki, wychodzi na to że mam C200 
Pojawiła się jednak jeszcze jedna kwestia bo okazuje się że na przód też są 2 rodzaje mostów... poza R200 jest jeszcze R180A(nikt nie robi do tego blokad)
Dostałem taką odpowiedź na maila z rajdy4x4.pl:

Pojawiła się jednak jeszcze jedna kwestia bo okazuje się że na przód też są 2 rodzaje mostów... poza R200 jest jeszcze R180A(nikt nie robi do tego blokad)
Dostałem taką odpowiedź na maila z rajdy4x4.pl:
Szanowny Panie Janie,
rzeczywiscie bylo kilka typow mostow w tym modelu. Z tego co mam w katalogu
czesci do Panskiego auta (wyszukane po numerze VIN) wynika, ze z tylu ma Pan
most typu C200 czyli opowiednia blokada bylaby RD106. Z przednim mostem sprawa
jest trudniejsza, bo teoretycznie powinien to byc most R180A, ale jest szansa,
ze moze tam byc most R200. Do R180A nie ma blokady, ale do R200 jest.
Niestety, aby miec 100% pewnosci trzeba by zmierzyc srednice polosi i policzyc
ilosc zebow od strony mechanizmu roznicowego - zarowno w przypadku tylnego jak
i przedniego mostu.
W tylnym moscie jest to dosc prosta operacja (godzina powinna wystarczyc), z
przodu nie jest juz, niestety, tak latwo.
Gdyby mial Pan dodatkowe pytania - prosze o kontakt, chetnie odpowiem.
Pozdrawiam
Jakub Chełmicki
Re: Blokady i Mosty d22 jak rozróżnić?
a po co Ci blokada do przedniego nie-sztywnego mostu ?
nawet patrol ma tylko na tyle fabrycznie i to nie kazdy.

nawet patrol ma tylko na tyle fabrycznie i to nie kazdy.
Re: Blokady i Mosty d22 jak rozróżnić?
D22 od firmy niema jakichś wielkich osiągów jeżeli chodzi o możliwości terenowe, a ja staram się nadrobić w moim ile się da. W zawieszeniu osiągnąłem chyba wszystko co możliwe w granicach rozsądku (no może jeszcze opuściłbym przedni most żeby luźno wchodziło 33", ale niema gotowych zestawów, może kiedyś coś wyrzeźbię), osprzęt też mam jak na razie wystarczający, postanowiłem teraz poprawić napęd i też chcę zrobić jak najwięcej aby osiągnąć jak najlepsze parametry terenowe. Fabryczne Patrole nie mają, ale zapewne wielu właścicieli patroli dokłada sobie taką blokadę 
(Jakby ktoś chciał napisać że mam sprzedać taczkę i kupić Patrola bo są naj i reszta nie jest terenowa to od razu napisze że potrzebuję i wolę pick-up'a i koniec ;] )

(Jakby ktoś chciał napisać że mam sprzedać taczkę i kupić Patrola bo są naj i reszta nie jest terenowa to od razu napisze że potrzebuję i wolę pick-up'a i koniec ;] )
Re: Blokady i Mosty d22 jak rozróżnić?
to zrob go tak:




Re: Blokady i Mosty d22 jak rozróżnić?
e tam... za małe koła 
Jest jakaś szansa na uzyskanie tak fachowej odpowiedzi jak w przypadku tylnego mostu ;>

Jest jakaś szansa na uzyskanie tak fachowej odpowiedzi jak w przypadku tylnego mostu ;>
Re: Blokady i Mosty d22 jak rozróżnić?
nawet jak znajdziesz, to obawiam sie, ze taniej wyjdzie zalozenie tylnego mostu od patrola z blokada, kwestia tylko czy przelozenia sie beda pokrywac.
Re: Blokady i Mosty d22 jak rozróżnić?
poza przełożeniami jest jeszcze problem szerokości... pół biedy jakby był węższy, ale raczej na pewno będzie szerszy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość