dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Moderator: Kosiarz
dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Krótki y61 '98 ładnie zapala na zimnym, czy zima czy lato, natomiast gdy silnik sie nieco rozgrzeje, aby ruszyć należy odczekać 4-5 sekund od zgaśnięcia świec żarowych. Wcześniej nie łapie. Czy ma ktoś pomysł czemu tak się dzieje?
Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Pompa wtryskowa?
Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
grujer pisze:Pompa wtryskowa?
Ale co pompa ?

Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Z pewnością są na tym forum lepsi i bardziej doświadczeni ode mnie .... ale tak się może objawiać zużycie pompy wtryskowej na ciepłym właśnie. Ja ostygnie pali bez zarzutu a na gorącym problem.
Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
zepsutawhoknows pisze:grujer pisze:Pompa wtryskowa?
Ale co pompa ?
Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Pójdę, że tak powiem tropem pompy, dzięki 

Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
W pompie jest taka gumowa membrana i to ona może być za to odpowiedzialna, nie pamiętam dokładnie jak to tam szło, ale chyba da się ją wymienić.
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
zagaj1 pisze:W pompie jest taka gumowa membrana i to ona może być za to odpowiedzialna, nie pamiętam dokładnie jak to tam szło, ale chyba da się ją wymienić.
Dzięki za to info, dopytam pompiarza - na razie kazali jeździć i gdyby czas reakcji na zapalanie się przedłużał - wtedy działać. Spróbuję wlać też oczyszczacz układów wtryskowych Liqui Moly. Profilaktycznie. Na razie w gruncie rzeczy tragedii nie ma.
Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Masz pewnie klasyczną przypadłość tego silnikawhoknows pisze:zagaj1 pisze:W pompie jest taka gumowa membrana i to ona może być za to odpowiedzialna, nie pamiętam dokładnie jak to tam szło, ale chyba da się ją wymienić.
Dzięki za to info, dopytam pompiarza - na razie kazali jeździć i gdyby czas reakcji na zapalanie się przedłużał - wtedy działać. Spróbuję wlać też oczyszczacz układów wtryskowych Liqui Moly. Profilaktycznie. Na razie w gruncie rzeczy tragedii nie ma.

Poszukaj na forum bo było o tym

Nissan Patrol
Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
W starszych wątkach znalazłem takie, możliwe przyczyny problemu:
- wadliwa głowiczka pompy,
- wadliwy kąt wtrysku,
- niedrożne przewody paliwowe,
- rozszczelnienie pompy wtryskowej,
czy mozna coś jeszcze dodać?
- wadliwa głowiczka pompy,
- wadliwy kąt wtrysku,
- niedrożne przewody paliwowe,
- rozszczelnienie pompy wtryskowej,
czy mozna coś jeszcze dodać?
Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Będziesz sam ją naprawiał? 

Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Pompę? Raczej nie nie planujęgrujer pisze:Będziesz sam ją naprawiał?

Na razie tą droga próbuję zdiagnozować problem, korzystając z doświadczeń szanownego koleżeństwa

Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Weź se przerób na mechaniczną od Y60whoknows pisze:Pompę? Raczej nie nie planujęgrujer pisze:Będziesz sam ją naprawiał?![]()
Na razie tą droga próbuję zdiagnozować problem, korzystając z doświadczeń szanownego koleżeństwa

Będziesz miał więcej mocy i mniej problemów

Nissan Patrol
Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Wiele osób chwali założenie pompy mechanicznej i jeśli ta padnie, to bedę mocno rozważał taką zamianę.
Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
A to nie tak ze Tobie juz padła ta pompa



Gr 850Nm mi sie marzy :)
Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
zrób ją teraz i nie czekaj aż opiłki pójdą na wtryski 

Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
grujer pisze:zrób ją teraz i nie czekaj aż opiłki pójdą na wtryski
E tam, zmienię na mechaniczną

Ok, dzięki, umówię się z fachowcem.
Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Mechaniczna - najlepszy wybór 

Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Zrób próbę z zimną wodą.
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper 

Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Masz rację, tak zrobię.Hinek pisze:Zrób próbę z zimną wodą.

Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Powracając do tematu
Czy sterownik od walniętej pompy paliwa będzie pasować do drugiej pompy po regeneracji czy trzeba go jakoś zgrać
dwie pompy pochodzą od patrola y61 z 99 roku
Dzięki za podpowiedz
Czy sterownik od walniętej pompy paliwa będzie pasować do drugiej pompy po regeneracji czy trzeba go jakoś zgrać

dwie pompy pochodzą od patrola y61 z 99 roku
Dzięki za podpowiedz
Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Popieramwhoknows pisze:Masz rację, tak zrobię.Hinek pisze:Zrób próbę z zimną wodą.

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Same sterowniki/nastawniki mozna zamianiac.thorosz pisze:Powracając do tematu
Czy sterownik od walniętej pompy paliwa będzie pasować do drugiej pompy po regeneracji czy trzeba go jakoś zgrać![]()
dwie pompy pochodzą od patrola y61 z 99 roku
Dzięki za podpowiedz
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
miałem taki przypadek w y60 2.8.to samo zimny palił git,a ciepły długo kręcił. Dałem sobie z tym spokój bo coś czytałem o pompie i grubszej robocie, a tydzień temu chłopaki wrzucili mi winch-a i podłaczali do niej elektryke,i coś tam przy masie pogrzebali i patrza akurat w aucie poprawiło się odpalanie .Pali jak powinien od strzała ciepły/zimny.kręci dużo szybciej tez.Niewiem co ma sie to do tego
może mase miałem słabą.

Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117
- tombak
- jestem tu nowy...
- Posty: 12
- Rejestracja: sob sty 24, 2009 5:32 pm
- Lokalizacja: Szczecin 4x4-ZACHODNIOPOMORSKIE
- Kontaktowanie:
Re: dłuższy rozruch na ciepłym silniku Y61
Witam, mam ten sam problem w Y61, już od roku
Najpierw zmieniały mu sie fazy rozrządu, co charakteryzowało się falującymi obrotami i zmiennym "rechotem" silnika.Konsult na początku pokazywał błąd czujnika położenia wałka rozrządu w pompie.Póżniej mu odbiło i błąd zniknął.Wymiany nastawników też nic nie pomogly.Następnie wymieniłem całą pompę na drugą, idealną - efekt żaden.Pozostało mi tylko wymienić główny sterownik na drugi, razem z petlą imo i pluskwą z kluczyka od kompletu.Efekt - troszke lepiej, ale nie na długo.Po pół roku obroty na zimnym skaczą do 3tys. auto gaśnie i w dodatku kopci na czarno jak parowóz

Właśnie zakładam mechaniczna pompę - szkoda, że od razu tego nie zrobiłem.
Napiszę parę słów jak już będzie latać, jak ze spalaniem, butem itd...




Właśnie zakładam mechaniczna pompę - szkoda, że od razu tego nie zrobiłem.
Napiszę parę słów jak już będzie latać, jak ze spalaniem, butem itd...

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości